X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
בטן גדולה משמעה סיכון גדול, במיוחד עבור גברים שאובחן אצלם סרטן הערמונית, מזהיר ד"ר דיוויד סמאדי, מנתח ניתוחי הסרת ערמונית רובוטיים מוביל
▪  ▪  ▪

החורף מעבר לפינה, אבל טמפרטורות נמוכות יותר הן לא תירוץ לשנת חורף או אגירת עוד שומן. שלא כמו מקבילינו דובי הגריזלי, גברים עם בטן גדולה סוחבים למעשה בעיות בריאות גדולות למדי. "ככל שקו המותן שלך גדל, כך גם הסיכון", מזהיר המומחה לסרטן הערמונית, ד"ר דיוויד סמאדי, שביצע בהצלחה יותר מ-4,000 ניתוחים רובוטיים להסרת הערמונית, רבים מהם בגברים עם עודף משקל.
שומן ביטני הוא ה"צמיג" שמצטבר סביב אמצע הגוף אצל גברים ונשים. בגברים, היקף מותניים של יותר ממאה ס"מ נחשב לסיכון גבוה והמחקר הרפואי ממשיך לכמת מהם בדיוק הסיכונים של שומן ביטני. העיקריים שבהם הם מחלות לב, לחץ דם גבוה, שבץ, סוכרת סוג 2, דום נשימה בשינה, הפרעות בתפקוד המיני ואין אונות, ואפילו סוגים מסוימים של סרטן הכוללים את סרטן הערמונית.
מהי תסמונת מטבולית?
"תסמונת מטבולית" היא אבחנה רפואית למה שקורה בגוף שמן מאוד. "אנחנו כבר לא עושים הכללות לגבי הסיכונים הבריאותיים של השמנת יתר", מסביר ד"ר סמאדי, "במקום זאת אנו מכמתים בדיוק כיצד המשקל, במקרה הזה שומן ביטני, פוגע באיברים, בבלוטות ובתפקוד הכללי".
התסמונת המטבולית מוכיחה ששומן ביטני אכן מזיק. "גברים עם כמות לא בריאה של שומן ביטני חווים שינויים משמעותיים באיזון הכימי ובאיזון ההורמונלי. ומבחינת מיקום, השומן הביטני פוגע באברים ובלוטות חיוניים", אומר ד"ר סמאדי.
שומן ביטני וסרטן הערמונית:
במחקר חדש על התסמונת המטבולית וסרטן הערמונית שערכו חוקרים באוניברסיטת אומאה בשוודיה נמצא שגורמים בריאותיים הקשורים למשקל יכולים להגדיל משמעותית את הסיכון למוות מסרטן הערמונית. אצל גברים עם ה-BMI (מדד מסת גוף) הכי גבוה הסיכון למוות מסרטן הערמונית גדל ב-36% ואצל גברים עם לחץ הדם הכי גבוה הסיכון גדל ב-62%.
המחקר לא מוכיח ששומן ביטני גורם לסרטן הערמונית, אבל הוא מבהיר קשרים בין סיכוני הבריאות של משקל עודף ושיעורי תמותה מוגדלים מסרטן הערמונית, וגורם לחוקרים להניח ששומן ביטני עשוי להאיץ את התקדמות המחלה. המחקר שכלל 300,000 גברים מופיע השבוע בכתב העת Cancer.
"לאור העובדה ששליש מהאמריקנים שמנים מאוד ולרבים נוספים יש עודף משקל, שומן ביטני נהפך לשיקול חשוב לפני ואחרי האבחנה של סרטן הערמונית", אומר ד"ר סמאדי. "לגברים בלי סרטן יש הזדמנות נהדרת למטב את בריאותם על-ידי אכילה נכונה והתעמלות. אחרי שאובחן אצלם סרטן הערמונית, הגברים עם עודף משקל צריכים לשקול ברצינות טיפול מיידי ומוחלט כמו ניתוח רובוטי לכריתת הערמונית כדי להסיר את הערמונית עם הסרטן לפני שכימיקלים שומניים יאיצו את העניינים".
בהיותו סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק, ד"ר דיוויד סמאדי מבצע כל ניתוח רובוטי לכריתת הערמונית בעצמו ומקדם בברכה חולים בסיכון גבוה, כגון אלה הנחשבים שמנים מאוד, [קישור].
ד"ר דיוויד ב. סמאדי הוא סגן יו"ר המחלקת לאורולוגיה וראש היחידה לרובוטיקה וכירורגיה זעיר פולשנית במרכז הרפואי "הר סיני" בניו-יורק. כאורולוג ואונקולוג מומחה המתמחה באבחון וטיפול במחלות אורולוגיות, סרטן הכליות, סרטן שלפוחית השתן וסרטן הערמונית, הוא מתמחה גם בטיפולים זעיר פולשניים מתקדמים רבים בסרטן הערמונית, כולל הניתוח הרובוטי החדיש ביותר שלו, SMART (טכניקה רובוטית מתקדמת שהותאמה ע"י ד"ר סמאדי).

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהר נוי
Direct Response Technologies משפרת את היכולות הבינלאומיות של הפלטפורמה DirectTrack X
ירון לוקר
יוסף ארנפלד
הערב, ט"ז מר חשוון, יחול השנה ה-18 להסתלקותו של הרבי המרקד, ר' שלמה קרליבך זצ"ל. שלמה כ"ץ, שאחראי לגילוי ניגונים נדירים ואוצרות גנוזים של קרליבך, משחרר סינגל ראשון - 'לשנה הבאה' בדרך לאלבום חדש, מלא וגדוש באוצרות שכאלה
מירה לוי
פסלי בטון. אוצרת: ענבר אדרי. פתיחה: חמישי 15.11.12. חלל תצוגה לתערוכות מתחלפות, בית גיבור ספורט, מתחם הבורסה רמת גן
איריס ויינשטיין
China Israel Synergy חתמה על הסכם שיתוף פעולה ייחודי עם המועצה הסינית לקידום המסחר הבינלאומי (CCPIT)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il