X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התפטרותה של דומיניסיני מניהול הרשות החדשה של בתי החולים הממשלתיים מסמנת את הסוף המוקדם של הרשות, שהוקמה על-ידי יעל גרמן
▪  ▪  ▪
אסתר דומיניסיני [צילום: יח"צ]

שנה לאחר החלטת הממשלה לאמץ את אחת ההמלצות המרכזיות של ועדת גרמן ולהקים רשות חדשה לניהול בתי החולים הממשלתיים, התפטרה יו"ר הרשות, אסתר דומיניסיני. כך נודע ל"גלובס". דומיניסיני אישרה בשיחה עם "גלובס" כי היא החליטה לפרוש לאחר שהבינה ממחזיק תיק הבריאות, סגן השר יעקב ליצמן, כי הוא אינו מעוניין בפעילות הרשות. גם בסביבתו של ליצמן אישרו את הדברים.
"הבנתי שליצמן לא מאמין ברשות וכדי להיות הגונים איתו צריך לומר שגם בעבר הוא לא האמין בצורך הזה", הסבירה דומיניסיני. "לכן היה לי ברור שאין טעם להישאר כשאין לכך גיבוי מלמעלה. הקמת הרשות היא מהלך אסטרטגי, ובלי המחויבות של השר אי-אפשר להתקדם", היא הוסיפה. על השאלה האם הופתעה מכך שגם במשרד האוצר התיישרו לצד ליצמן למרות שהקמת הרשות הייתה בבחינת "הבייבי" של אגף התקציבים, השיבה: "אני מופתעת מהרבה דברים היום אחרי שנוכחתי שאנשים לא עומדים בעקרונות שבהם הם מאמינים ומתיישרים לפי הכיוון בו נושבת הרוח בלי להביע את דעתם".
לדברי דומיניסיני, היא מקווה כי ליצמן יפעל בכל זאת להכפיף את בתי החולים לגוף מיוחד, אולי במתכונת של "מנהלת" כפי שהעדיפו בתחילת הדרך אנשי משרד הבריאות שהתנגדו למתכונת של רשות המנותקת לחלוטין ממשרד הבריאות. דומיניסיני מוסיפה כי היה מצופה שממשלה חדשה תכבד את החלטות הממשלה הקודמת. "לצערי כל שר חדש שמגיע, בכל משרד ממשלתי, מבטל את כל העשייה של קודמו. השרים רוצים היום לקטוף פירות מהר ככל הניתן ולא חושבים על הטווח הארוך".
יצוין כי הקמת הרשות לוותה בהתנגדות חריפה מצד מנהלי בתי החולים הממשלתיים הגדולים, בראשם פרופ' זאב רוטשטיין משיבא ופרופ' גבי ברבש מאיכילוב. ההתנגדות שלהם זכתה לרוח גבית מצד בכירים במשרד הבריאות שחששו בין היתר מאובדן הכח של המשרד. בקרב מנהלי בתי החולים היו מי שכינו את דומיניסיני "השוטרת", רמז לעברה כבכירה במשטרה, וחלקם החרים הלכה למעשה את עבודת ההקמה של הרשות והתיאום מול בתי החולים.
ליצמן כבר הצהיר עוד לפני הבחירות כי הוא נוטה שלא לאמץ את מרבית ההמלצות של ועדת גרמן, ונראה כי ההתפטרות של דומיניסיני היא רק יריית הפתיחה. על-פי הערכות, ליצמן מתנגד גם לעיקרון שהתוותה הוועדה, ולפיו אין טעם בחיזוק המערכת הציבורית ללא צעד מקביל שירסן את המערכת הפרטית.
היסטוריה של המלצות
מאז 1978 התקבלו שורה של החלטות ממשלה והוגשו אינספור המלצות מצד ועדות ציבוריות, שלכולן מסקנה משותפת אחת: יש לנתק את בתי החולים הממשלתיים ממשרד הבריאות, לאור ניגוד העניינים המובנה של המשרד כמי שמשמש הן כבעלים של בתי החולים והן כרגולטור שאמור לפקח עליהם. במסגרת הוועדה לחיזוק הרפואה הציבורית (ועדת גרמן) שהקימה שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן, הוחלט למנות ועדת משנה בראשות הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, רונית קן, שתמליץ על המודל הנכון בעניין.
ועדת קן פסלה את המודל שהציעו בכירים במשרד הבריאות ולפיו תוקם מנהלת תחת מנכ"ל משרד הבריאות, כמו גם מודלים אחרים כמו תאגוד בתי החולים או העברתם לידי קופות החולים. הוועדה המליצה בסוף על רשות עצמאית המנותקת לחלוטין ממשרד הבריאות אך כפופה לשר הבריאות. לפי המודל שהומלץ, אשר אומץ גם על-ידי הממשלה, הרשות החדשה אמורה הייתה לפעול במנותק ממשרד הבריאות תוך כפיפות ישירה לשר הבריאות. אל הרשות יעברו כל סמכויות הפיקוח בכל הקשור להיבטים ארגוניים וכלכליים, ואילו משרד הבריאות ימשיך לפקח על בתי החולים בכל הקשור למדיניות רפואית.
במסגרת עבודת המטה בראשה עמד יוני דוקן, הממונה על מערכת הבריאות בנציבות שירות המדינה, הומלץ בין היתר כי הרשות של דומיניסיני תקבל סמכויות לפטר מנהלי בתי חולים ושורה של בכירים נוספים בבתי החולים - המלצה שזכתה להתנגדות חריפה במערכת.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  25/05/2015   |   עודכן:  25/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טלטלה במערכת הבריאות: אסתר דומיניסיני התפטרה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
דומינסיני לא רצינית
טרונצ'ו  |  25/05/15 17:32
2
התפטרה .......רק נוה תרצה ל"ת
איציק ש.התקוה  |  25/05/15 21:00
3
אוי ואבוי, מה יהיה?
דומינוס פלאוויוס  |  25/05/15 23:23
 
- נחמד. תגובה משעשעת, גם השם
טלטלה? ההיפך.  |  27/05/15 10:25
4
יש סיכוי לשיפור אמיתי?
קארינה  |  26/05/15 05:58
5
אסתי דו מיני פליצי
שלמ  |  27/05/15 22:49
6
לא נורא . המדינה תסתדר בלעדיה ל"ת
י.צ.  |  28/05/15 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדובר ביישום הפעימה השנייה של הפחתת תעריפי ה"טסטים" זאת לאחר שבפעימה הראשונה הופחת המחיר המירבי ל-300 שקלים, לעומת מחיר שהגיע לכ-500 שקלים    הוזלת מחיר העמדת רכב לטסט תקל משמעותית על תלמידי הנהיגה וההורים, ותחסוך לכל אחד מהם מאות שקלים מההוצאה הנדרשת עבור לימוד הנהיגה
יפעת גדות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נבחר בראש רשימת 50 היהודים המשפיעים בעולם של הג'רוזלם פוסט
יפעת גדות
מבחר תוכניות אישיות בקול המוזיקה    בין היוצרים והזמרים המשתתפים - יסמין לוי, יניב ד'אור, חנן יובל, סי היימן ושם טוב לוי    בוחרים את המוזיקה שהם אוהבים
איתמר לוין
רוזובסקי: יש קשיים ופגמים בהכרעת הדין המרשיעה בפרשת טלנסקי    זהר על שולה זקן: אוי לה למדינה שאלו עדי המדינה שלה
עופר וולפסון
דיויד גילה הודיע כי יפרוש בסוף אוגוסט על-רקע כוונת הממשלה להגיע להסדר עם חברות הקידוח על מבנה הבעלות במאגרי הגז הטבעי    "לא יכול לתמוך במתווה זה, שלא יביא לתחרות בשוק הגז הטבעי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il