X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
המוסד לבטיחות ולגיהות חנך ניידות חדשות להדרכת בטיחות בחקלאות. הניידות יגיעו לרחבי הארץ וידריכו עובדים במספר שפות. דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות: "החזון שלנו הוא– אפס נפגעים"
▪  ▪  ▪

המוסד לבטיחות ולגיהות, יחד עם קרן "מנוף" של המוסד לביטוח לאומי ומשרד התמ"ת, חנכו ניידות הדרכה חדשות לבטיחות בתחום החקלאות. הפרויקט נחנך בטקס חגיגי בהשתתפות שר התמ"ת שלום שמחון, שרת החקלאות אורית נוקד, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי הפרופ' שלמה מור יוסף, ומנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות דניאל חדד.
"כל שנה מדווחות בין 300 ל-400 תאונות עבודה בענף החקלאות," אמר בטקס דניאל חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות. "החמורות שבהן מתרחשות כתוצאה מנפילה מגובה, פגיעה מטרקטורים וממכונות חקלאיות, עבודה עם בעלי חיים ושימוש בחומרי הדברה שונים, שחלקם רעילים ומסוכנים לשימוש. אני בטוח כי יש עוד הרבה תאונות שאינן מדווחות".
במוסד לבטיחות ולגיהות מדגישים כי חקלאות היא אחד מתחומי התעשיה המובילים בישראל. כדי להתמודד עם בעיות הבטיחות ותאונות העבודה הנפוצות בתחום, בו עובדים פועלים מארצות רבות, החליטו במוסד לבטיחות ולגיהות ליצור ניידות הדרכה מיוחדות ייעודיות לתחום החקלאות העוסקות בנושאים כמו רפתות, לולים, מטעים, גידולי שדה וחממות. פרויקט ניידות ההדרכה הנו הראשון מסוגו בעולם, וצפוי לשמש מודל להדרכת בטיחות בחקלאות גם במדינות אחרות.
הניידות מורכבות משני חלקים: כיתת לימוד – בה עוברים העובדים הדרכות על הכלים השונים שהם משתמשים בהם (נעלים, לבוש מגן, אוזניות ומשקפי מגן ועוד), וסרטון הדרכה אינטראקטיבי – אשר נוצר במיוחד עבור הניידת בהשתתפות שחקנים כמו אורי גוטליב, גיא ברכה, איתן לונדנר, גל פרציגר ועוד. הסרטון מציג תרחישים מסביבת העבודה, בעוד המודרכים צריכים לבחור את דרכי הפעולה המתאימות וכך לומדים על איך ניתן לעבוד בבטחה. ההדרכה תועבר בשפות עברית, ערבית ותאית.
על-פי חוק, עובדים בתחומי תעשיה שונים, כולל חקלאות, חייבים לעבור הדרכת בטיחות אחת לשנה, וכיתות ההדרכה הניידות מאפשרות זאת.
"השאיפה שלנו היא להגיע לכ-1000 משקים חקלאיים בשנה, ולהעביר הדרכות לכ-10,000 עובדים, במטרה לממש חזון של אפס נפגעים", אמר דני חדד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות.
ח"כ שלום שמחון, שר התמ"ת, הפתיע את משתתפי הטקס כאשר סיפר כי קיבל אישור מיוחד ממשרד האוצר למענק בסך מיליון שקלים עבור המוסד לבטיחות ולגיהות. "השקעה בהדרכת בטיחות בחקלאות משמעה שפחות נפגעים, בעיקר עובדים זרים, יקבלו מענקים מביטוח לאומי. כל השקעה של שקל בבטיחות היא רווח נקי למוסד לביטוח לאומי", ציין השר שמחון והוסיף כי יש להפוך את השירות הציבורי בישראל לאחד מהמתקדמים בעולם.
שרת החקלאות, ח"כ אורית נוקד אמרה כי פעילות ההדרכה ההיקפית לבטיחות שעורך המוסד לבטיחות ולגיהות, הכולל הדרכות ניידות בטיחות בשטח כמו גם קורסי בטיחות במפעלים, יכול להשפיע ולהעלות את דירוג ישראל ב-OECD.
המוסד לביטוח לאומי, באמצעות קרן "מנוף", אחראי למימון פרויקט הניידות. מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, הפרופ' שלמה מור-יוסף, שהשתתף גם הוא בטקס ההשקה, אמר כי "אילו בדיוק סוג הפעילויות שהמוסד לביטוח לאומי מעורב בהן ואף אחד לא יודע על זה". פרופ' מור-יוסף הוסיף כי כמי שמגיע מעולם הרפואה, הוא יודע כי רפואה מונעת היא יותר אפקטיבית מאשר רפואה דחופה.

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה.
תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוסד לבטיחות ולגיהות: ניידות חקלאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב כהן
פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס השתתפה בפרויקט מכונית הקונספט e-Bee של Visteon    פתרון חדש עוזר להגביר חדשנות עם "ענן חברתי"
עדנה דור-און
תעודה מטעם האיחוד האירופי לעיסוק ברפואת מין הוענקה לד"ר אכסנדר שולקין - מנהל מחלקה במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
יניב כהן
שי מרון
תאגיד ג'נרל דיינמיקס, משיקה פתרון חדש לתפעול רשתות תקשורת, המבוסס על מערכת הפעלה זמן אמת של ווינד ריבר, המובילה העולמית בפיתוח תוכנה למערכות משובצות ומכשירים ניידים
זהר נוי
מג'יקג'ק מצפה לרשום הכנסה GAAP של יותר מ-39 מיליון דולר והכנסה תפעולית של יותר מ-0.70 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2012, ומצפה שההכנסה GAAP ברבעון הרביעי ובשנת 2012 המלאה תעבור בהרבה את ההערכות הקודמות    החברה מצפה לצאת מ-2012 עם מספר נמוך יותר של מניות, 18.8 מיליון, ו-40 מיליון דולר במזומנים והשקעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il