X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
המיליארדר לשעבר שון קווין סירב לשתף פעולה בהשבת רכוש שאותו העביר אל מחוץ להישג ידו של בנק - שרודף אחריו בשל חוב של 3 מיליארד יורו - והורשע בבזיון בית המשפט

▪  ▪  ▪
מאיגרא רמא [צילום: AP]

איש העסקים האירי שון קווין, שבעבר היה האיש העשיר באירלנד, נשלח היום (ו') למאסר של תשעה שבועות לאחר שנמצא אשם בביזיון בית המשפט. בית המשפט העליון בדבלין קבע כי קווין בן ה-66 אשם בביזיון בית המשפט לאחר שלא עשה דבר כדי לעצור את הצעדים שבהם נקט בעזרת בנו ואחיינו, שנועדו למנוע מבנק אנגלו אייריש להחרים ממנו רכוש בשווי מאות 500 מיליון יורו בגין חובותיו.
קווין, שהאימפריה העסקית שלו קרסה בעקבות השקעה בבנק אנגלו אייריש, שמאוחר יותר הולאם, חייב לבנק 2.8 מיליארד יורו, והוא שחקן המפתח הראשון במשבר באירלנד שנכנס לכלא. "לדעתי הוא יכול להאשים רק את עצמו", אמרה השופטת אליזבת דאן בעת שהרשיעה את קווין בביזיון בית המשפט. עוד ציינה כי קווין נהג באופן מתחמק ולא שיתף פעולה בעת עדותו בבית המשפט.
בעקבות החלטת בית המשפט היום אמר קווין לכתבים כי המאבק המשפטי בין משפחתו לבין בנק אנגלו אייריש נלעג. "אנגלו אייריש לקחו את כל הכסף שלי, את החברה שלי, שלחו את בני לכלא, שלחו אותי לכלא, ולא הוכיחו דבר", אמר קווין. בנו ואחיינו של קווין נידונו לעונשים של שלושה חודשי מאסר כל אחד בחודש יולי בגין ביזיון בית המשפט. בנו ריצה את מלוא העונש, ואילו אחיינו נמלט לצפון אירלנד כדי לחמוק מהעונש.
במהלך שנות השגשוג של אירלנד צבר קווין הון בהיקף של מיליארדי ליש"ט, לאחר שהקים קונגלומרט עסקי הכולל מפעלי בטון, רשת מלונות, טורבינות רוח ונדל"ן, ועד לפני ארבע שנים היה האיש העשיר ביותר בארצו. אולם, בנובמבר שעבר הוכרז איל ההון האירי כפושט רגל על ידי בית משפט.
לאנגלו אייריש, שנקלע לקשיים בזמן המשבר והולאם בלית ברירה על ידי ממשלת אירלנד, אמר קווין כי הוא נותר עם הון של 11 אלף ליש"ט בלבד ונכסיו מסתכמים במרצדס מזדקנת ושטח אדמה של 650 דונם.
בנקאים באנגלו אייריש חשדו כי הודאותיו של איל ההון כוזבות, וכי באמצעות מניפולציות פיננסיות הוא ומשפחתו שולטים בנכסים בעלי ערך רב, בהם במרכז קניות באוקראינה ובנכסי נדל"ן בעמק הסיליקון המתפתח של הודו. לאור החשד, הם ביקשו מבית המשפט להאשים את קווין בבזיון בית המשפט על כך שהפר צו שהורה לו לא לגעת בנכסים. קווין הודה כי חתם על מסמכים שהעבירו נכסים ברוסיה, הודו ואוקראינה ליישות חדשה, כדי שיהיו מחוץ להישג ידו של הבנק, אך אמר כי עשה זאת לפני צו בית המשפט.
ההוצאות העצמות הכרוכות בתוכנית חילוץ הבנקים של ממשלת אירלנד, שבמסגרתה הולאם בין השאר בנק אנגלו אייריש, תרמה לכך שהמדינה נאלצה לפני שנתיים לבקש סיוע פיננסי בינלאומי, שבמסגרתו אולצה הממשלה לבצע קיצוצים נרחבים בתקציב ולהכביד את נטל המס.

פורסם במקור: אתר "דה-מרקר"
תאריך:  02/11/2012   |   עודכן:  02/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיש העשיר באירלנד בכלא על ביזיון ביהמ"ש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדובר בבנקאים פושעים. אני מכיר
מזרחי  |  4/11/12 08:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ראש הממשלה הטורקי אמר כי השיחות עם חמאס, השולט ברצועה, נמצאים בעיצומם, כדי לתאם את מועד הביקור    על נתניהו: "שלח שליחים מוזרים"
עופר וולפסון
יו"ר קדימה אומר כי הבחירה של נתניהו ללכת לבחירות קשורה לגרעין האירני - בבחינת קבלת גושפנקה מהציבור למהלך    "הכל אצל נתניהו קשור לתקיפה באירן"
עופר וולפסון
שני צעירים יהודים הותקפו בפיגוע דקירה    אחד מהם נפצע בינוני ופונה לביה"ח הדסה עין-כרם
עופר וולפסון
נתונים אחרונים מלמדים כי גוגל שולטת ביד רמה בשוק הטלפונים החכמים ברחבי העולם    מכשירי אפל מהווים פחות מ-15% מהשוק הנייד
אלי אלון
השר לשעבר אומר: "אני מנהל מגעים לגבי הצטרפות רשימת הגימלאים שבראשותי כסיעה עצמאית למפלגתו של כחלון אם תקום"    "יש לקצץ מיליוני שקלים מתקציב הביטחון ולהעבירם לרווחה ולקשישים. בתור אחד שישב בישיבות האלה, האמן לי, איש לא ייפגע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il