X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
ציון נפט וגז מודיעה על הצלחת פעולות הכניסה מחדש בבאר שלה אליהו 3 בצפון ישראל
▪  ▪  ▪

ציון נפט וגז בע"מ (Nasdaq:ZN) הודיעה על הסיום מוצלח של פעולות השדה בבאר אליהו 3 ברישיון אשר-מנשה שלה (בערך 319 קמ"ר) בצפון ישראל.
ביולי 2012, ציון נכנסה מחדש לבור הקידוח הקיים של הבאר המושעית זמנית אליהו 3 והשיגה ערכת לוגים חשמליים שלא השיגה כשהבאר נקדחה במקור ב-2010. לאחר מכן הופק לוג הערכת מבנה (אנליזת הערכה פטרופיזית מתקדמת) מערכת הלוגים החדשה שנרכשה ולאחר מכן ציון השיגה בערך 48 דגימות ליבה מדופן הקידוח באזורי מפתח של בור הקידוח שנקדח בעבר. במהלך פעולות הכניסה מחדש, ציון השיגה גם נתוני פרופיל סייסמי אנכי (VSP). עזרו לציון בפרויקט הזה Baker Hughes, המכון הגיאופיזי של ישראל, NuTech Energy Alliance ("נוטק"), Core Labs ו-Bedrock Petroleum Consultants.
סקירה ראשונית של לוג הערכת המבנה של נוטק מצביעה על נוכחות של סדרה של קרבונטים בעובי של יותר מאלפיים רגל, עם אפשרות של אזורים משובצים של נקבוביות וחדירות מפותחות סבירות עד טובות עם סימני נפט (עד לעובי מיצרפי של כמה מאות רגל) בעומקים של פחות מ-9,350 רגל. כשדגימות הליבה מדופן הקידוח נלקחו, הובחנו כתמי פחמימנים חומים כהים בכמה דגימות. דגימות הליבה נשלחו ליוסטון, טקסס, לאנליזה נוספת ו-Baker Hughes והמכון הגיאופיזי של ישראל מעבדים את נתוני ה-VSP. ציון מעריכה שהאנליזה של דגימות הליבה והעיבוד והאנליזה של ה-VSP ייקחו לפחות חודש.
מנהל העסקים הראשי של ציון, ריצ'רד רינברג, אמר: "אחרי שפעולת החקר הזאת הושלמה בהצלחה, האינדיקציות הראשוניות חיוביות. אולם, צריך לבצע הרבה אנליזות בשבועות ובחודשים הבאים".
הנשיא ומנהל התפעול הראשי של ציון, ויקטור ג. קרילו, אמר: "אנו נלהבים מהפוטנציאל של הקרבונט המגובב היחסית רדוד הזה עם עמוד אפשרי של נפט מעידן היורה בקידוח אליהו 3 שלנו. הנתונים הישנים יחד עם הנתונים הגיאופיזיים והגיאולוגים שהושגו לאחרונה הם אוסף הנתונים המקיף ביותר שהיו לציון אי פעם, משום שהחברה לא השיגה מעולם נתונים מדופן הקידוח או נתוני VSP. אני מאמין שהנתונים המשולבים האלה יתנו לנו תמונה תת-קרקעית טובה יותר של פוטנציאל הפחמימנים בקרבת הקידוח הזה".
המטרה העיקרית של פעולת הכניסה מחדש הייתה להשיג נתונים גיאולוגיים וגיאופיזיים נוספים ולהבין טוב יותר את פוטנציאל הפחמימנים של אזור שבו ציון קדחה בזמן שקדחה את באר אליהו 3 בסוף 2009 ותחילת 2010. באר אליהו 3, שבמקור תוכננה לקידוח מתחת ל-17,000 רגל, לבדיקת מבנים גיאולוגיים מהעידן הטריאסי והעידן הפרמי, הושעתה זמנית ב-2010 בעקבות בעיות טכניות בעומק כולל של בערך 11,000 רגל. בפעולות השדה שהושלמו לאחרונה, מתקן הקידוח הגיע לאתר הבאר אליהו 3 ב-15 ביולי 2012 ושוחרר על-ידי החברה ב-8 באוגוסט 2012.
ציון נפט וגז, חברה הרשומה בדלוור, מחפשת נפט וגז בישראל באזורים הנמצאים ביבשה בין חיפה לתל אביב. היא מחזיקה כיום בשלושה רישיונות לחיפוש נפט: הרישיון יוסף (בערך 337 קמ"ר) והרישיון אשר- מנשה (בערך 319 קמ"ר) בין נתניה בדרום וחיפה בצפון, והרישיון עמק הירדן (בערך 226 קמ"ר), קצת דרומה מהכינרת. השטח הכולל של הרישיונות מסתכם בכ-882 קמ"ר.

תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  09/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציון נפט וגז - הצלחת פעולות כניסה מחדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גילי עבודי
סיורים וטעימות יין במרכז המבקרים נחלת בנימין יקב פסגות
עדי וילדר
מנשה זלכה מנכ"ל רשת "קרביץ" שהינה הרשת הגדולה בישראל בתחום ציוד לקראת החזרה לביה"ס: "שוק החזרה לבית הספר מוערך בכ-250 מיליון ש"ח"
יוסף ארנפלד
העבודות על אלבום הבכורה של האחים ולדמן נמשכות במלוא המרץ. סנונית נוספת מתוך האלבום שבדרך, הוא השיר התנערי מתוך לכה דודי בתפילת קבלת שבת
יעל סער
לירון קרן (34) מונה לתפקיד מנהל הפיתוח בחברת בלאט-לפידות
גלאי תקשורת
פרס למצוינות בעיתונות דיגיטלית 2012 יוענק בכנס אילת לעיתונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il