X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהדרת רגליו מתמיכה בחוק לפיזור הכנסת ועד למפגש עם נתניהו, מה באמת רוצה ברק ולאן מועדות פניו?
▪  ▪  ▪
ברק. מה הוא רוצה?

אמש, נפגש שר הביטחון ברק, עם יו"ר האופוזיציה נתניהו. הרבה עיתונאים היו רוצים להיות "הזבוב שעל הקיר" בפגישה זו. על-פי הדיווחים הבקר, בתקשורת, בפגישה זו נדונו הדרכים לחסום את ציפי לבני.
להבדיל, בסיטואציה שונה לגמרי, נשאל פעם נשיא מצרים לשעבר, סאדאת, מדוע שיתף עם הנאצים, בזמן מלה"ע השנייה? בהתייחסו לבריטים, ענה סאדאת: "האויב של האויב שלי, הוא החבר שלי" ( האנלוגיה היא כמובן רק בתשובה ובשום צורה שהיא לא בשאלה).
אכן, נראה כי ציפי לבני כראש ממשלה, לפני הבחירות הקרובות, אינה טובה לא לנתניהו, שמסתמן כעת (וכידוע, בפוליטיקה וודאי בסקרים, הכל נזיל) ולא לברק שמתכוונים להתמודד בבחירות הקרובות כמועמדים לראשות ממשלה.
מה עובר בראשו של אהוד ברק? (פעם קראו לו אנליטי). אף שהיה ברור כי אולמרט כראש ממשלה כשל בתפקודו, בעת מלחמת לבנון השנייה, הצטרף ברק כשר הביטחון לממשלתו בחדווה וכמעט בריצה. זאת, לאחר שהבטיח לח"כ פינס ולציבור כי אם אולמרט לא יתפטר, בעקבות דוח חמור של ועדת וינוגרד, הוא יוביל פרישה של העבודה מן הממשלה. הדוח הסופי של וינוגרד פורסם, הקביעה בדבר הכשל של אולמרט, נותרה על כנה וראה זה פלא, האיום האירני והחמאסי, הותירו את ברק וחבריו למפלגת העבודה בממשלה.
ברק קיבל הזדמנות לתיקון, עם התפוצצותה של "פרשת טלנסקי" ואכן, נראה כמי ש"עומד על רגליו האחוריות" והציב אולטימטום לקדימה - ראשו של אולמרט או פירוק הממשלה והליכה לבחירות. ערב ההצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת, הלך ברק צעד לאחור והגיע להסכם עם ח"כ צחי הנגבי, פריימריז בקדימה. העבודה הודיעה כי לא תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת וזו נמשכה. האם באותה עת, לא היה ברור כי ישנו סיכוי סביר ששרת החוץ, ציפי לבני תזכה בראשות קדימה ותהיה זו אשר תנסה להרכיב ממשלה!? האם אז, לא עלה במוחו האנליטי החשש כי ציפי לבני תלך לבחירות כראש ממשלה?
הכול פתוח
איני נביא ואיני שוטה המתיימר לנבא את אשר יקרה בעת הקרובה במערכת הפוליטית בישראל. מערכת שהכול נזיל והכול פתוח בה. עם זאת, ממעקב אחר התנהלותו של אהוד ברק שהיועץ היחיד שלו הוא אהוד ברק, אני מעריך כי ידוע לו והוא מבין שהבחירה העומדת בפניו, אינה בין טוב לרע במישור הפוליטי, אלא בין רע לגרוע.
בחירות, בתוך 90 יום אינן טובות לברק, גם אם אולמרט יעמוד בראש ממשלת מעבר. בחירות לאחר פרק זמן בו ציפי לבני מכהנת כראש ממשלה, גם לא בהכרח תורמות לסיכויי ההצלחה של ברק בהן. בנוסף, מד הלחץ במפלגת העבודה, תחת רגליו של ברק, מתחיל לעלות.
לכל דין ודברים עם ליבני, ברק רוצה להגיע כחזק וכמי שלא חושש מהאלטרנטיבות האחרות. אלא, שלהתנהלותו של ברק בעת הזו, קוראים בכדורסל או בכדורגל "מהלך שקוף".
הבוקר, בראיון לרזי ברקאי ואטילה שומפלבי בגל"צ, אמר השר פואד בן-אליעזר כי תנאי להצטרפות העבודה לממשלת לבני הוא התחייבות כי זו ממשלה לטווח ארוך.
הנה כי כן, ברק שלא מעוניין בבחירות מיד, אינו מעוניין גם בבחירות בפרק זמן של כחצי שנה כשלבני מגיעה אליהן כראש ממשלה, שעוד לא הספיקה לטעות.
נתון נוסף שאינו מוצא את ביטויו בתקשורת ובשיח הציבורי הוא שעל-פי חוקת (תקנון) מפלגת העבודה, הרי שאם מוכרזות בחירות כלליות, על ברק לעמוד שוב לבחירה לתפקיד יו"ר העבודה ומועמדה לראשות הממשלה. עמיר פרץ כבר אמרנו?
בתוך זמן קצר, ברק יאלץ להכריע, עם לבני או לבחירות (לדעתי הוא כבר הכריע). אופתע מאוד אם לבסוף, לא תוקם ממשלה בראשות לבני כשברק וחבריו חברים בה. בממשלה זו, ללבני לא צפויים חיים קלים עם ברק.

משפטן ושליח ציבור.
תאריך:  21/09/2008   |   עודכן:  21/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק בזיג זג
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שי לברק?
מיצי  |  21/09/08 23:33
2
ספרו לי מה חדש?!
פלד  |  21/09/08 23:46
3
ידוע לכל
זהבה המתוקה  |  22/09/08 00:07
4
שר הבריאות צריך לדרוש בדיקה  ל"ת
פסיכיאטרית לברק  |  22/09/08 10:05
 
- ברק לא שווה בדיקה. להתעלם ממנו
הפסיכיאטר עמוס  |  22/09/08 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
ציפי לבני לא "מנהיגה שהתפכחה", אלא פוליטיקאית שבגידתה האידיאולוגית זיכתה אותה ברוח גבית שהביאה אותה עד לשפיץ. ועל כגון דא נאמר "זוהי בגידה, וזה שכרה, ובא לציון גועל...
רות פורסטר
בנימין נתניהו, לו הייתי במקומך, לא הייתי בוטחת בשותף העתידי שלך, למרות סיירת המטכ"ל המשותפת, הברק של פעם נראה כעת דהוי ומהוה, והעיקר - איננו מעורר אמון
ראובן לייב
הרחק מן ההמון הסואן של המלונות, מערבה לאנטליה, על צלע-הר תלול ומיוער הגולש לים, שוכן כפר-נופש מקסים ורוגע. אוקטובר, חודש החגים הקרוב, הוא המועד האידיאלי לבלות בו
רותי ברקן
בעבר היינו פחות "ממוכנים" ולכן היינו יותר ניידים רגלית    היום, בעידן המעליות, המדרגות הנעות, ההזמנות הטלפוניות והקידמה האופפת כל תחום בחיינו, אנו נוטים להיות פעילים פחות - דבר שתורם לירידה משמעותית ברמת פעילותם הגופנית של ילדינו
איתן גנור
'כן, אדוני ראש הממשלה' הייתה סידרה קומית אנגלית בשנות השמונים. כן, גברתי ראש הממשלה הנה סידרת ריאליטי ישראלית עכשוית. מה שמהוה בדיחה במדינות מתוקנות הינו המציאות במדינת ישראל. זו בדיחה עגומה על חשבוננו, האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il