X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בצל החשש ממשבר ביוון

ת"א נפתחה בירידות חדות

דיווחים שליליים מגיבים על הפתיחה הסיוע הפיננסי ליוון עלול להידחות; ה'פד' חתך תחזיות הצמיחה בארה"ב לאור החשיפה כי הזרמת הגז מ"תמר" עלולה להידחות: ישראמקו וקבוצת דלק במוקד
▪  ▪  ▪
ירידות שערים חדות [צילום: פלאש 90]

המסחר בבורסת ת"א נפתח היום (ה') בירידות שערים חדות של 2.3% במעו"ף, על-רקע נעילה חיובית בוול סטריט אמש. המשקיעים מגיבים מחד להתפתחויות באירופה, שם נודע כי הסיוע הפיננסי המגיע ליוון במסגרת תוכנית החילוץ שלה נדחה על-רקע כוונתה לבצע משאל עם על מתווה החילוץ השני; מאידך, נשענים המשקיעים על נתונים מכיוון ארה"ב, שם הפתיע לטובה סקר ה-ADP, מה שדחק הצידה במסחר בארה"ב את ההודעה השלילית של ה'פד' בדבר הורדת תחזיות הצמיחה לשנים הבאות. נציין כי החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מאותתים על ירידות שערים בשעת בוקר מוקדמת זו.
"במידה והמעו"ף יעלה על 1,130 נקודות, יש סיכוי מחודש להתפתחות מגמת עלייה", סבור זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מהלך מתחת ל-1,080 נקודות ינציח, בהסתברות גבוהה, מגמת ירידה. ההתנגדות המשמעותית למעו"ף היא ברמה של 1,200-1,220 נקודות בערך, וכל עוד הוא מתחת לרמה זו - עלייה היא בבחינת תיקון למגמת ירידה".
כמידי יום, נושאים המשקיעים באחד-העם את עיניהם לעבר אירופה. יוון עדיין במוקד העניינים, כאשר אתמול הודיעו האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית על דחיית מסירת הסיוע הפיננסי המגיע ליוון במסגרת תוכנית החילוץ שלה. ללא הסיוע, בהיקף 8 מיליארד אירו, יוון עלולה להכריז על חדלות פירעון עד סוף חודש נובמבר.
באותו הקשר נזכיר כי ראש ממשלת יוון, גיאורג פפנדריאו, זכה זה מכבר לתמיכת הפרלמנט המקומי באשר לכוונתו לבצע משאל עם ביום ו' הקרוב על תוכנית החילוץ השנייה. התוכנית כוללת "תספורת" של 50% לבעלי האג"ח יווניות וסיוע חיצוני של 130 מיליארד אירו.
בארה"ב מורידים תחזיות
ועוד מעבר לים, אתמול פרסם הפדרל ריזרב בארה"ב את החלטת הריבית החודשית שלו, במסגרתה פירט גם יו"ר ה'פד' בן ברננקי אודות המדיניות המוניטארית של הבנק ועדכן את תחזיות הצמיחה הרשמיות של הבנק. למרות שמועות בשווקים כי יו"ר ה'פד' יכריז על השקתה של תוכנית רכישות שלישית (QE3) של אג"ח מגובות-משכנתאות, ברננקי נמנע מלהכריז על הנושא. אולם, ציין כי בכוונת הבנק המרכזי "לנקוט בצעדים נוספים - אם יידרש לכך".
עוד הודיע יו"ר ה'פד' (כצפוי) על הותרת הריבית המרכזית בארה"ב על-כנה, ברמה אפסית (0-0.25%), וציין כי היא צפוייה להישאר ברמה זו עד שנת 2013. לסיום, הבהיר ברננקי כי הבנק המרכזי ימשיך בתוכנית "אופריישן טוויסט" (לשינוי תמהיל האג"ח שברשותו - לאג"ח ארוכות-טווח, לטובת הורדת הריביות על הלוואות ארוכות-טווח במשק), וכן חתך את תחזיות הצמיחה בארה"ב לשנים 2011-2013. כך למשל, ב'פד' צופים צמיחה של 1.6%-1.7% בשנת 2011, לעומת צמיחה של 2.7% עד 2.9% בתחזית הקודמת.
מדד אמון הצרכנים עלה
בזירת המאקרו הישראלית, "אפקט שליט" וההתאוששות החלקית של שוק ההון עשו את שלהם - ומדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף PwC Israel, עלה בחודש אוקטובר ב-6.9 נקודות ל-89.2 נקודות (1996 = 100 נקודות). זאת לאחר עליות של 2.1 נקודות בספטמבר, ושל 2.7 נקודות באוגוסט.
שותפויות "תמר" וטבע במוקד
שותפויות "תמר" מרכזות עניין לאור חשיפת "גלובס" כי מועד תחילת הזרמת הגז מהמאגר לישראל עלול להידחות במספר חודשים עד שנה, אם עסקת הענק של השותפויות עם חברת החשמל לא תיחתם החודש. במידה וההסכם ייחתם כמתכונן, הגז מ"תמר" אמור להגיע לישראל באמצע שנת 2013, אולם היעדרו של הסכם זה עלול לפגוע במימון הביניים של הבנקים הזרים המלווים את הפרויקט. נציין את ישראמקו וקבוצת דלק.
טבע ממשיכה לרכז עניין לאחר פרסום דוחות הכספיים אתמול, ולאחר שהנהלת החברה עידכנה לפני תחילת המסחר בוול סטריט את התחזית לשנה כולה. כעת מעריכה ההנהלה, בראשות שלמה ינאי, כי הרווח הנקי non-GAAP יסתכם השנה ב-4.92-5.02 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 4.9-5.2 דולר למניה. רכישת ספלון צפויה לתרום כ-15 סנט לרווח למניה. בשורה העליונה צפויות הכנסות של 18.3-18.6 מיליארד דולר לעומת תחזת קודמת להכנסות של 18.5-19 מיליארד דולר השנה. (לסיפור המלא)
אלביט הדמיה ממשיכה לעורר תשומת לב, לאחר שמקורבים למוטי זיסר מסרו ל"גלובס" כי האחרון יעמוד בתשלום לבנק הפועלים והכסף יועבר "תוך כמה ימים". זאת לאחר שזיסר הצליח, לטענתו, למצוא "גוף רציני" שיעניק לו מימון ביניים של 80 מיליון שקל על-מנת שיוכל לעמוד בתשלום החוב לבנק הפועלים כבר בשבוע הבא.
מג'יק ממשיכה לעורר עניין לאור זינוק של יותר מ-10% אמש בוול סטריט. זאת, על-רקע תוצאות שיא ברבעון השלישי של השנה: החברה דיווחה על עלייה של 34% בהכנסות, 30 מיליון דולר, ורווח נקי של 4 מיליון דולר - מדובר בזינוק של 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
אלווריון דיווחה גם היא על תוצאותיה ברבעון השלישי והכריזה על רכישת ווייביון (Wavion), חברה ישראלית פרטית המובילה בתחום יישומי ה-WiFi לספקיות תקשורת, עבור סכום של כ-30 מיליון דולר במזומן.
גליקומיינדס במוקד לאחר שזינקה אמש במסחר בת"א, לאור הודעתה כי היא נכנסת לפעילות גם בשוק הישראלי: החברה קיבלה אישור ממשרד הפטנטים הישראלי לרישום פטנט עבור תהליך לביצוע אבחון מוקדם וניהול של מחלת הטרשת הנפוצה. האישור מאפשר לחברה לשווק ולמכור את הבדיקות הייחודיות לאבחון טרשת נפוצה בישראל, והיא תחל לעשות זאת מה-1 בנובמבר 2011.

תאריך:  03/11/2011   |   עודכן:  03/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המבקר קנס את קדימה ב-570,000 שקל בשל ליקויים קשים בניהול חשבונותיה    הסיעה גם נטלה לעצמה חצי מיליון שקל מהכספים שנועדו לתשלום לנציגיה בקלפיות בבחירות לכנסת ה-18
איציק וולף
כתב האישום נגד רועי הררי, אשר דקר למוות את בנצי אברמוב בחוף בשדות ים לאחר ויכוח על אייפון, כולל סעיף הריגה בלבד וסעיף החזקת סכין שלא למטרה כשרה
איתמר לוין
שס הוציאה 20,000 שקל על סעודת שבע ברכות לבתו של יו"ר הסיעה    קדימה והליכוד אירחו את חברי הסיעות בעשרות אלפי שקלים    מד"ע השתמשה בכספי המימון לרכישת מתנות לחתונות    המבקר: יש לקבוע בחוק שהוצאות אלו לא יוכרו
מערכת אתר ערוץ הספורט
מוריניו מפרגן. כוכב ריאל שעבר את 100 השערים במדריד: כולם גולים חשובים'
איתמר לוין
קובע שאין לאפשר למעביד, אשר העסיק את העובד ולא שילם לו, להסתתר מאחורי מסך האישיות המשפטית הנפרדת של החברה    "כשם שהעובד אינו שותף לרווח, כך אין הוא צריך לשאת בהפסדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il