X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  עיתונאים צעירים
"זה הטרנד החדש רבותיי. במודעות הדרושים כמעט שאפשר לקרוא בין השורות: יש לך רק תואר ראשון? חבל על זמנך, אל תתקשר. המשך בינתיים להיות עובד קבלן ולפרנס בכבוד את חברת כוח האדם"
▪  ▪  ▪

מה, לא שמעת? לא ידעת? שמור את תעודת הבגרות במעמקי המגירה, הנח לה להצהיב, כי למען האמת, היא שווה פחות מפרוטה.
נראה שבמדינתנו הקטנטונת, צריך תואר ראשון רק כדי לענות לטלפון, או למזוג כוס קפה לבוס שרגיל להתעמר ב"פקודיו". הכל מותר כאן, ללמוד וללמוד עד כלות הנשימה, או אולי עד לפנסיה הממאירה.
איפה הם אותם ימים בהם תעודת הבגרות הייתה ראויה להתייחסות? היכן תקופת הזהב שבה היו מתפעלים ממך בראיון, אפילו אם לא סיימת תואר ראשון. אולם, היום קיימת אופנה חדשה, ולא אין כוונתי למותג של ג'ינס, או לאופני רכיבה חדשים, אלא לתארים על גבי תארים, הם נערמים אחד על השני בלי סוף ונשאלת השאלה, האם הם באמת נחוצים? האם קיומנו במדינה לא שווה בלי שני תארים או שחלילה, מה עם ההרשמה לדוקטורט?
אינפלציה של תארים אקדמיים באוניברסיטה או במכללה, זה הטרנד החדש רבותיי. במודעות הדרושים כמעט שאפשר לקרוא בין השורות: יש לך רק תואר ראשון? חבל על זמנך, אל תתקשר. המשך בינתיים להיות עובד קבלן ולפרנס בכבוד את חברת כוח האדם.
ואז שהגיעה העת, רגע לפני סיום תואר שני, בין עבודות שונות ועם שק של חלומות שממתינים להתממש, הטלפון מצלצל ומה שלא חשבת שיקרה לעולם קורה. את או אתה מתחיל להצטער שלמדת כל כך הרבה, אולי היה עדיף להישאר עם שתיים עשרה שנות לימוד או תואר ראשון? כשמבעד לקו נשמעת הסיסמא: "אני חייבת לומר אבל אתה יותר מידי מוכשר\ת" באנגלית זה מצלצל טוב יותר: "טו-קוולפייד".
בישראל תארים אקדמיים הפכו לברורים מאליו, בשביל לעבוד בחנות בגדים אתה מקסימום צריך להיות מעצב אופנה. בשביל למכור מיץ חדשני, חובה עליך להיות בעל תואר בשיווק, או חפצה את להיות מזכירה לכי לך ללמוד במדעי החברה.
ישנה נהירה רבתי, אל תוך מגדלי השן אל כיוון תחומי לימוד נחשקים שלאחר סיום הרדיפה אחר התעודה, יאה זה לחפש בקניון עניבה או שמא חפת. משיחות של שנים במסדרונות אני למדה, כי סטודנטים רבים למשל, למשפטים, לומדים את המקצוע, לא חלילה משום שפועם בליבם הרצון האמיתי להיות עוד עורך דין אפור מן השורה.
אלא מאחר שהם חפצים בשם תואר הנכסף שיתלווה לשמם ואז לא יהיו עוד כאחד האדם: צירוף של שלוש אותיות בראשי תיבות, בדומה לשילוש הקדוש: "עורך דין". התואר, יכול להקפיץ אותך לגבהים חדשים. חוץ מזה, שמדליק ללבוש שחור, שילובו עם צמד מילות הקסם: עורך-דין" זה מיד נותן כבוד, שהרי כעת מי לא ירצה לשמוע אותך? את לא עוד קופאית עמומה בסופרמרקט שמתפרנסת ממשכורת רעב. את ואתה עורכי דין מן השורה ומדוע שלא שילמתם על התואר במיטב כספכם. עכשיו אתם במקום אחר בחיים, בליגה של החשובים, של יושבי המעלה: עורכי-דין, הם הרי הכי ישרים.
בקבוצה שכזו אפשר לראות משחק כדורסל ולדבר תוך כדי על דיני עונשין, ובמידה שישנן בנות בסביבה, מה נצטרך עוד רק קוויאר ואלכוהול שישלימו את התמונה? הבחירה במקצועות הלימוד הנחשבים לאטרקטיביים יותר הורסת את תחומי הלימוד האחרים בעיקר אלו המשתייכים למדעי הרוח. מדוע יבחרו סטודנטים במקצועות הרוח? במה שמודר מלכתחילה מהשיח החברתי. מדוע לחפוץ ברוח אם אפשר להעדיף את החומר כמה שיותר, הרי אפילו בממשלתנו "המצליחנית" כמה כבר אנשי רוח יש? אולי הייתה נראית אחרת אם היו מנהלים אותה סופרים ומשוררים.
הציבור בארץ נגרר אחרי רדיפת הממון, אחרי עמקי הסיליקון, ומפלל לרגע שבניו או נכדיו ישבו אי שם על כסא מרופד באחד הבניינים הגבוהים שם בטח יש אספרסו לאנשים החשובים. הבחירה בתחום לימוד, אין ספק, כי לרוב תמיד כרוכה בהתחבטויות ולבטים. בלתי אפשרי הוא להתמקד רק בחלום האישי, היום חובה על כל סטודנט לרצות את משפחתו וסביבתו, שהרי מה יחשבו עליו אם יחליט ללמוד אומנות או מחשבת ישראל? שהרי אם תחליט לעשות כן, כל סביבתך תטרח להזכיר לך כל העת כיצד תואר שכזה בדיוק תורם?
בחברה שאלו הן סדר עדיפויותיה, מדוע שנתפלא כי אנו כמעט אוכלים את השני, לא נוטים לפרגן ובו בעת מרימים גבה ומתפלאים בעוצמה על צוות מנהיגות שמנווט אותנו לדרך לא דרך. קל לנו לכולם להאשים את כולם מלבד את עצמנו, רחמנא ליצלן.

סטודנטית למוסמך בקרימינולוגיה וכתבת לעת מצוא ב"פי-האתון" וב-"ROL".
תאריך:  07/02/2008   |   עודכן:  09/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמית צברי
"בשנים האחרונות הפך ריקוד הבטן לפופלארי מאין כמוהו. במסדרונות ליבן של נשים רבות בארץ, ישנה האהבה המיוחדת השמורה לריקוד המאיר את נתיב הנשמה, ריקוד הבטן העדין, הסוחף והתיאטרלי, שבו כל אחת יכולה להרגיש, ולו לרגע קט, שהיא רקנית הבית במועדון מצרי, או "המלכה" בכפר הררי, צנוע ומרוחק"
דן בונבידה
מחאת מורי ארגון המורים הגיעה גם לדימונה    אתמול יצאו המורים להשמיע את קולם מלווים במורים חברי ההסתדרות    המורים ערכו צעדה ובסופה נישאו נאומים אשר חיזקו את ידי המורים במאבקם
דן בונבידה
הישגים משמעותיים לעובדי מכתשים בהסכם הקיבוצי החדש שנחתם הבוקר במעמד יו"ר מועצת העובדים במפעל, יו"ר ההסתדרות בנגב וחברי ההנהלה הבכירה של מכתשים בבאר שבע
אביב ירון
למשרד נכנסה אישה כבת 35 שיער ארוך גוונים בלונד עיניים כחולות מדהימות מביעות עצב רב, היא הייתה אישה ילדה יפיפייה גובה 160 רזה משהו לבושה במכנס שחור וחולצת טריקו כחולה היא הביטה עמוק לתוך עיניי ואמרה לי, אתה בדיוק כפי שתיארתי לעצמי, אני רוני.
שלומי בן-עוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il