X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מאות רופאי השיניים הגישו (ב') עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי בי-ם נגד חוזר מינהל הרפואה האוסר הזרקת בוטוקוס לצרכים אסתטיים
▪  ▪  ▪

עתירה מנהלית נגד משרד הבריאות
מאות רופאי שיניים המיוצגים ע"י עו"ד אילן בומבך הגישו עתירה מנהלית כנגד החוזר האוסר הזרקת בוטוקוס לצרכים אסתטיים.
כזכור, הורה משרד הבריאות כי "רופאי השיניים רשאים להזריק בוטוקס רק אם הדבר נעשה במסגרת טיפול שיניים, בחלל הפה בלבד, הכל כמקובל ברפואת הפה והשיניים".
בנוסף, קובע החוזר החדש תקופת התארגנות בת שנה (מיום 22.10.13), לרופאי שיניים אשר החלו לתת את הטיפול בבוטוקס טרם פרסומו של החוזר. בחוזר נאמר, כי לאחר חלוף שנה, יחל משרד הבריאות לאכוף על רופאי השיניים שכבר מבצעים את הזרקות הבוטוקס, את ההוראה המצויה בחוזר.
החוזר החדש שולל זכות מרופאי השיניים, ומעניק אותה לכל רופא שאיננו רופא שיניים. משרד הבריאות בחר בחוזר זה למנוע את חופש העיסוק והתחרות של רופאי השיניים!
החוזר מהווה התערבות שלטונית בחופש התחרות, ויוצר - למעשה - מונופול של הרופאים הפלסטיקאים ורופאי העור, בתחום הזרקות הבוטוקס.
המשמעות המעשית של הוצאתם של רופאי השיניים אל מחוץ לתחום, תרע עם הציבור בכל הנוגע לעלויות. התחרות שהתפתחה ברבות השנים, הביאה גם להוזלה ניכרת של עלויות הזרקת הבוטוקס (מ-3000ש"ח להזרקה, ל-1500ש"ח להזרקה). הוצאת כלל רופאי השיניים מהשוק הרלוונטי, תביא בהכרח לצמצום ניכר בכמות הרופאים שיכולים להזריק בוטוקס, ומכיוון שהביקוש צפוי רק לעלות (כך קרה בשנים האחרונות) ייווצר בענייננו כשל שוק, והצרכנים רק יפסידו.
חשוב להדגיש כי רופאי השיניים, נכון ליום פרסום החוזר, עוסקים בהזרקת בוטוקס וחומרי מילוי לקמטים, לציבור הולך וגדל של פציינטים המעוניין בכך וזאת, כבר למעלה משבע שנים וחצי עקב אישור בכתב מטעם בעלי תפקידים בכירים במשרד הבריאות. כך שהפרוצדורה נעשית כל העת בידיעה ברורה, הן של הסתדרות רופאי השיניים והן של משרד הבריאות.
עוד נציין, כי במדינות המערב הרגולציה מאפשרת לרופאי שיניים להזריק בוטוקוס וכך למשל בארה"ב, מתאפשר לצוות עזר רפואי ואף לאחיות מוסמכות, להזריק בוטוקס ללא מגבלות מהותיות, כל עוד מבוצעת הפעולה במסגרת מרפאה מורשית (ולעתים אף ללא דרישה אחרונה זו). ביותר מ-50% מהמדינות בארה"ב מוקנית לרופאי שיניים הסמכות החוקית להזריק בוטוקס. באנגליה, מותר לכל אחד להזריק בוטוקס ובלבד שהוא הונחה על-ידי רושם המרשם (כאשר לרופאי שיניים נתונה הסמכות ליתן מרשם). ואילו בשבדיה, מותר לכל אדם להזריק בוטוקס, ללא כל החרגה של רופאי שיניים.
מטה המאבק של רופאי השיניים: "עמדת רופאי השיניים בישראל כי קיים צורך בהכשרה מוקדמת למתן זריקות בוטוקס למטרות אסתטיות. ההחרגה של רופאי השיניים בלבד מתחום הזרקת הבוטוקס תפגע בלקוחות שבחרו לקבל את הזריקה במסגרת הטיפולים אותם הם מקבלים מרופא השיניים שעליו הם סומכים, היא תקטין את התחרות בשוק ומכאן תוביל לעליית מחירים ולבסוף ההחלטה הזאת לא קובעת כלל מי כן מוסמך להזריק במסגרת מומחיותו. המוצא ההוגן אותו מציעים רופאי השיניים בישראל הוא לימוד קורס אקדמי והסדרת הרישוי ובמסגרת זו וככל שיידרש ע"י משרד הבריאות, יעמדו בוגרי הקורס במבחן מקצועי או רישויי מטעמו. כל גוף אקדמי המוכר ע"י משרד הבריאות להכשרת רופאים שיציע לימודים שכאלה יהיו מקובלים על רופאי השיניים בישראל."

תאריך:  19/11/2013   |   עודכן:  19/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש העיסוק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רופאי השיניים נגד משרד הבריאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גילי עבודי
שלמה לוינגר
אל מול הטשטוש במדיניות ממשלת ישראל בשאלת זכותנו על הארץ, אל מול התקפלות ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון בפני משפטני הפרקליטות והמנהל האזרחי, אל מול שיחות הכניעה ומכירת הארץ שמנהלת שרת המשפטים לבני על לב ליבה של ארץ ישראל
יעל ניסקי
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קוטפת שני פרסים בתחרות האתר המצטיין Webi2013 - "האוסקר הישראלי לאתרי האינטרנט"
יעל ניסקי
F5 משיקה את ארכיטקטורת הסינתזה (Synthesis Architecture) לשירותי יישומים מוגדרי-תוכנה SDAS - Software Defined Application Services
אסף מואב
Good Technology משדרגת את פלטפורמת אבטחת המובייל שלה: שיפור בשליטה, בביצועים ובחווית המשתמש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il