X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרכז הכובד של הרפורמות בתחום הכלכלי חברתי יעבור ממשרד האוצר למשרד ראש הממשלה המטה יאשר תוכניות העבודה של המועצה הלאומית לכלכלה
▪  ▪  ▪
נתניהו. שיפור לטוהר השירות ולמשילות [צילום: AP]

הממשלה אישרה אתמול את המלצות ועדת יוסי קוצ'יק לשינוי מבנה משרד ראש הממשלה. ההמלצה המרכזית שאושרה היא הקמת מטה חברתי כלכלי, שירכז את פעילות הממשלה בתחומים אלה, כולל גיבוש תוכניות ופיקוח על ביצוען במשרדי הממשלה השונים.
המטה יקבל תוספת כח אדם מקצועי וייבנה מחדש. הוא ירכז תוכניות עבודה ורפורמות שעד כה היו בעיקר נחלת משרד האוצר. לצורך זה, בין השאר יצומצמו משרות האמון של ראש הממשלה מכ-55 לכ-30 (חמש מעל ההמלצה המקורית של קוצ'יק).
המועצה הלאומית לכלכלה תמשיך להיות היועצת הכלכלית של ראש הממשלה, אולם תוכניות העבודה שלה לטווח ארוך יצטרכו להיות מתואמות עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שיהיה אחראי על הטמעתן בתוכניות העבודה של הממשלה מידי שנה.
בעקבות הסתיגות משפטית מצד היועץ המשפטי לממשלה, לא אושרה ההמלצה להעניק תוקף של ועדת שרים להחלטות התיווך של מנכ"ל משרד ראש הממשלה בחילוקי דעות בין שרים. היועץ המשפטי העיר, כי להמלצה כזו צריך לקבל מעמד משפטי של תיקון חקיקה, לא של החלטת ממשלה. עם זאת, לא היה ערעור על הצורך בישום ההמלצה.
"זהו מהלך חשוב, שנועד לייצר מצב בו נבנה מטה חברתי כלכלי במשרד ראש הממשלה, שנועד בעיקר לייצר מצב של מקצועיות מתמשכת ומתן אפשרות טובה יותר לראש הממשלה לקבל החלטות בנושאים שונים שמגיעים אליו", אמר קוצ'יק בתגובה לאישור המלצותיו.
לדבריו, אחת הבעיות היא שמשרד ראש הממשלה נאלץ לטפל בנושאים רבים ומגוונים ובמחלוקות בין שרים ומשרדי ממשלה, שלא מצליחות להגיע לסיכומים בדרגים יותר נמוכים. "חשוב מאוד, שתהיה לכל ממשלה מערכת, שמסוגלת לקבל הכרעות רציונליות", הוסיף.
דרור שטרום, חבר בוועדת קוצ'יק אמר בתגובה, כי המלצות הוועדה שאושרו (אתמול בממשלה ולפני כשבוע בוועדת השירות של נציבות שירות המדינה לפני כשבוע) מביאות לשירות הציבורי בשורה בשתי חזיתות עיקריות.
"במישור טוהר השירות הציבורי - אומצה הגישה שהצענו בדוח ולפיה הצירוף 'משרת אמון' אינו תחליף לדרישת המקצועיות ומקצוענות", אמר שטרום. "במהלך העדויות בוועדה הבחנו בכך שמשרות האמון כוללות מינויים משני סוגים: האחד - מינוי של מקצוענים שבאים לתגבר את המערך השלטוני לתקופה קצובה וזוהי תופעה מבורכת והשני - הנפוץ יותר הוא התופעה של מינויים פוליטיים, של מי ש'חייבים להם טובה', וסוג אחרון זה הוא תופעה אסורה, משחיתה ופסולה. בהתאם לזה הורדנו באופן חד בעשרות משרות את משרות האמון וקבענו כלל שאני מקווה שהנציבות תשמור עליו והוא - שמי שבא למשרת אמון מקצועית יש לו אכן מקצוענות מובהקת בתחום אליו הוא בא", הוסיף.
לדבריו, במישור המשילות, לא היו עקרונות מובנים לתיפקוד משרד ראש הממשלה האמור להיות אחראי על ניהול עבודת המטה של הממשלה. כתוצאה מכך, כל ממשלה גיבשה מחדש נהלים לעבודת מטה, דבר שגרם לחוסר יציבות בתרבות השלטונית ולהיעדר כללי שלטון ברורים ויציבים.
"לראשונה קבענו כללי יסוד: ראש ממשלה חייב שיהיו לו מוקדי ידע עצמאיים", אמר שטרום. "מוקדי הידע האלה הם המועצה לביטחון לאומי בתחומי הביטחון, והמטה הכלכלי חברתי בתחומי החברה והכלכלה. האחראי לריכוז עבודת המטה הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה והוא גם זה שאחראי על מנגנון חשוב ביותר לתפקוד השוטף - ההכרעות במחלוקות המרובות בין משרדי הממשלה. שני הדברים הללו מקדמים אותנו במסע ארוך להגברת המשילות בישראל, אבל זו רק חוליה אחת חשובה במסע הזה", הוסיף שטרום.

הצעה להחלטה: מבנה מטה ראש הממשלה - נוסח מתוקן
הממשלה דנה במבנה מטה ראש הממשלה במטרה לתקן ליקויים שעליהם הצביע מבקר המדינה בדו"ח בנושא "העסקת עובדים במשרות אמון במשרד ראש הממשלה" מחודש אוקטובר 2011 (להלן: דו"ח מבקר המדינה). ב- 7 בפברואר 2011, מינה ראש הממשלה ועדה ציבורית לבחינת מטה ראש הממשלה. הוועדה בחנה את הצרכים הייחודיים של ראש ממשלה בישראל, לרבות לעניין המבנה ואופן הפעולה של מטהו, מתוך מטרה לאפשר לראש הממשלה למלא את המשימות המוטלות לפתחו בצורה מיטיבית, בהמשך להמלצות הוועדה הציבורית החליטה הממשלה: 1. ייחודיותו של מטה ראש הממשלה: להמליץ לנציבות שירות המדינה לתקן את כללי התקשי"ר באופן המכיר בייחודיות ומובחנות מטה ראש הממשלה ממטות שרי הממשלה האחרים באופיו, בהיקף סמכויותיו ובצורכי כוח האדם שלו. 2. בהמשך להערות מבקר המדינה בדו"ח הביקורת, ולהמלצת דו"ח הוועדה לבחינת מבנה מטה ראש הממשלה, לצמצם את מספר משרות האמון במשרד ראש הממשלה באופן משמעותי, ולהסדיר את העסקתם של העובדים במשרות אלו, כדלקמן. 3. מטה כלכלי-חברתי במטה ראש הממשלה: א. תפקידי המטה הכלכלי-חברתי: לשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, על אגפיה, היא יחידת המטה המרכזית שליד ראש הממשלה, המספקת מענה בתחום הכלכלי אזרחי. במטרה לחזק את התשתית הארגונית והמקצועית במטה ראש הממשלה, בנושאים כלכליים וחברתיים, שהיקף העיסוק בהם הולך וגדל, יובנה מטה כלכלי-חברתי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה. תפקידיו של המטה הכלכלי-חברתי : • ייזום והובלת פרויקטים לאומיים שעל סדר יומו של ראש הממשלה ועל סדר יומה של הממשלה; • ריכוז עבודת מטה וקידום פרויקטים בין משרדיים; • פתיחת חסמים והכרעה במחלוקות המעכבות קידומה של מדיניות הממשלה; • הובלת רפורמות לטיוב עבודת הממשלה והשירות הציבורי; • סיוע מקצועי לראש הממשלה, ובפרט בגיבוש עמדתו בנושאים שונים המובאים לפתחו; • הבטחת התנאים לניהול שוטף של שגרת עבודתו של ראש הממשלה. המטה החברתי כלכלי יפעל בתיאום עם המועצה הלאומית לכלכלה בהתאם לסמכויותיה כפי שנקבעו בהחלטת ממשלה מס' 430 מיום 10.9.2006. ב. מבנה המטה הכלכלי-חברתי המטה הכלכלי חברתי יכלול שלושה אגפים מקצועיים, שיחליפו את האגפים הקיימים: אגף כלכלה ותשתיות, אגף פנים תכנון ופיתוח והאגף לממשל וחברה. כל אגף יופקד על אשכול משרדי ממשלה ונושאים מוגדרים, והעובדים באגף יהיו בעלי רקע מקצועי בתחומים אלו. חלוקת העבודה בין האגפים תהיה כאמור בנספח המצורף להחלטה זו , ומנכ"ל משרד ראש הממשלה יוכל לשנותה, בהתאם לצורך ולניסיון הנצבר בהפעלת המודל. ג. הסדרת המשרות במטה הכלכלי - חברתי: בהתאם לסעיף 21 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959 (להלן – חוק המנויים), בהמשך להמלצת דו"ח הוועדה לבחינת מבנה מטה ראש הממשלה, להערות מבקר המדינה בדו"ח מבקר המדינה, ועל פי הצעתה של ועדת שירות המדינה מיום 16.10.12, להסדיר את המשרות במטה החברתי-כלכלי כדלקמן: 1. לפטור מחובת המכרז הקבועה בסעיף 19 לחוק המינויים, את המשרות הבאות, שיסווגו כמשרות מקצועיות הפטורות ממכרז: סמנכ"ל כלכלה ותשתיות; סמנכ"ל פנים, תכנון ופיתוח וסמנכ"ל ממשל וחברה. המינוי למשרות אלה יהיה על פי הצעת מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובכפוף לאישור ועדה בראשות נציב שירות המדינה או נציגו ושני נציגי ציבור מבין חברי ועדת המינויים שליד נציבות שירות המדינה, כמשמעותה בפסקה 11.963 לתקשי"ר (להלן – ועדת המינויים), אשר תבחן את התאמת המועמד המוצע למשרה. סיום ההעסקה במשרות אלה יהיה לפי שיקול דעת מנכ"ל משרד ראש הממשלה. 2. לפטור מחובת המכרז הקבועה בסעיף 19 לחוק את משרת יועץ התקשורת של המטה הכלכלי-חברתי, שתסווג כמשרת אמון. המינוי יבוצע בכפוף לתיאור תפקיד ולתנאי סף שייקבעו על פי דין. 4. המועצה הלאומית לכלכלה, שהיא גוף מטה לראש הממשלה בנושאי כלכלה, תכין תוכנית עבודה ארוכת טווח ורב-שנתית לעבודתה. התוכנית תעודכן מידי שנה ותאושר על-ידי ראש הממשלה ועל דעת מנכ"ל משרדו. 5. כלל יחידות המטה הכפופות למנכ"ל משרד ראש הממשלה ימשיכו לפעול בתחומי אחריותן כחלק מהמטה הכלכלי-חברתי, ובכלל זאת הרשות לפיתוח כלכלי במגזרי המיעוטים, אשר תוסיף לפעול בהתאם לאמור בהחלטת ממשלה מס' 1204 מיום 15.02.2007. 6. בהמשך להערות מבקר המדינה בדו"ח הביקורת, ולהמלצת דו"ח הוועדה לבחינת מבנה מטה ראש הממשלה, ובהתאם להמלצת ועדת השירות מיום 16.10.12, להסדיר את פעולת מטה לשכת ראש הממשלה, כדלקמן: א. מזכיר הממשלה; מנכ"ל משרד ראש הממשלה; ראש המטה לביטחון לאומי; ראש המועצה הלאומית לכלכלה וראש מערך ההסברה הלאומי ממונים בפטור ממכרז בהתאם להוראות החוק והחלטות הממשלה בעניינם. ב. בהתאם לסעיף 21 לחוק המינויים ועל פי הצעת ועדת השירות מיום 16.10.12, לפטור מחובת המכרז הקבועה בסעיף 19 לחוק את המשרות האלה: 1. משרת ראש לשכת ראש הממשלה. 2. משרות שהנושאים בהן עומדים בקשרי עבודה ישירים עם ראש הממשלה, חשופים למידע והחלטות רגישות, ומחייבים מעצם טבען יחסי אמון מיוחדים: א. שתי משרות של יועצי ראש הממשלה לענייני תקשורת ב. יועץ ראש הממשלה לקשר עם הכנסת ג. מנהל לשכת ראש הממשלה ד. יועץ ראש הממשלה לאירועים וסיורים ה. יועץ ראש הממשלה לתכתובת ו. יועץ ראש הממשלה לנושאים מדיניים המינוי יבוצע בכפוף לתיאור תפקיד ולתנאי סף שיקבעו על פי דין. 3. 11 משרות נוספות של יועצים לראש הממשלה - שש משרות שימונו בכפוף לתיאורי תפקיד ותנאי סף רלבנטיים לתפקיד, שייקבעו על פי דין. עד חמש משרות נוספות ימונו בכפוף לאישור ועדת משנה שתמנה ועדת השירות מבין חברי ועדת השירות, בהתאם לצורכי ראש הממשלה, ובכפוף לתיאורי תפקיד ותנאי סף רלבנטיים שייקבעו על פי דין. זאת, מתוך כוונה לשמור על הגמישות הניהולית ולאפשר דינמיות בניהול סדר היום של ראש הממשלה, וכן על-מנת להבטיח היקף יועצים בהלימה לצרכיו של ראש הממשלה. 4. משרת יועץ למזכיר הממשלה. המינוי למשרה זו יהא בכפוף לתיאור תפקיד ולתנאי סף, שייקבעו על פי דין. 5. שש משרות מזכירות בלשכת ראש הממשלה. המינוי למשרות אלה יהא בכפוף לעמידה בתנאי סף, שייקבעו על פי דין. 6. שתי משרות במעון ראש הממשלה - יועץ ומנהל לשכה. המינוי למשרות אלה יהא בכפוף לעמידה בתנאי סף, שייקבעו על פי דין. 7. בהתאם לסעיף 21 לחוק המינויים ועל פי הצעת ועדת השירות מיום 16.10.12, לפטור מחובת המכרז הקבועה בסעיף 19 לחוק שלוש משרות בלשכות ראשי ממשלה לשעבר, בהתאם לזכאותם בהחלטת גמלאות לנושאי משרה ברשויות השלטון (שרים ושאיריהם), התשמ"א-1981 - יועץ, מנהל לשכה ונהג. המינוי למשרות אלה יהא בכפוף לעמידה בתנאי סף, שייקבעו על פי דין. 8. תחולה והוראות מעבר על פי הצעת ועדת השירות, לקבוע הוראות תחולה והוראות מעבר כדלקמן: א. סעיף 3(ג)(1) להחלטה זו יחול על מינוי למשרת סמנכ"ל ממשל וחברה לאחר תום כהונתו של העובד המכהן כיום במשרה. ב. הצורך באישור ועדת המינויים, כאמור בסעיף 3(ג)(1) להחלטה זו, לא יחול על העובדים המכהנים כיום במשרות שיוסבו למשרות סמנכ"ל כלכלה ותשתיות וסמנכ"ל פנים, תכנון ופיתוח. ג. לעניין המועסקים במשרות אמון שהן משרות מקצועיות במהותן – בשים לב לכך שמדובר בתקופת בחירות, ועל מנת שלא לכבול את ידי ראש הממשלה הנכנס, לקבוע, בהתאם להמלצת ועדת השירות, כי המצב הקיים יישאר בעינו עד לכינוס ועדת השירות לאחר הבחירות לכנסת, שתדון ותמליץ בעניינם. זאת אלא אם יסיימו את העסקתם קודם לכך, בכפוף לכל דין. ד. העסקת עובדים המועסקים במשרד ראש הממשלה כנושאי משרות אמון תימשך עד תום כהונת הממשלה הנוכחית או עד לסיום העסקתו של העובד, בכפוף לכל דין, לפי המוקדם מביניהם. ו. כן דנה הממשלה בנוגע לפינוי שדה התעופה בתל- אביב על שם דב הוז והחליטה כדלקמן: 1. לאמץ את המלצות צוות ההיגוי הבין משרדי בראשות המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה לקידום פינוי שדה התעופה בתל-אביב על שם דב הוז (להלן: שדה דב) אשר מונה בהחלטת הממשלה מספר 4224 מיום 5.2.12, כמפורט להלן: א. לקדם את פינוי שדה דב, פיתוח השטחים המתפנים ובניית תשתיות להעתקת פעילות תעופתית אזרחית המתקיימת בשדה דב, בשלושה תחומי פעולה במקביל: (1) תכנון, תקצוב, בנייה והתאמת תשתיות לקליטת פעילות תעופתית אזרחית משדה דב באתרים חלופיים. (2) תכנון מקרקעין במתחם שדה דב, ייזום תכניות מפורטות ושווק מקרקעין במתחם. (3) עריכת הסכמי פינוי עם בעלי זכויות במתחם שדה דב ויישומם. ב. הפעולות האמורות בסעיף א' לעיל יתבצעו בלוח הזמנים שנקבע ע"י צוות ההיגוי הבין משרדי לקידום פינוי שדה התעופה בתל-אביב על שם דב הוז, כך שהפעולות יסתיימו לא יאוחר מסוף שנת 2018. ג. להנחות את שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים (להלן – שר התחבורה) להודיע בדבר אי הארכת תוקף צו רשות שדות התעופה (מתן שירותים בשדה התעופה דב הוז (תל אביב)), תש"ן-1989 המסתיים ביום 30/6/16, ובמקביל לפעול להוספת שדה התעופה עין שמר לתוספת לחוק רשות שדות התעופה, תשל"ז- 1977. ד. להנחות את רשות מקרקעי ישראל לתאם את הפעולות השונות הנדרשות לביצוע על ידי משרדי הממשלה והגופים הנוגעים בדבר כאמור בדו"ח צוות ההיגוי הבין משרדי לקידום פינוי שדה התעופה בתל-אביב על שם דב הוז, וכן להיות הגורם המוסמך לניהול מו"מ ולגבש הסכמי פינוי / העתקה עם בעלי זכויות במתחם שדה דב, וזאת בתיאום ובשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר. מובהר כי אין באמור בכדי לגרוע מאחריותם של בעלי הזכויות לפעול לפינויים של ברי רשות ומחזיקים מטעמם. פעולות רשות מקרקעי ישראל יתבצעו, בין השאר, בהתאם למסמך העקרונות לפינוי שדה דב אשר נחתם ע"י נציגי רשות שדות התעופה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר ביום 5.9.2012 ובהתאם להסכם מפורט שיגבשו הצדדים כאמור במסמך העקרונות. הגופים הנוגעים בדבר יגבשו מתכונת להתמודדות עם תביעות פיצויים אשר יכול ויוגשו בשל התכנון באתרים חלופיים. ה. שר התחבורה ושר הבינוי והשיכון יפנו לרשות שדות התעופה ולרשות מקרקעי ישראל (בהתאמה) במטרה להביא לסיום את גיבוש ההסכם המפורט, האמור בסעיף ד' לעיל, בתוך 60 יום מקבלת החלטה זו. ו. להטיל על שר התחבורה לפנות לרשות שדות התעופה לשם קידום התכנון המפורט של שדה התעופה "עין שמר" כשדה תעופה אזרחי פנים ארצי (דרגה 3 בהתאם לתמ"א 15), תוך הכללת המשאבים הנדרשים לכך במסגרת תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה המוגש לאישור הממשלה. ז. להקים צוות היגוי בראשות המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה ובהשתתפות נציגים של משרדי ממשלה וגופים הנוגעים בדבר, לביצוע מעקב ובקרה אחר ביצוע החלטה זו. ח. להסמיך את המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה להכריע במחלוקות הקשורות לביצוע החלטה זו, ובכלל זה להאריך את לוחות הזמנים שנקבעו כאמור בהחלטה זו לפינוי שדה דב אם יתגלעו מחלוקות או חסמים אשר יעכבו באופן מהותי את תכנון המקרקעין המתפנים ושיווקם. החלטות המנהל הכללי של משרד ראש הממשלה בנושאים אלה יובאו, בהתאם לצורך, להחלטת ראש הממשלה, אשר יגישם לאישור הממשלה בהתאם לסעיף 19(ב) בתקנון לעבודת הממשלה (אישור החלטה של הממשלה שלא בישיבתה). החלטות הנדרשות ליישום החלטת ממשלה זו הנוגעות לסמכויות מועצת מקרקעי ישראל יובאו לאישור מועצת מקרקעי ישראל. החלטות כאמור הנוגעות לסמכויות מועצת רשות שדות התעופה יובאו לאישור מועצת רשות שדות התעופה. ט. לקבוע כי בהתאם למדיניות הממשלה ליצירת עתודות דיור תוך שימוש יעיל בקרקע, כפי שבאה לידי ביטוי גם בהחלטת ממשלה מס' 2982 מיום 13.3.2011, יש חשיבות להקמת מתחם עירוני בשטח המתפנה של שדה דב בהיקף משמעותי של אלפי יחידות דיור. המנהלים הכללים של משרדי הממשלה ינחו את נציגי משרדיהם במוסדות התכנון בדבר מדיניותה העקרונית של הממשלה בנדון. י. ככלל, המקורות הכלכליים למימון, לרבות קדם מימון הפעולות הישירות הנדרשות לפינוי שדה דב, ולתכנון, הקמה והתאמת התשתיות הנדרשות לקליטת פעילות תעופתית אזרחית באתרים חלופיים (עלויות הגירה) יהיה משווק הקרקע המתפנה, הכל כפי שייקבע בהסכם המפורט שייחתם כאמור בסעיף ה' לעיל, בהתאם להחלטות מועצת מקרקעי ישראל ולנהלי רשות מקרקעי ישראל ובכפוף לאמור בהחלטות הממשלה מס. 4224 מיום 5.2.2012 ומס. 3161 מיום 17.4.2011. *** נספח - תיאורי תפקיד של אגפי המטה הכלכלי-חברתי אגף ממשל וחברה מוביל את פעילות משרד ראש הממשלה בתחומי ממשל, בכלל זה פיתוח מדיניות התכנון בעבודת משרדי הממשלה וקידום רפורמות מבניות בעבודת ובמבנה הממשלה; אמון על חיזוק הממשק שבין האזרח לבין הממשלה, לרבות הידברות הממשלה עם המגזר השלישי והמגזר העסקי; מוביל את פעילות משרד ראש הממשלה בתחומים חברתיים ובכלל זה במסגרת שירותי החינוך, העלייה והקליטה, הבריאות, הרווחה, התרבות והספורט. כמו כן יעסוק האגף בעניינים הנוגעים למשרד לאזרחים ותיקים ולרשות לקידום מעמד האישה. אגף פנים, תכנון ופיתוח מוביל את פעילות משרד ראש הממשלה בתחומי מדיניות פנים ובכלל זה שלטון מקומי, מדיניות תכנון, פיתוח והקצאת קרקעות, הגירה, חקלאות ופיתוח הכפר, איכות סביבה, ביטחון אישי והערכות לחירום, ושירותי דת. האגף מתמחה בגיבוש ובניהול תוכניות פיתוח ופרויקטים לאומיים ביצועיים, חוצי ממשלה ורב מערכתיים - בהתאם להחלטות הממשלה. במסגרת זו האגף מפתח ומנהל תוכנית פיתוח אזורי, התיישבותי ומגזרי. כמו כן, מוביל האגף את פעילות משרד ראש הממשלה בתחום התפוצות וההסברה. אגף כלכלה ותשתיות האגף נותן ייעוץ כלכלי למנכ"ל בנושאים המטופלים במטה הכלכלי חברתי, ומוביל את פעילות המטה הכלכלי חברתי בתחומי משק וכלכלה, בכלל זה מדיניות מאקרו ותקציב המדינה, מיסוי והכנסות המדינה, תחרותיות ושוק ההון, וכן נושאי שכר ונושאים חשכ"ליים. האגף מקדם ומלווה מטעם משרד ראש הממשלה את תחומי התחבורה, התשתיות, האנרגיה, משק המים, שוק הנד"לן (לרבות היבטים הנוגעים ליישום חוק התו"ב בנושאים אלה), התיירות, התעסוקה התעשייה ומסחר, התקשורת, וכן בהיבטים תקציביים הנוגעים למערכת הביטחון.
פורסם במקור: אתר "דה-מרקר"
תאריך:  29/10/2012   |   עודכן:  29/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דרור שטרום / Dror Shtrum
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטה חברתי כלכלי יוקם במשרד ראש הממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אי אפשר לגור במועצה ל"ת
ד י ו ר  |  29/10/12 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
פנה לבעלי האג"ח בלבד ומציע לפרוע את חובם תמורת 10 מיליון שקל    ההצעה, אם תתקבל, תהפוך את קמן אחזקות לפרטית
איתמר לוין
קובע שהרשות נושאת באחריות לחטיפתו ועינויו של אזרח ישראלי בידי מנגנוני הביטחון שלה, החוק הישראלי הוא שיחול על המקרה והתיק יידון בירושלים    החלטה בעלת משמעות רחבה ל-80 תיקים נוספים שבפני השופט משה דרורי
יפעת גדות
צריכה יומית של משקאות ממותקים - גם בכמות של משקה אחד בודד - מעלה את הסיכויים של האישה לסבול מקריש דם במוח
שירות גלובס
יו"ר חברת החשמל בכנס אקו אנרג'י: "אפשר להשלים את הרפורמה במשק החשמל תוך 8 שבועות"
עופר וולפסון
שובל, הבעלים של בנק ירושלים ויו"ר משותף ב"קרן פייר", החליט לחזור לפוליטיקה ולהתמודד על מקום ברשימת הליכוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il