X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצת דלק הוסיפה 2.8%, מניות הבנקים התאוששו את השבוע סגרו מדדי ת"א 25 ות"א 100 ביציבות מדד המעו"ף סגר בגבוה היומי, טיפס ב-1.2% ההצבעה על תוכנית הצנע באיטליה הוקדמה למחר פיצוץ נוסף בצינור הגז המצרי - עליות באבנר ודלק קידוחים
▪  ▪  ▪
יום תנודתי נסגר בעליות [צילום: לע"מ]

המסחר בבורסה בת"א התאפיין גם היום (ה') בתנודתיות רבה, כאשר המשקיעים מגיבים בדריכות ובמהירות לחדשות מכיוון אירופה, שם מתגבר החשש מהחרפת משבר החוב: לאחר שנפתח המסחר בירידות, עברו המדדים המרכזיים לעליות שערים לאחר הודעות בדבר הנפקת אג"ח איטלקיות היום והקדמת ההצבעה על צעדי הצנע באיטליה למחר. אולם לאחר שנודע כי האיחוד האירופי חתך תחזיות הצמיחה בגוש האירו לשנים 2011-2012, קוזזו העליות, אך לקראת הסיום שוב התחזקות העליות בוול סטריט ובאירופה - והמדדים באחד-העם חזרו להיסחר במגמה חיובית עד לסיום. את השבוע סגרו מדדי ת"א 25 ות"א 100 ביציבות.
"התחלנו להתרגל למסחר תנודתי: יום של ירידות, אשר לאחריו מגיע תור העליות", מסביר עידן אזולאי, מנהל קרנות הנאמנות של אפסילון. "אנו לא רואים כאן מגמה שניתן להצביע עליה, או סיבה קונקרטית לתגובת השוק - שניכר כי קשה מאד לפעול בו. מעולם לא נתקלתי בשוק עם יכולת נראות כה נמוכה".
אזולאי מוסיף כי "כולנו מחכים לראות איך יתפתחו הדברים באירופה. ובאשר לסוגיית התקציב בארה"ב - אם יוצע שם פתרון ישים ואמיתי, זה יכול להיות החדשה המרכזית של השבועות הקרובים".
בלאגן באיטליה
היום במסחר באחד-העם, כאמור, המשקיעים נשאו עיניהם בעיקר לעבר אירופה: במוקד המסחר עומדת איטליה, לאחר שאתמול זינקו תשואות האג"ח שלה ל-10 שנים לרמה של מעל 7% - וגררו את השווקים הגלובליים למפולת. אולם, היום במהלך המסחר צנחו בחזרה תשואות האג"ח מתחת לרמה של 7%, על-רקע התערבות הבנק המרכזי האירופי בשוק האג"ח (כאשר רכש איגרות איטלקיות), במסגרת הנפקה בהיקף 5 מיליארד אירו.
החשש הגדול של המשקיעים הוא שאיטליה, הכלכלה השלישית בגודלה באירופה, לא תוכל למחזר את חובותיה ולהנפיק עוד אג"ח במידה והבנק המרכזי האירופי לא יתערב ויבצע רכישות בעצמו. בינתיים במדינה, מתגברות השמועות כי התפטרותו של ראש הממשלה ברלוסקוני קרובה, וכי נשיא המדינה כבר מחפש עבורו מחליף. באשר לכך, נודע היום כי הפרלמנט האיטלקי יאיץ את ההצבעה על התוכנית, מה שיקדם גם את פרישתו של ברלוסקוני.
חותכים תחזיות
ועוד באירופה: המשקיעים הגיבו להודעת הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי, כי היא חותכת את תחזיות הצמיחה בגוש האירו לשנתיים הקרובות, לצמיחה של 1.5% ו-0.8% בשנים 2011 ו-2012 בהתאמה. "התחזית מאד עגומה", אמר אולי ראן, ראש הנציבות הכלכלית של האיחוד האירופי. "התחזית הזו היא קריאת השכמה. ההתאוששות נעצרה, והסיכון לתרחיש של מיתון עמוק לולא יינקטו צעדים משמעותיים, יתגבר".
מאיטליה ליוון. ראש ממשלת יוון גיאורג פפנדריאו התפטר אתמול מתפקידו, כצפוי, ובכך הוביל את הדרך להקמתה של ממשלת אחדות חדשה. מחליפו יהא פיליפוס פצאלניקוס. מטרתה העיקרית של הממשלה החדשה הינה יישום צעדי צנע נוספים, במטרה להבטיח לעצמה את חבילת החילוץ השנייה שגובשה לה (בהיקף של 130 מיליארד אירו), על-ידי שרי האוצר של אירופה באוקטובר האחרון.
עוד פיצוץ בצינור הגז
מניות הגז-נפט הגיבו היום לפיצוץ נוסף בצינור הגז מישראל למצרים, השישי במספר מתחילת השנה. בין היתר נציין את אמפל, השותפה ב-EMG המצרית, האחראית על הזרמת הגז. כמו-כן, נציין את שותפויות "ים תטיס" - דלק קידוחים, אבנר וישראמקו דש ברוקראז' הגיב הבוקר לדוחות בזק שפורסמו אתמול, ומציין בצורה פשוטה: "אין כותרת - פשוט לאסוף, לאסוף ולאסוף". האנליסט ערן יעקובי מציין כמה נקודות חוזק בנוגע לבזק. ראשית, הענף בו עוסקת בזק אינו חשוף למתרחש בעולם ואינו חשוף ליבוא או ליצוא. "חשוב מכל, למרות המצב הכלכלי, הענף שומר על ביקוש יציב ואף גדל", כותב יעקובי. (לסיפור המלא)
חברת גוליבר דיווחה אתמול שקיבלה היתר תשקיף להנפקה לציבור, של 5 מיליון מניות ו-3 סדרות אופציות, במטרה לגייס בסך-הכל 50 מיליון שקל תוך מספר חודשים. היקף הגיוס כולל את מימוש האופציות. הגיוס מתבצע במטרה לבצע את קידוח "שחר", שאמור להתחיל בעוד כחודשיים.
טבע הוסיפה לעורר עניין לאור סקירה של בנק ההשקעות קרדיט סוויס, שם ציינו אתמול כי "מרבית האתגרים והמכשולים שאיתם התמודדה החברה ב-2011 כבר מאחורינו וכיום ערכה של המניה בשוק לא משקף את השיפור בצפי לגבי שיפור בתוצאות העתידיות". בבנק מעניקים 3 סיבות טובות לקנות את מניית טבע כעת.
קבוצת בזק משכה תשומת לב, על-רקע פרסום דוחותיה הכספיים אתמול לאחר נעילת המסחר. הקבוצה הציגה ירידה של 3.8% בהכנסות לעומת הרבעון השלישי של 2010 ל-2.92 מיליארד שקל. ה-EBITDA רשם ירידה של 2.1% ל-1.3 מיליארד שקל, כאשר גם בשורה התחתונה מדווחת החברה על ירידה של 6.5% ל-550 מיליון שקל או 20 אגורות למניה. (לסיפור המלא)
אלווריון הודיעה כי תפרוס רשת אלחוטית בפס רחב בזימבבואה בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר. מדובר בפריסת רשת תקשורת 4G הראשונה מסוגה בזימבבואה, אשר תספק שירותי פס רחב אלחוטי ללקוחות פרטיים ועסקיים בתדר 2.5 ג'יגה-הרץ.
קבוצת פורמולה מערכות דיווחה גם היא על תצאותיה הכספיות. הכנסותיה ברבעון השלישי של 2011 הסתכמו בכ-161.5 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי טיפס בשיעור חד של כ-506% לכ-29.7 מיליון דולר.

תאריך:  10/11/2011   |   עודכן:  10/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קבוצת דלק בע"מ / Delek
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה באחד העם סגרה יום תנודתי בעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
היו סבלניים
איתמר לוין
המדינה תתחיל בסוף החודש בסיכומים בפרשת ראשונטורס; יתר הפרשות יידונו רק בדצמבר ואילך    אולמרט יגיש סיכומים בפברואר 2012    פסק הדין יינתן לכל המוקדם ערב הפגרה של קיץ 2012
עופר וולפסון
ההרשעה בעבירה שיש עמה קלון תגרום לקצב לאובדן הטבות בסכום שהסתכם ב-1.8 מיליון שקל עבור שנת 2011    ימשיך ליהנות מפנסיה של כמעט 50 אלף שקל בחודש
יפעת גדות
בניין הממשל ששימש את צה"ל בלבנון התמוטט וקבר תחת ההריסות עשרות חיילי צה"ל, אנשי שב"כ ומודיעין
מערכת אתר ערוץ הספורט
אמר על סוכנו של חאבייר פאסטורה: "נהג בסחטנות כמו עורך דין יהודי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il