X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התיקים נגד מיכל ליברמן-גילון, בתו של שר החוץ לשעבר; נגד פרקליטו, עו"ד יואב מני; ונגד שרון שלום, שהיה ראש הסגל של ליברמן; נסגרו מחוסר ראיות מספיקות
▪  ▪  ▪
מיכל ליברמן-גילון [צילום: יוסי זליגר]

מספיחי פרשת חברות-הקש של ח"כ אביגדור ליברמן: הפרקליטות, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורתה על סגירת תיקי החקירה נגד מיכל ליברמן-גילון, בתו של שר החוץ לשעבר; נגד פרקליטו, עו"ד יואב מני; ונגד שרון שלום, שהיה ראש הסגל של ליברמן; בשל חוסר ראיות מספיקות. זאת, בדומה לעילת סגירת התיק בפרשה נגד ליברמן עצמו - כך נודע ל"גלובס".
ההחלטה לסגור את תיקי החקירה נגד השלושה התקבלה כבר לפני מספר חודשים, ואולם היא לא פורסמה עד היום.
החשדות נגד ליברמן בפרשת "חברות-הקש" עסקו בשליטתו בחברות שונות, שאליהן הועברו כספים בהיקף של מיליוני דולרים שמקורם באנשי עסקים פרטיים, בין השנים 2001-2008, בהן כיהן כשר וכחבר כנסת.
עו"ד מני היה חשוד בשותפות למירמה והפרת אמונים וקבלת דבר בימרמה בנסיבות מחמירות; ליברמן-גילון ושלום היו חשודים בהלבנת הון וסיוע למירמה והפרת אמונים.
כספים מאנשי עסקים
לאחר פרישתו מתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה ב-1997, החל ליברמן בפעילות עסקית בארץ ובעולם, באמצעות שתי חברות שהקים בישראל ובקפריסין. לפי החשד שנחקר, לצד פעילות החברות קיים ליברמן מערכות קשרים עם אנשי עסקים בארץ ובחו"ל, שכתוצאה מהן התקבלו בחברות הללו, ומאוחר יותר גם בתאגידים נוספים שהקים, כספים בסכומי-עתק, לרבות כספים שלא הגיעו כתוצאה מפעילות אותם תאגידים, ולא שיקפו תמורה עבור פעילותם.
בפרשה נחקר חשד כי לקראת מינויו של ליברמן לשר ובמהלך תקופות כהונותיו הציבוריות לאחר מכן, הוא קשר קשר עם עו"ד מני לגיבוש תוכנית לצורך המשך הפעילות הפיננסית, שלא כדין. השניים פעלו, לפי החשד, באופן שיטתי ומכוון להסתרת הפעילות, תוך ביצוע מעשי מירמה שיטתיים ומתמשכים כלפי הציבור ומוסדות המדינה.
ליברמן נחשד כי במקביל לכהונותיו הציבוריות המשיך לקיים את עסקיו הפרטיים, ובתוך כך המשיך גם ליהנות מהזרמתם של אותם תקבולים לחברות שבשליטתו, תוך הפרת חובות הדיווח על פעילותו האמורה ותוך הגשת דוחות כוזבים על פעילותו ונכסיו.
לפי החשד, שלא התגבש לבסוף לכתב אישום, הציג ליברמן מצג כוזב כלפי הציבור ומבקר המדינה, ולפיו מכר במלואן את כל זכויותיו בחברות. זאת, אף שהמשיך לקיים את עסקיו באמצעות אותם תאגידים ונהנה מהזרמת הכספים לחברות שבשליטתו, באמצעות תאגידים חדשים שייסד או שרכש בישראל, בקפריסין ובאיי הבתולה הבריטיים, שנרשמו על שם "אנשי-קש" אחרים.
ליברמן עומד בימים אלה לדין בבית משפט השלום בירושלים בפרשה אחרת. הוא מואשם במירמה והפרת אמונים, על כך שבמהלך כהונתו כשר החוץ פעל לקידום מינויו של זאב בן-אריה לשגריר ישראל בלטביה. זאת, למרות שבתפקידו הקודם של בן-אריה, כשגריר בבלארוס, הדליף לליברמן פרטים מתוך מסמך חיקור הדין שהתבקש להעביר לשלטונות בלארוס, במסגרת חקירת משטרת ישראל נגד ליברמן בפרשת חברות-הקש - חקירה שכאמור הסתיימה ללא כתב אישום.

תאריך:  12/08/2013   |   עודכן:  12/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגרו תיקי החקירה נגד בתו ועוה"ד של ליברמן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
וינשטיין, יומך יבוא! ל"ת
א ל י  |  12/08/13 22:59
2
משטרה ופרקליטות בלי לקחים ?
נכשלתם - תתפטרו !  |  13/08/13 05:42
3
אמינותם של מוסדות המדינה
מטילדה  |  13/08/13 05:47
4
מעניין מי החליט את ההחלטה הזו
יעיש  |  13/08/13 06:00
5
מומחים לכול
יהוידע  |  13/08/13 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
חנן וייס
אחרי 16 שנים דין תביעה שכזו כנגד ליברמן, להתמוסס. גם במשפט יש "סופיות המשפט" ובמקרה דנן צריכה להיות "סופיות הרדיפה"
יובל יועז
התפתחות במשפט ליברמן: השופטים, התובעים והסניגורים נפגשו לשכת השופטים, וניהלו מו"מ שעשוי לייתר הכרעה בדבר מהימנות עדותם של דני איילון ושל בכירי משרד החוץ
נרי אבנרי
אילו ליברמן היה משבץ אותך ברשימת ישראל-ביתנו, האם היית מעיד נגדו? חד-משמעית, לא! מפני ש"איווט הוא ארז הלבנון". זה מה שאמרת בטרם השתלטה עליך תחושת הנקמה    הלכתי לארכיון
איתמר לוין
טוענת שהעובדות שאינן שנויות במחלוקת מספיקות כדי להרשיע את ליברמן בפרשת מינוי בן-אריה    "דני איילון לא הונע מנקמנות, ובכל מקרה - מניעיו לא משנים משום שדיבר אמת"
איתמר לוין
מבקשת מבג"ץ לדחות את העתירה נגד החלטתו של וינשטיין לסגור את התיק המרכזי נגד ליברמן: היה ברור שהעדה המרכזית לא תשתף פעולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il