X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד נאסד"ק קפץ ב-2.5% - הזינוק היומי החד ביותר זה 5 חודשים ירידות באג"ח הממשלתיות בארה"ב לאחר רצף העליות הארוך מאז 1998
▪  ▪  ▪
הנפקת פייסבוק ביומה הראשון [צילום: AP]

בורסות וול סטריט, אשר רשמו בשבוע שעבר את הנפילה השבועית החדה ביותר מאז ספטמבר, פתחו את השבוע במגמה חיובית, ומדד S&P 500 זינק בשיעור החד ביותר זה חודשיים, לאחר שראש ממשלת סין וין ג'יאבאו אמר כי סין מחויבת לעידוד הצמיחה הכלכלית. מניות הטכנולוגיה הובילו את העליות בוול סטריט.
מדד דאו ג'ונס , אשר השלים בשבוע שעבר ירידה שבועית שלישית ברציפות בדרכו לרצף הירידות השבועי הארוך ביותר בשנת 2012, עלה היום ב-1.1%; מדד S&P 500 , אשר נסגר ביום שישי ברמתו הנמוכה ביותר מאז ה-17 בינואר, טיפס ב-1.6% - הזינוק היומי החד ביותר זה חודשיים; מדד נאסד"ק הוסיף 2.5% - הזינוק היומי החד ביותר זה חמישה חודשים.
שוק האג"ח הממשלתיות האמריקניות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.03% לרמה של 1.73%. בשבוע שעבר נפלה התשואה על אג"ח אלו ב-0.14% - ירידה שבועית תשיעית ברציפות, בדרכה לרצף הירידות השבועי הארוך ביותר מאז אוקטובר 1998.
החזית המקרו כלכלית
ראש ממשלת סין, וין ג'יאבאו, אמר כי בכוונת סין להתמקד יותר בעידוד הצמיחה, ורמז בכך למשקיעים כי בכוונת הממשל להקל את המדיניות המוניטרית עם התמתנות האינפלציה. "עלינו להמשיך ליישם מדיניות תקציבית מעודדת צמיחה, ומדיניות מוניטרית זהירה, תוך הגדלת העדיפות לשימור הצמיחה", אמר ון בעת ביקורו בווהן במחוז הוביי בסוף השבוע.
חוסר הבהירות לגבי עתידו של גוש היורו עדיין מעיב על השווקים. תסריטי הבלהות של עזיבת יוון את גוש היורו וקריסה אפשרית של המערכת הבנקאית בספרד, נידונו בין מנהיגי המדינות בפסגת הג'י-8 בסוף השבוע שנערכה בקמפ דיוויד במרילנד. המנהיגים אמרו כי הם תומכים בהישארותה של יוון בגוש היורו ואמרו כי ינקטו בצעדים נוספים בכדי לתמוך באזור וכן בכלכלה הגלובלית המאוימת על-ידי משבר החוב האירופי.
בחזית המקרו כלכלית בארה"ב צפוי שבוע דליל יחסית, כאשר במוקד יעמדו נתונים בנוגע לשוק הנדל"ן. מכירות הבתים הקיימים והבתים החדשים לחודש אפריל יפורסמו ביום שלישי, וצפויות להצביע על התאוששות לאחר נתונים מאכזבים בחודש מארס. מדד מחירי הבתים קייס-שילר, שנפל בחודש שעבר לרמתו הנמוכה ביותר בעשור האחרון, יתפרסם ביום שלישי. בחודש פברואר נפלו מחירי הבתים ב-16 מתוך 20 הערים הגדולות בארה"ב.
פייסבוק מאכזבת
תשומת לב המשקיעים ממשיכה להיות נתונה למניית פייסבוק, אשר נסגרה ביום שישי - ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט - בעלייה של ב-0.6% בלבד, לאחר שבמהלך המסחר כבר זינקה בשיעור דו-ספרתי. בתוך כך, בורסת נאסד"ק שבה החלו להיסחר מניות פייסבוק ביום שישי, טוענת כי פגם בתוכנה שבה היא משתמשת לניהול פקודות המסחר בהנפקות ראשונות לציבור, גרם לעיכוב בפתיחת המסחר במניות החברה.
פייסבוק, החברה המפעילה את הרשת החברתית הגדולה בעולם, ביצעה בשבוע שעבר הנפקה ראשונה לציבור (IPO) אשר שיקפה לחברה שווי שוק של 104.2 מיליארד דולר - יותר מהשווי של חברות ענק אמריקניות דוגמת רשת המזון המהיר מקדונלדס ובנק סיטי, ויותר מהשווי המשותף של יצרניות המחשבים HP ודל.
במסגרת ההנפקה, שהייתה ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה מעולם של חברת טכנולוגיה, גייסה פייסבוק 16 מיליארד דולר ממכירת 421.2 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה. הנפקת פייסבוק נמנית על שלוש ההנפקות הראשונות הגדולות בתולדות בארה"ב לצד הנפקות חברת כרטיסי האשראי ויזה ויצרנית המכוניות ג'נרל מוטורס.
מניות במרכז
מניית אפל, אשר צללה ב-12% מאז שלהי חודש אפריל ועד יום שישי האחרון, נסחרה היום בעליות על-רקע דוחות אופטימיים של אנליסטים של גולדמן סאקס ופייפר ג'פרי לגבי עסקי הטלפון החכם אייפון, האחראים על יותר ממחצית מהכנסות אפל.
חברת האינטרנט הסינית עליבאבא תרכוש חזרה כמחצית מנתח של 40% ממניותיה בו מחזיקה יאהו, תמורת 7.1 מיליארד דולר, מסרו אתמול שתי החברות. ההסכם שם קץ למחלוקת בת מספר שנים בין עליבאבא ליאהו לגבי גורל מניות יאהו בחברה הסינית, שאותם רכשה יאהו בשנת 2005 תמורת מיליארד דולר.
אלווריון הודיעה על פרויקט בשווי מיליוני דולרים עם חברת PLDT (הנסחרת בניו-יורק תחת הסימול PHI) - ספקית התקשורת הגדולה ביותר בפיליפינים המספקת את שירותי הטלקומוניקציה הנרחב ביותר במדינה.
במסגרת הפרויקט תוקם גישה לאינטרנט אלחוטי ב-WiFi, באמצעות פתרון ה-WBSn של אלווריון, שיותקן ב-3,000 אתרים ציבוריים בעיר הבירה מנילה ובאזורים נוספים בפיליפינים. השלב הראשון בפרויקט התקנת הרשת החל, והשלמת הפרויקט כולו צפויה לעוד שנתיים.
יו"ר דירקטוריון טבע, המיליארדר האמריקני, פיליפ פרוסט, השתתף בהנפקת מניות לציבור בארה"ב של חברת פרולור ביוטק הדואלית. פרוסט רכש באמצעות גאמה, קרן השקעות שבבעלותו, מיליון מניות במחיר של 5 דולר ליחידה שנקבע בהנפקה. כעת, מחזיק פרוסט כ-20% מהון מניותיה של חברת הביומד האמריקנית-ישראלית מנס ציונה.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  22/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אזרחית גילתה את אופק ירון בריאה ושלמה נחבאת בין השיחים מחשש שתימצא
עידן יוסף
למפלגות יימסר מידע מעודכן רק על חברי המפלגה    הן תתחייבנה בכתב שמתבקש מידע רק על חבריה, ושהוא לא ישמש אלא לשם עידכון פרטי החברים וניהול הבחירות
עידן יוסף
אושרו לקריאה ראשונה שורת הצעות חוק המבקשות להעלות בשנה את גיל הנישואים ל-18
עידן יוסף
תושב השרון חשוד כי בארבע השנים האחרונות התכתב באינטרנט עם ילדות וביקש מהן לחשוף את עצמן בפניו    4 קטינים חשודים בעבירות מין בילדה בת 11    חשד לעוד אונס ברמת ישי
ערן רופלידיס
ראש הממשלה בנימין נתניהו מעביר שיעור באזרחות לתלמידי כיתה ו' מבית ספר 'נטופה' בנצרת עילית, אותם פגש בספונטאניות במסדרון הכנסת והזמין ללשכתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il