X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
יותר משתמשים, יותר התקפות: נתוני מעבדת קספרסקי מצביעים על זינוק בעבריינות ביטקוין
▪  ▪  ▪
users attacked by different types of malware [יחצ]

על-פי מחקר " איומי סייבר פיננסים 2013" (Financial cyber threats in 2013), שנערך על-ידי מעבדת קספרסקי, קוד זדוני הממוקד במטבע הביטקוין הפך לנפוץ מאוד ב-2013. מספר ההתקפות שכוונו אל המטבע הקריפטוגרפי עלה ביותר מפי 2.5 והיה אחראי ל-8.3 מיליון אירועים.
ביטקוין נוצר על-מנת לאפשר תשלומים אלקטרוניים בצורה אנונימית, והפך לפופולרי מאוד במהלך השנים האחרונות. בתחילת 2013, שער החליפין של הביטקוין עמד על 13.6 דולרים, ועד חודש דצמבר הוא הגיע לשיא שחצה את ה- 1,200 דולר. במהלך השנה חלו מספר תקופות שפל בערך המטבע, אך מאז אפריל 2013 המחיר של מטבע וירטואלי בודד לא ירד מתחת ל-80 דולר. הדבר משך את תשומת ליבם של פושעי הסייבר. גורם המשיכה רק גדל לאור העובדה שביטקוין הוא פעמים רבות טרף קל עבור עברייני הרשת: אם משתמשים מאחסנים ביטקוין במחשבים שלהם בצורה שאינה מוצפנת, התוקפים צריכים רק לגנוב את קובץ הארנק כדי לקבל מידע על-אודות "המטבעות" שבפנים ולגשת לחשבון הקורבן.
יותר מ-30 דוגמיות של קוד זדוני הקשור לפעילות פיננסית נבחרו עבור המחקר של מעבדת קספרסקי. 9 מהן היו תוכנות שנועדו לגנוב מטבע קריפטוגרפי. התשעה מייצגים 29% מכלל התקפות הסייבר הפיננסיות שבוצעו באמצעות אפליקציות קוד זדוני.
את הכלים בהם נעשה שימוש כדי לגנוב ביטקוין ניתן לחלק לשתי קטגוריות. הקטגוריה הראשונה כוללת תוכנות שנוצרו כדי לגנוב קבצי ארנקים. אפליקציות בקטגוריה השנייה תוכננו כדי להתקין במחשב הנגוע תוכנה ליצירת ביטקוין (כריה). בסיכום השנה, גנבי מטבעות הביטקוין בצעו פי שתיים התקפות במהלך 2013, אך הכלים לכריית ביטקוין התפתחו במהירות גבוהה יותר.
"במהלך 2013 הערך של הביטקוין צמח ביותר מפי 85, וכמובן שהדבר משך את תשומת הלב של עברייני הרשת. עד סוף השנה, מספר המשתמשים שהותקפו באמצעות קוד זדוני ממוקד ביטקוין החל להתקרב למספר המשתמשים שנתקלו באיומי סייבר לבנקאות רגילה. המחזיקים במטבעות קריפטוגרפיים צריכים להיזהר במיוחד, מאחר שכמעט בלתי אפשרי להחזיר כסף שנגנב. זהו סיכון מובנה בשימוש במטבע קריפטוגרפי כמו ביטקוין, המתנייד במחזור ללא שליטה ממשלתית", אמר סרגיי לוצקין, חוקר בכיר במעבדת קספרסקי.
כדי להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בבטחה, מומחי מעבדת קספרסקי ממליצים לאחסן את קבצי הארנק במדיה מוצפנת. לצורך אחסון לטווח ארוך, משתמש יכול לבצע העברה לארנק ייעודי ולרשום את הפרטים על נייר. הכרחי גם לספק הגנה אמינה למחשב כנגד תוכנות זדוניות באמצעות פתרון אבטחת מידע לאינטרנט.
משתמשים ביתיים יכולים לנצל את איפיוני Kaspersky Internet Security, פתרון אבטחת מידע אשר בנוסף למערך מקיף של טכנולוגיות הגנה כולל את טכנולוגית Safe Money אשר שומרת על נתוני המשתמש במהלך פעולות בנקאות ותשלומים אלקטרוניים.
דוח "איומי סייבר פיננסים ב-2013", מתבסס על נתונים המגיעים בהסכמה מהחברים ברשת אבטחת המידע של קספרסקי. רשת אבטחת המידע של קספרסקי היא תשתית מחשוב ענן בעלת פריסה גלובלית, שנועדה לעבד במהירות נתונים על-אודות איומים בהם נתקלים משתמשי המוצרים של מעבדת קספרסקי.
אודות קספרסקי
    Kaspersky Lab היא ספקית פתרונות האבטחה הפרטית הגדולה ביותר בעולם. החברה מדורגת בין ארבע המובילות בעולם בתחום פתרונות האבטחה למשתמשי קצה
  • . מעבדת קספרסקי נוסדה לפני 16 שנה ומאז ממשיכה לחדש בתחום אבטחת ה-IT ולספק פתרונות הגנה אפקטיביים למשתמש הפרטי, לעסקים קטנים ובינוניים ולתאגידים. החברה פועלת כיום בכמעט 200 מדינות ומספקת אבטחה ליותר מ-300 מיליון משתמשים מסביב לעולם.
  • החברה דורגה כרביעית בבדיקת ספקי פתרונות אבטחה שביצעה IDC ב-2012. הדירוג פורסם בדוח ה-IT העולמי של IDC ובתחזית 2013-2017 ובדוח נתח שוק מ-2012 (Worldwide Endpoint Security 2013–2017 Forecast and 2012 Vendor Shares). הדוח דרג את ספקי התוכנה לפי רווחי מכירת פתרונות קצה במהלך 2012.

לפרטים נוספים בקרו ב
תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קספרסקי: זינוק בעבריינות ביטקוין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מטבעות לכולם
מירי גולדשטיין  |  19/05/14 11:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל פלר
עם פתיחת עונת ההפלגות, מנו ספנות מציעה מגוון הפלגות חינם לניצולי שואה הנמצאים במצוקה כלכלית    "זוהי תרומתו הצנועה במאבק למען שיפור רווחתם של ניצולי השואה"
סיגל פלדמן
אורנה כהן
רונת דרויש
הלן שי
שיתופית חברה לבניה מסיימת בימים אלו לבנות את בית הספר האקולוגי הירוק יהודה המכבי ברחוב אנטיגונוס – בצפון תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il