X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צוות של Project Oxford, ממיקרוסופט, הפועל בתחום הבינה המלאכותית, פיתח טכנולוגיה קוראת-רגשות המשתמשת במידע על הבעות פנים לזיהוי רגשות אנושיים ספציפיים, המועברים בתצלומים מופתעים, נכון?
▪  ▪  ▪
יודעת מה אתם מרגישים. מיקרוסופט [צילום: AP/Richard Drew]

פענוח רגשות הזולת היא יכולת אנושית (טובה יותר או פחות בהתאם לאדם המסוים ותכונותיו). העיניים, מראה הפנים, הדגשת קמטי ההבעה - אלו האמצעים שמאפשרים לבני האדם לזהות זה את רגשותיו של האחר. אבל עכשיו מודיעה מיקרוסופט (Microsoft) לעולם כי ביכולתה לגרום למחשב לקלוט את אותם אותות, לפרש ולהבין אותם גם כן.
צוות של Project Oxford, הפועל בתחום הבינה המלאכותית, פיתח טכנולוגיה קוראת-רגשות המשתמשת במידע על הבעות פנים לזיהוי רגשות אנושיים ספציפיים, המועברים בתצלומים. הכלי מאמן מחשבים לזהות תשעה מצבי רגש בסיסיים: כעס, שביעות-רצון, פחד, גועל, אושר, אדישות, עצב והפתעה. באירוע Microsoft's Future Decoded, שהתקיים בשבוע שעבר הציגה החברה את הטכנולוגיה החדישה, אשר שוחררה בגרסת בטא למפתחי אפליקציות.
ביום שקדם לאירוע ההשקה דיבר סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, על רצונו לברוא ולסלול דרך לפיתוח סוג חדש לגמרי של מחשבים אישיים. הכלי החדש מממלכת הבינה המלאכותית הוא דוגמה מצוינת למה שעשוי להיות אופיו של הכיוון החדש, וזאת משום שהיכולות לפענח ולהבין מצב רוח של משתמשים עשויות לאפשר למכשיר ממוחשב לתקשר עם המשתמש באופן חדש, אחר ושונה לחלוטין.
קונטקסט של "העולם האמיתי"
כרגע נראה הכלי כפיתוח גולמי בלבד, שאין לו את היכולת לזהות את הספקטרום המלא של רגשות בני האדם, אבל הפוטנציאל כבר נמצא שם. כריס בישופ, העומד בראש מחלקת המחקר של מיקרוסופט בקיימברידג', הדגים כיצד ניתן יהיה לעשות בכלי שימוש במעקב אחר הרבה הבעות של הרבה בני אדם בבת אחת, כמו גם איך כל רגש במנעד הקיים מכומת ונרשם על סקלה מ-0 עד 1.
מיקרוסופט הציגה מספר דוגמאות לאופן שבו היא חוזה את התפתחות הטכנולוגיה המסוימת, וכיצד זו תיושם בקונטקסט של "העולם האמיתי". יצרניות עשויות להשתמש בטכנולוגיה על-מנת למדוד את תגובותיהם של צרכנים, או שהטכנולוגיה תשולב למשל לתוך אפליקציות מסרים מיידיים ותאפשר למקבלי ההודעות לזכות גם בפרשנות רגשית לדברים, באמצעות אימג'ים הולמים.
יכולת קריאת הרגשות האנושיים היא רק אחת מתוך מספר כלים שמפותחים ב-Project Oxford. אל הכלי הזה מתווספים גם אמצעים אחרים שעוסקים בפרשנות של מילים, קולות וצלילים ומראות - כולם אמורים להיות משוחררים ולעבור לפיתוח בגרסאות בטא עד סוף השנה הנוכחית.
ענקית הטכנולוגיה מרדמונד מקווה שמפתחי אפליקציות - שלרוב אינם בעלי ניסיון בתחומי למידת-מכונות או בינה מלאכותית - יהיו מסוגלים לעשות בכלי שימוש לצורך הבניית תכונות אלו באפליקציות שלהם. נדמה כי קהל המשתמשים - זאת אומרת כולנו - מצפה לכך וחרד מכך בו-זמנית.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  15/11/2015   |   עודכן:  15/11/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טכנולוגיה חדשה יודעת לזהות מה אתם מרגישים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי יוסף
לפי דוח שקיפות של הרשת החברתית הגדולה בעולם, בששת החודשים הראשונים של השנה הוגשו 41 בקשות - בשל פרסום פשעים אלימים ועד תעמולה נאצית    ארצות הברית מובילה את הרשימה, בישראל ביקשו מידע על 237 חשבונות
שירי חביב ולדהורן
התחזית הקודמת עמדה על 1.5 מיליארד שקל
איציק וולף
בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ויחידת דובדבן נעצר בחברון המחבל שירה למוות באב ובנו ביום שישי אחר-הצהריים    ברשותו נתפס כלי הנשק שבו ביצע את הרצח    קשר עצמו בחקירה לפיגוע    בחקירה התגלה - מעצור בנשק הציל את חיי שאר המשפחה
אביתר בן-צדף
לוטננט-ג'נרל רונאלד אף לואיס נאשם בהתנהגות לא-תקינה    נראה, כי אין מדובר בעבירות פליליות, והן יטופלו על-ידי הצבא האמריקני ועל-ידי משרד הצבא
איתמר לוין
שהם: יש למנוע מצב בו סיווגן של העסקות בבחינת חיוב המס כעסקות נפרדות, יוביל לכך שהן יצלחו את מכשול המלאכותיות הפסולה - אותו לא היו עוברות אם הייתה זו עסקה אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il