X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ל"גלובס" נודע כי מלצר עזב את החברה על-מנת להימנע מניגוד עניינים, משום שבכוונתו להצטרף לאחת הקבוצות שירכשו את החברה מכונס הנכסים בתחילת השנה החל להתקיים מכרז למכירתה של החברה ע"י כונס הנכסים
▪  ▪  ▪
ארז מלצר

ארז מלצר, מנכ"ל גדות מיכליות שהייתה בשליטת אמפל, התפטר אמש (ג') מתפקידו. ל"גלובס" נודע כי מלצר עזב את החברה על-מנת להימנע מניגוד עניינים, וזאת מאחר שבכוונתו להצטרף לאחת מהקבוצות אשר יתמודדו על רכישתה מידי כונס הנכסים.
גדות מיכליות עוסקת בהובלה, איחסון וסחר של כימיקלים בישראל ובעולם. בשנים 2007-2008 רכשה אמפל שבשליטת יוסי מימן את השליטה בחברה לפי שווי של 550 מיליון שקל, ולצורך הרכישה לקחה אמפל מימון מבנק דיסקונט, ושעבדה לו את מניותיה בגדות. עם כניסתה של אמפל לתהליך של פירוק ולאחר שלא עמדה בתנאי ההלוואה, הורה הבנק לאכוף את השעבוד, ומינה את משרד יגאל ארנון על-מנת שימכור את החברה.
יתרת ההלוואה של אמפל לגדות נאמדת בכ-67 מיליון דולר, ובתחילת השנה החל להתקיים מכרז למכירתה של החברה ע"י הכונס, אשר נתקע בשל תהליך הבוררות שניהלה גדות מול מספנה בסין, ממנה הזמינה אוניות לפני מספר שנים בסכום כולל של כ-120 מיליון דולר.
בשל חוסר הוודאות באשר לתוצאות הליך הבוררות, אשר ישפיע באופן משמעותי על שוויה של גדות, נעצר המכרז למכירתה עד לקבלת תוצאות הבוררות. ביולי האחרון הסתיימה הבוררות בניצחונה של גדות, והיא קיבלה מהמספנה הסינית סך של כ-80 מיליון דולר. הזכייה שיפרה באופן משמעותי את מצבה הפיננסי של גדות, אשר טרם הזכייה החוב הפיננסי שלה נאמד בכ-220 מיליון דולר.
לאחר הזכייה בבוררות, צפוי בקרוב להיפתח מחדש המכרז על גדות, ועל-רקע זה החליט מלצר לפרוש מהתפקיד, וזאת מאחר שבכוונתו לחבור לאחת הקבוצות שיתמודדו על רכישת השליטה בחברה. במצב זה הוא עלול להיקלע לניגוד עניינים, ולכן הוא החליט לפרוש כבר עתה מניהול החברה.
השאיפה של כונס הנכסים של גדות תהיה למכור את החברה בלפחות 67 מיליון דולר, יתרת החוב לדיסקונט. במידה ויצליח הכונס למכור את החברה במחיר גבוה יותר, עודף התמורה מעל יתרת ההלוואה יועבר למחזיקי האג"ח של אמפל, שהיקף החוב כלפיהם נאמד בכ-900 מיליון שקל.
באשר לקונים הפוטנציאליים, מי שירצה להניח את ידו על גדות, יצטרך להוכיח כי יש ביכולתו להביא כסף מזומן לעסקה בהיקף של 200 מיליון שקל לפחות. גדות מיכליות היא חברה עם מחזור הכנסות של כ-1.8 מיליארד שקל, והינה צרכנית כבדה של אשראי הנדרש לפעילותה. עקב כך, סביר כי הבנקים לא יתלהבו לספק אשראי נוסף גם לרוכש החברה, שכן בעתיד עלול להיווצר מצב שבו החברה אינה יכולה להעלות מספיק כספים למעלה לשם החזרת אשראי זה - כפי שקרה לבנק דיסקונט.
מלצר מונה לתפקיד בסוף שנת 2008 על-רקע היכרותו עם יוסי מימן, וזאת לאחר שניהל קודם לכן מספר חברות מובילות במשק, בהם סאיטקס, נטפים ואפריקה ישראל. נציין כי לאחרונה חתם יוסי מימן על הסכם למכירת מניותיו בחברה אחרת שבשליטתו, יצרנית המעגלים המודפסים אלטק, לידי איש העסקים יצחק ניסן. כאשר תושלם העסקה, צפוי מלצר, המכהן היום כיו"ר אלטק מטעמו של מימן, לעזוב גם את התפקיד הזה, ובכך למעשה יסתיים הקשר העסקי בין השניים.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  03/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארז מלצר פרש מגדות במטרה לרכוש החברה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ח"כ לשעבר אמרי רון בגיל 77 הוא מושתל הלב המלאכותי המבוגר בעולם שנושא בבית החזה שלו את הלב המלאכותי לאורך הזמן הכי ארוך בעולם    השבוע חגג 3 שנים להשתלה
שירות גלובס
מתוך מכתב המועמדות: "בהיותו מנהיג של אחת האומות המובילות בעולם, ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין מתאמץ לשמור על שלום ושקט לא רק במדינתו אלא גם לקדם יישוב סכסוכים ברחבי העולם"
יצחק דנון
ארבעה מעובדי הרשת טוענים כי זו אינה משלמת לעובדיה דמי חגים ואינה מבטחת אותם בביטוח פנסיוני    מבקשים להכיר בתביעתם כייצוגית בהיקף כולל של כ-11 מיליון ש"ח
עופר וולפסון
יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אומר כי דבריה של יו"ר העבודה נגדו "חמורים שבעתיים", שכן הוא חבר מפלגתה, וכי פנתה בעבר לבקש את ברכתו ועזרתו כשפנתה לפוליטיקה
יפעת גדות
המועצה האירופית החליטה אמש כי מילה של ילדים מתחת לגיל 15, ללא הסכמתם - היא מעשה שמפר זכויות אדם ומהווה "פגיעה פיזית בשלמות גופם של ילדים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il