הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

זעם בביה"ד: ביטול הרדיוס להפועל עשה צחוק מהדיינים

ביה"ד העליון הפך את הפסיקה של המשמעתי וגרר ביקורת נוקבת. הדיינים: "זה גרם למבוכה לכולנו". גורם בהתאחדות הוסיף: "בימים שבהם המשטרה תוקפת את הגזענות, מדובר בהחלטה מסוכנת"

מוטי פשכצקי
מוטי פשכצקי  22.02.13 - 09:28
החלטה מסוכנת? (אלן שיבר)
החלטה מסוכנת? (אלן שיבר)

יממה אחרי הודעת בית הדין העליון על זיכויה של הפועל ת"א בגין הנפת השלט "פניני לגז", ישנו זעם גדול בקרב דייני בית הדין המשמעתי, ששלושה מהם הרשיעו את האדומים וגזרו עליהם עונש רדיוס, רק כדי לחזות בבית הדין העליון מבטל את הפסיקה.

"דייני העליון עשו צחוק מבית הדין המשמעתי", אמר אחד הדיינים לאתר ערוץ הספורט, "זו לא הפעם הראשונה, אבל הפעם זה גרם לכולנו למבוכה גדולה". נשיא בית הדיון העליון, השופט בדימוס אורי גורן, עשוי לבקש דיון נוסף בפני הרכב של חמישה דיינים, למרות שמהלך כזה עשוי לגרום לדייני בית הדין העליון לחוש כי גורן אינו סומך על שיקול דעתם. על פי התקנון, גם תובע ההתאחדות שלום אבן עזרא יכול להגיש בקשה לדיון נוסף.

"ברוח התקופה בה ההתאחדות והמשטרה תוקפת את נושא הגזענות, ההחלטה של בית הדין העליון היא מסוכנת מאוד", אמר בכיר בהתאחדות לכדורגל. בבית"ר ירושלים זעמו גם הם על ההחלטה, לאור העובדה כי הם נענשו על קריאות גזעניות, ולטענתם בצורה קשה.

שאלה נוספת שעלתה במסדרונות ההתאחדות לכדורגל היא כיצד קורה שראש הרכב הדיינים בדיון בבית הדין העליון, ניסים ישעיה, שינה את החלטתו לאחר שקודם לכן טען כי "אסור ששלטים כאלה יופיעו וחייבים לתת על כך את הדעת".

את תגובת נשיא בית הדין העליון, אורי גורן, לא ניתן היה להשיג ומההתאחדות לכדורגל נמסר כי הוא לא מעוניין להגיב בנושא.