X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
'הביטו בבני אלסטר צועדים לנהר הסום' / בית צבי, רמת-גן
▪  ▪  ▪

המחזאי האירי פרנק מקגינס (55) כתב את המחזה 'הביטו בבני אלסטר צועדים אל נהר הסום' בשנת 1985, והוא מספר את סיפור הקרב ההרואי של פלוגת חיילים איריים במלחמת העולם הראשונה. בהצגה מועלה סיפורם של 8 חיילים שמצאו מותם בקרב והמספר הוא מעין מת-חי, אחד מהקבוצה, שנותר לתאר בפנינו את אירועי ליל הדמים.
המחזה עוסק בנבכי נשמתם של גיבוריו, הצריכים לפני צאתם לקרב לצאת למאבק חסר פשרות בנפשותיהם שלהם. מקגינס עוסק ביצרים חבויים, תשוקות ופחדים ומשלב הומור אירוני, כאב ואנושיות בסיפור מרתק ונוגע ללב השזור פכים קטנים מחייהם של גיבוריו.
מקגינס העלה את ההצגה באירלנד שנה לאחר השלמת המחזה ולאחר מספר שנים היא הועלתה גם בלונדון, ברודווי ומקומות נוספים. זו הפעם הראשונה שהמחזה מועלה בישראל, אם כי הצגה אחרת של המחזאי הועלתה לפני זמן בתל אביב.
תוכן האירועים עוסק אומנם באחד מסיפורי המורשת האירית, אך למעשה הסיפור הוא אוניברסלי, מתאים לתקופות שונות ולמלחמות אחרות: בכולם החיילים הם בני אנוש עם תשוקות ופחדים ומאוויים.
ההצגה בלונדון הייתה, לעניות דעתי וזכרוני, ארוכה יותר והתפאורה העשירה הייתה רבת הוד ואפשרה לשחקנים לבטא עצמם במחזה ייחודי ומרתק זה.
בית צבי השכיל להפיק הצגה קטנה, מופלאה ועשויה בטוב טעם, כאשר התפאורה הפרקטית של ניב מנור, הגולשת לעבר ספסלי הצופים, עשויה ובנויה באורח נבון ויאה. חלל ההופעה עוצב כאוהל מגורים ענק או נשזר בכמה פינות אירוע, החל בכנסייה, גשר וחוף ים רדוד. סצנת הסיום הדרמטית אופיינה על-ידי קיר ענק בנוי משקי חול שבשלב מסוים הוא נבקע ופנימה צונח ארון קבורה ענקי, זכר לנופלים.
גיל וינברג הצליח לנווט את שחקניו באורח מקצועי, מלא הוד וחן והפיק מהם משחק משובח. התמקדתי במיוחד בהאזנה לדיאלוגים ולרמת המשחק של השחקנים הצעירים, תלמידי השכבה הבוגרת של בית צבי. כולם השכילו להפגין משחק נאה ואמין, שפתם הקולחת הייתה ברורה ומובנת. יובל טננבאום התבלט כקנת פיפר הצעיר והרשים במשחקו הברור, השובב והמעודן. מחיאות כפיים מגיעות גם לדניאל מושס, מוטי סוויסה, ברק חודריאן, אמיר שורש, רשף שדדי, גיא עקיבא, חנן סוויסה וליאור בן שושן על רמת משחקם.

חיים נוי הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, (לשעבר עורך ראשי סוכנות עתים), חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  08/12/2008   |   עודכן:  08/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוריאל ברדי
בחינה מחודשת של עולם האתמול: נוסטלגיה, זכרון, ויהודי וינה בסוף המאה
אוריאל ברדי
על כתיבתו וחייו של הסופר הצרפתי ז'ורז' פרק
חיים נוי
ביקורת על בכורת המופע המוזיקלי לציון שנת ה-90 של הבימה    בראבו - שרים 90 [תיאטרון הבימה בשיתוף תיאטרון הספרייה רמת גן, בכורה, 5 נובמבר]
דוד אלהרר ברוש
דקה לפני שהעונה החדשה בארה"ב יוצאת לפגרה ממושכת של חופשת חגים, מסכמות הרשתות את התקופה בייאוש. ירידה של עד חמישים (!) אחוזים נרשמה באחוזי הצפייה בסדרות המוכרות לעומת השנה שעברה והסיבה לא ברורה. אני דווקא מאמין שהסיבה ברורה מדי, רק שלפעמים לא נעים להריח את מה שנמצא מתחת לאף
מורן נסיר - מנכ"ל
הכנסת מערכת מידע לארגון מקטינה את תלותו בעובדים ומאפשרת ייעול תהליכים ושיתוף ידע    אך כדי לנהל את הנכס האסטרטגי הזה לא מספיקה מערכת מעולה, אלא תרבות ארגונית של שיתוף ידע    מערכות מידע - לא רק לעסקים גדולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il