X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוקפנים? טרחנים? יושב-ראש הוועדה לתכנון ובנייה בתל אביב מפרט את גבולות הגיזרה הבלתי נסבלים של הוועדה
▪  ▪  ▪

האם עורכי דין המייצגים את לקוחותיהם בפני ועדות התכנון והבנייה משרתים תמיד את האינטרסים של הלקוחות שלהם? במשך שש השנים האחרונות שבהן אני מכהן כיושב-ראש הוועדה המקומית וועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב יפו, וכחבר הוועדה שנים רבות קודם לכן, הופיעו בפני אינספור עורכי דין. בהם היו לא מעטים שכשלו בהעברת המסר לוועדה, לא משום שטיעוניהם היו מוטעים, אלא משום שלא היו מודעים לדרך שבה יש להופיע בפני הוועדה ולא היו ערים לדינמיקה המתרחשת בתוכה.
מבין אלו הגורמים נזק ללקוחות, אפשר לאפיין שלושה טיפוסים: הראשון הוא הטיפוס הטרחן, המבזבז את רוב זמנו על טיעונים טכניים, תוך פירוט שיטתי של פסקי דין ותקדימים למיניהם. אותו עורך דין אינו מודע לכך שהוא מעייף את חברי הוועדה, שהרי אלה מעוניינים לשמוע דווקא את הטיעונים התכנוניים. גם כשיו"ר הוועדה מנסה לרמוז לו, שסבלנותם של חברי הוועדה עומדת לפקוע, הרי שזה ממש לא עושה עליו רושם והוא ממשיך לצטט את מכסת התקדימים שהכין עבורו המתמחה. סיכוייו של פרקליט כזה להצליח לשכנע את חברי הוועדה קלושים מלכתחילה. כשסיים להתיש את החברים בנימוקים מקדמיים מסמן לו יו"ר הוועדה שנשארו לו עוד כשתי דקות לסיום דבריו.
במצב דברים זה הוא אינו מצליח למצות את הנימוקים התכנוניים וכל שנותר לו הוא לשאת תפילה שמא ייפלו טיעוניו המשפטיים המקדמיים על אוזנה של היועצת המשפטית לוועדה או שחברי הוועדה קראו היטב את החומר ומודעים לעומק טיעוניו התכנוניים.
הסוג השני הוא עורך הדין התוקפן, זה שתוקף ישירות את העיריה ובעיקר את חברי הוועדה. נתקלתי בעורכי דין שהשתמשו בלשון בוטה וכאלה ששלחו איום מרומז, שאינו משתמע לשתי פנים, בדבר התוצאות הפליליות של הצבעת החברים בעניין אותו הם מייצגים. איום מוסווה או ישיר על חברי ועדה משיג, בדרך כלל, את התוצאה ההפוכה - יצירת אנטגוניזם כלפי עורך הדין התוקפן ואולי גם פגיעה באינטרס של שולחיו.
הסוג השלישי של עורכי הדין שעלול לגרום נזק ללקוחותיו, הוא זה שחייב לטעון בכל מחיר. גם אם הוועדה הבינה את העניין. עורך הדין קם לטעון או להשיב להתנגדות אך יו"ר הוועדה אומר לו שאין צורך שיוסיף ויטען כי הנושא ברור. עורך הדין מתעקש, שכן הוא חייב להרוויח את לחמו ביושר. לא אחת, עורכי דין שהתעקשו להמשיך ולטעון הוסיפו פרטים שאילצו את חברי הוועדה לבחון שוב את הנושא ואפילו לקבל החלטה שונה. כל המוסיף גורע.
אם זיהיתם את עצמכם בתור אחד משלושת הטיפוסים האלה נסו לשחזר מה היתה מידת ההתאמה בין האופן שבו הופעתם ובין תוצאת הדיון. ואם התוצאה לא היתה טובה עבורכם, ראוי להפיק לקחים: לקחת בחשבון שחברי הוועדה, ברובם, אינם עורכי דין ומי שצריך להתייחס אל הטיעונים המשפטיים המקדמיים היא היועצת המשפטית לוועדה שבוודאי תבקש פרטים נוספים, אם תזדקק להם; לדבר אל חברי הוועדה בנימוס ולא בנימה מתנשאת. אין צורך בנימוס יתר או בגינוני בית המשפט; תארו בתמצות את הטענות התכנוניות; השתמשו בדוגמה לצורך המחשה או לצורך תיאור האבסורד התכנוני; תארו בקצרה את הפגיעה האנושית בלקוח במידה ובקשתו לא תתקבל; היו קשובים לרחשי הלב של הוועדה והכי חשוב, אל תחזרו על הטעויות שתיארתי לעיל.
  • הכותב הוא סגן ראש עיריית תל אביב יפו ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

תאריך:  30/03/2008   |   עודכן:  30/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לא להופיע בפני מוסד תכנון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חשבת איך אתם נראים?
דרור יקרא  |  7/02/10 12:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן פלדמן
ארגון אופ"ק סירב להגדיל את תפוקת הנפט לדרישת ארה"ב ונעץ את הסיבה לכך בחולשת הדולר    ואכן: רבות ממדינות המפרץ שוקלות לבטל את ההצמדה לשער הדולר הגורם לעלייה באינפלציה
מימי סמוכה
שתי מיומנויות מפתח נוספות להן נזקק הילד האוטיסטי ומספר טכניקות להרגעה עצמית שיעזרו לילד לצאת ממצבי לחץ
ד"ר אריאל טננבאום
פרוביוטיקה מומלצת לשימוש בילדים, אלו חשופים לזיהומים בגן הילדים ובבית הספר    החיידקים הידידותיים מסייעים למערכת החיסון לחזק עצמה מפני מחלות, אך אינם מונעים אותן לחלוטין
קובי לירז
דומה ששום מועד אינו מתאים ליזום מהפכות במערכת החינוך. כשאין שביתה, שצריך לטפל בה כבכיבוי שרפה, ישנם נושאים ביטחוניים שגוזלים את תשומת הלב הציבורית. ובכול זאת - רמת החינוך היא גורם אסטרטגי, והגיע הזמן לשים אותה במוקד ההתייחסות, והפעם לשם שינוי, באופן מקצועי
דויד קאפח
עצות להתמודדות עם אלרגיות באביב בעזרת צמחי מרפא
מתוך מדריך "טבעי"
רשימות נוספות
תעשה סֶנְד רֶסִיב  /  עו"ד יגאל קרט
אז מה עושים עם עזה?  /  פרופ' יובל שני
מאונס להטרדה ב-180 יום  /  עו"ד יפעת מצנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il