X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעבר, במערכות בחירות קודמות, השיא היה ספי ריבלין שחיקה את שמעון פרס ב"כן" ו"לא", בכישרון קומי רב אשר העלה חיוך, ואילו כיום, העיוותים שמוצגים לצופה באמצעות טכניקה של עיבודי מחשב מעוררים דחייה וסלידה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מבחינת התעמולה, תיזכר מערכת בחירות זו כמערכת הבחירות הכי מכוערת ובוטה - הכוללת עיבודים גרפיים של עיוותי פרצופים של מנהיגים.
כאילו זה מה שחשוב להראות, כאילו הסתר הפנים או הסיגר שבפה, הרמת גבה או חיוך לא מוצלח - אלה הדברים הנמצאים ברומו של הדיון והשיח הציבורי, וזה מה שמבדיל בין הליכוד לקדימה.
אמנם התוכן דל, וכל מה שנאמר על-ידי קדימה - אם יוצאו ההכפשות נגד הליכוד - זה כלום, אבל עדיין מצופה כי הנבחרים יכבדו את האינטליגנציה של הבוחר - דבר שלא קורה.
במקום מאבקים של מצע מול מצע, תוכנית מול תוכנית, דיון אמיתי בדרכי פתרון של בעיות רבות הנקרות לפני מדינת ישראל וניתוח מדיני של מצבה הפוליטי של ישראל בעידן של נשיא עויין בארה"ב - הבוחר הישראלי נדרש לבחור בין הבעות פנים של מנהיגים שנתפשו בקלקלתם במקרה הטוב, וחצאי אמת שכמוהם כשקרים והכפשות במקרה הרע.
בעבר, במערכות בחירות קודמות, השיא היה ספי ריבלין שחיקה את שמעון פרס ב"כן" ו"לא", בכישרון קומי רב אשר העלה חיוך, ואילו כיום, העיוותים שמוצגים לצופה באמצעות טכניקה של עיבודי מחשב מעוררים דחייה וסלידה.
במצב זה, על הבוחר מוטלת האחריות והוא אמור להתייחס למערכת הבחירות ב"ראש גדול" ולא לתת לגרפיקה להשפיע על הרכב הממשלה הבאה.
הבוחר הישראלי יקבע מה תהיה דמותה של החברה הישראלית ומה יהיה כוחה של הממשלה הבאה.
ולגופו של עניין: עם ליכוד יותר חזקה, לא ייווצר כורח להיכנע לתכתיבים של השותפים ואישים כחיים רמון יתרחקו מהיעד של תיק בממשלה. הצוות שמציגה הליכוד הוא הטוב והראוי מבין כל ההיצע של האחרים.
עם קדימה חזקה, רמון יהיה שר בכיר, ועוד כמה פוליטיקאים מקדימה יכהנו כשרים - אלא שכיום הציבור אפילו לא יודע את שמותיהם - אלה יתגלו לציבור מאחורי כתפיה של ציפורה לבני בהפתעה ובתדהמה רק לאחר הבחירות, כי היא תצטרך בכל מקרה לאתר דמויות מאחורי הפרגוד ומהבוידעם, כדי למלא את השורות.
עם ישראל ביתנו חזקה - טוב שעוזי לנדאו יקודם, אך מה עם האחרים?! ומי הם בדיוק?!...
עם העבודה מחוזקת - ברק יוביל ונפסיד אותו כשר ביטחון. לעניין זה צריך לומר כי ברק מתאים להיות שר ביטחון אך לא מתאים להיות ראש ממשלה מהטעמים הבאים:
אהוד ברק יודע לעשות את העבודה הביטחונית, ואף שהוא לא שש לכך, כשיתעורר הכורח - הוא יהיה מתאים. כראש ממשלה הוא עלול לנקוט במדיניות מתרפסת ומתחנפת, דבר שיימנע כאשר נתניהו יהיה ראש ממשלה וברק יכהן כשר ביטחון.
זו לא האפשרות היחידה.
הייתי מעדיף לראות בתפקיד שר הביטחון את יובל שטייניץ או את בוגי יעלון, אך גם אהוד ברק מתאים לכהן כשר ביטחון במצב שלא הוא יהיה זה אשר יקבע את המדיניות של ממשלת ישראל, אלא קבינט ביטחוני שיכלול בנוסף לו גם אחרים - כגון - נתניהו, יעלון, ארדן, סער, לנדאו, ושכמותם.

תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעמולת עיוותי הפנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מזגזג אפילו יותר מביבי
batan   |  9/02/09 17:50
 
- הערה ל batan
אב"ע  |  9/02/09 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
רשימת "ישראל ביתנו" כוללת מעט מאוד אנשי ימין מובהקים, דוגמת עוזי לנדאו ודודו רותם, לעומת הרבה מאוד אלמונים, שזיקתם לימין מעורפלת. לפיכך, עלול השמאל לנסות להפוך את ליברמן לאתרוג הבא
עו"ד אברהם פכטר
עיתונות לא מפרגנת, לא מאוזנת, מעצבנת, לפעמים מגמתית, מאתגרת, לוקה בחד-צדדיות. במיוחד בתקופת הבחירות. דיונים, כתבות, פאנלים - לרוב מאוישים ע"י אנשי שמאל - חוכמולוגים, יהירים ומנופחי דעת    להזכירכם: פרשת "ווטרגייט" שהפילה את ניקסון, נשיא ארה"ב, הייתה ממקור אנונימי וכך גם פרשת מסמכי "הפנטגון"
מתי דוד
אידיאולוגיה מול ריאלייה
אמציה חן
עלינו להאמין, כי המזור לעצירת ההידרדרות מצוי בידינו. ובלבד שנעמיד בראש הממשלה אדם בעל יכולת מוכחת בעשייה ציונית של ממש, וגם חסין ממכותיו של הנגיף הפוליטי, המכרסם בהתמדה בחוסן הלאומי
ראובן לייב
האזרח המצוי לא שומר על ניקיון, נעדר תרבות דיבור, לא מפרגן לזולתו, חסר נימוסים, משתולל על הכביש ומתעלם מנכים. אפילו בדרכו אל מחוץ לגבולות המדינה הוא מיטיב להפגין את נוכחותו האגרסיבית
רשימות נוספות
הסתיימה ההדרכה לכל 20,000 עובדי ועדת הבחירות המרכזית ביום הבחירות  /  דובר ועדת הבחירות
אולמרט: תנו ללבני הזדמנות  /  עידן יוסף
ה"ירוק" אינו נכס מפלגתי צר  /  רותי אברהם
עם הפנים לעתיד  /  אסף סוויסה
ציפי - אולי בפעם הבאה  /  יוסי אחימאיר
הזמר העברי - אז והיום, פוליטיקה ולאום  /  ד"ר רון בריימן, איתן אראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il