X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
מוטי גולן הוא מהאמנים המובילים בארץ בתחום האמנות החברתית ועבודותיו הן מסמך תיעודי ייחודי על ההוויה הישראלית, והאנושית בכלל
▪  ▪  ▪
מוטי גולן [יח"צ]

מוטי גולן  [יח"צ]
מוטי גולן  [יח"צ]
מוטי גולן  [יח"צ]
מוטי גולן  [יח"צ]
מוטי גולן יליד ישראל 1955 מצייר משחר ילדותו.
לאחר שחרורו מצה"ל למד אצל טובי האמנים בשנות השבעים בארץ. תחריט, פיסול, וציור בשמן שבו התמחה במיוחד, ועד היום זהו המדיום העיקרי בו הוא יוצר. האמן הציג תערוכות רבות בארץ ובחו"ל ובשנות ה-90 הציג כמה מהמייצגים המשפיעים ביותר בארץ.
מוטי הוא אמן אקטיביסט היוצר אמנות עם הקשרים חברתיים והרבה מעבודותיו המתעדות "דיוקן ישראלי מנטאלי". ב-2007 הוצאת "כתר- ספריית מעריב" הוציאה לאור ספר "נאמן למקור" של האמן. בספר זה אוסף ציורים בהם מופיעים מטוסי הקרב, אייקון המופיע רבות בעבודותיו של האמן. ב-2010 לאחר שנים רבות בעיר הגדולה תל אביב, בנו מוטי ואשתו סיגל את ביתם החדש בקיבוץ איילת-השחר שבגליל העליון, ושם ייסד האמן את הפרויקט החברתי "גלריה תל אביב/איילת-השחר" לאמנות חברתית עכשווית ורב תחומית, בה הוא נותן במה מקצועית לאמנים מהפריפריה, מלמד ציור ריאליסטי, ויוצר את עבודותיו הגדולות.
מוטי גולן הוא מהאמנים המובילים בארץ בתחום האמנות החברתית ועבודותיו הן מסמך תיעודי ייחודי על ההוויה הישראלית, והאנושית בכלל.
מוטי גולן – כתב: חגי שגב
מלחמת לבנון, 1982, היוותה נקודת מפנה במסלול חייו של מוטי גולן. הוא חווה טראומה עמוקה כאשר מטוסי קרב של כוחות צה"ל הפגיזו בטעות את הכוח בו לחם. חוויה קשה זו עיצבה את דרך יצירתו האמנותית מאז ועד היום. לדבריו: "בעקבות המלחמה הפכתי לאמן אמיתי".
מכאן ואילך, פנתה יצירתו של גולן לבחון את שדות הקונפליקטים האישיים והלאומיים באמצעים אמנותיים. המשברים הקיומיים עולים לדיון בכל אחת ואחת מעבודותיו. הוא מתאר בהן את משמעות הקיום האנושי ואת השבר הציבורי ברמה האישית של האדם בחברה מיליטריסטית. פן נוסף של עבודתו מתאר את קיום האדם כשהוא מוקף טבע מפעים ודרמטי. נוכחות האדם בציור היא כמעט תמיד בהקשר הנוף המרשים והמושלם, לכאורה: הדשא ירוק, כל טיפת טל מתוארת בשלמות והשמש ברקיע מצהיבה ובוהקת.
הבחינה של משמעות הקיום והפעולה האישית מוצאת ביטוי הן בבחירת הנושאים שאותם מעלות היצירות של גולן והן באופן הביטוי האמנותי. הנושאים מציגים את האדם הפועל ומתמודד עם כוחות גדולים ממנו – הטבע והנוף מצד אחד והאלימות האנושית מצד שני. כדי לתאר את הקונפליקטים בצורה ברורה ומובנת משתמש גולן בסגנון ציור סוריאליסטי. סגנון זה מאפשר לו לתאר את המציאות הקיומית באופן ישיר ומבלי להסתתר מאחורי סמליות מעורפלת. הרעיונות והמחשבות מועברים באמצעים פשוטים המספרים סיפור אנושי מעורר רגשות עמוקים.
העבודות מתארות סיטואציות רגשיות משדה הקרב ומחיי היום יום, את המלחמה ואת מקומו של היחיד בתוך מערכות גדולות ממנו. הסביבה והנוף מאיימים והאדם חווה, משברים קונפליקטים והארות, המפרקים את המציאות בה פעל קודם לכן. הצופה אינו יכול להישאר אדיש למראות המתוארים.
מוטי גולן נוגע בעצבים הרגישים ביותר של אדם הפועל מול כוחות גדולים ממנו: הטבע כמו גם כוחות הנוצרים בידי האדם. הטבע המקיף את האדם הבודד, אפילו כאשר הוא יפה למראה, חושף אפשרויות של פחד. כוונתו של גולן היא להראות את הטבע הנצחי בתפארתו, בעוד האדם באורחות חייו ובתשוקתו התמידית להשפיע ולשנות, פוגע ומפריע לסדרי בראשית. גולן מתאר את האדם כשהוא מכונס בתוך עצמו ובתוך מחשבותיו. עתידו וקיומו מרחפים מעליו או בשמים בצבעים עזים של אדום או צהוב. התיאורים אינטנסיביים ודרמטיים כמתארים רגעים של משבר והתגלות.
עם זאת, אין התיאורים של גולן מתעלמים מרגעי החסד האנושיים או מן היופי הקסום שבבריאה. הטבע נצחי וגם פועלו של האדם, אף שאינו נצחי, מקיף רגעים של אושר, שלווה ויצירה מפוארת, לא פחות מאמנותו של האמן.
מוטי גולן מציג בימים אלו תערוכת יחיד בתוך תערוכת נמל המוצגת במרכז עמיעד ביפו עד ה9.4.2014

תאריך:  31/03/2014   |   עודכן:  31/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מעריב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי מירון
ה-FDA אישר לראשונה ביצוע ניסויים קליניים להערכת תפקוד דפיברילטורים (ICD) במהלך ביצוע סריקות MRI
רותי מדלעי
חברת הסלולר YouPhone יוצאת בקמפיין פרסומי חדש וייחודי מסוגו: קמפיין "הפוליגרף": לצד המנכ"ל, ישתתף הפרזנטור הקבוע גורי אלפי    יוזם הקמפיין גיא וינברגר ממשרד הפרסום שטרית מדיה גרופ
עדי וילדר
עדי וילדר
עדי וילדר
דימיטרי מיכאלוב, שגריר בולגריה בישראל אירח את הקהילה הדיפלומטית בישראל במלון "דן אכדיה" לרגל יום העצמאות
ה-106 של בולגריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il