X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדברי פסברג, מנכ"לית החברה בישראל וסגנית נשיא החברה העולמית, "כדי לשנות את המציאות, נשים חייבות לשנות את גישתן לחיים - הן צריכות להבין שיש להן זכות להתנהל בעולם העבודה בדיוק כמו גברים - עלינו לנצל הזדמנויות, ולנהל משא-ומתן כמו גברים"
▪  ▪  ▪
מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

"בשביל כל דבר גדול בחיים, כולל לידה, צריך לדחוף", אמרה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל וסגנית נשיא החברה העולמית. "אנחנו חייבות ללמוד לדחוף בחיים בלי להתנצל. נשים צריכות להבין שיש להן זכות להתנהל בעולם העבודה, בדיוק כמו גברים - עלינו לנצל הזדמנויות, ולנהל משא-ומתן כמו גברים". פסברג דיברה בוועידת ויצו העולמית, שננעלה בסוף השבוע בתל אביב.
פסברג רואה את המפתח להצלחה עסקית בגיוון מגדרי: "מערך המנהלים של אינטל ישראל מורכב מ-40% נשים. מציאות זו יכולה להיות בכל ארגון אחר בישראל, רק צריך לשנות את תפיסת העולם של המנהלים שלה. נדרשת מהפכה מגדרית במשק הישראלי".
לדברי פסברג, יש כיום כ-66 מיליון נשים צעירות שלא הולכות לבית ספר ברחבי העולם. "זהו נתון מזעזע, מאחר שזה חותם את גורלן ומונע מהן להשתלב בכלכלה העולמית ולהיות נשים עצמאיות. דוגמה כואבת לאי-שוויון מגדרי בישראל הוא באקדמיה: נשים מהוות רק 28% מהסגל האקדמי ו-15% מהסגל האקדמי הבכיר. הסיבה לכך היא הדרישה מאקדמאים לעשות פוסט דוקטורט בחו"ל. לצערי, נשים רבות נעצרות בשלב זה של הקריירה שלהן, בשל הקושי בהעברת המשפחה לחו"ל וקטיעת הקריירה של בני זוגן. בעוד החברה שלנו רואה בסלחנות גברים שעוקרים את המשפחה שלהם למען פיתוח הקריירה, אצל נשים המצב שונה לחלוטין. כדי לשנות את המציאות הזאת, ראשית, נשים חייבות לשנות את גישתן לחיים. אם אנחנו רוצות באמת שוויון מגדרי בזירה האקדמית, אנחנו חייבות לפעול כדי לעודד נשים לעשות את הפוסט דוקטורט".
פסברג מתחה ביקורת בדבריה על האפליה המגדרית הקיימת במשק הישראלי. "יש פער של 24% בין השכר הממוצע שמשתכרים גברים לעומת נשים במשק העבודה הישראלי. נשים עם תואר אקדמי משתכרות 61% פחות מגברים. זה פער בלתי נסבל וחייבים לשנות אותו". לדבריה, אחד החסמים המונע מנשים להתברג בעמדות מפתח הוא שלנשים אין מערכת קשרים כמו שלגברים יש, בעיקר מהצבא. "גם לנשים צריכות להיות מערכות קשרים חזקות שמסייעות להן להתקדם בעולם העבודה".
גיוון מבחינה מגדרית מביא לתוצאות טובות יותר
פסברג הסבירה כי כאשר חברה מעסיקה בעיקר גברים במערך הניהול שלה, היא כופה על החברה חשיבה זהה פחות או יותר, וכך החברה מאבדת מערך שלם של אפשרויות. זו הסיבה, לדבריה, שחברות שמגוונות את העובדים שלהן מבחינה מגדרית מצליחות להגיע לתוצאות טובות יותר.
פסברג הציגה את התובנות שלה על שילוב נשים במשק הישראלי: "אנחנו חייבות ללמוד לדחוף בחיים מבלי להתנצל. מה אומרים פעמים רבות על נשים מצליחות? שהן אגרסיביות מדי - אז לא. איך תפתחו ביטחון עצמי בעבודה? תחילה עליכן לזייף את זה שאתן חזקות. ככל שתחשבו על זה כך תהפכו יותר ויותר לכאלה. גברים עושים עבודה טובה פעמים רבות בגלל שהם מזייפים ביטחון עצמי".
"אחד ההבדלים המשמעותיים שמצאתי בין גברים ונשים", הוסיפה פסברג, "הוא שכאשר גברים חווים כישלון הם מטילים את האשמה על הממונים עליהם, ונשים לוקחות את האשמה על עצמן. בסופו של דבר גברים ונשים יכולים להגיע לאותה תוצאה, רק שהדרך להגיע אליה היא שונה. זה לא פחות או יותר טוב, זה פשוט שונה. כדי להצליח בעולם גברי עלינו לנצל הזדמנויות ולנהל משא-ומתן כמו גברים. אם את מנהלת, עלייך לזכור שאת חייבת לפתח עור עבה כמו של פיל. כשאומרים לך שאת צעירה מדי לקידום - אל תאמיני להם. אף פעם לא ישאלו גבר בראיון עבודה איך הוא מתכוון לנהל קריירה לצד משפחה, או כמה ילדים יש לו. היום זה כבר לא חוקי לשאול שאלות מעין אלה, אך לצערי זה עדיין קיים. אנחנו 50% מהאוכלוסייה ואנחנו צריכות לדרוש 50% מהטוב שהעולם הזה מציע. העולם שלנו יהיה טוב יותר אם ניקח אותו בידיים".
ועידת ויצו אירחה כ-700 נשים, מנהיגות הפדרציות העולמיות של ויצו, אשר פועלות לגיוס כספים למפעלי הרווחה, החברה וההעצמה של ויצו: מעונות יום, כפרי נוער לילדים בסיכון, מקלטים לנשים מוכות, קווי סיוע וחרום ופרויקטים להעצמה נשית.

פורסם במקור: אנשים ומחשבים
תאריך:  24/01/2016   |   עודכן:  24/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נדרשת מהפכה מגדרית במשק הישראלי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השקר של המהפכה הפמיניסטית
חשדנית  |  25/01/16 14:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לראשונה: השופטים לא ינהלו בצורה עצמאית לחלוטין את הקורסים המסננים מועמדים לשפיטה - לשכת עורכי הדין תוכל למנות בוחנים אך לא להשתתף בעיצוב תכני הקורס
עידן יוסף
ראש הממשלה נועד בשבוע שעבר עם מנכ"ל Uber ובישיבת הממשלה התעמת עם שר התחבורה על החסמים שמציב משרדו בפני כניסת החברה לפעילות בישראל    כ"ץ: תחרות צריכה להיות הוגנת ומועילה. קח את הנושא לאחריותך
איתמר לוין
בן אופק הודה שלא הגיש 16 דוחות של שמונה חברות שבבעלותו בשנים 2012-2011    מאשים את המשטרה שלדבריו נטלה את הקלסרים של הנהלת החשבונות במסגרת החקירה נגדו
איתמר לוין
צוות במשרד המשפטים ממליץ שהמשטרה תעניק סיוע רק לצווי הריסה שיתועדפו כחשובים ביותר    יינקטו צעדים שאינם מצריכים סיוע משטרתי: יותר חקירות, קנסות מינהליים והגדלת הקנסות הפליליים
אלעזר לוין
בא במקום יוסף דור, שהתפטר עם העברת הבעלות    הכלכלן עופר גזית ייצג מולו את בעלי האג"ח, שדורי חייבת להם 70 מיליון שקל    זוהי החברה הששית שגזית מייצג את בעלי האג"חים שלה    גובה 650 שקל לשעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il