X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קטגוריות 'מוצר פגום' ו'שירות לקוי' תופסות את המקום הראשון (21%); במקום השני - נושא אתרי מכירה ברשת עם ממוצע שנתי של כ-16%
▪  ▪  ▪

במחצית השנה הראשונה של 2003 ניכרת מגמת גידול משמעותית במספר תלונות צרכנים ברשת האינטרנט. בחודש דצמבר נרשמו 310 תלונות ויותר מ-2,000 תגובות לתלונות אלו, לעומת 320 תלונות בנובמבר וכ-2,500 תגובות.
את המקום הראשון בממוצע השנתי תפסו קטגוריות 'מוצר פגום' ו'שירות לקוי' עם תלונות בשיעור של כ-21%. במקום השני נמצא נושא אתרי מכירה ברשת עם ממוצע שנתי של כ-16%. במקום השלישי נמצא נושא 'הטעיית צרכנים' עם 8%.
בהמשך לשלישיה המובילה מככבות חברות הכבלים עם תלונות בשיעור שנתי ממוצע של כ-7% ולאחריהן חברות הסלולר עם 6% מהתלונות. כך עולה מסריקת הפורומים המובילים שמבצעת מחלקת האינטרנט בחברת יחסי הציבור "גוב קרטין עתונות ותקשורת".
בדצמבר נרשמה עליה בשיעור של כ-4% במספר תלונות הגולשים כנגד אתרי המכירה באינטרנט. 22% מסך התלונות בדצמבר היו כנגד אתרי המכירה לעומת 18% בנובמבר, 22% באוקטובר ו-30% בחודש ספטמבר - בו נרשם שיא במספר התלונות כנגד אתרי המכירה.
העלייה בדצמבר נובעת, ככל הנראה, ממספר רב של תלונות ואזהרות כנגד אתר המכירות החדש - פרסי. גולשים רבים ביקשו להתייעץ ונענו באזהרות רבות שמקורן בתקנון דקדקני המגן על האתר מפני תביעות. תלונות בשיעור דומה נרשמו כנגד האתר של חברת סקאל.
תופעות חדשות בתחום הפעילות הצרכנית באינטרנט:
- גולשים מעלים בלוגים (יומנים אישיים) בנושאים צרכניים או משלבים תלונות צרכניות בבלוגים האישיים שלהם;
- גולשים שולחים אזהרות צרכניות לחבריהם בדוא"ל שרשרת ומבקשים מהם להפיץ את התלונה לגולשים רבים;
- גולשים מתוחכמים פותחים אתרים יעודיים לצורך הפצת תלונותיהם כנגד חברה מסויימת או נושא מסויים.
מסריקה שוטפת של פורומים ואתרים המפרסמים מידע צרכני (במשך יותר משנתיים) נראה כי מעטות החברות המסחריות והגופים הציבוריים המנטרים ועוקבים אחרי תלונות גולשים נגדם וכמובן שאינם עונים ופותרים את בעיות הגולשים.
להלן התפלגות תלונות הצרכנים בנושאים השונים, פורומים:
- תפוז, נענע, ynet, b.s.h.
- דוח שירות וכלבוטק לחודש דצמבר: קניות באינטרנט - סה"כ 22%, מתוכם: 4% נגד פרסי, 4% נגד סקאל, 3.5% נגד נטאקשן, 2.5% נגד אולסייל, 2% נגד המכרז הישיר, 1% תלונות כלליות, 1% נגד p1000 1% אקסלנט, 1% נגד וואלה שופס, 0.5% נגד פרופיל, 0.5% נגד בקבוק, 0.5% נגד Lastprice ו-0.5% נגד Dailysale.
- שרות לקוי - 21%.
- מוצר פגום - 20%.
- הטעיית צרכנים - 8%.
- חברות כבלים - סה"כ 6%, מתוכם: 2% תלונות כלליות, 1.5% נגד Yes, 1% נגד תבל, 1% נגד מת"ב ו-0.5% נגד ערוצי זהב.
- חברות סלולר - סה"כ 6%, מתוכם: 4% נגד סלקום, 1.5% נגד פלאפון ו-0.5% תלונות כלליות.
- הפקעות מחירים - 4%. בנקים - סה"כ 3%, מתוכם: 1% תלונות כלליות, 0.5% נגד דיסקונט, 0.5% נגד בנק המזרחי, 0.5% נגד בנק לאומי ו-0.5% נגד טפחות למשכנתאות. בזק - 3%. אינטרנט - סה"כ 3%, מתוכם: 2% נגד בזק בינלאומי, 0.5% נגד אינטרנט זהב ו-0.5% נגד קווי זהב.
- חברות תעופה - 2%.
- חברות ביטוח - 1%.
- כרטיסי אשראי - סה"כ 1%, מתוכם: 0.5% נגד כ.א.ל ו-0.5% נגד לאומי קארד.

תאריך:  04/01/2004   |   עודכן:  04/01/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בית המחסה, המצוי בקשיי תקציב יומיומיים גם כך, מזמין מתנדבים ליום עבודה מיוחד ב-23 בינואר
הדר פרבר
"אוריין" - היחידה ללימודי חוץ של המכללה האקדמית להנדסה בת"א, תפעל החל מה-1 בפברואר: היחידה במסגרת הסכם שיתוף הפעולה עם התאחדות התעשיינים שחבריה נזקקים למסגרת הכשרה ייחודית ואיכותית לעובדיהם
יפעת גדות
כך קובע מחקר חדש; מעטים מתאוששים מהמחלה לחלוטין; תסמיני החולים ב-CFS מחמירים, כאשר מדובר במובטלים, קשישים או אנשים הנוטים לדכאונות
גל ברגר
כוחות הביטחון המרוקנים עצרו חוליה המורכבת משלוש נשים שהתכוונה לבצע מספר פיגועים במקביל ערב השנה האזרחית החדשה
ענבל אביב
בעקבות ההתנגשות פרצה שריפה עזה; הסיבה להתנגשות עדיין אינה ברורה; הכניסה לאזור התעשייה עטרות נחסמה לתנועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il