X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוב סיטונאי התיירות וסוכני הנסיעות מאמינים כי עם ישראל יחזור בהמוניו לקלאבים של טורקיה בקיץ, לאחר ההתנצלות הישראלית על אירועי ה"מרמרה"
▪  ▪  ▪

האם אחרי שנמחקה כמעט לחלוטין ממפת התיירות הישראלית (למעט המגזר הערבי שהמשיך לפקוד אותה), הישראלים יחזרו לקלאבים של טורקיה בעקבות הפיוס בין ישראל וטורקיה בשבוע שעבר?
אם שואלים את סיטונאי התיירות וסוכני הנסיעות, הרי שהתשובה חיובית לחלוטין. רגע לאחר פרסום דבר הפיוס בין המדינות - שהתאפשרה בעקבות התנצלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני עמיתו הטורקי, ארדואן, על אירועי המרמרה - העוסקים במלאכה מיהרו לחשוב על דרכים לשיווק טורקיה כיעד כדאי.
יחד עם זאת, על פי ההערכות לא צפויה התנפלות של ישראלים במהלך חג הפסח הקרוב. יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, בדומה לגורמים אחרים בענף, מעריך שאם תהיה חזרה לאזורי הנופש הקלאסיים של טורקיה, ובעיקר לאנטליה, היא תתרחש בקיץ ולא במספרים גדולים כפי שהיו טרם אירועי המרמרה. "אני לא מניח שהישראלים יחזרו לטורקיה במספרים גדולים כפי שהיו בעבר משתי סיבות עיקריות: המצב עדיין לא ברור; וטורקיה לא זולה כפי שאנשים זוכרים אותה. המחירים עלו משמעותית וכבר אי אפשר למצוא שם דילים ב-199 דולר המפורסם".
יצוין כי שנת השיא בתיירות הישראלית לטורקיה הייתה 2008 במהלכה כחצי מיליון ישראלים פקדו את הקלאבים במוקדי הנופש כמו אנטליה ובודרום אך גם בבירה איסטנבול. בשנת 2011, כאמור אחרי אירועי המרמרה ומבצע עופרת יצוקה, מספרם צנח לכ-80 אלף בלבד, מרביתם מהמגזר הערבי. על פי נתוני רשות שדות התעופה, בשנת 2012 טסו לטורקיה כ-687 אלף נוסעים בו ישראל-טורקיה כאשר ידוע שחלקם הגדול ממשיכים מטורקיה ליעדי המשך שונים.
עוד לדברי פתאל, טורקיה, עם 31.7 מיליון תיירים בשנה, היא יעד תיירותי מבוקש מצד אירופאים. "עם כל הכבוד ל-350 אלף הישראלים שנסעו לשם בשנים הטובות, טורקיה לא ממש מחכה להם מאחר והפכה, על רקע המשבר הכלכלי באירופה, לאלטרנטיבה מצוינת לתיירות האירופאית. מה גם שסיטונאי התיירות האירופאים כבר סגרו את החוזים שלהם לקיץ בטורקיה". למרות האמור, אומר פתאל, מארגני הנסיעות הישראלים ינסו לשווק מחדש את טורקיה כיעד כדאי.
גם סמנכ"לית סחר בסוכנות הנסיעות גוליבר, יעל תמיר, לא צופה התנפלות רבתי על טורקיה. "אני לא צופה ביקושים מהירים בפסח, אלא יותר לקראת הקיץ. הישראלים צריכים להתאושש. זה לא סוויץ' שעושים ביום. אולם, אם הפיוס יחזיק מעמד עד אז, הביקושים בהחלט צפויים לגדול".
רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, סבור אף הוא שטורקיה תחזור לככב בקיץ. אך בניגוד לאחרים הוא דווקא מעריך שזו תהפוך ליעד מוביל לנופשים הישראלים בקיץ וכי צפויה לשם רכבת אווירית. "אני מאמין שכבר בקיץ הקרוב נראה מאות אלפי ישראלים ששבים לקלאבים באנטליה. הישראלים אהבו מאד לנפוש בטורקיה וגם העם הטורקי קיבל אותנו שם נהדר. ישראלים יש הרבה יותר מפינה חמה בלב לטורקיה". עוד לדבריו, הנופש האולטימטיבי למשפחות של הכל כלול בקלאבים באנטליה ומרמריס והתמורה המלאה לכסף, היו הסיבות בגללם טורקיה הפכה ליעד הנופש המוביל.
"משנת 2010 יוון תפסה את מקומה של טורקיה כיעד הנופש המוביל, אולם לא באותם סדרי הגודל. בתי המלון ביוון פחות מפוארים, מרביתם אינם על בסיס הכל כלול והטובים בהם יקרים משמעותית מאלו בטורקיה". עוד לדבריו, בשנים האחרונות נבנו בטורקיה קלאבים חדשים מפוארים לצד הוותיקים והאהובים כמו ה'טופקאפי', 'הקרמלין', 'אורנג קאונטי' ורבים אחרים. ובאשר למחירים, אומר קרסו, שהיום יערכו שיחות עם מלונאים טורקים במטרה להבטיח חדרים ומחירים טובים לשוק הישראלי כבר לקיץ הקרוב. "בשיקולי עלות מול תועלת, נופש בטורקיה מנצח ונראה כבר השנה רכבות אוויריות לאנטליה".

תאריך:  24/03/2013   |   עודכן:  24/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נראה השנה רכבות אוויריות לאנטליה"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בחלום הלילה- אני למשל מחרים את
בחלום הלילה  |  24/03/13 11:40
2
לא נוסע
חוסיין אובמה  |  24/03/13 12:38
3
לתורכיה?! אין לנו גאוה לאומית?
הניה   |  24/03/13 13:18
4
ההצגה הפוליטית של ביבי לא
סיישל  |  24/03/13 14:09
5
די לשטויות האלה
מספיק  |  24/03/13 14:44
6
ההתנצלות עושה בחילה. אני מקווה
מירר  |  24/03/13 15:05
7
לי עדין יש כבוד לביבי אין!!!!
שוקי טבריה  |  24/03/13 15:10
8
תמורת הנחה 50$ ועדי עובדים
יפתחו רגליים  |  24/03/13 17:19
9
חסרי גאווה לאומית ועמוד שדרה
1234משה  |  24/03/13 21:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
ללא קשר לאיומים מקוריאה הצפונית
הלל קורן
רווחי קבוצת דלק ירדו ב-2012 ל-466 מיליון שקל    הרווח הנקי ב-2011 עמד על 2.61 מיליארד שקל, בעיקר בשל רווחי הון חד פעמיים    תחלק דיבידנד נוסף של 220 מ' ש'    מגזר הזיקוק בארה"ב תרם 669 מ' ש'    מנכ"ל הקבוצה השתכר 7.59 מ' ש'; מנכ"ל דלק US גרף 11.8 מ' ש'
אביתר בן-צדף
אישרו תיקון לחוק התקציב 2013, אך לא הבהירו מהיכן יילקחו הכספים למימונם
יפעת גדות
שטנצלר שיתף את אובמה בקשרים החמים של קק"ל עם רשות הייעור האמריקני
אביתר בן-צדף
הצוות ירה 93 טילים טומאהוק על מתקנים אסטרטגיים בלוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il