X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מהדורת החדשות של ליל שישי בהנחייתו של יאיר לפיד ממשיכה לנפק רייטינג נאה למדי (ואם פה ושם היו גם כמה התחלקויות, המצב השתפר באחרונה), אך בכל זאת התחושה הכללית היא ש"זה ליד", כפי שנוהג לומר צדי צרפתי, משופטי "כוכב נולד"
▪  ▪  ▪
לפיד. בחירה בעייתית

כשאהרל'ה ברנע, מגיש מהדורת החדשות של ליל שישי בערוץ 2 ביקש להשתחרר מתפקידו, מיהרו בחברת החדשות של הערוץ להציע את התפקיד ליאיר לפיד.
לכאורה, מדובר היה בהברקה. לפיד, נחשב לאיש תקשורת דעתן, אמין והחשוב אולי יותר מכל - מאוד פופולרי. בנוסף לטור האישי שפרסם במעריב ולאחר מכן בידיעות אחרונות הוא זוקף לזכותו מספר ספרים שכתב (ושזכו לביקורות אוהדות) וגם פיזמונים ותסריטים.
אך מה שבעיקר עמד לזכותו היה הניסיון הטלוויזיוני המוכח שצבר במהלך השנים. הכוונה, כמובן, לתוכנית האירוח הטלוויזיונית שהנחה, בפריים-טיים של שידורי הערוץ השני, תוכנית שבועית שזכתה לאחוזי רייטינג מכובדים למדי ואליה הגיעו, בין היתר, הבכירים שבין הפוליטיקאים הישראלים.
לכל הנ"ל יש להוסיף גם את העובדה שלפיד לא רק נראה טוב (למי שאולי אינו יודע, הוא נבחר בכמה הזדמנויות, בסקרים שבוצעו, כאחד הגברים הסקסיים במדינה) אלא גם 'עובר מסך' באופן כמעט מושלם.
ב"התאמות" האחרונות לפני עלייתו לשידור - על-מנת לשוות לו נראה בוגר ואמין יותר - הורו לו לוותר על "המראה המושלם" ולאפשר לציבור צופי מהדורת החדשות להתרשם משיערו המכסיף-מאפיר. בנוסך, הורו לו לפשוט את הטי שרטים השחורים וללבוש חליפה ועניבה.
במחלקת החדשות של הערוץ השני חככו ידיים בהנאה. הם היו בוטחים ומשוכנעים שיש בידם קלף מנצח, כזה שייקח בהליכה (הן מבחינת רייטינג, אך בעיקר מבחינה מקצועית) את מהודרות החדשות של ליל שישי זו של הערוץ הראשון וזו של ערוץ 10.
כגודל הציפיות כך גודל האכזבה. אז נכון שמבחינת רייטינג לא קרה שום אסון משמעותי. מהדורת החדשות של ליל שישי בהנחייתו של יאיר לפיד ממשיכה לנפק רייטינג נאה למדי (ואם פה ושם היו גם כמה התחלקויות, המצב השתפר באחרונה), אך בכל זאת התחושה הכללית היא ש"זה ליד", כפי שנוהג לומר צדי צרפתי, משופטי "כוכב נולד".
במחלקת החדשות אין אומנם כל כוונה לבצע שינויים (מעבר לשינויי קונספציה שבוצעו בכל הקשור לקו המערכתי - קליל יותר, צהוב יותר, פופולרי יותר), אך שם מודים, אומנם בחצי פה ושלא לציטוט, ש"משהו לא עובד". וכשמדברים שם על 'משהו שלא עובד' מתכונים בעיקר לנושא האמינות.
שתי בעיות
שתי בעיות מרכזיות, כך לעניות דעתי, עומדות בעוכריו של לפיד כמגיש מהדורת חדשות ליל שישי בערוץ השני. הראשונה: התדמית. לפיד שבוי בתדמית שנבנתה לו במהלך השנים כעיתונאי קליל, כזה שלא בדיוק מתעמת עם מרואייניו, המעדיף לראיין את חבריו-עמיתיו מעולם הבידור.
לכך יש להוסיף גם תדמית הסלבריטאי שנדבקה לו, פועל יוצא להתחככות המתמדת שלו עם עולם הבידור (או מהריקודים על השולחנות ב"גנקי") וגם את העובדה שהוא נראה (למרות השיער המאפיר, החליפה והעניבה... ) יותר מדי טוב.
על-רקע הופעתו מלאת הביטחון וקולו הסמכותי של אהרל'ה ברנע, לפיד נראה לעיתים כמי שקצת לא שייך לכל העסק הזה, למרות שהוא מאוד מאוד משתדל. על-רקע פאנל המומחים המקצועי היושב לצידו באולפן (אמנון אברמוביץ', רוני דניאל, אודי סגל, אהוד יערי, רינה מצליח וכו'), יש תחושה שהוא הובהל למהדורה על תקן מחליף זמני, ולכן לא בדיוק שולט בחומר, ושכבר בשבוע הבא יחזור אל מקומו הטבעי (להנחות את תוכנית הבידור שלו) ואל מראהו המוכר, חולצת הטי שרט השחורה, הצחקוק-חיוך הכובש והברק בשיער.
הבעיה השנייה של לפיד היא הקונספציה. במהדורת החדשות של ליל שישי בערוץ השני, לפיד אינו מסוגל להביא לידי ביטוי את ערך המוסף שלו כעיתונאי-מראיין - החיוך-צחקוק הכובש, הרגישות האנושית והשיחה האישית-אינטימית. בקונספציה הקיימת הוא אפילו לא יכול לבטא את דעתו האישית - ומי שכיר אותו מקרוב יודע להעיד שבהחלט יש לו מה להגיד. מה שעבד כל כך טוב בתוכנית האירוח שלו, אין לו מקום על כס מגיש חדשות.
מעניין, אבל דווקא הקונספציה של מהדורת החדשות של ליל שישי בערוץ 10, הייתה מתאימה פי כמה ללפיד. שם, במהדורה המתחרה, דווקא מרבים שני המגישים, רביב דרוקר ועופר שלח, לבטא את עמדותיהם האישיות ולא לשמש רק כשוטרי תנועה המכוונים את הצופים בין אייטם לאייטם. חומר מחשבה לטרייד?

תאריך:  04/10/2008   |   עודכן:  04/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נושא הלפיד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פסה הלפיד ל"ת
פסה הלפיד  |  4/10/08 22:13
2
בדקתי ובחרתי
מצטער מאוד  |  5/10/08 12:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
הדיונים הרבים על תופעות האלימות, בתוך ומחוץ לקו הירוק, לא הניבו עד עתה שום שינוי. יתכן ויש לבחון מחדש כמה אקסיומות משפטיות ולשנותן
טובה ספרא
הוונוס בעקרב משפיעה על המטבעות ויוצרת פגיעות במטבעות דולר/אירו    הצורך לשמור על רגישות לצד רצון לרפא פצעים מהעבר    תמונת הכוכבים לשבוע בין 03.10.2008-09.10.2008
אריה אבנרי
מתברר כי המדד הנוכחי נדיב במיוחד כלפי ישראל, בשנה שבה הגיעה בה השחיתות השלטונית לממדים מפלצתיים ולמעשה רחוק מלשקף את המציאות
יוסי אחימאיר
אולמרט, איש של מלים נבובות, נתגלה בראיון הפרישה שלו ערב ראש השנה, על-רקע דבריו שלו עצמו על מנחם בגין, כפוליטיקאי חסר חוט שדרה, נעדר הבנה יהודית-ציונית מינימלית, אופורטוניסט מזגזג, כאדם בלתי ריאלי לחלוטין, כמי שאינו ראוי בעליל להנהיג
ראובן לייב
החיים ברותנבורג, שעל אם הדרך הרומנטית בגרמניה, ממשיכים להתנהל על חשבון העבר הרחוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il