X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גורם בכיר המעורב במגעים: "בנט יוכל לבחור בכל תיק כלכלי בכיר שיהיה מעוניין בו, פרט לשר האוצר" בנט יוכל לקבל גם את ראשות ועדת הכלכלה אם יחפוץ בכך נציגי יאיר לפיד מופתעים ממתווה הליכוד לגיוס חרדים
▪  ▪  ▪
בנט ונתניהו. ניסיון לכניסה מהירה לממשלה [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט במהלך פגישתם אתמול (ב') להיות הראשון שחותם על הסכם קואליציוני עם הליכוד ביתנו, מה שיאפשר לו לבחור ראשון את התפקידים בממשלה ובכנסת עבורו ועבור חברי מפלגתו. על הפרק בין שלושה ל-4 שרים ובהם תיק כלכלי בכיר, וראשות ועדה גדולה ומשמעותית בכנסת. בין האפשרויות שעומדות בפני בנט במידה שיענה להצעה, תיק התמ"ת, התשתיות, תחבורה והגנת הסביבה.
"למעשה בנט יוכל לבחור בכל תיק כלכלי בכיר שיהיה מעוניין בו, פרט לשר האוצר", אמר גורם בכיר המעורב במגעים.
גם בזירת הכנסת לא יקופחו חברי הבית היהודי. נתניהו מוכן להעביר לבנט ראשות ועדה משמעותית ואף את ראשות ועדת הכלכלה, ועדה שבקדנציה האחרונה התעקש ראש הממשלה להשאיר בידי מפלגתו. עם זאת, הצעתו של נתניהו לבנט אינה כוללת את תפקיד שר השיכון ואת ראשות ועדות החוקה, כספים והכנסת. מנגד, בימים האחרונים הודיעו בבית היהודי כי הם דורשים את ועדת הכספים.
בתוך כך, הבוקר נפגש יו"ר ש"ס אלי ישי עם ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי). אריאל נתפס כגורם מתווך בין מרכיבות הקואליציה השונות. גם בליכוד ביתנו רואים בו כתובת למשא-ומתן שלא מחוייב לבריתות שכרת בנט עם מפלגות אחרות ובראשן יש עתיד. גם בסיעות החרדיות רואים בו בן שיח בסוגיית השיוויון בנטל כאדם העומד בראשות מפלגה הכפופה לרבנים (תקומה), והנחשב מקורב לעולם הישיבות. בפגישת ישי- אריאל שהתקיימה בכנסת ניסו השניים למצוא דרך מגשרת בסוגיית השיוויון בנטל שיהיה מקובל על החרדים מצד אחד ועל הבית היהודי ולפיד מצד שני.
מתווה השוויון בנטל
במקביל, נפגשו היום צוותי המשא-ומתן של הליכוד ביתנו עם צוות הבית היהודי כדי להציג בפניהם את מתווה הגיוס החדש של המועצה הלאומית לכלכלה כפי שהוצגה אתמול בפגישה עם נציגיו של לפיד.
נציגיו של לפיד הופתעו מההצעה והבטיחו ללמוד אותה ולחזור עם תשובות, אולם כל עוד ההצעה כוללת מתווה שיאפשר לחרדים לחיות איתו בשלום, לא בטוח שהוא יהיה מקובל על לפיד.
המשא-ומתן בין כל המפלגות בעיקרו נסוב סביב סוגיית גיוס החרדים, שמהווה את הנושא המרכזי, ובליכוד ביתנו חוששים כי לפיד לא יקבל שום הצעה שתשאיר את החרדים בקואליציה על-מנת להציג הישג מיידי לבוחריו.
בתוך כך, בבית היהודי מתחילה תסיסה ובעירה פנימית כשכמה חברי כנסת ובהם ניסן סלומיאנסקי, אורי אורבך ואבי וורצמן דורשים לכנס את מרכז המפלגה כדי להביא לבחירת השר השני אחרי בנט מטעם המפד"ל, שהוא השלישי ברשימה המשותפת של המפד"ל והאיחוד הלאומי.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו הציע לבנט תיק כלכלי בכיר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי נותן לבנט משרדי קש חלולים
ביבי השועל  |  12/02/13 18:26
2
זו ההצעה המשפילה של שרה ודרעי
צרה הצרורה  |  12/02/13 18:44
3
זו הצעה של שרה/דרעי לחיסול בנט
הצעת חיסול  |  12/02/13 18:48
4
סכנה לקואליציה
טויטו  |  12/02/13 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
אהוד פרלסמן
מהשוואת תוצאות הבחירות שהתקבלו בת"א וביישובי העשירונים העליונים לתוצאות הבחירות בצה"ל, מסתבר שבעיני העשירים לממשלה בלי לפיד אין זכות קיום, אבל החיילים נותנים את אמונם בממשלת ימין ללא שותפים
דניאל גיגי
הרבה דברים חדשים קרו בבחירות האחרונות במפלגת העבודה, אך הדחף הישן והמסוכן שלה לרוץ לממשלה לא השתנה ועלול להרוס את המפלגה שרק עכשיו החלה להשתקם. לכולם ברור שאין למפלגה מה לחפש מבחינה אידיאולוגית בממשלת נתניהו!
נאוה קורן
בעקבות איומו של יאיר לפיד שלא יצטרף לקואליציה אלא ישב באופוזיציה ובעוד שנה וחצי ישוב היישר לכסא ראש הממשלה מבלי לספר לציבור "מאיפה הכסף?" יצא לי שירון מתוך שאט-נפש
ד"ר רון בריימן
אי-אפשר לדבר גבוהה-גבוהה על הדאגה למעמד הביניים ולהתעלם מחלק חשוב עד מאוד של מעמד זה - המתנחלים. אי-אפשר לדבר גבוהה-גבוהה על השוויון בנטל ולחבור ליוזמות שנועדו לפגוע בחלק הארי של הנושאים בנטל
יואב יצחק
גורם בכיר מאוד מאנשיו של נתניהו רואה בזאת תרחיש תיאורטי בשלב זה, אך כזה העלול להתממש אם לא יסכימו לפיד ובנט לרכך עמדותיהם העקרוניות    נתניהו עומד להיפגש עם בנט (יום א') ולהציג בפניו את אחריותו למנוע בחירות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il