X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הביקור המתוכנן של הנשיא האמריקני לשעבר ג'ימי קרטר בדמשק נותן לגיטימציה לגורמים הקיצוניים באיזור. ישראל צריכה להבהיר לג'ימי קרטר כי איננה מעוניינת כי יתווך בינה לבין החמאס בעניין שחרורו של גלעד שליט. ג'ימי קרטר משמיץ את מדיניות ממשלות ישראל ללא הרף ועל הדרג המדיני לשים קץ לתופעה המסוכנת הזו
▪  ▪  ▪
[צילום: אורי פורת]

הנשיא האמריקני לשעבר ג'ימי קרטר אמור לבקר בימים הקרובים בדמשק ולהיפגש עם מנהיג החמאס ח'אלד משעל. מקורות בארגון החמאס מסרו לעיתון כוויתי כי ג'ימי קרטר אמור להגיע גם לרצועת עזה בין היתר כדי לקדם את שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. עם כל הכבוד לנשיא האמריקני לשעבר, נוכחותו ברצועת עזה איננה רצויה מבחינתה של ישראל, הוא עלול רק לגרום נזק למגעים המתנהלים לשחרורו של גלעד שליט.
בכירי המנהיגות היהודית האמריקנית דיווחו לדרג המדיני בישראל במהלך השנה האחרונה כי הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר גורם נזק עצום למדינת ישראל, בדיווחיהם נמסר כי הוא משמיץ את ישראל בכל מקום וכי ההסברה הישראלית לא מצליחה לאזן את הנזקים שהוא גורם לתדמיתה של מדינת ישראל.
על-פי גורמים מדיניים גם הממשל האמריקני מתנגד לביקורו של ג'ימי קרטר בדמשק בדיוק בתקופה שבה דמשק מטרפדת את אפשרות בחירת נשיא חדש בלבנון ולפני המשפט הבינלאומי שאמור להיפתח בקרוב על רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי שיפנה ככל הנראה אצבע מאשימה לכיוונה של סוריה. ביקורו של נשיא אמריקני לשעבר בבירה הסורית מעניק לגיטימציה מסויימת למשטר הסורי ומעלליו.
על-פי גורמים יודעי דבר אמורה שרת החוץ ציפי לבני לבקר בשבוע הבא בדוחא שבקטר ולעסוק גם כן בנושא שחרורו של גלעד שליט שכן לקטר יש קשרים טובים עם הנהגת החמאס, מדוע צריך ג'ימי קרטר להתערב בנושא הזה ולהפריע למהלכים הישראלים? כבר נאמר כי הדרך לגיהנום מלאה כוונות טובות.
ברצוני להזכיר לקוראים כי הנשיא האמריקני לשעבר, ג'ימי קרטר, חתן פרס נובל לשלום, פרסם בסוף 2006 את הספר "פלשתין: שלום ואפרטהייד" שבו תיאר באופן חריף ביותר את יחסה של ישראל לפלשתינים בשטחים. זאת ועוד קרטר נוהג "לדחוף את אפו" לכל עניין הקשור ליחסי ישראל עם הפלשתינים, הוא כבר שימש כמשקיף בינלאומי על הבחירות בשטחים ולאחרונה אף ביקש להתערב ולתווך בסכסוך הפנימי בין ארגון הפת"ח לתנועת החמאס.
המכון שהקים ג'ימי קרטר באטלנטה מתמחה בזכויות אדם ויישוב סכסוכים, אך הנשיא קרטר מתמקד בהפרות זכויות האדם של הפלשתינים על-ידי ישראל, האם לפני שהוא נפגש עם ח'אלד משעל יו"ר הלשכה המדינית של החמאס, שקל מר קרטר את האפשרות שהמכון שהקים יחקור גם את הפרת זכויות האדם של תושבי רצועת עזה בידי שלטון הדיכוי של החמאס?
התקשורת בסוריה דיווחה גם היא על ביקורו הצפוי של קרטר בדמשק, דבר המעיד על שביעות רצונה של ההנהגה הסורית מהביקור. בכל זאת לא בכל יום מזדמן נשיא אמריקני, אפילו לשעבר, לביקור בבירה הסורית. הכוונה של ג'ימי קרטר להיפגש עם מנהיג החמאס ח'אלד משעל היא בבחינת מתן לגיטימציה לטרור. זהו ענינו של קרטר אך לישראל אסור להשתתף במשחק הזה. אם כן מה עליה לעשות?
ישראל צריכה להבהיר באופן חד-משמעי לנשיא קרטר כי איננה מעוניינת כי הוא יתווך בינה לבין החמאס בשום עניין. בנוסף לכך היא צריכה להבהיר לו כי לא תאפשר לו להיכנס משטחה לרצועת עזה. הוא אומנם יכול להיכנס לרצועה משטח מצרים אך המסר הישראלי חייב להיות ברור וחד-משמעי.
הפיגוע במסוף הדלקים שבנחל עוז על גבול רצועת עזה שבו נהרגו שני אזרחים ישראלים בוצע בידיעת ובאישור ארגון החמאס ברצועה. למרות המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס, באמצעות מצרים, על רגיעה ברצועה נראה כי החמאס משחק משחק כפול והוא ממשיך בפעולות הטרור באמצעות שלוחותיו השונות ברצועה. האם הנשיא לשעבר ג'ימי קרטר שכה דואג לזכויות האדם של הפלשתינים יגנה את הפיגוע הזה? האם יגנה את רציחתם של שני הישראלים? האם יגנה את העובדה שפגיעה במסוף הדלקים המאפשר הכנסת אספקה לתושבי הרצועה פוגע בפלשתינים עצמם?
הייתי מציע לנשיא האמריקני לשעבר לשקול היטב את צעדיו בכל הקשור למגעיו עם ארגון הטרור הנקרא חמאס. מנהיגים אירופאים ואמריקנים בולטים מחרימים את הארגון הזה בשל היותו ארגון טרור, מדוע הוא אץ ורץ להיפגש עם ראשיו? אין כנראה מה לצפות להרבה מהנשיא קרטר. אולם יש לצפות כי ממשלת ישראל לא תאפשר לו ל"השתולל" ולהאדיר את שמו כ"אביר זכויות האדם" על חשבון הכפשתה של מדינת ישראל.
הגיע הזמן לשים קץ לתופעה הזו ולומר לו בנימוס, מר קרטר היקר, איננו מעוניינים בשום שליחות תיווך מטעמך והגיע הזמן שתתעסק בהפרת זכויות אדם גם בחלקים אחרים של הגלובוס. נכון שקשה לומר זאת לנשיא אמריקני לשעבר אבל הגיע הזמן לכך. ג'ימי קרטר גורם נזק כבד למדינת ישראל והגיע הזמן לעצור את התופעה המסוכנת הזו. מישהו חייב לעשות גם את העבודה הבלתי נעימה הזו.

תאריך:  11/04/2008   |   עודכן:  11/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפסיק את ההשמצות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
fuck president carter ל"ת
pini-1  |  12/04/08 02:10
2
האם ג'ימי קרטר דומה לאחיו?
מיכל מירושלים  |  12/04/08 10:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
בשבוע הקרוב הדברים יתנהלו בקצב קדחתני במיוחד, מה שדווקא יכול לעזור בהכנות לפסח    החדשות הטובות באמת: עוד פחות משנה, השחיתות לא תוכל כמעט להתקיים והאמת והצדק יתנוססו על כל דגל, ולא רק למראית עין
אברהם (פריד) פריצי
הנימוס של מזוז, הכסף של גאידמק והזונות של זהבה. היכן עיר העתיד ואיפה מוצאים עכברים למחקר. למה הארץ מסתיר שמות, ומי החליט לתמוך בחוק
עומר כרמון
השבוע פסק השופט סולברג כי תחקירני ידיעות אחרונות - גילת וגרייבסקי, שפכו את דמה של בתיה כרמון    בנה, עומר כרמון, כותב על הנזק שגרמו לאמו, על השפלתה ברבים, על היחס המנוכר מצד עיתונאים נוספים שרקדו על דמה, וגם על נצחונה עכשיו במשפט, נצחון שאותו היא אינה יכולה לחגוג
ראובן לייב
סטודנט תל אביבי לא רק מתקיים למחייתו ממכירת פריטים שהוא מוצא בפחי האשפה, אלא מצליח גם לממן בהם את לימודיו
חגי סרי לוי
"למה האוצר העביר 300 מיליון שקלים לבנק למסחר?" שאל בכעס אחד הח"כים החרדיים, "כי זה עשירון עליון? מה זה לא גוף פרטי?". "אני לא יודעת", לחשה נציגת האוצר האומללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il