X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אי.די.בי פתוח קיבלה את דרישתו של אדוארדו אלשטיין אלשטיין התנה את המשך הזרמות הכספים לחברה בהכרה בו כבעל שליטה יחיד וקובע עוד ביקש אלשטיין מהדירקטוריון, הצפוי להתכנס בקרוב, להקים ועדה שתורכב מחברי הדירקטוריון ותנהל את המגעים מול מחזיקי האג"ח
▪  ▪  ▪
מוטי בן-משה [צילום: פלאש 90]

טלטלה באי.די.בי פתוח: מוטי בן-משה הודח מראשות הדירקטוריון, לאחר שאדוארדו אלשטיין התנה את המשך הזרמות הכספים לחברה בהכרה בו כבעל שליטה יחיד וקובע.
אי.די.בי עדכנה הבוקר כי אלשטיין, בתגובה לאולטימטום של מחזיקי האג"ח, הסכים להקדים הזרמה של 150 מיליון שקל לאי.די.בי, עליה התחייב בעבר (באמצעות מימוש אופציות), מחודש יולי לחודש הנוכחי, וזאת בהתאם לדרישת נאמן מחזיקי האג"ח. אלשטיין גם הודיע בפנייתו לחברה כי הוא מוכן להזרים 100 מיליון שקל נוספים לאי.די.בי בחודשים הקרובים, באמצעות הנפקת מניות.
הדירקטוריון קיבל את התנאי של אלשטיין, וכעת הוא היו"ר היחיד של החברה.
בדרך לעוד הסדר חוב?
עוד ביקש אלשטיין מהדירקטוריון, הצפוי להתכנס בקרוב, להקים ועדה שתורכב מחברי הדירקטוריון ותנהל את המגעים מול מחזיקי האג"ח. דרישת הנאמן להקדמת התשלום של אלשטיין, עלתה באחרונה מחשש כי קופת הקונצרן תתרוקן בקרוב ותוביל למצב בו תידרש אי.די.בי להסדר חוב נוסף.
אתמול שלח הנאמן, חברת הרמטיק, מכתב לדירקטוריון אי.די.בי, בו דרש לקבל באופן מיידי את ההתחייבות מאלשטיין להקדים את ההזרמה, אחרת המחזיקים יתכנסו לשקול את המשך צעדיהם. במכתבו ציין הנאמן כי "מעבר לבעייתיות הנובעת ממצבה המאתגר פיננסית של החברה, וזאת בלשון המעטה, המחלוקות בין בעלי השליטה - בינם לבין עצמם - ובין בעלי השליטה לחברה ולדירקטוריון החברה, מדאיגות ויוצרות חששות כבדים באשר ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי מחזיקי אגרות החוב במלואן ובמועדן".
מהנתונים שמציין הנאמן במכתב, עולה כי יתרות ושווי המזומנים בקופת אי.די.בי עומדים על כ-550 מיליון שקל, מול התחייבויות פיננסיות של כ-770 מיליון שקל עד סוף השנה, מתוכן כ-430 מיליון שקל לתשלום בתחילת יוני. לאי.די.בי שלוש סדרות אג"ח, בהיקף של כ-3 מיליארד שקל, הנסחרות בתשואות של 30%-14%.
מופסדים יותר ממיליארד שקל
אלשטיין ובן-משה רכשו אשתקד את השליטה באי.די.בי פתוח, כחלק מהסדר חוב בהשקעה כוללת שמסתכמת עד היום ב-1.8 מיליארד שקל. בתחילת 2015 הובילה החברה, לפי דרישת אלשטיין, מהלך של הנפקת זכויות לגיוס של עד 806 מיליון שקל, אלא שבהנפקה גויס רק מעט יותר ממחצית הסכום, לאחר שבן-משה בחר שלא להשתתף בה. כשבוע לאחר מכן דרש בן-משה לרכוש מאלשטיין את מניות השליטה, עקב הפרות לטענתו של ההסכם ביניהם. אלשטיין התנגד והשניים פנו להליך בוררות, אותו מנהל ד"ר עמירם בנימיני, שהחל בעבודתו לפני כשבוע.
בעקבות הנפקת הזכויות, גדל שיעור ההחזקה של אלשטיין ל-61.5% מההון של אי.די.בי בעוד שהחזקותיו של בן-משה דוללו ל-16.2% בלבד, כאשר שווי השוק המצרפי של החזקות השניים עומד כעת על כ-600 מיליון שקל בלבד - קרי הפסד של קרוב ל-1.2 מיליארד שקל "על הנייר".

תאריך:  07/05/2015   |   עודכן:  08/05/2015
+בן-משה: החלטת הדירקטוריון אינה חוקית
20:40 07/05/15  |  

במכתב שהעבירו באי כוחו של מוטי בן-משה לדירקטוריון החברה הובהר כי החלטת הדירקטוריון לקבל עוד אולטימטום של אלשטיין, תוך ניצול העובדה שבן-משה בטיסה, היא מחטף לא חוקי הלוקה ב-4 היבטים: 1. הדירקטוריון קיבל החלטה לא חוקית הרומסת את המשטר התאגידי של החברה, את חוק החברות ותקנון החברה תוך ספסור במוסדות החברה; 2. הדירקטוריון נענה פעם נוספת לאולטימטום של אלשטיין לקבל החלטה מיידית - תמורת התחייבות מותנית מצד חברה בבעלותו - שאין כל בטחון שיתקיימו; 3. הדירקטוריון אישר למעשה עסקה חריגה עם בעל שליטה - עסקה שטעונה אישור אסיפת בעלי המניות; 4. ההחלטה עומדת בניגוד להסכם בעלי שליטה ובניגוד גמור להליך הבוררות המתנהל בימים אלו ממש בפני שופט בדימוס.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוטי בן-משה הודח מתפקידו כיו"ר משותף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אי.די.בי. - המשבר
חן מענית
עם התחדשות החקירה הנגדית נגד יו"ר אי.די.בי לשעבר, החל "קרב חפירות" בינו לבין התובעת    התובעת: "אנחנו יודעים על השיחות והסמסים, לצערי"; דנקנר: "גם לצערי"
יוסי ניסן
בשנת 2013 החברה הפסידה "רק" 151 מיליון שקל    ההפסד ברבעון הרביעי הסתכם ב-759 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 48 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2013    סך ההכנסות ירדו ל-21.1 מיליארד שקל    הערת "עסק חי" בדוחות
עופר וולפסון
במכתב ששלח בן משה נכתב כי "הסירוב של אלשטיין למסור את המידע שנדרש למסור אודות העברת המניות והזכויות לצדדים שלישיים עומדת בניגוד מוחלט למתחייב מהסכם בעלי השליטה"
עופר וולפסון
איש העסקים רכש באמצעות חברת דולפין שבבעלותו יותר מ-2 מיליון יחידות זכות בהנפקת הזכויות של החברה    שותפו, מוטי בן משה לא רכש זכויות בהנפקה זו
עומרי כהן
בניגוד להערכות המוקדמות - בן משה לא יממש זכויותיו בהנפקת אי.די.בי פתוח    השופט איתן אורנשטיין דחה את טענות נאמני הסדר החוב וקבע כי הנפקת הזכויות תתקיים כמתוכנן    מתוקף הסכם השליטה בין בן-משה לאלשטיין תשמר לו הזכות לרכוש מחצית מהמניות שאלשטיין ירכוש בהנפקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il