X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מקורבים לבעל השליטה במבטח שמיר טוענים כי בהסכם הרכישה של תנובה נקבע כי שמיר יכהן כיו"ר החברה באיפקס, שמעוניינת למכור בהקדם את אחזקותיה, מעדיפים למנות בינתיים יו"ר מטעמם
▪  ▪  ▪
מאיר שמיר. כיהן בתפקיד בעבר [צילום: איציק בירן/יח"צ תנובה]

האם מאיר שמיר ימונה ליו"ר תנובה? לדברי מקורבים לחברה, בעל השליטה בחברת מבטח שמיר, המחזיקה ב-20.7% בתנובה, הוא אחד המועמדים לתפקיד. שמיר שימש יו"ר תנובה במשך כמה חודשים, לאחר שזו נרכשה על-ידי קרן איפקס וחברת מבטח שמיר, אולם כעבור זמן קצר פרש מהתפקיד והוחלף על-ידי זהבית כהן.
מבטח שמיר ויתרה על זכויות הצבעה של יותר מ-19.99% בתנובה ועל מינוי נציגים מטעמה להנהלה ולמועצת המנהלים, כדי להתחמק מהחובה לצרף את הדוחות הכספיים של חברה כלולה מהותית - חברה ששיעור האחזקה במניותיה גדול מ-20% ויש לה השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של המחזיקה בהן. חובה זו הייתה מאלצת את מבטח שמיר לפרסם את הדוחות הכספיים של תנובה ולהתעמת עם קרן איפקס שהתנגדה לכך.
פתרון זה החזיק מעמד שנתיים, אולם בינואר 2010 דרשה רשות ני"ע ממבטח שמיר לפרסם את הדוחות הכספיים של תנובה והשעתה את מניותיה של מבטח שמיר ממסחר בבורסה ממאי 2010 עד מארס 2012 - מועד פרסום הדוחות של תנובה וביצוע הערכת שווי מלאה לחברה. לאחר שפורסמו הדוחות הכספיים של תנובה, הוסרה המניעה למינוי שמיר לדירקטור וליו"ר. בעוד שמקורבים לשמיר טוענים כי בהסכם השותפות בין איפקס למבטח שמיר שנחתם בעת רכישת תנובה קיימת הסכמה כי שמיר יכהן כיו"ר תנובה, מינוי שנפסל מסיבות טכניות, באיפקס סירבו לאשר את קיומה של ההסכמה בין הצדדים ומקורבים לקרן אף טענו שהדבר אינו נכון.
מבטח שמיר ביחד עם הקיבוצים המחזיקים ביתר מניות החברה, הם המועמדים המובילים לרכישת אחזקותיה של איפקס בתנובה. בין הצדדים קיימת מחלוקת על גובה שווי החברה: חברת גיזה זינגר אבן העריכה בעבור מבטח שמיר את שוויה של תנובה ב-5 מיליארד שקל, ואילו קרן איפקס טוענת כי שוויה 8.6 מיליארד שקל. סביר להניח כי בעוד שמבטח שמיר ונציגי הקיבוצים מעוניינים במינויו של שמיר ליו"ר תנובה, באיפקס מעדיפים למנות בינתיים יו"ר מטעמם.
ביום שלישי הודיע יו"ר תנובה, שלמה רודב, כי הוא עוזב את התפקיד לאחר שישה חודשים בלבד. מאחורי העזיבה עומדים כנראה חילוקי דעות בין רודב לאיפקס על אופן הניהול. בעוד שרודב ביקש לייעל את החברה לטווח הארוך, באיפקס מעוניינים למכור את החברה במחיר גבוה ככל האפשר ולא להיכנס כעת להוצאות. בנוסף, בין הצדדים הייתה ככל הנראה מחלוקת באשר להערכת השווי של החברה.
חבר ועד ההנהלה של החברה, ד"ר שמואל אבן, מונה ליו"ר הזמני של תנובה למרות שנציגי הקיבוצים נמנעו בהצבעה. באיפקס סירבו להגיב לידיעה. ממאיר שמיר נמסר כי "מבטח שמיר, איפקס והקיבוצים עובדים בשיתוף פעולה למצוא את היו"ר הבא".

תאריך:  06/04/2012   |   עודכן:  06/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאיר שמיר - המועמד המוביל ליו"ר תנובה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שמיר מתאים-קשוב יותר לחברה
דודי30  |  7/04/12 10:11
2
תנובה
אביב  |  7/04/12 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אבנר ודלק קידוחים דיווחו על תגלית מעודכנת נמוכה מעט מההערכות הראשונות במאגר "תנין 1", הממוקם 120 ק"מ מערבית לישראל    המאגר הוא השלישי בגודלו בישראל אחרי "לוויתן" ו"תמר"
מערכת אתר ערוץ הספורט
המאמן הארגנטינאי אחרי העפלה לחצי גמר הליגה האירופית. ולנסיה מחכה
עידן יוסף
פקקי תנועה בערבי חג הפכו בשנים האחרונות לשגרה עבור עם ישראל, וערב פסח השנה אינו צפוי להיות שונה
איציק וולף
תת-שר האוצר האמריקני לענייני טרור ומודיעין כלכלי טוען כי האירנים נאלצו להקשיב לדרישות המערב בעקבות העיצומים הכלכליים    השר יעלון: יכול להיות שאפשר למנוע את האופציה הצבאית אם המערב ישדר נחישות ומהירות
חגית ברונסקי
כשתמר איש-שלום נכנסה לתפקידה כמגישת מהדורת חדשות 10, יעקב אילון לא הסכים לשבת איתה באותו אולפן; החודש, כשיפרוש מתפקידו, היא תהפוך למגישה הראשית    "כדי להביא רגע טלוויזיוני אמיתי, צריך להתעניין באדם שיושב מולך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il