X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לצרכן הישראלי יש פחות אמון בו, אבל הוא ירכוש אותו עם הזמן, והתחום יגדל ויתחיל להניב רווחים", אמר רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה
▪  ▪  ▪
רמי לוי [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

"המסחר המקוון הוא תחום שימשיך ויגדל, ויהווה עד תום ארבע השנים הקרובות רבע משוק המזון", כך אמר רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה.
לוי השתתף בפאנל שעסק בנושא והתקיים במסגרת כנס שיווק דיגיטלי של 'אנשים ומחשבים', שנערך באחרונה במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. מנחה הפאנל היה אלי מרון, מנכ"ל משותף של קבוצת סינרגיה.
לדברי לוי, העלייה במסחר המקוון מתמהמהת מכיוון ש"לצרכן הישראלי יש פחות אמון בו, אבל הוא ירכוש את האמון הזה עם הזמן. בימינו, לכל ילד יש סמארטפון, לכל רשת מזון יש אפליקציה והקנייה ברשת נעשית הרבה יותר זמינה וקלה".
הוא אמר ש"המסחר המקוון עדיין לא מביא רווחים, אבל זאת שאלה של זמן ועוד ישמעו על זה הרבה".
ניצן גולדברג, מנכ"ל קבוצת אסם סחר, ציין כי "תחום המזון נמצא הכי מאחור בעולם המסחר המקוון. דווקא משום כך, אנחנו באסם רואים בזה הזדמנות ומתכוונים ללכת על התחום מאוד חזק. זה התחום בעולם המסחר המקוון שיגדל בשיעור הגבוה ביותר בשנים הקרובות".
גולדברג הסביר כי "הצרכן הישראלי אוהב לגעת במה שהוא קונה, ללטף את העגבנייה. לכן, יותר קשה לקנות מזון במסחר מקוון".
הוא היה זהיר יותר בהערכתו לעומת רמי לוי ואמר כי "המסחר אונליין מהווה כיום כ-5% משוק המזון ובעוד כמה שנים הוא יגיע ל-15%".
אלי גיספאן, מנכ"ל MAC ישראל, אמר כי בניגוד למה שיש כאלה שחושבים, יש יתרונות רבים במסחר המקוון. לדבריו, "הרשתות הקמעוניות מפחדות שהמסחר אונליין ינגוס בהן - וזה לא נכון. הקמנו אתר ברשת וזה הגדיל את הרכישות בחנויות הפיזיות שלנו ב-2%. האונליין מאפשר להיות בקשר יומיומי עם הצרכן".
ירון בן אלי, מנכ"ל BUY2USA, טען ש"אין מסחר אונליין בישראל. אנשים מבינים שאם הם רוצים לקנות משהו באינטרנט, עליהם לפנות לאתרים מעבר לים. יש מעט מאוד אתרים מקומיים בתחום והם לא יכולים להתחרות עם אלה הגלובליים - שם המחירים הרבה יותר אטרקטיביים וההיצע הרבה יותר רחב".
יובל אטד, היו"ר והמייסד של China Buy, חלק עליו ואמר כי "זה לא נכון שאין מסחר מקוון בישראל. 24% מהמסחר המקוון של הצרכנים הישראלים מתבצע באמצעות אתרים מקומיים ו-60% באתרים בינלאומיים. הסיבה העיקרית לכך היא שליטת היבואנים, שמחזיקים את השוק חזק ולא מאפשרים תחרות. יחד עם הרגולציה, שמייקרת את הדברים, זוהי סיבה נוספת ליוקר המחיה ולמחירים הגבוהים".
"בגלל המצב: ירידה בחנויות הפיזיות, עלייה בקניות אונליין"
דובר נוסף בפנל היה עופר שחטר, מנכ"ל פרו-מול ניהול קניונים. לדבריו, "הצרכן הישראלי לא יודע לדחות סיפוקים. למה להזמין משהו שיגיע בעוד שבוע כשאפשר לרדת למטה ולקנות?"
הוא ציין כי "בחודש האחרון, עקב אינתיפאדת הסכינים, יש ירידה משמעותית במסחר הקמעוני ועלייה משמעותית בקניות באינטרנט".
גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק, אמר כי "חסר בארגונים הרבה מאוד דמיון. הלקוח השתנה לחלוטין: הוא חסר סבלנות, רוצה תגובה מיידית, לא רוצה לקבל דחייה בתשובות. לא מתייחסים אליו כאל חבר ברשתות חברתיות וקבוצות שונות. ברגע שקמעונאי לא לוקח בחשבון שכשהוא מוכר לאחד, הוא מוכר לעוד - הוא מפספס. הקמעונאי לא מבין שיש לו לקוח חדש".
הוא הזהיר בנוסף שיש דברים שעבדו על הצרכן הישן אבל לא יעבדו, תרתי משמע, על הצרכן החדש.
"הצרכן החדש הוא חכם ומי שיסדר אותו - יפסיד. פעם אחת הוא יסדר את הצרכן ובפעם השנייה העסק שלו כבר לא יהיה, בגלל השיימינג שיעשו לו", ציין גילאון.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  05/11/2015   |   עודכן:  05/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי  לוי / Rami Levi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוי: "המסחר המקוון יהווה רבע משוק המזון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון אמר בדיון על החזרת גופות המחבלים כי אף גורם מקצועי אינו קושר בין החזקת גופות מחבלים מירושלים להחזרת גופות החיילים הישראלים הנמצאות בידי חמאס
איציק וולף
אוה מדז'יבוז' שוחחה עם מנכ"ל חדשות 10 וגינתה את תקיפת העיתונאי רועי שרון על-ידי פעילי ימין בקריאות 'בוגד'    "זהו מדרון חלקלק וקרב היום שבו כתבים יחששו לעסוק בנושאים רגישים ושנויים במחלוקת כי יפחדו מפגיעה פיסית"
איציק וולף
הבית הלבן ממליץ לטיסות אזרחיות שלא לטוס בגובה נמוך מעל לחצי האי סיני    לשכת ראש ממשלת בריטניה: ככל שמגיע עוד מידע אנו מודאגים יותר מכך שייתכן שהמטוס הופל על-ידי חומר נפץ
עידן יוסף
הנתונים נחשפים: חיילים רבים אינם מוכנים לוותר על נסיעה ברכבת לטובת הסעות חינם בימי ראשון בבוקר    שר התחבורה מבטיח לבדוק
אלעזר לוין
780 מהדירות תהיינה קטנות    בניה רוויה יחד עם פארק ושמירת הנוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il