X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיניהם של אזרחי המדינה נשואות אלייך את חייבת להיות אמיצה הגיע הזמן שיהיה לנו ראש ממשלה נקי כפיים שיבער את השחיתות השלטונית מכתב פתוח לציפי לבני
▪  ▪  ▪
ציפי לבני

ציפי היקרה,
ככל שהולך וקרב מועד ההכרעה בשאלה שמעסיקה את אזרחי המדינה מי יכנס לנעליו המזוהמות של ראש הממשלה אהוד אולמרט כדי לחטא אותן, גוברות ההתקפות האישיות עלייך במטרה להציגך כבלתי ראויה לשאת בנטל הכבד.
המתחרה הראשי שלך על הכתר של יו"ר קדימה, שר התחבורה שאול מופז, טען בימים האחרונים שאת "חדלת אישים" בתחום המדיני ומהווה סכנה מדינית מאחר שאבו עלא "מקרקס" אותך מזה שנה וחצי ואת מפגינה כלפיו חולשה.
למופז יש טענות כלפייך גם בתחום הפנימי. לטעמו, לא גילית בממשלה לויאליות לאהוד אולמרט כמספר 2 שלו, נשפת בעורפו והפרעת לו לתפקד.
אני מקווה שאינך מתרגשת כל כך ממופז שבכרטיס הביקור האישי שלו יש כבר שלושה תארים מוכחים: "אופורטוניסט", "צבוע", ו"מזגזג". יתכן מאוד שבעוד זמן קצר יתווספו לו כמה תארים נוספים שיעידו כי אינו בקיא כל כך בכללי המינהל התקין. חבל שלא השמעת עד כה את קולך על החשד לזיופים במפקד של קדימה, על ההרשמה הכפויה של עובדים בגופים הסמוכים על שולחנו של שר התחבורה ועל התפקדות סיטונית של חברי הליכוד לקדימה כדי לסייע למופז.
תנועת אומ"ץ עשתה את המלאכה במקומך. בשלב הראשון הפנינו את תשומת לבו של מבקר המדינה לתופעות נלוזות אלה ועפ"י הצעתו של המבקר הגשנו תלונה למשטרה.
במקביל העברנו באחרונה לבדיקת מבקר המדינה שורה של מקרים שמעלים חשד שמופז קידם פרויקטים תחבורתיים על חשבון הקופה הציבורית בערים שבראשן עומדים תומכיו מקדימה.
חשפנו גם כמה מינויים לא כשרים של מופז שיש בהם חשד לחלוקת טובות הונאה ואלה נבדקים ע"י רשויות אכיפת החוק. זה עדיין לא הכל: לקראת ההתמודדות בקדימה פנינו אליך ואל שלושת המועמדים הנוספים (שאול מופז, אבי דיכטר ומאיר שטרית) וביקשנו מכם לחשוף את מקורות המימון שלכם. זכותו המלאה של הציבור לדעת זאת.
את היית הראשונה שהגבת. דיכטר הלך בעקבותייך. מופז ושטרית מתחמקים ונמנעים מלהגיב. לא קשה לנחש את הסיבה. אנחנו מרכזים כמה עובדות מאלפות ובימים הקרובים נביאן לידיעת הציבור הרחב.
ניצולי השואה
ציפי היקרה, קצת הפריע לי לקרוא במעריב של יום שישי האחרון שתא"ל (במיל.) משה שחורי, מנהל מטה הבחירות שלך, פועל ממשרדי הקרן לרווחת ניצולי השואה שבראשה הוא עומד ומשתמש באמצעים שהועמדו לרשותו לגיוס מתפקדים עבורך. מעשה זה לטעמי אינו כשר וגם מסריח.
ברשותך אעבור מעניין לעניין באותו עניין: חבל שבישיבת הממשלה האחרונה לא התייצבת לימינם של ניצולי השואה כאשר התברר כי בגלל העדר כיסוי תקציבי הממשלה לא תוכל לממש את התחייבותה לפצות לאלתר את ניצולי השואה.
נושא כאוב זה מטריד את מנוחתם של רבים וטובים שנחשפו אליו באחרונה בעקבות פרסום הממצאים החמורים של ועדת חקירה ממלכתית בראשותה של השופטת העליונה (בדימ.) דליה דורנר שעומדת לקבל על כך בעוד זמן קצר אות הוקרה מאומ"ץ.
ביום הבחירות לקדימה, ה-17 בספטמבר, ייסגר מעגל שנפתח לפני שלוש שנים כאשר הענקתי לך בטקס חגיגי שנערך בחודש ספטמבר 2005, בתקופה שבה כיהנת כשרת המשפטים, את אות המופת של תנועת אומ"ץ.
בנימוקי הבחירה נאמר, בין השאר: "ציפי לבני מקרינה אמינות רבה, עמדה מוסרית ויכולת שאינה מרובה במחוזותינו, עלה בידה למצוא את האיזונים הנכונים בין צדק ,משפט וערכים לבין הפוליטיקה בכלל והמפלגות השוחקות בפרט".
באותו מעמד צבעתי בדברי על בימת הנואמים בצבעים קודרים את הקפה המדאיג של השחיתות השלטונית בעידן של ראש הממשלה דאז אריאל שרון.
כאשר הסבתי לידך לאחר מכן אמרת לי כמעט בלחש: "הרווחנו זאת ביושר" ואני הפטרתי: "דווקא באי יושר".
בדברי התודה הפומביים שלך התחייבת להיאבק ללא פשרות בשחיתות ואני ברוב תמימותי הידועה האמנתי לרגע שבעיה חמורה זו תעמוד מכאן ואילך על סדר יומך, אבל עד מהרה הבנתי שיש נבחרי ציבור בצמרת המדינה שהשלטון משחית אותם ולעומתם יש כאלה שהוא משתיק אותם.
תראי איזו סמליות נוצרה: ביום שבו תתמודדי על ראשות קדימה ולמעשה על ראשות הממשלה, תערוך אומ"ץ את האירוע השנתי של חלוקת האות. מקבל אות המופת הוא לא אחר מאשר ניצב (בדימ.) יעקב בורובסקי, לשעבר יועצו של מבקר המדינה למאבק בשחיתות, שזוקף לזכותו את הכנת התשתית לחקירות המשטרה שהביאו להדחתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט מתפקידו.
צביעות תקשורתית
אני נפעם ונרגש מהפרגון התקשורתי סביבך. בתוך עמי התקשורתי אני יושב ואין לי כמעט ספק שהתמיכה התקשורתית שאת זוכה לה שמשתקפת, בין השאר, בתוצאותיהם של סקרים מחמיאים, לא נולדה בגלל יושרך המוכח אלא בזכות דעותיך השמאלניות שתואמות את אלה של אנשי התקשורת הבכירים. אני רק מקווה שלא תסתחררי ותדבקי במחלה המידבקת של צביעות תקשורתית.
אני מייחס את המטריה התקשורתית לפעילותם הבלתי נלאית של חבורת האדלרים, ראובן אדלר ואיל ארד, שאין להם בעיות מצפוניות לחצות קווים פוליטיים ולשרת את כל האדונים, עפ"י האינטרסים האישיים והכלכליים שלהם.
בעבר הלא רחוק היה אדלר יועץ הסתרים של אריאל שרון אהוד אולמרט ואהוד ברק. זה האחרון עקץ אותך באחרונה וניסה לרמוז כי הוא מייחל לנו שנקלע חלילה למצב שבשעה 3 לפנות בוקר תצטרכי לקבל החלטה גורלית בעלת אופי ביטחוני. אני דווקא רגוע בתחום זה, בהנחה שבשלוש ודקה תצלצלי אל ברק ותיוועצי בו.
אגב, כשכינה אותך ברק "ציפורה", ציפיתי שתעמידי אותו במקום הנכון בקומה ה-23 של בתי אקירוב ותפני אליו כאל: "מר אהוד פריאל".
אני רוצה להאמין שאם וכאשר תהפכי ליו"ר קדימה לא תורי לפרוע לאדלר חוב בסך מיליוני שקלים שאדלר טוען כי מפלגתך חבה לו. היו"ר הפורש של המפלגה, אהוד אולמרט, בצעד נדיר של שמירת כספי המפלגה סירב לשלם לו את החוב שנוצר בתקופת קודמו אריאל שרון ולאדלר יש כנראה ציפיות מציפי.
שתיקה שלא במקומה
ציפי היקרה, אני מוכרח לומר לך כמה דברים שאולי לא ינעמו לך. עד כה לא קיימת את התחייבותך הפומבית להיאבק בשחיתות השלטונית. לא עשית זאת בשארית תקופת כהונתך כשרת המשפטים ולא בתפקידך הנוכחי כממלאת-מקום ראש הממשלה ושרת החוץ.
לא הייתה לך בעיה לפרוש מהליכוד וללכת אחרי שרון לקדימה למרות שידעת מראש כי שיקוליך הפוליטיים גוברים על העובדה שאת חוברת לראש ממשלה שעלול להשחית את המדינה בנורמות האישיות הפסולות שלו.
סכרת את פיך בתקופתו של שרון כאשר נחשפה פרשת האי היווני ששיקפה יותר מכל את דרכי התנהלותה של המשפחה המושחתת ששלטה במדינה. שיירת השחיתות של שרון עברה לידיך מבלי שהשמעת אפילו ציוץ. היה זה יותר מדי לצפות ממך לנביחה. על נשיכה אפשר היה רק לחלום.
הגדלת לעשות בתקופתו של ראש הממשלה הנוכחי אהוד אולמרט ששחיתותו האישית שלו עולה עשרת מונים על זו של שרון והוא שקוע עד צוואר בביצה עמוקה של שחיתות שהולכת ומעמיקה. כאשר שימשת בשנתיים ורבע האחרונות כממלאת מקומו, נחשפו בזו אחר זו עשרות פרשות שחיתות של אולמרט ונאמרו ע"י אנשי חוק ברמות הגבוהות ביותר דברים חמורים על כך שהשחיתות המפלצתית מהווה סכנה קיומית למדינה.
שילמת מס שפתיים נמוך לאזרחי המדינה שוחרי היושרה כאשר פלטת בקול ענות חלושה כמה מילים בלתי מחייבות על הצורך לכבד את שלטון החוק. דברים אלה היו לעג לרש.
גילית אטימות מול דברי הנבלה של אולמרט כשהשתלח בקולו באישים שעומדים בראש הגופים לאכיפת החוק במדינה, ביניהם היועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה ופרקליט המדינה ופגע בחוקרי משטרה באנשי הפרקליטות ובעובדים הבכירים של משרד מבקר המדינה. זו לא הייתה למרבה הצער רק שתיקה של כבשה שפעיותיה נדמו אלא גם חירשות מדאיגה.
ההר הוליד עכברה
מלחמת לבנון השנייה שחקה במידה בלתי מבוטלת את עצמאותך. לא עלית על הבריקאדות ברוח השיר ששרו הוריך לוחמי אצ"ל, אלא זרמת עם שרי הממשלה הכנועים שהסכימו בדיעבד עם מהלכיהם של ראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ שהיו אחראים באורח ישיר לשורה של כשלים ומחדלים.
אחרי המלחמה, כאשר ההורים השכולים וחיילי המילואים התאחדו למאבק משותף בדרישה להתפטרותו של אולמרט, העדפת לשמור על מרחק בטוח. לא נאבקת למען הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת ההתנהלות בחזית ובעורף בעת המלחמה האחרונה והשלמת עם מהלכו האופורטוניסטי של אולמרט שהתעקש למנות את חוקריו חברי ועדת וינוגרד.
דוח הביניים של הוועדה עורר הדים רחבים בציבור והתחדשו הקריאות להתפטרותו של אולמרט. נראה שהחושים שלך דחפו אותך לעשות בכל זאת מעשה. נדמה היה אז שהגיעה שעתך הגדולה. כינסת מסיבת עיתונאים חפוזה שבה קראת לאולמרט להתפטר לאלתר מתפקידו. בדברייך היה רמז אולטימטיבי. חשבנו לתומנו שאין זו סתם הפגנת שרירים רפויים ולצערנו טעינו.
כשאולמרט התעלם מקריאתך לא התפטרת בעצמך ובכך הוכחת שגם בכיסא שלך יש דבק. לא מימשת את איומך לגייס 10 חברי כנסת מסיעת קדימה ולהקים סיעה עצמאית שהייתה יכולה לקצר את תקופת שלטונו המסואבת של אולמרט וירדת למחתרת.
ההר הוליד עכברה. נדמה היה שנבהלת מעצמך... לא ברור אם היו אלה האולמרטים שפתחו במתקפה חזיתית נגדך וחשפו את תמיכתך העיוורת במהלכי המלחמה שהצליחו להפחיד אותך, או שחששת מפיטורייך ע"י ראש הממשלה.
היו כמה טיפשים אחרי מעשה שטענו כי לעזאזל העקרונות וטוב שהתקפלת אז ובכך סללת את הדרך למועמדותך לרשת את אולמרט בקדימה. לדידם, טוב להיאבק על הנהגת המפלגה מכיסא של שר בכיר מאשר של חבר כנסת שמשמיע קול זעקה מעל הדוכן.
ואמנם המטרות שלך החלו לקדש כמה אמצעים. למשל לא הייתה לך בעיה להתחבר פוליטית לקראת ההתמודדות עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צחי הנגבי, שעומד לדין בימים אלה באשמת ביצוע עבירות פליליות בתחום המינויים הפוליטיים. ברשמית התומכים הבכירים שלך מצויים כמה אנשים שאפשר להציב סימני שאלה על מידת יושרם האישי.
חבל גם שהזדרזת להכריז כי שאם תבחרי לראשות הממשלה את עשויה להשאיר את שר המשפטים דניאל פרידמן בתפקידו. פרידמן ביצע בחודשים האחרונים שורה של שירותים משפטיים בזויים לראש הממשלה אהוד אולמרט ולמשנה חיים רמון. המהלכים האחרונים שלו לצמצם את זכות העמידה בפני בג"צ, לאפשר לכנסת להגדיל את סמכויות הכנסת מול בית המשפט העליון ולכווץ את היועץ המשפטי לממשלה הינם בלתי נסבלים. חבל שאת תדבקי בקרציות של פרידמן.
לסיום
בסוף השבוע פרסם העיתונאי בן כספית, עיתונאי הלשכה של אולמרט, כי הסופר האמריקני ג'רי קורסי, שחיסל בעבר את מועמדותו של ג'ון קרי, המועמד הדמוקרטי לנשיאות בארה"ב, באמצעות ספר שכתב אודותיו, כותב בימים אלה ספר אודותייך, במטרה לקעקע את מועמדותך.
כספית שואל שאלת תם - מעניין מי עומד מאחוריו. אני מוכן להתנדב ולהשיב לו: אהוד אולמרט. ואמנם חשוב שתדעי ותפנימי, שאולמרט הוא כיום חיה פצועה ונוקמת. אהוד ברק ספג באחרונה ממנו מכת אש קשה בגין פעילותו להדחתו. עכשיו הגיע תורך ואת על הכוונת שלו.
אם תזכי בהתמודדות הוא לא ייתן לך רגע של מנוחה ויעשה הכל כדי להכשילך. אל תבני על כך שהוא יצא לתקופת נבצרות ויאפשר לך לכהן כראש ממשלה (בפועל), כפי שהוא היה אחרי ששרון קרס. אני לא מאמין שהוא יזדרז להגיש את התפטרותו לנשיא שמעון פרס. הוא ואנשיו יעשו הכל כדי לטרפד את יכולתך להרכיב ממשלה ובמקביל להאריך את תקופת כהונתו.
זו תהיה שעת המבחן שלך. תצרכי להפגין מנהיגות, נחישות, כושר הכרעה ובעיקר יכולת הבקעה של המתחם המושחת של אולמרט. התחלת לעשות זאת בפרשת טלנסקי.
עיניהם של אזרחי המדינה נשואות אלייך. את חייבת להיות אמיצה. הגיע הזמן שיהיה לנו ראש ממשלה נקי כפיים שיבער את השחיתות השלטונית.

תאריך:  06/09/2008   |   עודכן:  06/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריה אבנרי / Arie Avneri
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציפי, אל תאכזבי אותנו
תגובות  [ 52 ] מוצגות  [ 52 ]  כתוב תגובה 
1
אוי ואבוי לנו אם צפורה תהיה !
ישמעאל  |  6/09/08 11:56
2
אבנרי אני לא מאמינה הצטרפת לתק
שמחה  |  6/09/08 11:58
 
- אי הבנת החומר
לילית   |  6/09/08 14:08
3
לא מאמינה בה
לילית   |  6/09/08 12:20
 
- כל הכבוד לך לילית
m.s  |  6/09/08 15:05
4
ציפי חיזקי ואימצי
חגית לביא  |  6/09/08 12:40
5
הערות לעניין MRS KLEEN ולאבנרי
מיכל מירושלים  |  6/09/08 12:51
 
- אני אוהבת לקרוא תגובות שלך
למיכל שלום  |  6/09/08 13:12
 
- מה יום מיומיים-תמיד לא בשחיתות
מיכל מירושלים  |  6/09/08 14:16
 
- שוב אני - יפה כתבת
למיכל  |  6/09/08 14:45
 
- עוזי דיין כנראה מתאים...! ל"ת
ללא נתניהו וליבני  |  6/09/08 19:53
6
ציפי לבני בעלת יכולות
חיים גלבוע  |  6/09/08 13:06
 
- כל מילה אמת . מאמין בדברייך
אילן ת"א  |  7/09/08 07:29
7
אריה אבנרי - שוטה הכפר ל"ת
קשקשן נמאסת!  |  6/09/08 13:26
8
מקוים שאכן ליבני תעמוד בציפיות
שרונה רובי  |  6/09/08 13:31
9
לא מאהבת ציפורה-אלא משנאת המן ל"ת
א מ רול  |  6/09/08 13:53
10
אופורטוניסטית צבועה ומזגזגת !
א.ל. רמת-גן  |  6/09/08 14:27
11
אבנרי
צבי טל  |  6/09/08 14:44
 
- המגיב בשגיאות ובקללות אינו ראו
רותי......  |  7/09/08 14:31
12
עדיף מופז השור מאשר צפורה בקן ל"ת
בצלאל  |  6/09/08 14:58
13
אין מי
נינה  |  6/09/08 15:43
14
יותר מידי קרדיט!!
miki1  |  6/09/08 15:43
15
אוהב את הבלוג של אבנרי
בגלל התגובות  |  6/09/08 16:21
16
מה זה משנה, פיניטו-לקדימה!!!!! ל"ת
א.ה.  |  6/09/08 16:33
17
לבעלי הזיכרון הקצרצר
יואל  |  6/09/08 16:40
 
- ברק ומופז
לילית   |  6/09/08 16:56
18
מעטפות השחיתות של ציפי מוכרות
לכל עיתונאי  |  6/09/08 17:29
19
עיני האזרחים נשואות אליה?!
הניה  |  6/09/08 17:30
20
האם ציפי תשבץ את רמון לכנסת?
ב.ק.  |  6/09/08 17:41
21
איזו תמימות מטופשת
דר יוסף מנחם  |  6/09/08 17:52
22
אבנרי, למה אתה לא שואל
מאיפה הכסף?  |  6/09/08 18:09
23
((א.ט...))
עוד סתם אזרח  |  6/09/08 19:03
24
גם ציפי מחוייבת למערכת...!
יוסף אגמון  |  6/09/08 19:04
25
לאריה אבנרי
נרי אבנרי  |  6/09/08 19:19
 
- נרי צודק. הליקוק לא טוב  ל"ת
לבריאות. הלו....  |  6/09/08 20:54
 
- אף אחד לא מלקק
שאול דביר  |  6/09/08 22:44
26
אבנרי
יוא"ב  |  6/09/08 19:30
27
מהי האלטרנטיבה ללבני
חיים גלבוע  |  6/09/08 21:24
 
- מזדהה .. מופז אינך מתאים
שושפרי   |  7/09/08 07:09
28
Mrs Kleen
גדעון אמיר  |  6/09/08 22:07
29
ציפי לבני ראש ממשלה?
מודאג  |  6/09/08 22:07
30
מופז קיבל בלתי מספיק בתחקיר
שושפרידמן   |  6/09/08 22:59
31
היא לא תאכזב, היא פשוט לא תעשה ל"ת
כלום, כרגיל  |  6/09/08 23:53
32
מאמר הזוי
אברהם שלום  |  7/09/08 00:41
33
אבנרי גזען
עטרה קלימי שגב  |  7/09/08 06:34
34
מסיבת התה של עליסה
לואיס קרול  |  7/09/08 11:18
35
כפי שהכתבה הזו נעלמה,כך תעלם צ
שרה.א  |  7/09/08 12:08
36
העתיד יוכיח
אחד העם2  |  7/09/08 14:31
37
אבנרי! אביטל עושה את העבודה של
עטרה קלימי שגב  |  7/09/08 16:05
38
לשפשף את העיניים
יוסי שפניר  |  7/09/08 19:56
39
מעניין שהאידיוט מדבר בלשון  ל"ת
רבים, הוא והכינים  |  7/09/08 21:47
40
נאיבי
זז  |  29/09/08 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
חלפו הזמנים שבהם ניתן היה למצוא אותן בשוקי הפשפשים. מדריך לתייר הלא-מתמצא
אפרי הלפרין
בנאומה בפני השופטים בחרה נשיאת בית המשפט העליון להתייחס לשפה המדרדרת של עורכי הדין, והיא מזכירה שם את הצעירים שבהם    עו"ד גולדבלט, מוסיף עוד ואומר במאמר ב-Nfc כי חייבים להקטין את עוצמת מכונת הייצור של עורכי הדין
יואב יצחק
ניצב בר-לב הפך כלי משחק בידי כתבי/פרשני החצר המזוהים עם אולמרט    עתה אין מנוס מפיטוריו    לטענת בר-לב, הוא קיבל הבטחות מהמפכ"ל לזכות סירוב ראשונה לתפקידים מסויימים    גם אם נכון הדבר, המפכ"ל אינו מוסמך להעניק לו זכויות מועדפות
אברהם (פריצי) פריד
אין כמו ירושלים בכדי לשקף את הזרמים האמיתיים בחברה הישראלית: דתיים וחילונים, חסידים ומתנגדים, ספרדים ואשכנזים    נקדיש להם מבט
איתמר לוין
דברי זקני העיר בפרשת עגלה ערופה מעידים על חובתם של מנהיגי הציבור לפעול בצורה מעשית לשמירה על חיי אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il