X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  עיתונאים צעירים
בביה"ח, מרבית הצוות הרפואי הינו מהגדה המערבית ולכן לעיתים מתעוררות בעיות בעניין אישורי-מעבר. כאשר מעוניינים להעסיק אדם מהגדה, נדרש זמן מה עד לקבלת אישור מעבר עבורו, דבר שמעכב את העסקתו
▪  ▪  ▪

ד"ר עומר עבדאל שאפי, תושב מזרח ירושלים ורופא כירורג, אשר היה בשנים האחרונות המנהל הרפואי של המרפאה האוסטרית בעיר העתיקה, מספר על הקשיים היומיומיים של תושבי מזרח ירושלים מבחינת נגישותם לרפואה ציבורית. כיום עובד בבית החולים "אוגוסטה ויקטוריה" אשר במזרח העיר ובקליניקה בשייח ג'ארח.
על התנאים בהם צריך לעבוד רופא בביה"ח "אוגוסטה ויקטוריה" אומר ד"ר שאפי כי: "בביה"ח, מרבית הצוות הרפואי הינו מהגדה המערבית ולכן לעיתים מתעוררות בעיות בעניין אישורי-מעבר. כאשר מעוניינים להעסיק אדם מהגדה, נדרש זמן מה עד לקבלת אישור מעבר עבורו, דבר שמעכב את העסקתו. רופאים מהגדה, על אף שבידיהם אישורי מעבר, לא אחת, הם נתקלים בעיכוב במחסום בעת כניסתם לירושלים דבר אשר פוגע במישרין בתושבי מזרח ירושלים הערביים והם הסובלים העיקריים".
הרצון להתפתחות ביה"ח מבחינת שירותי הרפואה מול המציאות הלא פשוטה: "בפני בית החולים "אוגוסטה ויקטוריה" לא עומדים משאבים רבים והמקום נסמך בעיקר על תרומות וקרנות. כמו כן, מתקשה בית החולים להוציא אל הפועל תוכניות חדשות הקשורות לשיפור שירותי רפואה משום שראשית כל, הוא זקוק למתן רישיון רפואי ישראלי על-מנת להפעיל למשל, מעבדה. ביה"ח יכול להעניק למשל, שירות רפואי חדש עבור התושבים אשר לא היה קיים קודם, אך משום שיש קודם צורך ברישיון, דבר זה יוצר קשיים בתכנון ובהחלת מודרניזציה רפואית בתוככי בית החולים. ישנם מתקנים רפואיים בביה"ח, שקיימים בו כיום ולקח כמה שנים עד שהיינו מסוגלים להחיל אותם".
על עבודתו בקליניקה בשכונת שייח ג'ארח: "לקופות החולים במזרח ירושלים ישנם הסדרים שונים לגמרי לעומת הקופות אשר מצויות במערב ירושלים. זאת משום שבמזרח העיר, לקופ"ח ישנם הסכמים עם קבלני משנה, כך שהם אינן מספקות במישרין את השירותים הרפואיים עבור התושבים. תושב מזרח ירושלים המבקש ריפוי לחוליו עשוי להיתקל בחוסר מענה רפואי, מאחר ולא תמיד, הספק נותן השירות יכול או מעוניין להעניק את השירות הרפואי הדרוש, בין אם המדובר הוא בבדיקה רפואית שאת עלויותיה אין מוכנים לכסות או בתרופה שאינה מצויה בסל התרופות".
האם לדעתך, חוק הבריאות הממלכתי פועל בצורה שווה כלפי תושבי מזרח ירושלים? - "קופות החולים מפעילות את שירותיהן באמצעות ספקי השירות, דבר אשר גורם להרעת מצבם של תושבי ירושלים מבחינת נגישותם לרפואה שווה לכל נפש".
רופא אשר עובד בקופ"ח במזרח העיר אינו מועסק באופן ישיר על ידיה, אלא, על-ידי ספק השירות המהווה חיץ בינו לבין קופת החולים. כך נוצר מצב שבו רופא מהגדה המערבית שעושה עבודתו במרפאת קופת חולים כלשהי, למעשה, מקבל את שכרו מספק השירות, דבר שאינו מאפשר לו לנהל למשל משא-ומתן לגבי שכרו וכן באשר להטבות נלוות לגיטימיות.

הערה: המרואיין מסכים לפירסום וכן הראיון עימו מוקלט. אשמח אם תוכלו לפרסם הואיל והנושא חשוב. תודה מראש, כרמית.
סטודנטית לקרימינולוגיה וכתבת לעת מצוא.
תאריך:  05/04/2008   |   עודכן:  12/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מציאות שירותי הבריאות במזרח ירושלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמית צברי
"זה הטרנד החדש רבותיי. במודעות הדרושים כמעט שאפשר לקרוא בין השורות: יש לך רק תואר ראשון? חבל על זמנך, אל תתקשר. המשך בינתיים להיות עובד קבלן ולפרנס בכבוד את חברת כוח האדם"
כרמית צברי
"בשנים האחרונות הפך ריקוד הבטן לפופלארי מאין כמוהו. במסדרונות ליבן של נשים רבות בארץ, ישנה האהבה המיוחדת השמורה לריקוד המאיר את נתיב הנשמה, ריקוד הבטן העדין, הסוחף והתיאטרלי, שבו כל אחת יכולה להרגיש, ולו לרגע קט, שהיא רקנית הבית במועדון מצרי, או "המלכה" בכפר הררי, צנוע ומרוחק"
דן בונבידה
מחאת מורי ארגון המורים הגיעה גם לדימונה    אתמול יצאו המורים להשמיע את קולם מלווים במורים חברי ההסתדרות    המורים ערכו צעדה ובסופה נישאו נאומים אשר חיזקו את ידי המורים במאבקם
דן בונבידה
הישגים משמעותיים לעובדי מכתשים בהסכם הקיבוצי החדש שנחתם הבוקר במעמד יו"ר מועצת העובדים במפעל, יו"ר ההסתדרות בנגב וחברי ההנהלה הבכירה של מכתשים בבאר שבע
אביב ירון
למשרד נכנסה אישה כבת 35 שיער ארוך גוונים בלונד עיניים כחולות מדהימות מביעות עצב רב, היא הייתה אישה ילדה יפיפייה גובה 160 רזה משהו לבושה במכנס שחור וחולצת טריקו כחולה היא הביטה עמוק לתוך עיניי ואמרה לי, אתה בדיוק כפי שתיארתי לעצמי, אני רוני.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il