X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
קובי ברדה דוקטור להיסטוריה פוליטית אמריקנית. גאוסטרטגיה. מנחה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מלר"ז והקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית בבר-אילן לשר להגנת הסביבה: יש להתקין לאלתר תקנות המחייבות מד-רעש בדיסקוטקים
▪  ▪  ▪
לוגו מלרז [מלרז]

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר (מלר"ז) באמצעות עו"ד גיל מור והקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית בבר-אילן באמצעות עו"ד גלית עופר פנו לשר להגנת הסביבה כדי שיתקין תקנות "מד רעש" בדיסקוטקים.
הפנייה באה על-רקע מאבקה של מלר"ז ברעש בכלל ובהמשך לרצונה של מלר"ז להגן על בני הנוער שעלולים לסבול מנזק בריאותי בטווח מאד קצר. לכך הצטרפה תלונתו של מר עוזי שדה, לקוח הקליניקה הסביבתית, המבלה מדי שבוע בריקודי עם ונחשף לעוצמות גבוהות של רעש.
סעיף 2ו (ב) לחוק רישוי עסקים קובע כי על השר לאיכות הסביבה להתקין תקנות לעניין התקנת מד-רעש באולם שמחות, גן אירועים ודיסקוטק, כמשמעות המונחים (הפריטים) בצו רישוי עסקים.
התקנות בנוסחן כיום חלות על אולם שמחות וגן אירועים בלבד, ואף שם אינן נאכפות.
מלר"ז פנתה לראש אגף הרעש פרופ' סטיליאן גלברג בהצעה להוסיף את הדיסקוטקים ואולמות הקולנוע שם מוגברת המוזיקה בד"כ ובפרט בעת הפרסומות. בנוסף מלר"ז התריעה מפני אי האכיפה באולמי שמחות, באירועים בהם נמצא "קהל שבוי".
במקביל מנהל מר שדה תכתובת עניפה בשנים האחרונות עם המשרד להגנת הסביבה, משרד התמ"ת ומשרד המשפטים בדרישה לשנות את החוק ולהחיל את התקנות גם על מועדוני ריקודים ודיסקוטקים.
הרעש במועדונים ובאולמות שמחה הינו אחת התופעות הקשות ביותר של זיהום המרחב הציבורי. זיהום זה פוגע בקהל שבוי – עובדים, מוזמנים וכו', ואינו ניתן להתמודדות באופן פרטני ע"י הציבור הנפגע.
בפניה לשר מבקשות מלר"ז והקליניקה מהשר להגנת הסביבה להתקין לאלתר תקנות להתקנת מד-רעש בדיסקוטקים; תקנות שיחולו בין היתר גם על מועדוני בילוי המשמשים להרקדות, ולמעשה על כל מקום ציבורי בו מושמעת מוזיקה להנאת באי המקום, ובמקביל לפעול להגברת הפיקוח והאכיפה של התקנות הקיימות ואשר אינן נשמרות באולמי שמחות וגני אירועים.
חיליק רוזנבלום, יו"ר עמותת מלר"ז: "פנינו לשר כדי שיפעל להרחיב את הסמכויות גם למועדונים ודיסקוטקים כמשתמע בחוק. הנוער סובל ביותר ושמיעתו ניזוקה. כמו-כן, עמותת מלר"ז מוכנה להעמיד כח אדם מקצועי שיהווה את סיירת הרעש שימדוד את עוצמות הדיצבלים ויאכוף את נושא מטרדי הרעש ולשון החוק אם השינוי יבוא גם באמצעות החוק למניעת מפגעים סביבתיים".
עו"ד גלית עופר, הקליניקה לפרקטיקה ומדיניות סביבתית בבר-אילן: "אין שום הצדקה להתייחס לרעש כאל חלק מהחיים. מדובר בזיהום סביבתי מזיק לא פחות מזיהום אוויר. החוק בנושא זה ברור ומקנה סמכויות תקינה ואכיפה למשרד להגנת הסביבה, סמכויות שהשר אינו משתמש בהן. המאבק שלנו ושל מלר"ז נועד להמריץ את השר לפעול, כדי שבסופו, כולנו ננמיך את הווליום".

מלר"ז -"המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל" הינה העמותה הסביבתית הראשונה בישראל. היא הוקמה לפני51 שנים במטרה לקדם את הנושאים הבעייתיים של איכות החיים והסביבה, ובכללם זיהום אוויר מים וקרקע, רעש וקרינה.
תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  11/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלר"ז לארדן:יש לחייב הצבת מדי רעש בדיסקו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נחום
חברת "משחקי יצירה" המובילה את ענף משחקי הקופסא המחשבה והיצירה בארץ הצטרפה השבוע למשרד יחסי הציבור והדוברות "אורין תקשורת" בבעלותה של אשת התקשורת אורי נחום
יח"צ מדיה מיינד
הגולשת לי קורזיץ תקבל חסות ממדיה מיינד - זו השנה השנייה ברציפות. "מדיה-מיינד הייתה החברה הראשונה להעניק לי חסות מתוך מחוייבותה לקידום ספורט וחינוך בישראל," אמרה לי קורזיץ, "וזה מה שמאפשר לי להתרכז בספורט במקום לדאוג למימון היום יומי"
שלמור תקשורת
ענק זהב וכסף ובו 72 יהלומים שחורים כמספר אותיות הקבלה שבמרכזו הוטבע באופן מוסתר ובצורפות מתוחכמת השם 'אסתר'. מדובר בתכשיט ייחודי שיוענק למדונה ע"י האמן יעקב מרדינגר, מבעלי "הצורפים"
דקלה חנן
רשת מוצרי התינוקות בייביסטאר נכנסת לתחום ביגוד הילדים והתינוקות ומביאה לישראל מגוון רחב של מותגים במחירים הנמוכים ביותר בישראל
אריאל הלר
שבוע גדוש אירועים צפוי לבני הנוער של יבנה במסגרת שבוע הנוער המופק ע"י יחידת נוער ומנהיגות בשיתוף פרלמנט הנוער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il