X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חגגתי את יום הולדתה ה-60 של מדינת ישראל. חגגתי בעצב על חלק ממה שמתרחש בהווה, אולם בגאווה רבה על כל מה שבנינו כאן עד היום. מדינת ישראל היא ערך, לא רק מדינה. ערך, שעל החגיגות לשקף ולכן כל כך חשוב היה שהתקיימו
▪  ▪  ▪
חגיגות שנת השישים

חגיגות 10 שנים למדינת ישראל פגשו אותי, כילד, חוגג בהתלהבות בכיכר העיר. לא היה שם שמאל או ימין, בכיכר. כולם רקדו הורה ביחד. בית הספר נמלא דגלים וכל התלמידים והתלמידות ציירו את דגל ישראל, עמדו דום בצפירה, דקלמו בדמעות את מגש הכסף, חגגו בהתלהבות ספונטנית שמחה את ערב יום העצמאות, ומכל טווח האמונות שגדלנו בהן, בבית - כולם האמינו שארץ ישראל שייכת לעם ישראל.
מה קרה לנו מאז? הימין הקצין ימינה, השמאל הקצין שמאלה, בני עקיבא כבר לא רוקדים הורה בנים ובנות יחד, ילדי תנועות הנוער כבר מזמן לא במועדוני התנועות אלא במועדוני לילה ואל מול מסך המחשב, משחקי הגוגואים בשכונה התחלפו למציאות וירטואלית שאין בה רגבי אדמה ממשיים - ולכן אין בה קשר לאדמה, לאדמת ארץ ישראל. המכנה המשותף העדכני של כל פלגי העם הוא אטימות לעוני ולמצוקת הזולת, שחיתות שלטונית, מאבק איתנים בין אמונות ורעיונות מקוטבים, שנאת חינם. לכאורה, נדמה היה לנו אז שיש קיטוב בעם. ילדי לוחמי האצ"ל לא התערבבו עם ילדי לוחמי ההגנה, חרותניקים נחשבו מוקצים בסביבת האליטה המפא"ייניקית של אז - ואפילו לא שיערנו שהמציאות התמימה ההיא הייתה רק הקדימון למציאות קשה ממנה, כזו שמסכנת את עצם קיומנו כאן.
והנה, ישראל כבר חוגגת 60. חוגגת? כן, אולם לצד החוגגים: מיליון וחצי עניים, מתוכם כ-700 אלף ילדים שאין להם כריך בארוחת העשר, או הצהריים, או הערב, פילוג חריף בין דתיים לחילוניים, מדינה שמנוהלת ע"י גיליון האקסל של פקידי האוצר, שבשם "התייחסות גלובלית לכלכלת ישראל" מוחקים משבצות כמו ההוספיס בתל השומר, שעות חינוך או תקציב מזערי לסייעות לילדים בעלי מוגבלויות, התעמרות מוסדות המדינה בסטודנטים, חד-הוריות, חיילים משוחררים ואוכלוסיות מוחלשות. כל אלו הן סיבות מצויינות לאזרחי ישראל לאבד את הקשר לאדם, לאדמה ולזכות של עם ישראל למדינתו. אני צופה בתהליכים האלו בכאב גדול. העם היהודי הוא עם בעל בסיס ערכי, עם שאמור לתמוך בבניו ובבנותיו ומקיים מזה דורות את קהילותיו על בסיס ערבות הדדית, אמונה עמוקה, מתן בסתר, צדקה ואהבה. גם היום העם היהודי נרדף בתפוצות, חשוף - למעלה מ-60 שנה אחרי השואה - לאנטישמיות קשה, שנאה ואלימות. כוחו של העם היהודי, נצחונו על המרצחים ויכולתו לעמוד אל מול אותה אנטישמיות, הינו בקיומה האיתן של מדינת ישראל, מדינת היהודים.
חשוב שנבין, חשוב שנדע, חשוב שנמצא את הדרך לגשר על טווח הדיעות ונבסס את המכנה המשותף בין כולנו כאן: מדינת ישראל שייכת לעם ישראל וחייבת לשמור על ריבונותה, גבולות בטוחים ושטח כולל המאפשר לה להגן על תושביה. שטחי יהודה ושומרון הם שטחים שנכללו במפת הארץ עוד בחלוקה הראשונית, נכבשו מאיתנו בשנת 48, ובשנת 67 - נכבשו מחדש. שלנו, בזכות ולא בחסד. השטחים הללו אינם נתונים למשא-ומתן ועצם העמדתם לדיון מערערת את מעמדנו בעיני עצמנו ובאזור כולו - ובמיוחד הדיון סביב ירושלים, שהיא סמל לריבונות העם היהודי על ארצו.
כולנו, יהודי ארץ ישראל, באנו הנה על-מנת ליישב את מדינת היהודים - ולא בנדידה אקראית. שנאת המדינות השכנות אלינו, מבוססת על יהדותנו ולא על ישראליות מערבית ותרבות "מתבוללת". הם - מזהים היטב את הבסיס המשותף לכל תושבי ישראל, מזהים טוב מאיתנו.
תפיסת הקהילה והערבות ההדדית ההסטורית של העם היהודי חייבת לקבל ביטוי בשיח המשותף בעם, בהנהגה ובייצוג בכנסת, מה שיביא לחיבור מחדש לתחושת הזכות שלנו על האדמה הזו. רק כך ניתן יהיה להמשיך ולהעמיק את העוצמה הפנימית שלנו כעם, ורק העוצמה הזו תביא עמה סיכוי לשלום אמיתי - בו אנו שומרים על גבולות ריבוניים רחבים ומנהלים יחסי מסחר תקינים עם מדינות האיזור, במינימום של מתח צבאי. זה לא יקרה עכשיו, התהליך ארוך ומתחיל מגישור שלנו על הפערים בתוכנו.
אני, חגגתי את יום הולדתה ה-60 של מדינת ישראל. חגגתי בעצב על חלק ממה שמתרחש בהווה, אולם בגאווה רבה על כל מה שבנינו כאן עד היום. מדינת ישראל היא ערך, לא רק מדינה. ערך, שעל החגיגות לשקף ולכן כל כך חשוב היה שהתקיימו. אולם איני יכול לשבת בצד ולא לגלות מעורבות שתביא אותנו בחזרה לערכים הבסיסיים שגדלנו עליהם, ערכים לאומיים, יהודיים וערכים חברתיים מפותחים וחשובים שהטמיע בנו זאב ז'בוטינסקי. בכללם - חמשת המ"מים: על המדינה להעניק לאזרחיה מעון, מזון, מלבוש, מרפא ומורה. האזרחים הללו, יגמלו למדינה באהבתם, מסירותם (גם בצבא וגם באזרחות) ונאמנותם.
זכרו: המשותף, לא המפריד!

הכותב הוא איש עסקים המתמודד לכנסת ה-18 ברשימת הליכוד.
תאריך:  03/06/2008   |   עודכן:  03/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לתפארת מדינת ישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
באמת טור יפה ל"ת
יונית12  |  3/06/08 14:22
2
אם השמאל ניצח לפי יוסי שריד
נחום שחף  |  4/06/08 07:32
 
- כמה צודק ועצוב
מיכאל ב  |  4/06/08 20:53
3
למה עצב??
אייל.ב  |  4/06/08 17:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אילן הלפרין, פרופ' עמוס קורצ'ין
לדיכאון ודמנציה גורמים משותפים הקשורים הן לשינויים הורמונליים והן לשינויים מבניים במוח    בדומה לדמנציה נראה כי גם דיכאון הוא מחלה כללית הפוגעת בכל המוח
ראובן לייב
חוויה גסטרונומית במסעדה תל אביבית מיתולוגית, המתהדרת בשמו של פרוון-צמרת ואיסטניס קולינרי
עו"ד עמית יפרח
לאחרונה קיבלה תנועת המושבים את עמדת המינהל בנוגע לנוסח חוזה החכירה שייחתם עם בעלי הנחלות והאגודות. עמדת המינהל הגיעה לאחר עבודה מאומצת ועיקשת במשך כ-3 שנים מצדנו במטרה לקבל את טיוטת חוזה החכירה למושב עובדים
ד"ר רון בריימן
אם יימצא "תואם אברהם פורז", יש סיכוי לרשימה ציונית-לאומית מימין לליכוד להגיע בבחירות 2008 ל-20 ח"כים, מחציתם עם כיפה ומחציתם בלעדיה. האם בשעה קשה זו יתגלה אברהם פורז החדש, עם תבונה, גדלות רוח, וגם כיפה?
רן ברץ
רוב הבוחרים קצו בכנסת ובממשלה אלו. הם קצו בהן לא רק משום שהעומד בראשות הממשלה חשוד בפלילים, שהרי הוא חשוד בהם כבר מזמן, ועד כמה מוצדק החשד נדע רק בעתיד; הם קצו בהן בעיקר בשל מחדלי וכישלונות העבר הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il