X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט גזר את הקנס לאחר שהרשיע את המועצה האזורית מנשה ועיריית אום אל-פאחם; העבירות: הזרמת שפכים גולמיים ממגלש החירום לנחל עירון ואי מניעה מעשיית פעולה המזמהת את המים
▪  ▪  ▪

שופט בית משפט השלום בחיפה, אהוד רקם קנס את המועצה האזורית מנשה ועירית אום אל-פאחם ב-120,000 ש"ח בגין עבירה על חוק המים וחוק שמירת הניקיון.
העבירות: בתחום שיפוטה של המועצה האזורית מנשה מצוי מתקן טיהור שפכים, הממוקם בעין שמר, בסמיכות לנחל עירון, אחד מאפיקיו של נחל חדרה. המתקן הוא זמני, ומשרת בעיקר את עירית אום אל פאחם וישובים בתחום המועצה האזורית מנשה, ומטרתו טיהור שפכי האזור עד להקמת מכון קבע לטיהור שפכים.
בכתב האישום, שהוגש על-ידי המשרד לאיכות הסביבה, הואשמו הנאשמים, כי בין התאריכים 19.10.98-25.11.98 לערך, כתוצאה מהשבתת המשאבות והמאווררים במתקן, זרמו שפכים גולמיים ממגלש החירום לנחל עירון.
מועצה אזורית מנשה ועירית אום אל-פאחם הואשמו באישום נוסף על כך שהחל מיום 9.12.97 זרם ביוב גולמי לנחל עירון לפחות עד לתאריך 11.1.98, עקב תקלה בתחנת השאיבה שבמתקן.
כמו כן הואשמו, כי לא נמנעו מעשיית פעולה המזהמת או עלולה לגרום לזיהום מים, וכי הזרימו חומרים נוזליים או מוצקים לתוך מקור מים וקרבתו, לא נקטו בכל האמצעים הסבירים כדי שמתקן המים והפעלתו לא יגרמו לזיהום מים, וכן השליכו פסולת ולכלכו את רשות הרבים. בכך עברו הנאשמים על חוק המים וחוק שמירת הניקיון.
במסגרת הסדר טיעון הורשעו המועצה האזורית מנשה ועירית אום אל-פאחם בעבירות שיוחסו להן והוטל עליהן קנס כולל, בסך 120,000 ש"ח (60,000 ש"ח לכל צד) שיועברו לקרן לשמירת הניקיון.
בנוסף, חייב בית המשפט את מו"א מנשה לחתום על התחייבות על סך 60,000 ש"ח לפיה תפעל בכל ההקדם בכל מקרה של תקלה במתקן, ואת עירית אום אל-פאחם לחתום על התחייבות בסך 60,000 ש"ח לשלם את חלקה בכל תקלה שתתקן מו"א מנשה. ההתחייבויות ניתנו לתקופה של 3 שנים.
המשרד לאיכות הסביבה יוצג על-ידי עו"ד גיל מור ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי.

תאריך:  11/11/2003   |   עודכן:  11/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כוכבי
בית המשפט הטיל את העונשים על שלושה תושבי מזרח ירושלים, שתכננו להרעיל את סועדי בית הקפה רימון בירושלים "כנקמה על מות סלאח שחאדה; על טבח בית הקפה נגזרו 5 שנות מאסר
אלונה קורן
לדבריהם, גם השיפור בצריכה הפרטית מעיד על הליך ההבראה של המשק
נועם שרביט
יצחק בחר וצדוק ארבל שוחררו למעצר-בית של שבועיים, ואילו המתווכים ניר שמעון ואלי אריזוני שוחררו למעצר-בית של 5 ימים, כולם בתנאים מגבילים; החשד: מאכערים תיווכו בין הבנק לביטוח לאומי כדי להקטין חוב של הבנק וגזרו קופון; נראה, כי חקירת המשטרה עדיין תקועה
הדר פרבר
טוענים כי "הצעד הראשון שיביא את החיילים שלנו הביתה הוא לפטר את דונלד רמספלד"
גלית יצחק
מנהל השיווק של כצט: "בעקבות המצב, תהיה ירידה גדולה בקטגוריות המזון על בסיס פורמולות צמחית והיא תהווה אחוזים בודדים מהשוק בעתיד וקטגוריית הפורמולות החלביות תעלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il