X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
תחזיות מעבדת קספרסקי ל-2014 למשתמשים פרטיים ולארגונים
▪  ▪  ▪

מומחי מעבדת קספרסקי פרסמו את התחזיות שלהם לשנת 2014. לא מפתיע לגלות כי רוב מה שהתגלה בכדורי הבדולח קשור לנשורת מאירועי אדוארד סנואדן.
אובדן הפרטיות. בעיקבות גילויי סנואדן, נחושים היום המשתמשים יותר מתמיד לשמור על פרטיותם. המשמעות היא הגנה על המידע המאוחסן במחשביהם ומאמץ להבטיח כי הפעילות המקוונת תישאר חסויה. מאמצים אלו יוביל לפופולריות גדולה יותר של שירותי VPN וכלי לשמירת אנונימיות כגון תור, וכן ביקוש גובר לכלי הצפנה מקומיים.
גניבות ישירות ועקיפות. ב-2014, צופים מומחי מעבדת קספרסקי צופים כי עברייני הרשת ימשיכו לפתח כלים לגניבת כסף בצורה ישירה או עקיפה. כדי לשדוד את המשתמשים בצורה ישירה, ישפרו עברייני הרשת את כלי הגישה לחשבונות הבנק של בעלי מכשירים ניידים (פישינג נייד, טרויאנים לבנקאות), וכמו-כן צפויה פעילות נרחבת של רכישת וקניית בוטנטים ניידים, שישמשו כדי להפיץ קבצים מצורפים זדוניים בשם גופים חיצוניים. כדי לתמוך בגניבה עקיפה, ייתכן מאוד שנראה גרסאות מתוחכמות יותר של טרויאנים המצפינים את המידע על מכשירים ניידים ומונעים גישה לתמונות, אנשי קשר והודעות, עד אשר ישולמו דמי חסות להסרת החסימה. סמארטפונים מבוססי אנדרואיד יהיו ללא ספק הראשונים שיותקפו.
סכנות גוברות לביטקוין. ב-2014 צופים מומחי מעבדת קספרסקי צמיחה משמעותית במספר ההתקפות נגד מחזיקי הביטקוין, ריכוזי ביטקוין ואתרי מסחר. אם אתם רוצים להגן על הביטקוין, מומלץ לקרוא את הטיפים של מומחי קספרסקי.
מוסיפים הצפנות. מספר ספקים של שירותי אינטרנט כבר הכריזו על הטמעת אמצעים נוספים להגנה על נתוני משתמשים, כגון הצפנה של כל המידע המשודר בין השרתים. הטמעה של אמצעי הגנה מתוחכמים יותר תימשך, וסביר להניח כי תהפוך למרכיב חשוב בבחירה של המשתמש בין ספקים שונים.
תקיפות עננים. האקרים מכוונים את פעילותם נגד עובדים בשירותי ענן, מאחר שהם מזהים בהם את החוליה החלשה בשרשרת האבטחה. התקפה מוצלחת יכולה להעביר לידי עברייני הסייבר את המפתחות להיקפים עצומים של נתונים. בנוסף לגניבת מידע, התוקפים עלולים גם למחוק או לשנות מידע – במקרים מסוימים יצירת מידע שגוי יכולה להיות בעלת ערך גבוה אף יותר עבור מזמיני המתקפות. מדובר במגמה מתמשכת.
חכמים על מתכנתים. גניבה של קוד המקור למוצרים פופלאריים (תעשיית המשחקים, מפתחי אפליקציות ניידות וכו') מספקת לתוקפים הזדמנויות מצויינות לאתר פרצות במוצר ואז להשתמש בהם למטרות הונאה. בנוסף, אם עברייני סייבר מצליחים להגיע למאגר הנתונים של הקורבן, הם יכולים לשנות את קוד המקור של התוכנה ולשלב בה פרצות דלת אחורית.
ריגול עסקי. ההדלפות של סנואדן הראו כי אחד מהיעדים של הריגול המקוון בין מדינות הוא לספק תמיכה כלכלית לחברות "ידידותיות". פעילות זו פרצה את גבולות האתיקה שהגבילו בעבר עסקים משימוש בשיטות לא קונווציונאליות בתחרות העסקית. במציאות הסייבר החדשה, עסקים בוחנים את האפשרויות של ביצוע סוג זה של פעולות למען עצמם. חברות יפעילו שכירי סייבר –קבוצות מאורגנות של תוקפים מומחים אשר יכולים להציע שירותי ריגול לפי דרישה.
התמוטטות האינטרנט. "האינטרנט החל להתפצל למגזרים לאומיים. החשיפות של סנואדן הגבירו את הדרישה לחוקים האוסרים על שימוש בשירותים זרים. ומדינות אינן מוכנות יותר לספק ביט בודד של מידע על-אודות הרשתות שלהם. ככל ששאיפות אלה יתחזקו, המגבלות החוקתיות יהפכו למגבלות טכניות. בשלב הבא יהיו כנראה ניסיונות להגביל גישה זרה למידע בתוך מדינה. לא מן הנמנע שהמשך המגמה הזאת עלול להוביל בנקודה מסוימת לקריסת האינטרנט כפי שאנחנו מכירים אותו ולהיווצרות של עשרות רשתות לאומיות. דרקטנט (Darknet) תהפוך לרשת העולמית האמיתית היחידה", צופה אלכסנדר גוסטב, מומחה אבטחה ראשי, צוות מחקר וניתוח גלובלי במעבדת קספרסקי.
מספר מדינות אימצו או מתכננות לאמץ חקיקה האוסרת על שימוש בשירותים זרים. בנובמבר, הכריזה גרמניה שכל התקשורת בין רשויות בגרמניה תוגבל לתוך המדינה. ברזיל הכריזה על תוכניות לבניית ערוץ אינטרנט אלחוטי, כך שלא יהיה צורך להשתמש ברשת שעוברות דרך ארה"ב.
אודות קספרסקי
Kaspersky Lab היא ספקית פתרונות האבטחה הפרטית הגדולה ביותר בעולם. החברה מדורגת בין ארבע המובילות בעולם בתחום פתרונות האבטחה למשתמשי קצה1. מעבדת קספרסקי נוסדה לפני 15 שנה ומאז ממשיכה לחדש בתחום אבטחת ה-IT ולספק פתרונות הגנה אפקטיביים למשתמש הפרטי, לעסקים קטנים ובינוניים ולתאגידים. החברה פועלת כיום בכמעט 200 מדינות ומספקת אבטחה ליותר מ-300 מיליון משתמשים מסביב לעולם.

לפרטים נוספים
לדוח המלא
1. החברה דורגה כרביעית בבדיקת ספקי פתרונות אבטחה שביצעה IDC ב-2010. הדירוג פורסם בדוח ה-IT העולמי של IDC ובתחזית 2011-2015 ובדוח נתח שוק מ-2010. הדוח דרג את ספקי התוכנה לפי רווחי מכירת פתרונות קצה במהלך 2010.
תאריך:  17/01/2014   |   עודכן:  17/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיגל אוברמן
Win Winter מבית Nutri Care הינה פורמולה ייחודית ומקיפה המכילה ויטמין C, סמבוק שחור ותמציות פרופוליס, תה ירוק ואסטרגלוס התומכים בהתמודדות עם החורף
גילי עבודי
פעילות ט"ו בשבט ברמת הנדיב ביום ששי ה-17.1.14
אסף מואב
אומניטק השלימה פרויקט בשטראוס להטמעת פלטפורמת HANA SAP ושרתי IBM למערכת BI חדשה
אסף מואב
חברת Dooks זכתה בפרויקט שדרוג תשתית המחשוב בבית החולים שערי צדק
זהר נוי
קרומוס פארמה מוסיפה את ישראל לכיסוי הגאוגרפי שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il