X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת לבני העתידה להיכון בעת הקרובה, תידרש למבחן לא פשוט. העומדת בראשה, לא הטביעה את חותמה עד כה, באף תפקיד בו כיהנה ומרכיביה הם פנים ישנות, אלה שהיו חברות בממשלת אולמרט. אתגרים לא פשוטים עומדים בפני הממשלה החדשה-ישנה העומדת להיכון, מה יקרה במבחן התוצאה?
▪  ▪  ▪
לבני [צילום: יוסי זליגר]

אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הרי שבעת הקרובה, תוכל ציפי לבני, להציג את ממשלתה בפני הכנסת. הפנים, הן פחות או יותר, אותן פנים, קווי היסוד דומים, אך הסוגיות להן תידרש הממשלה, אינן פשוטות.
שר הביטחון, ימשיך להיות אהוד ברק, "מר ביטחון" שהחליף במהירות, את עמיר פרץ. בעיית הקסאמים על שדרות והנגב המערבי, עדין לא נפתרה, על אף שברק יותר משנה בתפקיד. הטיפול בה נדחה, עד לאחר הסכם הרגיעה השביר והזמני.
העבודה, שס והגמלאים תמשכנה להיות שותפיה של קדימה בממשלה, רק שבמקום אולמרט שיתפנה לעסוק בהתמודדות המשפטית הצפויה לו, תעמוד בראש הממשלה, ציפי לבני.
אני, כאזרח ציוני במדינה הזו, מאוד מקווה, למרות שאיני שייך לאף אחת ממפלגות הקואליציה, כי הממשלה הזו תצליח לעמוד באתגרים העומדים בפניה. מקווה, אך מאוד ספקן, לאור ההיכרות, עם חבריה החדשים - ישנים.
עד כה, לא ראינו מאיש מהם בשורה לציבור הישראלי. הייתה זו, שרת החוץ לבני, שכינסה מסיבת עיתונאים דרמטית, לאחר פרסום דוח הביניים של ועדת וינוגרד והסתפקה בלקרוא לאולמרט להתפטר ו... זהו.
איני זוכר, נושא אחד בו הטביעה לבני את חותמה מאז שנבחרה לראשונה לכנסת בשנת 99. לא כחברת כנסת ולא כשרה במספר משרדים.
כדי להצליח בכהונת ראש ממשלה, נדרש מטען מסוים, פתיחות, יצירתיות ומעל לכל, הנהגה. היה זה ראשון ראשי הממשלה בישראל, בן-גוריון שהעיז לומר: "איני יודע מה העם רוצה, אני יודע מה העם צריך".
לא די בידיים נקיות
האם יש בה בציפי לבני, העוצמות ויכולת ההנהגה הדרושה? לא די בידיים נקיות, על אף חשיבותן (ולא נדון בערעורים על כשירות הבחירות המקדימות) כדי להצליח בכהונת ראש ממשלה בישראל. בפני ממשלת לבני, עומדים אתגרים מורכבים וקשים, שיש בהם חשיבות לחיים במדינה הזו, לציבור אזרחי ישראל.
המשבר הכלכלי בעולם ישפיע גם על כלכלת ישראל ועל-מנת למזער את נזקיו תידרש יוזמה ומעורבות ממשלתית. קשה יותר, אך אין בכך משום הפטר, בימים של משבר, לטפל בפערים החברתיים, ברווחה ובעידוד תעסוקה, בזכויות הקשישים, הגמלאים וניצולי השואה.
תחלואי מערכת החינוך, הן בהיבט הערכי שלהם והן בהיבטים המערכתיים והכלכליים, מן הגן ועד האוניברסיטה, עדין לא זכו להתייחסות הראויה וממילא, גם לא לפתרונות הדרושים.
האלימות הגואה, הן בקרב ארגוני הפשע והן בקרב הנוער והצעירים, היא מכת מדינה, המחייבת מענה נחרץ. בחינוך, בהסברה, באכיפה וביד קשה.
מערכת היחסים בין ערבים ליהודים בישראל, עדיין מחייבת התייחסות נאותה. הדוגמא בעכו, היא רק סימפטום חלקי. מערכת החוק, המשפט והאכיפה בישראל, זקוקות לטיוב משמעותי. האם השרים, פרידמן דיכטר והמפכ"ל דודי כהן, הם הדמויות שיובילו מערכות אלה למקום בו הן צריכות להימצא, כדי להיטיב משמעותית את השירותים שעליהן להעניק לציבור ולמדינה?
האיום האירני, שברק מקפיד בעיתים מסוימות להזכיר, עדין קיים וכך גם הקסאמים מעזה והחיזבאללה בצפון. הללו מחייבים טיפול בכובד ראש.
התהליך המדיני, אף הוא ממתין לממשלת לבני, הן בזירה הפלשתינית והן בזו הסורית, אל לה ללבני לזנוח אפיקים אלה, אך גם לא לרוץ ריצת אמוק כמעט, כמו אולמרט. הביקורת שבדוח וינוגרד באשר להתנהלות הממשלה במלחמה, טובות בהבדלים המתבקשים, גם כהמלצות באשר להתנהלות הממשלה בעת משא-ומתן לשלום, שם המשחק הוא שיקול דעת מעמיק.
אלה הן רק חלק מהסוגיות, אולי המובילות שבהן, שממתינות לטיפולה של ממשלת לבני. האם תהיה לה המנהיגות הדרושה, הניסיון ושיקול הדעת כדי להוביל את ממשלתה לטפל בהן כראוי וכנדרש ? על פניו, עד היום, לא הוכח לנו שכן. מיום אישורה של ממשלת לבני בכנסת, מבחן ההוכחה הוא בעיקר שלה. אם תצלח דרכה, נרוויח כולנו, אם לא אנו נישא במחיר.

תאריך:  15/10/2008   |   עודכן:  15/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
תמיד - אבל תמיד - חייבים לחשוד במערכת עיתון הארץ! אם החבורה העלומה הזו דוגלת פתאום במדיניות רווחה ממלכתית, סביר שתמיכה זו היא מהלך טקטי בלבד שנועד לחסום זליגת כספים לעמותות פרטיות
רות פורסטר
במגילת העצמאות בחלקה השלישי, מופיעים העקרונות עליהם תהא בנוייה המדינה היהודית הריבונית    בין היתר כתוב כך: "מדינת ישראל תקיים שיוויון זכויות, חברתי-מדיני, גמור, לכל אזרחיה, בלי הבדל דת גזע ומין"
ד"ר דן מנור
שני המנחים באותה תוכנית ערכו עימות בין אישה יהודיה ועיתונאי ערבי בקשר לפרעות של יום כיפור, והשתדלו כיד השמאל הטובה עליהם לגלות סובלנות רבה כלפי העיתונאי כשרוב שאלותיהם הופנו ליהודיה
עו"ד דב אבן-אור
כיהודי, אין לי ציפייה כי ערביי ישראל ישירו את "התקווה" ויחלמו על שיבת-ציון; אולם כמיעוט החי בתוכנו ושותה מהבאר שלנו, חובתו להפגין נאמנות למדינה ולא לקרוא תיגר עליה
עמוס שריג
עיון חוזר ונשנה ברשימתו של דנילוביץ' מחייב אותו לתת הסבר על שני חטאים, עם או בלי מירכאות
רשימות נוספות
שס רוצה את מעמד הבכורה  /  עידן יוסף
לבני מספסרת בסדרי הממשל  /  יואב יצחק
פינס נגד ברק: הסכם הישרדות פתטי  /  איציק וולף
הקמת ממשלת אחדות לאומית, ועכשיו  /  גרשון אקשטיין
קואליציה בכל מחיר  /  דודו אלהרר
משימה לאומית  /  רפי להבי, ד"ר שי נחושתאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il