X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

חלק מהאירועים שנחשפו השנה העלו שאלות לגבי הדרך בה אנו משתמשים באינטרנט כיום, כמו גם סוגי האיומים בפניהם אנו ניצבים. ב-2013, המשיכו שחקני האיומים המתקדמים להריץ קמפיינים עוינים בהיקפים נרחבים. במקביל, צמחו "שכירי מקלדת", קבוצות של מומחי APT להשכרה, המתמקדות בפעולת פגע וברח. האקטיביסטים הופיעו בחדשות באופן שוטף, כשאיתם מופיע המושג "דליפה", שילוב המבטיח לנטוע פחד בליבו של כל מנהל רשת באשר הוא. במקביל, המשיכו עברייני במציאת שיטות חדשות לגניבת כסף או ביטקוין.
אובדן הפרטיות: Lavabit, Silent Circle, NSA ואובדן האמון
שום סקירה לגבי אבטחת מידע ב-2013 לא תהיה שלמה בלי להזכיר את אדוורד סנואדן ואת ההשפעה הרחבה על הפרטיות שגרמו החשיפות שביצע. אחת מההשפעות הראשונות הנראות לעין הייתה נפילתם של שירותי דואר מוצפן כגון Lavabitו- Silent Circle. הסיבה הייתה חוסר היכולת שלהם לספק שירותים כאלה על-רקע הלחץ שהופעל עליהם על-ידי רשויות האכיפה וסוכנויות ממשלתיות. סיפור אחר בעל השפעה על הפרטיות שלנו הייתה החבלה של NSA באלגוריתם הקריפטוגרפי האליפטי שפורסם באמצעות NIST.
פעולות ריגול חדשות "ישנות": כ-1800 ארגונים פגועים ב-2013
  • רוב פעולות הריגול המקוון שזוהו על-ידי האנליסטים של מעבדת קספרסקי, תוכננו כדי לגנוב מידע מסוכנויות ממשלתיות ומכוני מחקר – Red October, NetTraveler, Icefog ו- MiniDuke הציגו התנהגות זו.
  • הקמפיין הרחב ביותר השנה היה NetTraveler, אשר השפיע על קורבנות מ-40 מדינות ברחבי העולם.
  • פעם הראשונה אי פעם שעברייני רשת קצרו מידע ממכשירים ניידים המחוברים לרשתות שנפגעו – סימן ברור לחשיבות הניידים עבור האקרים.
  • אוקטובר האדום, MiniDuke, NetTraveler ו- Icefog כולם התחילו דרך "פריצת אדם". הם הפעילו פישינג ממוקד כדי להשיג דריסת רגל בארגון נגדו כוונה הפעילות.
"חזינו כי 2012 תהיה שנה של חשיפות ראשונות ו- 2013 תהיה מאירת עיניים. התחזית התבררה כנכונה – 2013 הראתה כי כולם נמצאים באותה הסירה. האמת היא, שכל ארגון או אדם הפך לקורבן. לא כל ההתקפות כוונו למטרות בעלות פרופיל גבוה, או כלפי אלה המעורבים בפרויקטים של "תשתיות קריטיות". הגורמים המחזיקים מידע יכולים להיות בעלי ערך לעברייני הרשת בזכות עצמם, או שהם יכולים לשמש כמקפצה למטרות אחרות. נקודה זו הודגמה על-ידי התקפות Icefog השנה. הן היו חלק ממגמה חדשה שצמחה ב-2013 – התקפות מצד קבוצות קטנות של 'שכירי מקלדת' אשר ביצעו התקפות קטנות של פגע וברח. במבט קדימה, אנו חוזים כי יותר קבוצות כאלה יופיעו במסגרת שוק שחור לשירותי APT הנמצא בצמיחה", אמר קוסטין ראיו, ראש צוות המחקר וניתוח הגלובלי במעבדת קספרסקי.
עשיית רווח – על-ידי כניסה ישירה לחשבונות בנק או על-ידי גניבת מידע חסוי – זו אינה המוטיבציה היחידה שעומדת מאחורי פריצות אבטחת מידע. הפריצות יכולות להיות מופעלות כדי לפגוע במוניטין של ארגון המטרה. כחלק מכך, פעילות האקטביסטים המשיכה גם השנה. קבוצת 'אנונימוס' קיבלה אחריות על התקפות נגד משרד המשפטים האמריקני, MIT ואתרי אינטרנט של ממשלות שונות. אלה פעילי "הצבא הסורי האלקטרוני", קיבלו אחריות על פריצה לחשבונות טוויטר של סוכנות הידיעות AP ושימוש בהם כדי להפיץ דיוווחים כוזבים על-אודות התפצצויות בבית הלבן – דיווחים אשר גרמו למחיקה של 136 מיליארד דולר במדד ה- DOW. עבור בעלי היכולת, ייזום מתקפה על אתר אינטרנט הפכה לקלה יותר מאשר תיאום הפגנה בעולם האמיתי.
ביטקוין שולט בעולם
מערכת הביטקוין הוטמעה ב-2009. בהתחלה, המטבע המוצפן היה בשימוש חובבי התחום ומתמטיקאים. במהרה, הצטרפו אליהם אחרים – בעיקר אנשים מן המניין, אבל גם עברייני רשת וטרוריסטים. הביטקוין מספק אמצעי תשלום אנונימי ומאובטח עבור מוצרים ושירותים. לאור סיפורי הריגול של 2013, אין זה מפתיע כי גורמי פשע ולא רק הם מחפשים אמצעי תשלום חלופיים. על-רקע הפופולריות שצבר המטבע – חצה שוויו את רף של ה-1,000 דולר לביטקוין בודד.
השיטות הנמצאות בשימוש עבריינים כדי להרוויח כסף מקורבנותיהם אינן תמיד מעודנות. חוץ מהביטקוין, הפכו תוכנות "דמי כופר" (ransomware’) לאמצעי פופולרי ליצירת הכנסות. עברייני רשת חוסמים גישה למערכת הקבצים של המחשב או מצפינים קבצים המאוחסנים במחשב. לאחר מכן הם מזהירים את הקורבן כי הוא חייב לשלם כדי לאחזר את המידע. זה המקרה של הטרויאני Cryptolocker. עברייני רשת נותנים לקורבנות רק 3 ימים לשלם, והם מקבלים אמצעי תשלום שונים, כולל ביטקוין.
אודות קספרסקי
Kaspersky Lab היא ספקית פתרונות האבטחה הפרטית הגדולה ביותר בעולם. החברה מדורגת בין ארבע המובילות בעולם בתחום פתרונות האבטחה למשתמשי קצה1. מעבדת קספרסקי נוסדה לפני 15 שנה ומאז ממשיכה לחדש בתחום אבטחת ה-IT ולספק פתרונות הגנה אפקטיביים למשתמש הפרטי, לעסקים קטנים ובינוניים ולתאגידים. החברה פועלת כיום בכמעט 200 מדינות ומספקת אבטחה ליותר מ-300 מיליון משתמשים מסביב לעולם.

לפרטים נוספים
לדוח המלא
1. החברה דורגה כרביעית בבדיקת ספקי פתרונות אבטחה שביצעה IDC ב-2010. הדירוג פורסם בדוח ה-IT העולמי של IDC ובתחזית 2011-2015 ובדוח נתח שוק מ-2010. הדוח דרג את ספקי התוכנה לפי רווחי מכירת פתרונות קצה במהלך 2010.
תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קספרסקי: אירועי האבטחה המרכזיים ב-2013
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני לובלינר
המכינה הקדם אקדמית במכללה האקדמית צפת, משיקה מסלול לימודים חדש וייחודי לסטודנטים השואפים ללמוד במסלולים אקדמיים גבוהים, במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ
שלמור תקשורת
חברת 'מילניום מרקטינג', היבואנית הבלעדית של מוצרי ARCOSTEEL בישראל, חוגגת את השנה החדשה עם מבצעים אטרקטיביים במיוחד
סיגל אוברמן
"שורש" מציגה סדרת גרביים למטיילים ולחיילים עם טכנולוגיה חדשנית הקוטלת פטרת בכף הרגל ומונעת ריח
אסף מואב
אפליקציית Polaris תאפשר ליצור ולערוך מסמכי Office ממכשירים ניידים בצורה מאובטחת
איילת אליעזרי
OXIMAG - נגזרת מגנזיום ייחודית, המופקת ממינרל ים המלח, מאפשרת ספיגה גבוהה ומענה לשלל בעיות נפוצות לנשים בהריון, לספורטאים, למתמודדים עם בעיות בריאותיות כרוניות והצורכים טיפולים תרופתיים ארוכי טווח, למתמודדים עם חסרים תזונתיים ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il