X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה שהגיש עד המדינה הוא דרש לקבל מצ'רני ומחברת הולילנד סך של 30 מיליון שקל עד המדינה טען כי הוא היה הדמות המרכזית בהקניית זכויות הבנייה הרחבות של פרויקט הולילנד
▪  ▪  ▪
צ'רני. ניסיון סחטנות [צילום: פלאש 90]

הלל צ'רני, שהיה בעל הזכויות על מתחם הולילנד, הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב הגנה לתביעה האזרחית שהוגשה על-ידי ש.ד., עד המדינה בפרשת הולילנד. התביעה האזרחית הוגשה לפני כחמישה חודשים כנגד צ'רני וכנגד חברת הולילנד בבעלותו. "תביעה זו לא הייתה אמורה לבוא לעולם, זאת, בשל היותה משוללת כל יסוד - עובדתי ומשפטי - ובשל היותה, כל כולה, ניסיון לסחוט מן הנתבעים כספים אשר לא מגיעים לתובע". טוען צ'רני.
בתביעה שהגיש עד המדינה הוא דרש לקבל מצ'רני ומחברת הולילנד סך של 30 מיליון שקל. עד המדינה טען כי הוא היה הדמות המרכזית בהקניית זכויות הבנייה הרחבות של פרויקט הולילנד. לדבריו, צ'רני נמנע מלשלם לו את מלוא שכרו וכן הוצאות מיוחדות שהוציא למרות תרומתו להצלחת הפרויקט.
בכתב ההגנה שהגיש צ'רני לבית המשפט באמצעות עוה"ד בעז בן צור, אלעד פלג ורונן אפט, הוא טוען כי דרישתו של עד המדינה לקבל סך של 30 מיליון שקל "רצופה טענות שאינן אמת בלשון עדינה ונתונים שגויים ומסולפים". לשיטת צ'רני "עד המדינה קיבל את כל המגיע לו ואף מעבר לכך בהתאם להסכמות בינו לבין הולילנד. המדובר בעשרות מיליוני שקלים, אלא שמבחינתו של עד המדינה מדובר ב"נזיד עדשים".
"עילת התביעה העיקרית של עד המדינה נוגעת להסכם היפרדות שנחתם בשנת 2007, במסגרתו נערך גמר חשבון בין עד המדינה להולילנד", מסביר צ'רני בכתב ההגנה. "במסגרת הסכם זה קיבל עד המדינה סך של כ-16 מיליון שקל, והותנה כי הוא ממצה עד תום את כלל העניינים שבין הצדדים". לטענת צ'רני, "לאחר שעד המדינה נהנה מפירות ההסכם, ובחלוף למעלה משנה ממועד כריתתו, הוא העלה לפתע טענה, כאילו ההסכם נכרת בתנאי עושק".
צ'רני מבהיר כי טענת העושק של עד המדינה נטולת כל יסוד ומציין כי כחמישה חודשים לאחר כריתת הסכם ההיפרדות בין הצדדים, שלח לו עד המדינה מכתב ובו הוקיר לו תודה על התגייסותו לסיועו. "אין בפי מילים להודות לך על כל מה שעשית ואתה עושה למעני. על-אף שהשואה הסתיימה מזמן, מבחינתי אתה משמש כחסיד אומות העולם, שהצילני משואה חדשה. שוב תודה על הכל ומקווה שאלוהים יתן לי ואוכל לגמול ולהחזיר", כתב עד המדינה במכתב.
צ'רני מציין, כי "בחודש נובמבר 2008 שלח עד המדינה לנתבעים טיוטת כתב תביעה שבכוונתו להגיש נגדם, ורובה של טיוטת התביעה מצא ביטויו בכתב התביעה הנוכחי". לדברי צ'רני, "עד המדינה הודה במספר הודעות שמסר במשטרה כי האמור בטויטת כתב התביעה הוא בגדר תרגיל מחשבתי בדוי לצורך הפחדה".
כנגד צ'רני הוגש לפני כחצי שנה כתב אישום שייחס לו עבירות של מתן שוחד במיליוני שקלים, רישום כוזב והלבנת הון. כתב האישום מתייחס לשלוש פרשיות נפרדות, הכרוכות אחת בשנייה ועוסקות בקידום פרויקטים נדל"ניים, תוך מתן שוחד לעובדי ונבחרי ציבור בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל - כאשר במרכז כתב האישום עומד פרויקט הנדל"ן הולילנד בירושלים.
בתשובה שהגיש לכתב האישום לפני כארבעה חודשים, תקף צ'רני את עד המדינה בתיק, שלגירסת צ'רני "הפך במהלך השנים בסתר וללא ידיעת צ'רני למשרתם של אדונים רבים, גרף לכיסו מיליוני שקלים תוך ניגודי אינטרסים עצומים ומעילה באמון שהגיעה בסופו של יום לדרישות כספיות סחטניות כנגד צ'רני ובעקבות דחיתן להגשת תלונה שיקרית למשטרה".
לפני למעלה משנה הגיש צ'רני באמצעות חברת הולילנד תביעה אזרחית על סך 2.65 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד עד המדינה. צ'רני טען אז, כי העמיד לעד המדינה הלוואה לכיסוי חובותיו לגורמים בשוק האפור זאת לאחר שעד המדינה אמר לו כי הוא "ניצב בפני איומים על חייו ועל חיי משפחתו".

תאריך:  17/06/2012   |   עודכן:  17/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צ'רני: התביעה האזרחית של עד המדינה היא ניסיון לסחוט כסף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אקרמן
הישג שיא לבנות של זלינגר. המאמן: "יש עתיד". הגברים הפסידו לספרד
אסף אקרמן
נצחון לאלי רבי והשחקניות בפתיחת מוקדמות היורובאסקט. 28 לדורון
מערכת אתר ערוץ הספורט
הסגולים השלימו 1:2 על אלקורקון בפלייאוף וישובו אחרי שנתיים
רותי לוי
מציעה עתה חבילה ללא הגבלה ב-129 שקל בחודש    בחודש האחרון חברות הסלולר הוותיקות מנסות לשמור על הלקוחות מבלי ליישר קו עם המתחרות    התוצאה: חתמתם על הסכמי התקשרות בחודש שעבר - אתם משלמים יותר
פאדי מועלם
תכירו את ראשי המפלגות שמתמודדות בבחירות מחר ומה המצע הפוליטי שלהן בנוגע לחבילות החילוץ ותוכניות הצנע של יוון    מה היה חסר על-מנת להרכיב ממשלה כבר בסיבוב הקודם?    מתי יפורסמו התוצאות?    כל התשובות בפנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il