X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד ברק, זה שלמעלה משלושים שנים מחייו הקדיש לביטחון ישראל, מתגלה מיום ליום במלוא מערומיו: חסר עמוד שדרה, נטול ערכים, נכלולי, פוילישטיקר לא קטן, נקמן צר אופקים, מלקק פנכה, בעיקר פנכות שאכלו מהן שופטי עליון, תחמן לא קטן ומה לא, בעצם? האיש הזה הרס את מפלגת העבודה בקדנציה הקודמת, ובתור ראש ממשלה הוא הותיר כאן אדמה חרוכה
▪  ▪  ▪
להדיח מהמפלגה. ברק [צילום: פלאש 90]

בספטמבר 2007 (ערב ראש השנה) הגיעו לסניף מפלגת העבודה בבאר שבע שלושה מבכירי המפלגה: השרים שלום שמחון ובוז'י הרצוג, והמזכ"ל איתן כבל. השלושה הגיעו לא רק כדי להרים כוסית לחיים עם פעילי המפלגה לקראת השנה החדשה. באותה תקופה הראו הסקרים כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, כלומר אז, הייתה המפלגה בראשות אהוד ברק מקדימה ב"פור" ענק את קדימה בראשות אהוד אולמרט. עובדה זו ואחרות, הביאו את בכירי המפלגה לנסות ולפקוד כמה שיותר חברים, וזו אחת הסיבות ששלושה מבכירי המפלגה מצאו לנכון לבקר בסניף הדרומי באותו יום ובאותה שעה.
באותם ימים נמנה עם לקוחותיי אחד מבכירי הסניף המקומי. אותו בכיר ניסה לא אחת לשדל אותי להתפקד למפלגתו, או לפחות להגיע לסניף "כדי להקשיב ואז להחליט". כמובן שלהתפקד למפלגה שבראשה עומד אהוד ברק לא יכולתי, אבל לבוא ולהקשיב לא הייתה לי בעיה. ואכן, באותו ערב ראש השנה ניצלתי את ההזדמנות כדי לבקר בסניף המקומי ולהקשיב לקולות הבוקעים ברקע. ראשון הדוברים היה כמובן השר שלום שמחון, שלא חדל לרגע להחמיא לפטרונו אהוד ברק. אחריו דיבר השר הרצוג, שכרגיל דיבר הרבה אבל לא אמר כלום. אחרון הדוברים היה המזכ"ל איתן כבל. "מפלגת העבודה," אמר כבל כהאי לישנה, "תומכת תמיכה מלאה ברוביק דנילוביץ' לראשות העיר, ובמאיר בביוף לכנסת על משבצת הנגב. הם המועמדים שלנו", הוסיף.
לא האמנתי למשמע אוזניי. ככה מדבר מזכ"ל שאמור להיות אובייקטיבי, למרות היותו פונקציה פוליטית?! למחרת השגתי את הטלפון של כבל וחייגתי אליו. המשיבון ענה לי. השארתי הודעה. ביום שישי של אותו שבוע הנייד שלי צלצל. עניתי. על הקו היה איתן כבל. "חיפשת אותי" הוא אמר-שאל. "כן" השבתי. "במה אפשר לעזור?" הוא שאל. "אז ככה", אמרתי לו, "איך זה שמצד אחד אתם מבקשים מהאזרחים להתפקד למפלגה שלכם כדי להשפיע, ומצד שני אתה כמזכ"ל מרשה לעצמך לנקוט עמדה כה נחרצת בסוגיית תמיכת המפלגה במועמד זה או אחר לתפקד זה או אחר? מה עם מעט דמוקרטיה?". "תשמע", ענה לי כבל, "אולי ניפגש ונדבר על כוס קפה". "מתאים לי" השבתי לו, קבענו, נפגשנו ושוחחנו.
לא אלאה אתכם בפרטים, אבל בכמה מלים אתמצת את השיחה בינינו. "אתה מזכ"ל המפלגה, אדוני הצעיר", אמרתי לו. "יש יותר מאיש אחד הרואה עצמו מתמודד לכנסת מטעם סניף מפלגת העבודה בב"ש על משבצת הנגב. הדברים נכונים גם לגבי ראשות העיר. וחוץ מזה, דנילוביץ' איננו מתכוון להתמודד מטעם מפלגת העבודה. אז מה פתאום אתה נוטל לעצמך חרות כזו גדולה בזמן שאתה אמור להיות 'הספל תה' של כולם?". כבל הקשיב לי היטב, רשם ראשי פרקים תוך כדי, ולאחר שסיימתי לדבר הוא הסתכל עלי במבט נעים ואמר לי כך: "אתה צודק, אכן טעיתי. לא הייתי צריך להגיד את הדברים, ואני לא אמור במקרים כל כך עדינים לנקוט עמדה. אנסה לתקן את הרושם שהותירו דבר בהזדמנות הראשונה שתהיה לי".
נער הייתי וגם זקנתי ולא זכיתי לשמוע פוליטיקאי המודה בטעותו. למעט איתן כבל, כמובן.
שנתיים אחרי שנבחר לקדנציה שנייה כיושב-ראש מפלגת העבודה, מבקש אהוד ברק להדיח את איתן כבל מתפקיד המזכ"ל. אני מאוד מקווה שלא יצלח לו. כי אם כן, אזי תהיה זו מפלגה עם עבר מפואר, הווה המבייש אותה ועתיד זמני בהחלט.
אהוד ברק, זה שלמעלה משלושים שנים מחייו הקדיש לביטחון ישראל, מתגלה מיום ליום במלוא מערומיו: חסר עמוד שדרה, נטול ערכים, נכלולי, פוילישטיקר לא קטן, נקמן צר אופקים, מלקק פנכה, בעיקר פנכות שאכלו מהן שופטי עליון, תחמן לא קטן ומה לא, בעצם? האיש הזה הרס את המפלגה בקדנציה הקודמת, ובתור ראש ממשלה הוא הותיר כאן אדמה חרוכה, לאחר שביקש לפתור את הסכסוך בן מאה השנים בינינו לפלשתינים ביממה ורבע. בקדנציה השנייה שלו כיו"ר המפלגה, הוא הוביל אותה לרגעי השפל הכי גדולים שלה בשעה שגרר אותה בעל כורחה ובניגוד להצהרותיו לממשלת ביברמן.
והיום? היום, לאחר שברור לו כי המעשה שאותו עשה, שהוא ההיפך ממה שהוא היה צריך לעשות, כלומר להתפטר, עלול/עשוי (תלוי בנקודת המבט) להוביל לפילוג במפלגה במקרה הטוב או לעריקה של כמה חברים לקדימה במקרה הפחות נעים, הוא מנהל מסע של ונדטה נגד איתן כבל, אולי המזכ"ל הכי טוב שהיה למפלגה אי פעם, רק כדי לספק את גחמותיו וגחמות העדר הלא גדול הנוהר אחריו כסומא בארובה. והסיבה? ברק יאמר כי כבל לא נשמע להחלטות מוסדות המפלגה, תוך שהוא מתעלם מכך שהוא עצמו לא נשמע להחלטת העם בבחירות שנערכו ב-10.02.09 שאמרה – אופוזיציה!!!
אם מפלגת העבודה חפצה חיים היא, הרי שעליה לכנס דחוף את מוסדותיה לא כדי לדון בהדחתו של כבל, אלא כדי לדון בסילוקו של אהוד ברק אחת ולתמיד. ולא רק בשל התנהלותו המזגזגת כגון הצהרותיו בעניין ועדת וינוגרד, התנהגותו בתקופת 'עופרת יצוקה' והבטחותיו בעניין הישיבה באופוזיציה, אלא גם ובעיקר בשל הבדיות שהוא מפיץ, הרמיות בהן הוא נוקט וההטעיות שאותן הוא הפך ללחם חוקו ואת השקרים נר לרגליו. זאת ועוד: מעולם לא עמדה בראש מפלגת העבודה אישיות שיש ספק רב לגבי הצבעתה למפלגה, לפחות בבחירות הקודמות. ומעולם לא עמדה בראש המפלגה אישיות כל כך קפיטליסטית, כל כך אנטי סוציאליסטית, לא רק בהצהרות אלא גם במעשים, כמו אהוד ברק.
ברק הוא "מנהיג" שרבים וטובים במדינה בכלל ובמפלגתו בפרט תלו בו תקוות והיום הם יהיו שמחים "לתלות אותו" על כבל...

תאריך:  01/05/2009   |   עודכן:  01/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק - מנהיגות התלויה בדבר
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
איתן כבל מזכל טוב????
מהההה  |  1/05/09 14:41
2
מפלגה עם רצון להרס עצמי
אריה דרוקמן  |  1/05/09 14:57
 
- תגובה לדרוקמן
עמוס שריג  |  2/05/09 13:07
 
- המטרה איננה להתפטר אלא להנהיג
אריה דרוקמן  |  2/05/09 21:06
3
צל כבד על המינהל התקין בצה"ל
משפחת ויכסלבאום  |  1/05/09 15:16
4
לא אלה נורמות ההתנהגות שציפינו
שפרן שילה כהן  |  1/05/09 15:28
 
- חובתו של אב לדעת כיצד נהרג בנו
שאול שילה  |  2/05/09 21:56
 
- אנחנו בצהל לא תיחקרנו ולאנתחקר
אלוף אורי שגיא  |  3/05/09 08:22
5
barak BARACH
EMW  |  2/05/09 02:22
6
א.פובלציסט ושמות הכסוי השונים.
י.ש  |  2/05/09 09:49
 
- פובליציסטבעל אישיות פרימיטיבית
אין צורך להתרגש   |  2/05/09 16:35
 
- תגובה לאין צורך להתרגש
עמושריג  |  2/05/09 17:50
 
- הוא לא התכוון למחבר אלא למגיב
מגיב אחד  |  2/05/09 21:11
 
- תגובה לעמוס שריג
אין צורך להתרגש   |  2/05/09 21:51
 
- תגובה ל"לא צריך להתרגש"
עמוס שריג  |  3/05/09 12:00
7
אני רצתי לפצועים. אהוד לא ניגש
אלוף עמירם לוין  |  2/05/09 16:28
 
- מה שחשוב באותו רגעלטפל בנפגעים
אלוף יוסי פלד  |  3/05/09 08:25
8
כל מילה שלך אבן על אהוד ברק ל"ת
שלמה מוסרי  |  2/05/09 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
תחזית לשבוע בין 7.5.09-1.5.09    ימים טובים ליצירת אהבות חדשות ולרענון אהבות ישנות    שיבושים צפויים בתקשורת    האופטימיות הכלכלית - רק מסיכה    שפעת החזירים: יש צורך לשמור על עירנות, אך לא להיכנס לפאניקה
ד"ר מוטי גולן
על תפילות חג העצמאות בבית הכנסת הגדול של צעירי שכונת כפר גנים ג'
ד"ר צ'לו רוזנברג
לדאבון הלב, השירות בצה"ל איננו מה שהיה פעם ותהילתו ירדה פלאים, בו בזמן שהאתגרים הביטחוניים הולכים וגדלים    הפיכתו של צה"ל לצבא מקצועי היא צורך השעה
אברהם (פריצי) פריד
שופטת מקומית    חוזה ממשלתי    החמישיה הפחדנית של העבודה    מודעת אבל    רחובות אשדוד
דודו אלהרר
לא יהיה מנוס בעתיד הנראה לעין מלהתמודד עם העובדה הקשה לעיכול שאין שום סיבה הגיונית שפלשתינים ערביים בישראל יהיו נאמנים למדינת-ישראל    מדינה דו-לאומית לא תקום בגלל מתנגדיה משני הצדדים, ונידרֵש על-ידי הכאוס שישרור כאן להכריע את הפלשתינים כולם באשר הם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il