X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מתנהלת היום מלחמת עולם בין תרבות המערב הסופר-טכנולוגית, אך המפונקת, לבין התרבות הערבית מוסלמית, הפרימיטיבית מבחינה טכנולוגית, אך קשוחה הרבה יותר, שאנשיה מסוגלים לשרוד בתנאים קשים שבהם אנשי המערב היו קורסים. אלא שהיום הדפוס השתנה: העמים הטכנולוגיים מספקים לעמים הפרימיטיביים אמצעי לחימה מתוחכמים עוד פרק בסדנת אלפרדו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

"מאז ראשית הציוויליזציה הנוכחית מתנהלת מלחמה בין יושבי הקבע, שפיתחו תרבות טכנולוגית גבוהה, כמו היוונים והרומים בעת העתיקה, לבין העמים הנודדים, שלא הסתגלו למהפכה החקלאית, והם ממשיכים לנדוד כמו המונגולים הבדואים מהמדבר הערבי, שמנהיגם מוחמד קיבע במאה השביעית את התרבות הזאת באיסלאם".
כך סיכם ד"ר אורי מילשטיין את חלקה השלישי והאחרון של "סדנת אלפרדו למלחמה הבאה", שהוקדשה לשאלה מדוע אין הישראלים מבינים את התרבות הערבית-מוסלמית. התשובה: הישראלים הם יושבי קבע מערביים, ובערביוּת מקובעת תרבות בדואית, שבסיסה באיסלאם, בוודאי תרבות הביטחון והמלחמה. לא יכולה להיות תקשורת תרבותית טובה בין בני שתי תרבויות אלה.
לפי ד"ר מילשטיין, "המפתח להבנת התרבות הערבית-מוסלמית היא הקריאה 'אללה אכּבר' (האל הוא הגדול ביותר), שמשמעותה התרבותית אינה רק שהאל יודע-כל, כמו ביהדות, אלא גם קובע הכל. לכן, בניגוד ליהדות - הרשות אינה נתונה. מדובר בפטליזם קיצוני, שחיזק מאוד את הקולקטיביזם הבדואי מימי מוחמד, והתקבע בתרבות הערבית-מוסלמית עד ימינו, אך סירס את האינדיבידואליזם המאפיין את תרבות המערב.
"המערביות של היום התחילה באנגליה הפרוטסטנטית והאינדיבידואליסטית, לאחר שהשמידה את הארמדה (צי הספינות) של ספרד הקתולית בשנת 1588, התפשטה, בשלב ראשון, לכל ארצות מערב אירופה, ומאוחר יותר לארה"ב, לקנדה, לאוסטרליה ולניו-זילנד. בארצות המערביות הגיעו לשיאם המדע והטכנולוגיה, וערכים הומניסטיים ודמוקרטיים שהתקבעו במערכות חוקים, במערכות משפטיות, כמו הבג"ץ בישראל. אך העושר ורמת החיים הגבוהה-יחסית שנוצרו הפכו את החברות המערביות למפונקות ולבלתי לוחמניות. לעומת זאת, העמים בעלי תרבות ערבית-מוסלמית שנותרו פרימיטיביים מבחינה מדעית-טכנולוגית, ושלא אימצו ערכים הומניסטיים ודמוקרטיים, למרות מאמציה של ארה"ב - לפחות מאז נבחר ברק אובמה לנשיאות - נותרו קשוחים ולוחמניים, ומסוגלים לשרוד בתנאים קשים מאוד. ניתן להבחין בכך בקלות, בהשוואה בין תנאי החיים והלוחמניוּת של הערבים ברצועת עזה, לעומת תנאי החיים והאנטי-לוחמניוּת של הישראלים ב'מדינת תל אביב'".
"התפתחות זאת הצמיחה בהכרח אידיאולוגיות קיצוניות, אנטי-מערביות, בעמים הערבים והמוסלמים. זהו אחד הגורמים לאנטישמיות הערבית המודרנית, להתנגדות הבלתי מתפשרת להקמתה של מדינה יהודית בארץ-ישראל, ולאיבה כלפי מדינת ישראל.
"מאז הרבע האחרון של המאה העשרים מתנהלת מלחמת-עולם פוסט-מודרנית, בין תרבות המערב, לבין התרבות הערבית מוסלמית. כך זה היה מאז שחר ההיסטוריה אלא שהיום הדפוס השתנה. העמים הטכנולוגיים מספקים לעמים הפרימיטיביים אמצעי לחימה מתוחכמים. זה ההסבר העמוק לבריחת ארצות הברית מווייטנאם, מאפגניסטן ומעירק, למרות יכולתה הצבאית הפוטנציאלית, וההסבר להצלחותיו הצבאיות של ארגון "המדינה האסלמית" - דאעש, בסוריה ובעירק, ולהצלחתה של אירן בנושא הגרעין. זה גם ההסבר לכישלונו של צה"ל במלחמת יום הכיפורים, בשתי מלחמות לבנון, בשתי האינתיפאדות, ובמבצע צוק איתן.
לפי מילשטיין, למערב לא תהיה ברירה: למען שרידותו יהיה עליו לוותר על חלק מערכיו, ולהשתמש בטכנולוגיות שפיתח, על-מנת להשמיד את אויביו ולא רק לנסות לחנך לְמִעֲרוּב שלהם. לדעתו, אבן היסוד של כל התנהגות שהיא היא עקרון השרידות, וכאשר השרידות נמצאת בסכנה - נוצר דיסוננס קוגניטיבי, המוביל לשינוי ערכים ולמלחמת קיום טוטאלית. ביטוי למגמה זאת יש לדעתו בדומיננטיות של מפלגות הימין בקרב הציבור היהודי, באקטיביזם של "נוער הגבעות" בישראל, ובהתחזקות מפלגות הימין בכל אירופה המאוימת על-ידי הגירה וטרור של ערבים-מוסלמים.

תאריך:  24/08/2015   |   עודכן:  24/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בין טכנולוגיה מפונקת לפרימיטיביות קשוחה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
המלחמה המתנהלת בין
ראומה  |  24/08/15 19:51
 
- אחרי ה-11 בספטמבר יד אחת
נפתחה.  |  24/08/15 20:42
2
אולם לפרימיטביות הקשוחה
לוליק  |  25/08/15 06:52
 
- ולכן הערבים-מסלמים
אורי מילשטיין  |  25/08/15 23:48
3
מעניין
סהר שוקר  |  28/08/15 18:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הכנסות החברה עלו ב-25% ל-185 מיליון שקל    הרווח הנקי: 1.5 מיליון, לאחר הפסד של 10.7 מיליון שקל אשתקד
יצחק דנון
יו"ר החברה לשעבר מבקש מבית המשפט לבטל את העסקה בה נמכרו 21% ממניות החברה לשמעון גרוסמן שהפך בכך להיות בעל השליטה בה
מירב ארד
תוכנית "הזדמנות שווה" תנגיש 1,000 כיתות אקוסטיות, תהיה הנגשה של הטיולים השנתיים כולל מלווה, יונגשו מבנים לנכים כולל הפעלת מעליות וירכשו טאבלטים עבור תלמידים עם לקויי ראייה    השבוע הראשון ללימודים יעמוד בסימן מניעת גזענות ואלימות בחברה
איתמר לוין
הרשות מציעה להקים תאגיד שיפקח על רואי החשבון של החברות הבורסאיות, תוך יצירת רשימה של מי שרשאים להעניק את השירות, ביקורות על איכות עבודתם וקנסות גבוהים על הפרת הכללים
הלל קורן
מניות מדד המעו"ף נסחרות בירידות שערים    בורסת שנחאי נפלה 8.5%; ירידות חדות בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il