X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניגוד להערכות המוקדמות - בן משה לא יממש זכויותיו בהנפקת אי.די.בי פתוח השופט איתן אורנשטיין דחה את טענות נאמני הסדר החוב וקבע כי הנפקת הזכויות תתקיים כמתוכנן מתוקף הסכם השליטה בין בן-משה לאלשטיין תשמר לו הזכות לרכוש מחצית מהמניות שאלשטיין ירכוש בהנפקה
▪  ▪  ▪
בן-משה. בדרך לאבד את השליטה באי.די.בי פיתוח [צילום: תמר מצפי, גלובס]

איש העסקים מוטי בן-משה הודיע (יום ד', 4.2.15) להנהלת חברת אי.די.בי פתוח שאין בכוונתו לממש את הזכויות שיקבל מחר במסגרת הנפקת הזכויות של החברה. בן משה הבהיר כבר בעבר שהמתווה אינו פותר לדעתו את הבעיות היסודיות של החברה ושל החברות הבנות ולכן החליט שלא להשתתף בהנפקת הזכויות.
עם זאת, מתוקף הסכם השליטה בינו לבין אדוארדו אלשטיין תשמר לו הזכות לרכוש מחצית מהמניות שאלשטיין צפוי לרכוש בהנפקת הזכויות מחר.
בכל מקרה, גם אם יחליט בן-משה שלא לעשות כן והחזקתו תדולל לשיעור של 11%-16%, הוא יחזיק בפוזיציה שתאפשר לו עדיין לבצע צעדים בתוך החברה.
כאמור, הנפקת הזכויות של חברת אי.די.בי פתוח תצא מחר לפועל כמתוכנן, לאחר ששופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין, דחה היום את כל הדרישות לדחיית מועד ההנפקה. מחר יתקיים יום המסחר בזכויות המקנות אפשרות לרכישת מניות וקבלת אופציות בהנפקה, וביום שלישי הקרוב תבוצע הרכישה בפועל.
הנפקת הזכויות אמורה להזרים באופן מידי עד 806 מיליון שקל לקופתה של אי.די.בי פתוח, שנסחרה היום לפי שווי של 390 מיליון שקל בלבד. אחד משני בעלי השליטה בחברה, אדוארדו אלשטיין, כבר הבהיר כי בכוונתו לדאוג להזרמת מחצית מסכום ההנפקה לחברה (עד 400 מיליון שקל).
לעומת זאת, שותפו, מוטי בן משה, המנהל מאבק שליטה מול אלשטיין, הכריז כאמור כי אין בכוונתו לנקוט צעד זהה. גורמים המקורבים לחברה העריכו אתמול כי הסיכויים שכן יממש את זכויותיו גבוהים, היות שאחרת תדולל, כאמור, החזקתו באי.די.בי לשיעור של 11%-16%, לעומת 31% כיום.
בדיון שהתקיים היום בביהמ"ש דרשו נאמני הסדר החוב של החברה האם לשעבר, אי.די.בי אחזקות, עו"ד חגי אולמן ורו"ח איל גבאי, לדחות את הנפקת הזכויות בשבועיים, במטרה למצוא עד אז את הנוסחה הנכונה שתצמצם למינימום את הפגיעה ברשת הביטחון שקיבלו נושי אחזקות מאלשטיין ובן משה. אותה רשת מדברת על הסכמת אלשטיין ובן משה לרכוש מבעלי מניות המיעוט מניות אי.די.בי פתוח ב-512 מיליון שקל, אלא שבמסגרת ההנפקה הנוכחית קיימת אפשרות לדילול דרמטי של בעלי המניות הקיימים.
עורכי הדין של אי.די.בי פתוח טענו בתגובה כי החברה אינה בשליטת ביהמ"ש ואין לו הסמכות להתערב בהחלטות הדירקטוריון שלה. אחרי ששמע את טענות הצדדים, דחה אורנשטיין את טענות הנאמנים וקבע כי החברה חייבת את הזרמת ההון ולכן כל דחייה בגיוס הכסף תהיה בעייתית עבורה. אורנשטיין אמר שהיא ער לפגיעה בבעלי מניות המיעוט, אולם דרישת הנאמנים אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק ולכן קבע כי הנפקת הזכויות תבוצע מחר כמתוכנן.
בן משה לא נכח
מוטי בן משה, שביקש למצוא פתרון אחר לקשיים הפיננסיים בהם נתונה כיום אי.די.בי, המתין להחלטת ביהמ"ש, כנראה בתקווה כי זה יוציא עבורו את הערמונים מהאש. הוא עצמו לא נכח בדיון אצל השופט, אלא רק נציגיו עודד גולן ועו"ד יניב רוג.
אי.די.בי פתוח דיווחה היום כי הודיעה לאלשטיין ולבן משה כי היא בוחנת את התחייבויותיהם, וכי מסקנת הבדיקה עשויה להיות כי בן משה מחויב להשתתף בהנפקת הזכויות בסכום של לפחות 196.5 מיליון שקל, בהתאם להתחייבותו בהסדר החוב.
אלשטיין ובן משה רכשו את השליטה באי.די.בי פתוח במסגרת הסדר החוב של החברה האם לשעבר, אי.די.בי אחזקות. השניים כבר השקיעו 1.4 מיליארד שקל באי.די.בי פתוח ובתשלום לנושי אי.די.בי אחזקות (השקעה עליה הם מופסדים כיום כ-1.1 מיליארד שקל "על הנייר") כאשר לפי תנאי ההסדר הם מחויבים להזרים השנה לאי.די.בי פתוח עוד 393 מיליון שקל במשותף.

תאריך:  04/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוטי בן-משה לא ישתתף בהנפקת הזכויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
עופר וולפסון
בעל השליטה המשותף באידיבי נעדר מישיבת הדירקטוריון האחרונה ונציגו אף התפטר    מגלה אי-שביעות רצון מדרך הניהול המשותפת ואף שוקל למכור את חלקו בחברה לאלשטיין
עומרי כהן
בנוסף, יקבלו הבעלים הקיימים אופציות שהמרתן המלאה תגדיל את התמורה לחברה ל-1.2 מיליארד שקל    מניית אידיבי פתוח זינקה השבוע ב-51% אך ב-3 החודשים האחרונים צנחה ב-52%
איתמר לוין
אורנשטיין: לא ניתן להגיש כעת בקשות לתביעות נגזרות בגין חלוקת דיבידנדים בשנים 2011-2010: הסדר הנושים מונע את הגשתן, ועל התובעים היה להתנגד להסדר או להודיע על נשייתם
איתמר לוין
אומר שדנקנר הציע להכניס הכי הרבה כסף לקונצרן, ואילו בן-משה ואלשטיין הפסידו בו כסף רב    מותח ביקורת קשה על התנהלות המדינה במשבר הדואר: "הפקיעה את הסמכויות של המנהלים"    לא פוסל את האפשרות שהמדינה מנסה להביא להפרטת הדואר בדלת האחורית
אביב לוי
הבהיר לאלשטיין כי "האחריות שלו כלפי בעלי מניות המיעוט, הנושים העובדים והמשק בכלל מחייבת אותו לשים קץ למבוי הסתום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il