X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום ראש הממשלה אהוד אולמרט בוועידת הנשיא "פונים אל המחר" (13.05.08)
▪  ▪  ▪
אולמרט. נימדד על-פי מה שנוריש לבאים אחרינו

כבוד נשיא המדינה, ידידי מר שמעון פרס
נשיאים ומנהיגים מרחבי העולם
יושבת-ראש הכנסת, ח"כ דליה איציק
ראש עיריית ירושלים, מר אורי לופוליאנסקי
יו"ר הסוכנות היהודית, מר זאב ביילסקי
שרי ממשלה
חברי כנסת
חתני פרס נובל
ידידי אלי ויזל
בכירי הכלכלה והטכנולוגיה העולמית
מנהיגי הכלכלה והחברה הישראלית
אורחים יקרים,
מכובדי,
"כל מעשה אדם תחילתו חלום..." כתב חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל, האיש שחלם - לו רק ידע כמה רחוק יגיע חלומו. היום, בפתחו של העשור השביעי למדינת ישראל, ראוי לומר דברים אלו לזכר העבר, בשם ההווה ולמען העתיד.
כראש הממשלה, אני מתמודד יום-יום עם דילמות, לחצים ולבטים שבין החשוב והנדרש לטווח הארוך, ובין הנחוץ והדחוף כאן ועכשיו, לטווח הקצר. אני מאמין שגם אתם, מנהיגי המדינות המכבדים אותנו בנוכחותכם הערב, כמו גם מנהיגים כלכליים רבים, יודעים כי מאמץ והשקעה למען העתיד אין בהם סיפוקים מיידיים. הם מלווים תדיר בספקות וחששות, וצורכי ההווה הדחופים לוחצים תמיד להידחק לראש התור על חשבונם.
אחריותה ותבונתה של הנהגה לאומית מחייבות עמידה בלחצים, איזון נכון בין הצרכים תוך מתן עדיפות למחר בכל מקום שהדבר אפשרי. כל דור נוחל את מה שיצרו והורישו לו קודמיו ומנחיל את ירושתו שלו לדורות הבאים אחריו.
אנחנו, מנהיגיה הנבחרים של מדינת ישראל, נימדד בסופו של דבר בדברי הימים על-פי מה שנוריש לבאים אחרינו: במצבה המדיני של ישראל, בביטחונה, בכל הקשור למעמדה הבינלאומי, בפיתוח משק המדינה ותשתיותיה, ביכולתנו להשתלב ולהיות תחרותיים במסגרת הכלכלה הגלובלית, בחלוקה נכונה וצודקת של משאבים, באיכות אזרחיה - ופה כוונתי במיוחד לחינוכו של הדור הצעיר - ובאיכות החיים והסביבה שישררו בה.
אחד מנשיאיה הגדולים ביותר של ארצות-הברית של אמריקה, פרנקלין רוזוולט, אמר פעם: "ההגבלה היחידה שלנו על מימוש המחר היא הספקות של היום".
אני מאמין גדול בסגולתו של עם ישראל וביכולתו לחולל גדולות ונצורות, לא רק למען אזרחי ישראל, אלא למען האנושות כולה. רק כך ניתן להסביר את מספרם הרב של זוכי פרס נובל ישראלים ויהודים, ושל המצאות ופריצות דרך ישראליות בעלות חשיבות מהותית למין האנושי.
הגניוס הישראלי ממשיך להוביל את מדינת ישראל ואת העולם כולו למחוזות טובים יותר. אני מאמין כי אותה גאונות תמשיך ותעזור לעולם להתמודד עם מחלות, עם רעב, עם אסונות טבע, עם בעיות איכות סביבה, עם הצורך באנרגיה חלופית ועם האינסטינקט האנושי המתמיד להתפתח, להתקדם ולהפוך את עולמנו למקום טוב יותר.
אך כדי שתקוות המחר תמומשנה עלינו להכשיר כבר היום את הקרקע - חובה על מדינת ישראל להמשיך ולהשקיע בחינוך ובהשכלה הגבוהה, להפנות משאבים לעידוד תעוזה ויוזמה, לזרוע ולדרבן חדשנות, דמיון וכישרונות יצירתיים.
ממשלתי ואני בראשה משקיעים משאבים אדירים בחינוך, בטיפוח הגיל הרך, בהשכלה הגבוהה ובמחקר.
לא חששנו מרפורמות משמעותיות בתחום החינוך. כך אנו עושים, יום - יום, שעה - שעה, כך נמשיך ונעשה. בהצלחת אלה נמדד לכשיגיע המחר.
לא לבד נעשה זאת. יחד עם אחינו בתפוצות ניצור ישראל חזקה, ישראל שמסוגלת להיות בית-יוצר למחר, ישראל שגנוזים ותוססים בה כוחות שאין במדינות גדולות ועשירות ממנה.
המחר הישראלי והמחר היהודי שזורים זה בזה ועתידם כאן במדינתנו. היום, כשאני מסתכל עליכם משתתפי תוכניות "מסע" ו "תגלית" הנמצאים עימנו כאן, אני חש גאווה. אתם, מיטב הנוער היהודי בתפוצות, הנהגת המחר של העם היהודי, שותפים היום לעתידה של מדינת ישראל.
מה שיצרנו וחוללנו במדינת ישראל בשישים שנה, סך הכל שישים שנה - למרות איבה, מלחמות, חרם וטרור - אין לו אח ורע, וזהו רק המבוא, כי השמים הם הגבול.
אני משוכנע שהאתגר הגדול והחשוב ביותר הניצב לפנינו כיום במדינת ישראל, ושעל פיו ייגזר עתידה, הוא אתגר קביעת גבולות-הקבע של המדינה במסגרת של חוזי שלום עם שכניה, שיוכרו על-ידי הקהילה הבינלאומית כולה.
אמרתי בעבר לא פעם כי עלינו לחתור להפרדה מוסכמת בין שני העמים החיים בארץ ישראל על בסיס של שתי מדינות: מדינה יהודית ומדינה פלשתינית החיות בשלום, בביטחון ובשכנות טובה זו לצד זו.
כל עוד לא יעוצבו גבולותיה של מדינת ישראל על-פי העיקרון הזה, כל עוד יימשכו הטשטוש והערבוב בינינו ובין הפלשתינים - לא נממש את חזון המחר. עלינו מוטל כעת להתמודד באומץ ובנחישות עם הבעיה ולתת לה פתרון. איננו רשאים להניח אותה לפתחו של המחר, כי מחר הפתרון יהיה קשה עוד יותר ואולי אף בלתי אפשרי.
השיחות שאנו מנהלים עם הרשות הפלסטינאית, רציניות ומשמעותיות מאד, יש בהן התקדמות של ממש והושגו גם הבנות והסכמות בעניינים חשובים ביותר, אם כי לא בכל הסוגיות.
אני מקווה שיושג הסכם בנינו לבינם שמימושו יהיה הדרגתי, ובכפוף למפת הדרכים. הסכם זה יבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, בגיבוי אמריקני ובינלאומי מלא ובהסכם ישראלי-פלשתיני שיקבל גם את ברכת העולם הערבי.
חשובה במידה רבה מאד לעתידנו גם השגת הסכם שלום עם מדינות ערביות נוספות. מובן מאליו, שכדי לפתוח אופק מבטיח למחר של ישראל עלינו לעשות כל מאמץ למתן, ובהמשך גם לפרק ולהסיר את האיומים הביטחוניים החמורים המעיבים על שמי חיינו.
כבוד הנשיא,
מנהיגיה של אומה, כל אומה, מחויבים לראות מידי יום את עתידה - ועידה זו, פרי יוזמתך, מקיימת חובה זו.
חזונך, ניסיון חייך, השראתך האופטימית-תמיד, הצופה ברוח פתוחה וסקרנית אל פני המחר, שורים על וועידה זו ומבטיחים את הצלחתה. גם מדינת ישראל חדורה כמוך ברוח צעירה ונלהבת. ההשתתפות הנרחבת, הנכבדה והמוכשרת כל-כך בוועידה תניב, ללא ספק, שפע של רעיונות ומחשבות שישמשו בסיס לתוכניות פעולה שעתידה של מדינת ישראל יתברך בהן. קבל נא, אדוני הנשיא, ידידי שמעון פרס, את הוקרתי ותודתי ואת הוקרתה ותודתה של ממשלת ישראל כולה.
אורחים נכבדים,
לסיום, ברצוני לשתף אתכם בשאלתו של עומרי, ילד בן 11, אשר שאל אותי, בראיון לקראת יום העצמאות, כיצד תיראה מדינת ישראל בעוד עשר שנים, כאשר תהיה בת שבעים ?
עניתי לו שזו תהיה מדינה אשר חיה בשלום עם שכנותיה, אזרחיה חיים בביטחון, מדינה אשר השקעתה בחינוך הינה הגדולה ביותר מסך תקציב המדינה, מדינה אשר מובילה את המחקר המדעי והטכנולוגי בעולם, מדינה שמעניקה שירות איכותי ויעיל לכל אזרחיה, מדינה הקולטת את יהודי התפוצות בחיבוק. מדינה שאזרחיה אוהבים וגאים לחיות בה.
תודה רבה.

תאריך:  14/05/2008   |   עודכן:  14/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמים הם הגבול
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ציניות או ציונות-לבחירתכם
1954  |  14/05/08 22:52
2
אולמרט אתה מגעיל עוף כבר נמאס  ל"ת
כשלון חרוץ  |  14/05/08 23:54
3
האויר הפך בואש כאן ל"ת
א מ רול  |  15/05/08 00:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמעון פרס, נשיא
נאום נשיא המדינה שמעון פרס בטקס בבנייני האומה בירושלים לרגל ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש
עדנה כהן קדוש
לאחרונה, הכי קרוב שהייתי יכולה להרגיש אותך לידי היה בחול המועד פסח, כשהחנינו את הרכב לרגע בבאזל. אני כל כך אוהבת את תל אביב, הרצל, היא הרי אלט נוי
יואב עציון
בעת האחרונה החלו לצוץ מאמרי שטנה כלפי פרופסור שלמה זנד אשר כתב את הספר 'כיצד ואיך הומצא העם היהודי?'    מוזר בעיני שדוקא שלמה זנד זוכה למאמרי שטנה כאלה בעוד און זית אשר כתב את הספר הנפלא 'העם הישראלי-התרבות האבודה' אשר שומט את הקרקע גם מתחת לרגליה של הדת היהודית זוכה לשקט (אולי מכיון שבניגוד לזנד הוא ימני?)
פרופ' עמירם גונן
לא רק שפיתוח "מדינת תל אביב" אינו מהווה סכנה קיומית לישראל אלא יש מקום לנסח חשיבה תכנונית מערכתית מפורשת, הרואה בליבה ("מדינת תל אביב") נכס אסטרטגי מן המעלה הראשונה
ד"ר יובל ברנדשטטר
זו השחיתות בהתגלמותה. מופע מסחרי שכדי לראותו חוייבתי במאתיים ושישים ש"ח בלבד עבור 2 כסאות על הדשא במועדון החברים שאני מממן אותו במיסי חבר, ניתן בחינם על חשבוני לחבורה של אנשים שאני לא הייתי מזמין לא לבית ולא ליישוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il