X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' במכתב לחברי הכנסת: "נחצו קווים אדומים; הרגשתי שזו לא שאלה האם יקרה אסון - אלא רק מתי"
▪  ▪  ▪
ד"ר רבינוביץ'. מכתב פומבי [צילום: אמיר כהן]

הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ', שכיכב בפרשת הכדורים הפסיכיאטרים ב"האח הגדול" כמי שחילק למשתתפים כדורים פסיכיאטרים בניגוד לנהלים, מצטרף כעת לביקורת על ז'אנר הריאליטי ועל זכיינית ערוץ 2 קשת, ואף רומז כי לתוכנית "שלוש" היה קשר להתאבדותו של אחד המתמודדים. "כאדם, רופא וקלינאי ז׳אנר תוכניות הריאליטי מחייב כללים אתיים ברורים. כך אמרתי למובילי הז'אנר בכל מקום אפשרי. זו אינה בעיה של קשת, אלא בעיה של זאנר שלם שחצה קווים אדומים", כותב רבינוביץ' במכתב ששיגר אתמול לחברי הכנסת.
רבינוביץ' סיפר במכתב כי ליווה את התוכנית "האח הגדול" בכמה עונות, וכן נתן שירות להפקת ״כוכב נולד״ במשך כשנה. הוא גם ציין כי טיפל באופן פרטי יוצאי הריאליטי "מפרץ האהבה" ו"היפה והחנון". לדבריו, "כתוצאה מניסיוני הרב בטיפול במשתתפי ריאליטי, החלטתי לפני שנה וחצי להפסיק לחלוטין מעורבות בז׳אנר הריאליטי, ואף התראיינתי אודות כך בכלי התקשורת, הזה כי הרגשתי שזו לא שאלה האם יקרה אסון - אלא רק מתי".
רבינוביץ' מציין כי האסון ארע לפני חודשיים, אז "שם קץ לחייו בחור יפה תואר, מלח הארץ, מוכשר וחכם - כחודש לאחר סיום הקרנת התוכנית 'שלוש' בה השתתף. למרות שמשפחתו הדואבת פטרה את הפקת התוכנית מקשר למותו, אני כפסיכיאטר (שלא טיפל בו) התקשיתי לישון בלילה. הייתי עד למה שקורה למשתתפים בסיום 'חמש עשרה דקות התהילה', איך הם לא יכלו בשום אופן לחזור לחייהם הקודמים. ראיתי חלומות שמתרסקים ומשברים קשים, שהמשתתף נותר לבדו לאחר שריצה את ההפקה ואת אלוהי הרייטינג".
רבינוביץ' הסביר במכתב כי המשתתפים בתוכניות נמצאים בקונפליקט בחייהם וסבורים שיוכלו לפתור אותו על-ידי השתתפות בתוכנית ריאליטי. "הם נבחרים כפאזל , שאחד יעורר אצל השני דמויות מעברו ו/או שלדים מארונו וכתוצאה אינטראקציה דרמתית של מריבות/ צעקות / קללות , הכל למען המולך - הרייטינג", כותב רבינוביץ'. "מתוכנית לתוכנית ומעונה לעונה הציבור רוצה יותר 'אקשן' והליהוקים בהתאם. אני, שהייתי אמור לטפל בבעיות הנפשיות שנוצרו חשתי שאיני רוצה להיות שותף למשחק הדמים הזה".
עד עתה טענה קשת כי הסמכות המקצועית הייתה אך ורק בידי הדרג הרפואי ללא התערבות ההפקה. כעת, רבינוביץ' רומז לאופן ההתנהלות אחר בינו לבין ההפקות של תוכניות הריאליטי. "לא יכולתי להשלים עם חוזה הקובע שבמקרה של חילוקי דעות ביני להפקה, דעת ההפקה היא הקובעת", הוא כותב במכתבו. "אני שלם מצפונית, מקצועית ואתית עם איכות הטיפולים שנתתי. לצערי, אם המשתתפים היו מקשיבים לעצותיי הטיפוליות, הם היו במקום אחר בחייהם כעת. חזיתי באנשים שאיבדו עולמם כתוצאה מהשתתפותם בריאליטי ואסור היה לאשר בשום אופן כניסתם לתוכנית. אני מזהה מצוקה נוראה וקריאה לעזרה בקולם של המתלוננים. ליבי עימהם ודלתי כרופא לנצח תהיה פתוחה בפניהם. לצערי, לא אני הכתובת לזעקתם".
רבינוביץ' אף שיגר פנייה לראשי גופי השידור לקבוע כלל כי רופא פסיכיאטר יאשר כל מתמודד בתוכנית ריאליטי לפחות בשנים מפגשים, וכן שההפקה תתחייב לממן טיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי שנה מגמר ההשתתפות בתוכנית לנזקקים לכך. עוד הציע כי "יהיה פיקוח חיצוני ובלתי תלוי על הטיפול הרפואי בתוכניות ולא יינתנו כדורים מרגיעים-מיישנים שיש להם התרגלות והתמכרות, אבל הם לכאורה לא כדורים 'פסיכיאטרים'".
רבינוביץ' סיים את מכתבו והדגיש: "חייבים להבין - זה לא טלוויזיה, זה חיים של אנשים. במספר מקרים שהובאו אלי לטיפול בדיעבד , גם אפשרויותיי כרופא מומחה היו מוגבלות לתקן נזקים שהפכו אנשים ל'מת-חי'. לצערי, חזיתי במספר טרגדיות נוראיות ואף שלא הייתי מעורב באופן ישיר או עקיף ותפקידי היה לנסות לתקן נזקים, ראיתי שזעקתי נופלת על אוזניים ערלות. אולי עכשיו יקשיבו לי. ואם גם עתה לא יקשיבו לי מסיבות כאלה ואחרות, אני מבקש מכם, חברי הכנסת, לקחת את הנושא לידיכם ולחייב בחקיקה אבחון מוקדם למתמודדי ריאליטי על-מנת שלא נתעורר כשיהיה מאוחר מדי, ואזי לא נוכל להגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

תאריך:  26/03/2012   |   עודכן:  26/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול  כוכב נולד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"משתתף בריאליטי התאבד לאחר ריצוי אלוהי הרייטינג"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ד"ר אילן רבינוביץ
אחי בנימין  |  26/03/12 14:56
2
כנראה שרבינוביץ לוקח כדורים ל"ת
nleon  |  26/03/12 16:32
3
היה רואה את הנולד !
אילו היה חכם!!  |  26/03/12 19:13
4
משהוא לא מריח טוב אילנצוק
מורדכי   |  27/03/12 02:07
5
כמי שהיה שומע בזמנו את התוכנית
מיכאל ב  |  27/03/12 06:04
6
חובה להפיץ מכתב זה
אלמונית 1  |  27/03/12 15:13
7
הכל שטויות כנסו לקישור
הרצל ג  |  28/03/12 10:07
 
- הערה רדודה ביותר..
ליאתככ  |  29/03/12 12:13
8
צביעות ושחיתות ל"ת
מתרשמת  |  29/03/12 19:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתכם בכ-133 מיליון שקל    הירידה נובעת מהקטנת מרווחי הזיקוק, מביטול הטבת המס בעקבות אימוץ המלצות ועדת טרכטנברג ומהפחתת מרווח השיווק של בנזין 95    הכנסות הקבוצה עלו ב-24% בעקבות עליית מחירי חבית נפט
יפעת גדות
מי שיצר את "טיטאניק" ואת "מצולות" הגיע לעומק של 10,898 מטרים באוקיינוס השקט    זוכה האוסקר בן ה-57 בילה מספר שעות כשהוא אוסף דגימות ומצלם סרטוני וידאו
עופר וולפסון
במהלך חודש חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ-9,600 משרות בענפי המסחר, האוכל והאירוח
אסף אקרמן
גמרעף: אחרי שהפסידה במערכה הפותחת, המארחת ביצעה מהפך בדרך ל-1:3
אלעזר לוין
ההלוואה נושאת ריבית של 4.8%, ומחליפה הלוואה קודמת בריבית 5.2%    ההלוואה מממנת 90% מהשקעה ברכישת מגדל משרדים יוקרתי בקליבלנד    המגדל באוהיו גבוה וגדול יותר מהמגדל המתוכנן של דוד עזריאלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il