X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
13 בני נוער ישראלים השתתפו בטקס סיום התואר היוקרתי הגרמני לטרום הנדסאי רכב: "מייסטר"
▪  ▪  ▪
נציגי איגוד המוסכים בישראל ובגרמניה מעניקים תעודה לאחד הבוגרים  [איגוד המוסכים בישראל]

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בענף הרכב בשנים האחרונות, העדר חינוך טכנולוגי ותדמית נמוכה של המקצוע הביאו למחסור חמור בעובדים איכותיים במרכזי השירות לרכב, המסוגלים להתמודד עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומערכות ממוחשבות מתוחכמות. על-פי נתוני איגוד המוסכים אם המצב יימשך כך, הצפי הוא שבעוד כ – 5 שנים לא יהיה מי שיטפל לנו ברכב ובעיקר ברכבים החדישים, החשמליים וההיברידיים.
בעקבות המצב הבעייתי, החליטו באיגוד המוסכים "לייבא" את תואר המייסטר היוקרתי מגרמניה לארץ וכך, לפני כשנה נחתם כתב אמנה בין איגוד המוסכים בגרמניה לאיגוד המוסכים בישראל שכחלק ממנו הובא התואר היוקרתי לארץ וקיבל את אישורם של משרד החינוך, משרד התמ"ת ומשרד התחבורה. התואר הינו ברמה גבוהה ודורש בחינות קבלה. חלק מהזמן, התלמידים לומדים בגרמניה ובסוף המסלול מגיעים לארץ בוחנים מגרמניה לבחון את התלמידים, זה מחייב את המכללה הטכנולוגית לרכב מבית איגוד המוסכים שבה נלמד המסלול הייחודי לעמוד בקריטריונים וסטנדרטים מחמירים (נראות, אסתטיקה, הצטיידות, כיתות, ספרייה וכו'). הלימודים בגרמניה מתקיימים במכללה הגבוהה לרכב בפרנקפורט.
למיונים באיגוד המוסכים בת"א הגיעו כ – 100 סטודנטים מכיתות י"ג במגמת הנדסת מכונות-רכב ממכללות טכנולוגיות מרחבי בארץ, בכדי לתת לעצמם הזדמנות לתפוס מקום בנבחרת הארצית של לימודי המייסטר בגרמניה.
השבוע, התקיים באיגוד המוסכים טקס סיום של המחזור הארצי הראשון הישראלי של בוגרי המייסטר. הטקס התקיים במעמד רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, קובי אביטל, סמנכ"ל מחקר ופיתוח הדרכה וניהול במכללה הטכנולוגית לרכב, אריה אשד, מנכ"ל איגוד המוסכים, חברי מועצת איגוד המוסכים, משה קירמאייר ראש תחום הדרכה ופיתוח ממשרד התחבורה, יורגן קרפינסקי נשיא איגוד המוסכים הגרמני, דר' יחיאל שילה מנהל המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, דר' עופר רימון מנהל המנהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, דר' בנדיקט הלר סגן שגריר גרמניה בישראל ופאבה רייבשטיין מנכ"לית עליית הנוער גרמניה.
לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים: "מה שעומד מאחורי המייסטר היא שיטת לימוד דואלית שנותנת לתלמיד יותר מידע על הטכנולוגיה של הרכב החדשני הנוכחי והעתידי: תאי דלק, רכב חשמלי ומערכות בקרה אלקטרוניות. יש כיום פער בין תדמית המוסכניק לרכב החדיש והפער בתדמית פוגע בביקוש למקצוע. אנו רוצים לצמצם ולתקן את הפער הזה. התעשיה משוועת לנוער באיכות גבוהה ואנו פועלים בצורה נחושה להקים מחדש את החינוך הטכנולוגי בישראל בהתאמה לרכב המודרני. ישנם כ - 3 מיליון רכבים שנעים על הכבישים וכמיליון כניסות למוסכים בחודש עם רכבים המיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת שרק טכנאים ברמה גבוהה יכולים להתמודד איתם. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שבעוד כעשור לא נוכל לתחזק את הרכב במדינת ישראל בצורה נאותה בגלל מחסור בהון אנושי מתאים. בני הנוער, בהצטיינותם הקבוצתית, העניקו לכולנו גאווה ואת התחושה כי בזכותם ובזכות בני נוער הדומים להם, מאבקנו להשבת החינוך הטכנולוגי לרכב - יצליח וישגשג."
לדברי קובי אביטל, סמנכ"ל מחקר ופיתוח ומנהל המכללה הטכנולגית לרכב מבית איגוד המוסכים: " המייסטר זה פרויקט בילטרלי שנרקם משנת 2005 עקב בצד אגודל וקרם עור וגידים חרף כל המכשולים. רק לאחר שהוכחנו את האמינות והרצינות שלנו בפני הגרמנים, הצלחנו לרקום את הפרויקט הזה ולהרכיב את המודל הזה שמשלב לימודי טכנאים והנדסאים טרום גיוס לצה"ל יחד עם מערכות לימודים ששייכות למיסטר הגרמני שכולם מכירים אותו כרב – אומן. זוהי אחת הדרכים לצמצם את הדיסוננס שבו הטכנולוגיה התקדמה בצעדי ענק וחלק מהמוסכים נשאר מאחור - לייצר מסלול הכשרה לא תיאורטי מידי ולא מעשי מידי שישלב את הכל לדמות אחת שתיתן מענה. היא ממותגת גבוה, היא פועלת ברמה ההייטקסיטית, היא מכירה גם את הלואוטק הטכנולוגי הנדרש והיא נותנת מענה באפקט המידי והקצר. המצב הנוכחי של פער בין רצוי למצוי, עלול משפיע בצורה ישירה - ברגע שמישהו בא לקבל שירות והאוטוריטה המקצועית לא מבינה את המהות ולא מסוגלת להדביק את הטכנולוגיה, הצרכן יסבול מזה. ברגע שנתמקצע, השירות יהיה יותר קצר, יעיל, בטיחותי ואפקטיבי."
לדברי דר' בנדיקט הלר, סגן שגריר גרמניה בישראל: "לגרמניה מסורת ארוכה בייצור מכוניות ובהכשרה מעשית בענף הרכב. ההכשרה המעשית היא הדבר העיקרי שיועיל במקרה זה לישראל, כי היא מבוססת על מותגים רבים של תעשיית הרכב הגרמנית ולכן, זהו אחד האמצעים להבטיח תו תקן איכותי במותגים שונים של תעשיית הרכב. זהו סיפור הצלחה שמדינות רבות בעולם לוקחות בו חלק ואני חושב שזוהי ברכה שגם ישראל מעוניינת לחלוק בניסיון זה".
לדברי משה קירמאייר, ראש תחום הדרכה, פיתוח ושמאים במשרד התחבורה: "כלי הרכב המגיעים בשנים האחרונות לישראל מאופיינים בטכנולוגיות מאוד מפותחות וזה דורש בעלי מקצוע בעלי מיומנות גבוהה ביותר שעברו לימודים ברמה גבוהה והגיעו להישגים גבוהים. אנו מקבלים תלמידים רק ברמה כזאת שמתחרה ברמה של מגמות המדעים בבתי הספר. דרושות לנו ידיים עובדות ברמה גבוהה כדי להחזיק את הרכב הטכנולוגי – חשמלי, היברידי, רכבים עם שמונה ועשרה הילוכים וכדומה וכלים שאחזקתם מבחינה מקצועית מאוד מסובכת".
אחד מבוגרי המייסטר, מארק קושרוב אמר כי: "אני לומד את המקצוע בארץ מכיתה י', אבל הלימודים בגרמניה היו הרבה יותר מלחיצים. זאת רמה שלא הכרתי בארץ. למדתי שם דברים שאם לא הייתי שם, לא הייתי נחשף אליהם"
בוגר נוסף, ליאון זילברג אמר כי: "למדתי עד כיתה י"ב מכונאות רכב והמשכתי לטכנאי מכונות והתמחות ברכב ואז נבחרתי בין עוד מספר תלמידים מצטיינים להיבחן ללימודי המייסטר והתקבלתי. היינו בגרמניה קרוב לחודשיים, והרמה של הלימודים הרבה יותר גבוהה שם. המורים בגרמניה מאוד אוהבים את המקצוע ולכן צורת הלימוד שלהם מעניינת יותר. אני בתחום הזה כי זה בגנים, סבא שלי היה מהנדס ואבא שלי טכנאי מכונות. כרגע אני כבר עובד במוסך הונדה ובעתיד אני רוצה להמשיך למהנדס. אני ממליץ למי שלומד את המקצוע להמשיך להנדסאי ולא להסתפק בטכנאי".
אם אתם מאוהבי הרכב, נמשכים לתחום הדינאמי והמרתק הזה ורוצים להיות חלק מההייטק בענף - איגוד המוסכים קורא לכם להצטרף למחזור הבא של המייסטר בגרמניה שיוגדל הפעם מ – 13 תלמידים ל – 24 תלמידים בחסותה של שגרירות ישראל בגרמניה. מהן הדרישות? עליך להיות בוגר י"ב עם תעודה של 14 יחידות לימוד המורכבות מאנגלית, מתמטיקה ומכונאות רכב שהתקבל לעתודה הטכנולוגית (י"ג – י"ד). אם עמדת בתנאים אלה, עליך לעבור בדצמבר הקרוב את יום המיונים שכולל: בחינה עיונית בעברית ובאנגלית וריאיון קבלה בעברית ובאנגלית.

תאריך:  19/05/2013   |   עודכן:  19/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות כהן
הוועדה פונה לציבור הרחב בבקשה להציע מועמדים ראויים לקבלת אות אומ"ץ לשנת 2013 על-פי קטגוריות המתפרסמות באתר
רפאל אלמוג
משרד הבוטיק לרשלנות רפואית, אלמוג-שפירא משרד עורכי דין, השיק בימים אלה את הבלוג המשפטי החדש ברשת!
רונן הלל
יובל עטיה, מנכ"ל חברת מבנים ונתיבים: "אני מרוצה מאד מהצלחת הפרויקט באשקלון. אנו מציעים למכירה פנטהאוז אחרון בפרויקט – פנטהאוז מעוצב וייחודי במחיר מבצע של 1,550,000 שקל"
רונן הלל
רונן הלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il