דורית ביניש בכינוס עורכי-דין: "דומה כי הביקורת הנשמעת באחרונה על מערכת המשפט בכלל ועל בית המשפט העליון בפרט אינה בגדר ביקורת אקדמית, תורמת ומפרה. אנו חשופים לניסיון מתמשך לערער על עצם הלגיטימיות של התפקיד החיוני אותו ממלאת הרשות השופטת בשיטת המשטר הדמוקרטית בישראל". ביניש הזכירה סקר שהתפרסם מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, לפיו יש ירידה באמון הציבור בבתי המשפט.
כיוון שאת אישה מאוד עסוקה, גברת ביניש, ואין לך זמן לקרוא ביקורת אקדמית, אתמצת לך את עיקרי הסיבות שהאמון בבית המשפט העליון ובית המשפט בכלל מידרדר בשיפוע חריף! אז הינה ביקורת לא אקדמית אבל ביקורת:
א. שופטים בהווה ובעתיד (פרקליטי מדינה ויועצים משפטיים) מעדיפים ערכים אוניברסליים על פני קיום היהודים במדינת ישראל. אולי הרבה אנשים כבר לא זוכרים את התנגדותך לגירוש 400 מראשי החמאס, כיום - ארגון טרור מוכר בעולם ואויב של העם היהודי בארץ ישראל ובחו"ל. לא כולם זוכרים את סירובך להגן על המדינה בבג"צ, אז היית פרקליטת המדינה. התנהגות שבכל משטר דמוקרטי הייתה גוררת את פיטורייך המיידיים.
כיום אנו מבינים, שההתנהגות החמורה שלך ושל חברייך בבית המשפט העליון ובפרקליטות המדינה, עודדה את הטרור החמאסי, ולמעשה, אתם שם למעלה שיתפתם פעולה עם אויבי עם ישראל, ממניעים אחרים, אך בפירוש שיתפתם פעולה עם החמורים באויבי ישראל, שגמרו אומר להשמיד את "היישות הציונית" לא פחות! (מתוך אמנת החמאס: "ישראל תקום ותוסיף להתקיים עד שהאיסלאם ימחה אותה, כפי שמחה את מה שקדם לה, [דברי] האימאם החלל הקדוש [במקור שאהיד] חסן אלבנא [6], רחמי אללה עליו"). ב"נוהל השכן", את וחברייך דנתם חיילי צה"ל לסכנת מוות. מה זה אם לא שיתוף פעולה עם האויב שנלחם בנו?
בכינוס בסמינר הקיבוצים אמרת: "חוסנה הדמוקרטי של המדינה לא פחות חשוב מהנושא הביטחוני" או בתרגום חופשי: הדמוקרטיה חשובה מביטחון קיום העם היהודי בארצו. לכן העם לא נותן בכם אמון. מעבר למערכת החוקים יש גם זכות קיום של העם היהודי, שהולכת ונשחקת תודות לך ולחברייך השופטים.
ב. בעד ליברליות נגד יהדות ויהודים דתיים.
אתם פסקתם שקיבוצים יורשו להפעיל חנויות ועסקים בשבת במדינת היהודים, בה להזכירך, אם שכחת, השבת היא ערך יהודי הקודם לכל מיני חוקים דמוקרטיים אחרים. ההידרדרות במעמדכם גם נובעת מכך שבאופן סטטיסטי אתם תומכים בערבים ולא ביהודים, זאת במאות פסקי-דין שיצאו מתחת ידיכם. להזכירך, המדינה הוקמה בשביל העם היהודי ולא דובר על שום דמוקרטיה. בזמנך החופשי נסי לקרוא שוב את מגילת העצמאות, אולי תגלי שהדגש הוא על העם היהודי ולא על דמוקרטיה, שכלל לא מופיעה במסמך מכונן זה. נראה שכולכם הייתם מתאימים לשפוט את "פשעי העם היהודי" מבית הדין הבינלאומי בהאג, לשם נשואות פניכם. אולי לפי מודל הנאמנות של ליברמן אפשר להשביע אתכם בכניסתכם לתפקיד שיפוטי על הצהרת נאמנות לעם היהודי? מה דעתך?
ג. עמידה בזמנים.
עוד אמרת: "כשרוחות רעות מנשבות בקרבנו, ואנו חווים כשלים, פערים חברתיים, עוני מתפשט בשכבות נרחבות והיעדר אמון בכל המוסדות שהציבור נזקק להם", אז לדוגמא להוציא דרכון בסניף של משרד הפנים בחדרה לוקח 5 דקות אבל במערכת שלך: "לאחר 10 שנים של התדיינות משפטית, פסק אתמול בית המשפט העליון שקיבוצים יורשו להפעיל חנויות ועסקים בשבת". 10 שנים! חיים שלמים יכולים לעבור בעשר שנים ואתם עוד לא יצאתם לדרך. מלחמות והסכמי שלום, החלטות החורצות גורלות עמים, נערכים בפחות מכך, ואתם 10 שנים למשפט. איך את לא מתביישת?
הטענה כאילו משפט הוא עיסוק אקדמי ולא מילוי קופסאות בסרדינים היא טיפשית, כי גם סופר הוא עיסוק אינטלקטואלי, וסופר שלא כותב מספיק וטוב, מת מרעב או צריך להחליף מקצוע. גם איש אקדמיה, שלא כותב מספיק טוב והרבה, נפלט מהמערכת. רק השופטים יכולים לדון שנים ארוכות ולא לתת כל תפוקות. אם משפט תעבורה לוקח 4.5 שנים אז את מנהלת עסק לפני פשיטת רגל, ואל תאשימי אף אחד, רק את עצמך ואת חברייך שם למעלה.
ד. יושר אישי.
יחזקאל ביניש, בעלך, נאשם בעבירות כלכליות ואת, במקום לדאוג שיישפט בהקדם (ראי חיים רמון) וייצא זכאי בזמן שאת תצאי לנבצרות, דאגת שאלו שחשפו את בעלך ייתבעו והמדינה (פרקליטות) תסרב להעניק להם תמיכה משפטית, לה הם זכאים כעובדי מדינה. גברת ביניש, אולי חשבת ששכחנו, אבל לא כך הם פני הדברים! ולכן מעמד בית המשפט בכלל והעליון בפרט נמוך מהקו השחור בכינרת. את לא היחידה שלוקה בחוסר יושר. גם דליה דורנר חברתך נתפסה נוהגת במהירות 160 קמ"ש אך רישיונה לא נשלל, כי מיהרה לבית המשפט. זוהי בהחלט דוגמה לחוסר יושר וניצול מעמד של עובד ציבור.
ה. אישיות.
שמענו לאחרונה את תגובתו של הביריון השכונתי "נגדע את ידם של אלו...", מישאל חשין, וכנראה כשמעצבנים אתכם אז כל הזבל יוצא לכם מכל החורים.
מיהו שופט
פעם חשבנו ששופט זה אדם חכם, רגוע, שקול ומקיף. כיום די ברורים מאפייניו של השופט בכלל והשופט העליון בפרט, למרבית הציבור, שלא נותן בכם אמון:
א. שמאלני קיצוני - בעד הערבים ונגד היהודים;
ב. עצלן - בעל מוסר עבודה ירוד ותפוקות מאוד נמוכות;
ג. לא ישר - מפעיל קשרים לטובות אישיות;
ד. מאוד חשוב בעיני עצמו;
אולי אם תבקשי משוב מכל נאשם-תובע בדין משוב לגבי יעילות המערכת, אז תקבלי תשובות שידהימו אותך.