X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לישיבות ממשלה אין להם זמן, אבל לחו"ל דווקא יש השר שמחון - שלא יהיה אפילו ח"כ אחרי הבחירות - טס לארה"ב לנסיעת "מחוף אל חוף"
▪  ▪  ▪
שמחון. "קטנוניות" [צילום: ששון תירם]

נסיעות פרידה? בעוד לישיבות הממשלה לא מגיעים מרבית השרים מאז הוכרזו הבחירות בטענה שאין להם זמן, כשמדובר בנסיעות לחו"ל, כולם מוצאים את הזמן, ובעיקר השרים שלא ישובו לכנסת בקדנציה הבאה או שלא ישובו לתפקידם.
שרת החקלאות אורית נוקד שמפלגתה (העצמאות) לא מתמודדת בבחירות לכנסת והיא צפויה לסיים את תפקידה בעוד כשבועיים, טסה לשלושה ימים לברלין לכנס "השבוע הירוק הבינ"ל" שעורכת הממשלה הגרמנית. סגן שר החוץ דני איילון, שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן החליט לא לשבצו ברשימת המפלגה לכנסת הבאה וגם הוא יסיים את תפקידו בשבועות הקרובים, יצא לנסיעה "מדינית-הסברתית" שתימשך 11 יום בארה"ב יחד עם שניים מעוזריו ובמסגרתה יבקר בלוס אנג'לס, בוסטון, וושינגטון וניו יורק. הגדיל לעשות שר התמ"ת שלום שמחון (עצמאות), שצפוי לנסוע עשרה ימים לאחר הבחירות, אז הוא לא יהיה אפילו ח"כ, לביקור בן 10 ימים ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וניו יורק.
לנסיעתו של שמחון יצטרפו מספר בכירים ממשרדו, בהם גם מנכ"ל המשרד שרון קדמי. בדומה לנוקד, גם שלום חבר מפלגת העצמאות שלא מתמודדת במסגרת הבחירות הקרובות לכנסת ועם הרכבת הממשלה הבאה, עתיד להתמנות למשרד התמ"ת שר חדש. למרות זאת, שמחון סבור שאין להותיר את הנסיעה שמתוכננת לארה"ב לתחילת חודש פברואר לשר שיבוא אחריו, ובזמן שבישראל יכוננו ממשלה חדשה, הוא יהיה בשחקים - במימון המשרד שממנו ייפרד בקרוב. במסגרת הנסיעה עתידים שמחון ובכירים ממשרדו, לבקר בתעשיית הניו-מדיה והקולנוע בלוס אנג'לס; להיפגש עם בכירים בחברות הענק אפל, מיקרוסופט וגוגל, לחנוך נספחות מסחרית חדשה של ישראל בסן פרנסיסקו ולבקר גם בניו יורק.
גם שר האוצר יובל שטייניץ (הליכוד ביתנו) העדיף להעביר את תקופת הבחירות בחו"ל והוא שוהה בימים אלו בוושינגטון, לשם נסע יחד עם שניים מעוזריו, בין היתר, על מנת להיפרד משר האוצר האמריקאי הפורש, טימותי גייתנר. בליכוד היה מי שהרים גבה לנוכח העובדה שלא גייתנר ואולי גם לא שטייניץ, יהיו שרי אוצר בקדנציה הבאה.
בלשכתו של שטייניץ הסבירו כי על אף הבחירות שר האוצר ממשיך לעבוד בימים אלו כרגיל. לדבריהם, חשיבות הנסיעה טמונה בפגישות שמתוכננות לשר האוצר עם בכירים בבית הלבן ובמועצה לביטחון לאומי סביב סוגיית הנושא האיראני וסוגיות כלכליות נוספות וכי הפגישה עם גייתנר היתה אמורה להתקיים כבר מזמן. לנסיעה התלווה גם ד"ר מיכאל שראל הכלכלן הראשי באוצר.
יש לציין כי הייעוץ המשפטי באוצר התנגד בתחילה לנסיעה אולם בסופו של דבר אישר אותה. בלשכת השר אמרו כי ההתנגדות לא הובאה לידיעתם. את העובדה ששר האוצר יצא כבר במוצאי שבת לוושינגטון לפגישות שנועדו ליום שני הסבירו בלשכתו של שטייניץ כי על מנת להגיע בזמן לפגישות נדרשה היציאה המוקדמת וכי הלו"ז של השר התמלא בהתאם.
"נסיעה כלכלית נטו"
גורם בסביבתו של שמחון אמר היום (ב') ל"גלובס" כי הנסיעה תוכננה מראש, עוד טרם נקבע מועד הבחירות וציין כי מדובר ב"נסיעה כלכלית נטו, שנועדה לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל ולא כדי לקדם את האינטרסים האישיים של השר". הגורם הדגיש כי הנסיעה תוכננה כבר לפני כחצי שנה וזמן רב לפני שהוחלט על מועד הבחירות לכנסת.
כך, לטענת הגורם הנסיעה האמורה כבר נדחתה בעבר מספר פעמים, אך למרות זאת - אין מנוס מלקיים אותה בשל חשיבותה הרבה למען "קידום עניינים כלכליים חשובים", כהגדרתו: "לא צריך לשתק את המדינה בגלל בחירות. זה שיש בחירות לא אומר שהמדינה חדלה מלתפקד ושהממשלה יוצאת לחופש".
גורמים בלשכה של שמחון אמרו היום כי הציפייה שיבטל את נסיעתו המתוכננת, כדי שהשר הבא אחריו יקיים אותה "גובלת בקטנוניות", כהגדרתם: "שמחון יוצא לייצג את מדינת ישראל מול אנשים כמו סטיבן שפילברג שאם יעשה הפקה גדולה שלו לישראל, תהיה בכך בשורה. הוא מתכוון להיפגש עם בכירים בחברות ענק, שלכל השקעה שלהן בארץ השפעה מאקרו-כלכלית.
"גם אם יבוא שר אחר למשרד התמ"ת, עם חזון ועם מדיניות אחרים לא הגיוני שהוא יראה בעיניים אחרות את החשיבות של מהלכים כאלה מול חברות בסדר גודל כזה. במקרים כאלה אין לזהות האישית של השר משמעות מבחינת אותן חברות. אם יש הזדמנות, צריך למצות אותה. לא מדובר בנסיעת תענוגות ומנעמים והיא אמורה להימשך כשישה ימים, עם הרבה טיסות פנימיות".
ממשרד החקלאות נמסר בתגובה כי "השרה נוקד הוזמנה לפני כחצי שנה, בטרם היוודע מועד הבחירות, על ידי שרת החקלאות הגרמניה לייצג את מדינת ישראל ולהשתתף ב "השבוע הירוק הבינ"ל" שעורכת הממשלה הגרמנית. נוקד ביחד עם עוד כ שישים שרי חקלאות מרחבי העולם תשתתף במהלך שהותה (כשלושה ימים) בפורום שיעסוק במזון וחקלאות וידון במשבר המזון העולמי.יצויין כי עלות שהייתה של השרה בברלין ממומנת במלואה על ידי הממשלה הגרמנית".
מלשכתו של סגן שר החוץ נמסר כי "איילון עורך בימים אלה נסיעה מדינית - הסברתית בארה"ב (לוס אנג'לס, בוסטון, ניו-יורק וושינגטון). בביקורו ייפגש סגן השר עם בכירי הממשל, חברי קונגרס, ראשי ארגונים יהודים, יערוך פעילויות הסברה ויתראיין לתקשורת המקומית. לביקור חשיבות מיוחדת על רקע חילופי הממשל והקונגרס לאחר הבחירות האחרונות בארה"ב וכן על רקע הבחירות הצפויות בישראל".
מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה כי: "נסיעת שר האוצר והכלכלן הראשי של משרד האוצר ד"ר מיכאל שראל מקדמת את התאום מול משרד האוצר האמריקאי ומחלקת המדינה בנושאי הידוק הסנקציות הכלכליות על איראן והקשרים הכלכליים בין שתי המדינות. שטייניץ ושראל נפגשים עם בכירים במחלקת המדינה ובבית הלבן וכן עם שר האוצר גייתנר וסגנו וולין".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  07/01/2013   |   עודכן:  07/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השרים שלא יחזרו מיהרו לצאת לחו"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איציק וולף
יו"ר העבודה אמרה כי שיתוף פעולה להרכבת גוש שמאל חייב להתחיל בהכרזה של כל השותפים כי לא יישבו עם נתניהו בממשלה
צור ארליך
שֶׁלִי יֶחִימוֹבִיץ', אַתְּ שָׂמָה לֵב שֶׁאַתְּ הַלֶּחֶם עִם הָעֹבֶשׁ? אַתְּ לֹא יוֹדַעַת שֶׁהַטּוֹסְט עִם הַחֶמְאָה מָרוּחַ טוֹב רַק מֵהַצַּד שֶׁל הַשִּׂנְאָה?
יעקב אסתרליס
רמת הסירחון במערכת הפוליטית בארץ כמעט הגיעה למצב נורמלי, אך לפתע, עם פתיחת מערכת הבחירות החדשה, הוא הופיע שוב, וישר הפך אותה למלוכלכת יותר, מסריחה יותר וגזענית יותר. האיש הוא אריה דרעי    במדינת החלמאים 18
מיכאל טוכפלד
"אורי, אתם החיקוי ואנחנו המקור. הבית היהודי הוא כמו הליכוד, אבל עם פחות עוצמה"; "ציפי, הדבר הראשון שהליכוד עושה כאשר הוא עולה לשלטון הוא התנכרות לציונות הדתית"    אורי אורבך וציפי חוטובלי, שני חברי כנסת שזכו למעמד בכיר במפלגותיהם, מתווכחים
מיקי גולדווסר
איך אפשר להאמין למפלגות אשר מחליטות היום להתלכד יחדיו כדי למגר את מפלגת השלטון מתוך אג'נדה יוהרתית להתמנות לראשת ולא מתוך אימון הדדי וקווי מתאר דומים? דרך אגב, מהלך זה הוא המסוכן ביותר למדינה כי מהלך זה יוביל בהכרח את ראש הממשלה להתלכד עם כל המפלגות הקיצוניות ביותר מול ההתלכדות של מה שנקרא 'גוש המרכז- שמאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il