X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מותגי היוקרה Daum ו-Haviland מגיעים לישראל ופותחים חנות חדשה בכיכר המדינה בהשקעה של כ-5 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪
החנות החדשה בכיכר המדינה [אמיר בן חיים]

קבוצת Daum-Haviland, בבעלות קבוצת Financiere Saint-Germain המייצרת ומשווקת במאות חנויות ברחבי העולם 3 מותגי יוקרה בתחום אומנות האירוח וחפצי נוי, פותחת בימים אלה חנות ראשונה בישראל.
החנות, שעוצבה על-ידי האדריכל הידוע יואב איגרא והושקעו בהקמתה כ5 מיליון ש"ח, משתרעת על שלושה מפלסים בכיכר המדינה ומציגה מערכות אוכל יוקרתיות מפורצלן לימוז' של המותג Haviland שעל כליו אוכלים בבית הלבן, מלון ריצ' וארמון האליזה. בקומת הכניסה של החנות מוצגים פסלים וחפצי נוי של חברת Daum הצרפתית המייצרת כלים בטכניקה מיוחדת ונדירה בשיתוף אמנים מתחומים שונים. אוספי Daum מקשטים גם הם את בתי היוקרה ובתי מלון בערים רבות בעולם.
כמו-כן, בחנות מוצגים פריטים של מותג הקריסטל Royale de Champagne שמייצר כוסות ומוצרי קריסטל בעבודת יד ומראות הקריסטל שלו יוצרו בין השאר עבור ארמון "ורסאי" המפורסם.
HAVILAND
החברה הוקמה על-ידי דודHAVILAND בשנת 1842 אחרי שעזב את ארה"ב לטובת הקמת מפעל פורצלן משפחתי משלו בחבל לימוז' שבצרפת. עם השנים, הרחיבו בניו של דוד את העסק המשפחתי והפכו אותו לאחד המפעלים החשובים בעולם לייצור כלי פורצלן.
הקסם והיוקרה של המותג זכו לשבחים מראשי ממשלות, נשיאים ובתי המשפט הגדולים ביותר ברחבי העולם.
תהליך הייצור נעשה בעבודת יד מדויקת וביד אמן, המשלב בין הפורצלן האיכותי, ה"שקוף" והדקיק יחד עם הקישוטים המעודנים. הפריטים נכנסים לתנור בחום של 1400 מעלות ולאחר מכן נצבעים שכבות על גבי שכבות של אמייל בצביעה ידנית. בין שכבה לשכבה מחכים מספר שעות ולאחר הייבוש מאוירים כל פרטי הפורצלן על-ידי אמנים שונים באמצעות מברשות ייחודיות.
צבע הפלטינה והפיליגרן יחד עם זהב 24K שמשולב בציורי הכלים, גורמים לפורצלן העדין להפוך ליצירת אומנות מעוטרת בצורות וצבעים שונים.
צורפות מדויקת, רמה גבוהה ביותר של עבודת יד, העדפה ליצירתיות ואיורי יד בלעדיים, גרמו לכך שחברת HAVILAND היא אחת המובילות בתחום כלי הפורצלן בעולם.
החברה מציגה אוסף מיוחד ואקלקטי של סגנונות רבים השואב השראתו מתרבויות שונות: החל מהג'ונגלים של אפריקה, דרך הדפוסים הסיניים והניקיון הגיאומטרי היפני והיד עוד נטויה.
חברת HAVILAND מציעה גם סדרות ממוספרות במהדורה מוגבלת, אוספים של תבליטים ועיטורים יוקרתיים ומעודנים המשלבים עלי זהב טהור 24K. העיטורים מדגישים את הפאר והמורשת הצרפתית.
מאז 1912, מלון ריץ' היוקרתי, האלגנטי והמתוחכם שמהווה חלק בלתי נפרד מהאגדה הפריזאית, הפך לכתובתם המועדפת של נסיכים ואמנים.
שיתוף הפעולה בין HAVILAND למלון היוקרתי הוליד אוסף מיוחד בשם "פריז ריץ'" ושילב בין יכולות המפעל למעוז הגסטרונומיה הצרפתית.
בין האמנים המפורסמים שתרמו מכישרונם ועיצבו קולקציות ייחודיות לחברת HAVILAND נמצאים דאמיוז, ברייקמונד , סאלבדור דאלי, קוקטיו, סוזן לאליק ועוד רבים וטובים.
הכלים המיוחדים של החברה פקדו את שולחנם וארמונם של שואי עולם וידוענים רבים לאורך ההיסטוריה - החל מקיסר יפן, עד לילנקולן ורוזוולט נשיאי ארה"ב, המלכה מריה השנייה בפורטוגל ועד לחצר המלוכה במרוקו.
DAUM
ז'אן DAUM אמן הזכוכית האגדי הקים בשנת 1878 מפעל לייצור פרטי אמנות מזכוכית בעיר נאנסי שבצרפת, והצליח לשמר את התשוקה לאמנות זכוכית למעלה מ 160 שנים.
DAUM נע בין זרם ה"ארט נובו" ל"ארט דוקו" והפיק מתוך גבישי הקריסטל אמנות מודרנית במיטבה.
תהליך היצירה של פרטי הזכוכית עבר מדור לדור ונעשה כולו בעבודת יד. את טכניקת התכת הזכוכית מימי קדם חידשDAUM בשנות ה60 על-ידי הפיכת הזכוכית לקריסטל - מיומנות ייחודית זו עדיין מתורגלת על-ידי חלק מאמני הזכוכית הטובים ביותר.
את הטכניקה המציאו המצרים הקדמונים ובה משתמשים בשעווה אשר עברה תהליך יציקה ועיבוד בכדי להגיע לתוצאה הרצויה. השעווה יוצרת פלטת צבעים יוצאת דופן בעלת 40 גוונים המאפשרת קבלת אפקטים ייחודיים במשחק בין אטימות החומר לשקיפות.
ההשראה של DAUM
זרם הארט נובו בו השתמש DAUM בתחילת דרכו, מסמל את השלב הראשון ביצירתו שבא לידי ביטוי בסדרת חפצים דקורטיביים לבית. במהלך שנות ה20, התרחק מזרם זה ופנה בהדרגה לזרם הארט דקו. בעקבות השינוי, החל ליצור פריטים שדורגו בין הטובים ביותר באוספיו - כללו הרמוניה של שקיפות ומיומנות של עיצוב פסלים וגילופים, אפשרו חדירת אור דרך החומר עצמו וכך התקבל פסל מרהיב ביופיו.
במהלך 1940 לקח על עצמו דאום אתגר יצירתי נוסף ופנה לתחום ייצור הקריסטל.
תקופה זו כונתה תקופת "הצורות החופשיות" שהגדירה מחדש את גבולות היצירתיות שלו. כיום סגנונו של דאום מושפע במידה רבה ממגמת "האמנות העכשווית".
בDAUM ניתן למצוא מספר קטגוריות: החל מפסלי ענק ועד פסלים וחפצי נוי , פרטי ריהוט מקריסטל ותכשיטים.
תחת קטגוריית "יצירות האמנות" נעשו שיתופי פעולה עם מספר רב של מעצבים ואייקוני אמנות: סלבדור דאלי, ארמן, דן דואלי, מנולו ולדאס, פולאם, פיקאסו, רולנד טופור, אוסקר אמפטה, סטראק ועוד רבים.
באוסף הפרחוני משתמש DAUM במקבץ של צבעים וצורות ובמשחק הגומלין של שקיפות ואור. כל יצירה מעוררת את נושא הטבע, עם אוירה צבעונית, פרחונית וצמחייה ירוקה.
אוסף הפסלים של בעלי החיים כולל פסלים בצבעים עזים ופסלים בצבעי שחור לבן בלבד.
באוספי התכשיטים משתמש DAUM בקריסטל, שיחד עם פשטות הזהב והכסף נוצר מגוון רחב של תכשיטים מקוריים ומתוחכמים, בצבעוניות עזה וגם בצבעוניות בהירה יותר.
CRISTALLERIE ROYALE DE CHAMPAGNE
מפעל לייצור קריסטל שנוסד בשנת 1678 בצרפת והעסיק תחתיו אמני זכוכית שונים. המפעל ייצר בין היתר את המראות היוקרתיות בארמון "ורסאי" המפואר ורכש קהל לקוחות נאמן מרחבי העולם.
החל משנת 2006 המפעל הינו חלק מקבוצת Daum-Haviland שעדיין ממשיך לשמור על מסורת ייצור הקריסטל בעבודת יד.
כתובת: ה' באייר 56 כיכר המדינה, תל אביב

תאריך:  30/04/2013   |   עודכן:  30/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il