X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אוטובוס בחינם, ציורי קומיקס בפלורנטין, פארקים שרק מחכים לחוגגים, ועוד בילויים מקוריים ומהנים מחכים לכל מי שרק רוצה לבלות בחול המועד פסח
▪  ▪  ▪
יוצאים מהבית [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
מרכז מבקרים אורות רבין
[צילום: יוסי וייס]

חברת החשמל פותחת את שערי מרכזי המבקרים "אורות רבין" וחפציבה שליד חדרה למשפחות בחול המועד פסח. המרכז ב"אורות רבין" יהיה פתוח בימים ראשון עד חמישי, 24-28.4.2016, וחפציבה בימים ראשון-שלישי 24-26.4.2016, בין השעות 8:00-15:30, ויציעו בילוי לכל המשפחה (לילדים מגיל 8 ומעלה), הכולל סיור מודרך בהנחיית מדריכים מקצועיים ומנוסים המתאימים את הסיור לצרכי המבקרים.
הכניסה אינה כרוכה בתשלום, אך מותנית בהרשמה מראש בטלפון 076-86-44333
הביקור במרכזי המבקרים של חברת החשמל נוגע במגוון תחומים, כדוגמת: משק החשמל בישראל, תכנון ארוך טווח, טכנולוגיות חדישות, איכות סביבה, היסטוריה והנחלת מורשת. לקוחות החשמל נחשפים לאתגרים עמם מתמודדת החברה ויכולים לקבל מענה לשאלות בנושא חשמל, כגון; איך מופק החשמל ואיך הוא מגיע לכל בית ומפעל? במה כרוך ייצור החשמל ? איזו דרך הוא עושה עד שהוא מגיע לשקע שבקיר?
מרכזי המבקרים
  • אתר תחנות הכוח "אורות רבין": מרכז המבקרים נמצא באתר ייצור החשמל הגדול ביותר במדינה. הביקור באתר כולל סיור ברחבי התחנה וכולל נסיעה במזח לפריקת הפחם בים הפתוח. במהלך הביקור אפשר להתרשם מעשייתה של החברה בנושאים מגוונים, ביניהם פרויקטי איכות הסביבה המרשימים ובכללם "הארובה הרביעית" (הצפונית) המיועדת לשיפור מהותי של איכות האוויר, התמודדות עם דילמות של שימור מול פיתוח, ובטיחות בשימוש בחשמל.
  • מרכז המבקרים חוות חפצי-בה: מרכז המבקרים בחוות חפצי-בה המשוקמת, מספר את סיפור החווה החקלאית של אגודת "נטעים" מראשית ההתיישבות בארץ ישראל (1906). הרצאה וסרט - בבית החווה המשוקם וסיור מודרך בבית המשאבות אשר שימש את תושבי החווה להשקיית המטעים והגידולים לפני מעל 100 שנים!

לעלות על האוטובוס הראשון, ובחינם
ברוב הכלים המשופצים ניתן לראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד
▪  ▪  ▪

מוזאון אגד מציע בילוי מרגש, נוסטלגי לחוה"מ פסח – הכניסה חופשית.
מאז הגה חיים נחמן ביאליק את השם, היה "אגד" שם נרדף לאוטובוס. למעלה מ-80 אוטובוסים ושלל המוצגים במוזאון אגד בחולון, מספרים מעל 80 שנות היסטוריה של תחבורה ציבורית בארץ ובעצם את הסיפור הישראלי.
המבקרים מוזמנים לעלות על חלק מהאוטובוסים הישנים, להיזכר בימיה הראשונים של המדינה שבדרך או לגלות אותם בפעם הראשונה. לילדים זאת חוויה, למבוגרים זאת נוסטלגיה. האוטובוסים שופצו וחודשו עד הפרט הקטן עם הצבעים המקוריים, האבזור האותנטי ורובם אף נמצאים במצב נסיעה.
גם רכבים ששירתו את אגד כמו מכליות, אוטובוסי גרר ואוטובוסים ללימוד נהיגה, זוכים לכבוד המגיע להם. אגב ברוב הכלים המשופצים ניתן לראות את תיק הנהג ופורט הכסף ומנקב הכרטיסיות עם הצורות האישיות של כל חבר אגד, שהיה בשימוש לפני עידן ה"רב-קו" וכרטיסי הנייר המודפסים.
לדברי מנהל מוזאון אגד, נח סלוצקי, "במוזאון שנמצא סמוך לנתיבי אילון ניתן לראות ולהרגיש היסטוריה בשפה פשוטה שמדברת אל לב ילדים ומבוגרים כאחד. אגד היא מילה נרדפת לאוטובוס כבר מעל 80 שנה ולכן לרוב האוטובוסים שבמוזאון יש סיפור: החל מהפורד טפלה (סיר ביידיש), שנסע בשנות ה-30 בין המושבות ושימש גם להובלת ביצים, כדי חלב, תרנגולות וירקות, דרך אוטובוס 0326 שהותקף בצומת נחלים למחרת ההצבעה של כ"ט בנובמבר (באירוע שהחל את מלחמת העצמאות), האוטובוס הראשון שנסע לסנטה קטרינה לאחר ששת הימים ועד לאוטובוס הקומתיים שפעל בשירות אגד בשנות ה-90.
המוזאון, הממוקם ברח' דן שומרון בחולון, יפתח את שעריו בחוה"מ פסח בימים א'-ה', 28-24 באפריל, הכניסה חופשית וכך גם החנייה.
במשך השנה ניתן לתאם ביקור במוזאון בטלפון: 03-9142361 או בפקס: 03-9142364.

פסטיבל אביב בעמק המלך
ביוזמה חגיגית במסלול הקסום של עמק המלך - חוויה לכל המשפחה , מופעים מוסיקאליים ותיאטרליים, סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, רכיבה על גמל ואטרקציות לילדים, והכל בחינם
▪  ▪  ▪

פסטיבל אביב בעמק המלך הוא הזדמנות מיוחדת לכל המשפחה לבלות במקום ההיסטורי ממנו עלו לרגל לבית המקדש לחגוג את חג הפסח, החרות והאביב, וליהנות מאטרקציות, סדנות, סיורים ופעילויות לכל הגילאים: סדנה למחזור בגדים (מביאים בגדים ישנים ויוצאים עם מוצרים חדשים!), סדנה ליצירת חלילים ולימוד נגינה, סדנה להכנת חרבות, סיור ממונע בנחל, רכיבה על גמלים ובכל יום בשעה 13:30 מופע מרכזי - "הטירה" הצגה לכל המשפחה. דמויות תנכיות ושחקנים יסתובבו בעמק להנאת באי הפסטיבל. אוהל אירוח יעמוד לרשות המבקרים ותתאפשר כניסה לנקבת השילוח ולעיר דוד במחיר של 15 שקל בלבד. לפרטים נוספים: כוכבית 6033, www.cityofdavid.org.il
פסטיבל בעמק המלך
עמק המלך שוכן בין הר הזיתים לעיר דוד במפגש בין שני יובלים של נחל הקדרון. בעמק ממצאים מתקופת בית ראשון והוא ידוע גם בשמות עמק יהושפט או עמק השווה.
המסלול עובר בשביל היורד לגן לאומי עמק צורים שנמצא במורדות הר הצופים בואכה נחל קדרון. בדרך עובר המסלול בין אתרים מקודשים, שרידים ארכיאולוגיים ונקודות תצפית מגוונות אל העיר ירושלים. נופים קדומים, סיפורים היסטוריים ומסורות יהודיות.

בני המושבים נקראים לדגל
כנס בוגרי בני המושבים לדורותיהם יתקיים בחול המועד בפסח
▪  ▪  ▪

תנועת הנוער בני המושבים ותנועת המושבים מקיימים בחול המועד פסח את כנס בוגרי בני המושבים לדורותיהם. הכנס יתקיים ב-28.4.16 בשעות 10:00-16:00 באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה.
מדובר בפעם הראשונה שמתקיים כנס בוגרים של התנועה. אל הכנס צפויים להגיע אלפי משתתפים וצפוי להיות בו טקס חגיגי, פיקניק משפחות, מפגש חברים, מתחמי פעילות, פינות יצירה, פינת משחקים וג'ימבורי לילדים.
כמו-כן, תוצג תערוכה של ההיסטוריה של בני המושבים מכל תקופותיה, כל קומונה תכין פינה של מה שקורה אצלה היום ואף יהיה ספר זיכרון שהמשתתפים יוכלו לכתוב בו.
מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אומר: "הנוער שלנו הם חוד החנית והבסיס של תנועת המושבים ושל החברה כולה. הם הגאווה שלנו בכל מקום אליו אנחנו הולכים. בוגרי בני המושבים, שחלקם הורים לילדים בתנועה, הם האנשים האיכותיים ביותר אשר שירתו בצבא במקומות הקרביים והאסטרטגיים ביותר והתברגו בחברה ובשוק העבודה למקומות הטובים ביותר. אני גאה בהנהלת בני המושבים על הפקת אירוע משמעותי זה".
מנהלת בני המושבים, שירי ארדיטי אומרת: "אמנם זהו כנס של בני המושבים, אך למעשה זהו כנס של כלל ההתיישבות והמרחב הכפרי במדינת ישראל. אני מזמינה את כלל הבוגרים שלנו להגיע לכנס ולפגוש את חבריהם לגרעין לתנועה ולדרך. אין ספק שהמפגש המדהים של כל אותם שבגרו ופעלו בבני המושבים רק ימחיש את שכולנו יודעים: את אותה האיכות הגלומה בבוגרי בני המושבים, הנמצאים היום בנקודות מפתח בחברה הישראלית, משפיעים מובילים ומעורבים בכלל מעגלי החיים. אני גאה להיות חלק ממשפחת בני המושבים ושמחה שהצלחתי יחד עם הצוות המרכז של בני המושבים לפעול לקיומו של כנס בוגרי התנועה לדורותיהם, ולהוציאו מן הכוח אל הפועל".

מופע סוסים חדש בהיפודרום בנמל קיסריה
הגן הלאומי קיסריה מזמין לבוא ולרכב על הזמן בהיפודרום המתעורר לחיים עם רוכבים מקצועיים על מדיהם וכליהם, הלמות תופים, תרועה גדולה והורדוס המלך בכבודו ובעצמו! המופעים יתקיימו פעמיים ביום בשעות 11:00 ו-13:30
▪  ▪  ▪

במשך 4 ימים בחול המועד פסח יתקיימו בגן הלאומי קיסריה מופעי ראווה יפיפיים של סוסים ורוכבים, בהיפודרום המלכותי שהקים המלך הורדוס בשנת 22 לפנה"ס, אשר שימש זירת שעשועים למופעים ולאירועים המוניים ביניהם מירוצי סוסים, מירוצי מרכבות ועוד.
האירועים נערכים בשיתוף החברה לפיתוח קיסריה ורשות הטבע והגנים ופתוחים לקהל הרחב.
נוסף למופעי סוסים צבעוניים המדמים את המירוצים שהתקיימו עוד בימי רומי העתיקה, מזמן הגן הלאומי של קיסריה למבקריו, משפחות וילדים, שלל חוויות ואטרקציות: סיורים מודרכים ללא תשלום מהשער הצלבני ומשער התיאטרון, טיול בגן ממצאים ארכאולוגיים ובטיילת הים היפהפייה, ביקור בשרידי ארמונו המפואר של הורדוס ובתיאטרון המרשים, צלילה לתוך מסע הרפתקאות במיצגי "מסע בזמן", פסל איל חדש שנחשף באחרונה בחפירות באתר, ביקור בגלריות אמנים ציוריות, מסעדות ובתי קפה על קו המים ועוד.
ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לגן הלאומי: (40 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד, חינם למנויים).
למידע ופרטים: כוכבית 6550 או כוכבית 3639 בפייסבוק ובאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il

ליין חדש של אירועי תרבות

ביום שלישי, 26 באפריל חול המועד פסח, יחנכו שלושת מתחמי העסקים בצלאל-ש"ץ, נחלת שבעה ושלומציון, ליין פעילויות תרבות ופנאי קבוע, שיתרחש בכולם באופן סימולטני, כמעט מדי שבוע, לרוב בימי שישי. כל מתחם יציע פעילויות תרבות ופנאי שונות, המתאימות לתמהיל העסקים ולמוסדות התרבות הייחודי שלו.
במתחם בצלאל-ש"ץ הציבור יוזמן לצבוע את המנדלה הגדולה במזרח התיכון, שהודפסה על-ידי רשת "עולם היצירה של גרפוס" השוכן במתחם. מדובר במנדלה בגודל של 50 מטרים אשר תפרש לאורך מתחם בצלאל-ש"ץ. בנחלת שבעה יעניקו מראה תוסס לכיכר החתולות, שתעוצב כזוּלה מוצלת עם מחצלות פוּפים, שרפרפים ודי-ג'י שירקיד את הקהל. במקביל המבקרים יוזמנו לשחק גולף במסלולי מיני גולף שיוצבו לאורך הרחובות. במתחם שלומציון יוצגו ציורי רצפה תלת ממדים כחלק מתערוכת "נקודת מבט" ויתקיימו סיורים בין הגלריות שבמתחם.

המנדלה הגדולה במזה"ת

דני קרמר מדפיס המַנְדָּלָה:
"השילוב של שיתוף ציבור כה גדול שיגיע, ביחד עם אתגר מקצועי של הפקת מוצר בסדר גדול שכזה מאוד מרתק אותנו".

מאות משתתפים יאיירו מַנְדָּלָה (איורים מעגליים לצביעה) באורך של חמישים מטרים, שתיפרש ברחוב ש"ץ בירושלים, כחלק מסדרת אירועי תרבות, בידור ופנאי שיושקו בחופשת הפסח, בשלושה מתחמי רחובות במרכז ירושלים
▪  ▪  ▪

ביום שלישי, 26 באפריל חול המועד פסח, במסגרת השקת מתחם העסקים, הבילוי והאומנות של רחוב בצלאל-ש"ץ בירושלים, יוזמן הציבור לצבוע את המנדלה (חוברת איור) הגדולה במזרח התיכון, שהודפסה על-ידי חנות עולם היצירה של גרפוס השוכנת במתחם.
מדובר במַנְדָּלָה בגודל של חמשים מטרים, אשר תיפרש לאורך רחוב ש"ץ. הילדים בליווי ההורים יבואו לקשט את המַנְדָּלָה ויקחו חלק בפרויקט מרגש זה, שכולו מסר של תקווה ואחווה. כל ילד או משפחה שישתתפו בקישוט, יקבלו העתק מוקטן לקחת הביתה למזכרת.
המארגנים מצפים למאות משתתפים, חובבי מנדלות, משפחות וילדים. לדברי דני קרמר, בעלי רשת חנויות גרפוס עולם היצירה, המדפיס את המַנְדָּלָה: "מדובר בפרויקט מאוד חשוב עבורנו. השילוב של שיתוף ציבור כה גדול שאנו מאמינים שיגיע, ביחד עם אתגר מקצועי של הפקת מוצר בסדר גדול שכזה מאוד מרתק אותנו. אני בטוח שהתוצאה תהיה חיובית גם לקהל הרחב וגם לבעלי החנויות במתחם שהפעילות תוביל גם לחוויה בילוי מהנה לצד עליה במחזור המכירות".
מהי מַנְדָּלָה: יצירה במעגלים, מעגלים המתחילים בנקודת המרכז ומתרחבים ממנה. המעגל, שהוא צורה ראשונית בטבע – הכוכבים, פתיתי השלג, גזעי עצים, היווה השראה לאדם כבר מראשית ההיסטוריה האנושית. בני אדם מתרבויות שונות מצאו במעגל צורה שבאמצעות יצירתה, ניתן לבטא מהויות פנימיות וקוסמיות. שמאנים אינדיאניים ציירו מנדלות מחול בטקסים של ריפוי, סמל המגן דויד בנוי על בסיס חלוקת המעגל לשישה חלקים שווים, והמנדלה הטיבטית מסמלת את מחזוריות החיים והמוות. לאחרונה איור מנדלות, הפך לתחביב ההולך ותופס תאוצה בקרב צעירים וגם מבוגרים.

יוצאים לחרות במרכז מורשת בגין
בימי חול המועד בחג הפסח – חג החירות - יקיים מרכז מורשת בגין הפנינג חגיגי לכל המשפחה בסימן "יוצאים לחירות" - והכל בחינם
▪  ▪  ▪

בין האירועים המתוכננים:
מוזאון בגין - מוזאון המציג את חייו ומורשתו של ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל, מנחם בגין. המוזאון הינו חוויה רב-חושית המורכבת ברובה מסרטים ומיצגים אורקוליים. המבקר במוזאון עובר בין המיצגים המלווים, שלב אחר שלב, את חייו של מנחם בגין החל מילדותו באירופה ועד לכהונתו כראש ממשלה. המוזאון מלווה את קורות חייו של בגין השזורים בקורות חייה של מדינת ישראל ובאירועים המכוננים שעיצבו את דמותה.
המוזאון מציע למבקר בו מפגש היסטורי מרתק ולוקח אותו למסע בזמן אל הרגעים הדרמטיים והמרגשים של מדינת ישראל.
"אפיקומן על הזמן" – תראו מי בא לבקר - בשעה שיושבים כל המשפחה לחגוג סביב שולחן הסדר באים לביקור כמה דמויות מרתקות מההיסטוריה היהודית. בואו גם אתם לפגוש אותם. מופע משעשע ומסקרן לכל המשפחה בו ימחישו השחקנים את סיפורם של מנהיגים יהודים במאבקם לחרות לאורך ההיסטוריה היהודית.
שעות ההצגה: 12:00, 14:00, 16:00
תערוכה חדשה "בעט ברזל בציפורן שמיר" לציון 100 שנה להולדת יצחק שמיר - תערוכה הסוקרת את סיפור חייו של שמיר באמצעות פריטים נדירים, תמונות וסרטונים
פעילויות יצירה והפעלות לילדים: 11:00-17:00
סדנת ציורי נוף אל מול חומות העיר העתיקה - בואו גם אתם להיות אומנים צעירים וללמוד איתנו את עקרונות הציור אל מול הנוף הייחודי הנשקף ממרכז בגין. שעות הסדנה: 11:00, 13:00, 15:00
הסרט "יהודי פשוט" - סרט מיוחד העוסק באופיו המיוחד ובאנושיותו של מנחם בגין, לאורך התקופות השונות בחייו. הסרט יוקרן כל שעה עגולה - 17:00-11:00
"מסע אל העבר" – משחק מטמון משפחתי. הרחובות הסובבים את מרכז בגין קמים לתחייה בעזרת כתב חידה לכל המשפחה. כתב חידה לסיור עצמאי בסביבת המרכז - משכנות שאננים, תחנת הרכבת הישנה ועוד.
מוזאון בגין יהיה פתוח בימים אלה בשעות פתיחה מורחבות (9:00-19:00).
הביקור במוזאון בגין בסיורים מודרכים ובתאום מראש בלבד.
כל הפעילויות במוזאון במהלך חול המועד הן ללא תשלום ובשיתוף עם בנק הפועלים. פרטים נוספים בטל' 02-5652011או באתר האינטרנט של מרכז בגין www.begincenter.org.il

5 ימים של פסטיבל קומיקס ואיור בנחלה

בין התאריכים 28.4-24.4 (ימי א'-ה') מזמינים אתכם 250 אומני מדרחוב נחלת בנימין להתרשם מאלפי עבודות יד מקוריות, ציורי קיר מרהיבים, מפגש אישי עם האומנים, הרכבים מוזיקאליים, נגני רחוב, פסלים אנושיים ועוד
▪  ▪  ▪

מדרחוב נחלת בנימין הידוע כמקום מרכזי של תרבות ויצירה, נותן ביטוי למגוון רחב של אמנים ומפגיש בין הקהל ליוצרים. המיקום שלו בחלל הפתוח, בין בתי תל אביב של פעם, מייצר חוויה בלתי נשכחת. בחול המועד פסח יארחו אומני מדרחוב נחלת בנימין את אמני האיור והקומיקס הישראלי, במתחם שיוקם במיוחד בשבילם, בו יוכלו המבקרים לפגוש למעלה מ-60 אומני קומיקס ואיור שייקחו חלק בפסטיבל. בנוסף יוכל הקהל ליהנות מאוסף נדיר של ציורי קיר מרהיבים שקיימים לאורך הנחלה ולהתרשם ממגוון הרכבים מוזיקליים ואמני רחוב אשר יעשירו את חווית הביקור ביריד.
במסגרת הפסטיבל יוקמו עשרות דוכנים, במתחם רחוב רמב"ם במדרחוב, בסמוך לאוהל הדרוזי, שיציעו לציבור מוצרים ייחודיים מעולם הקומיקס כדוגמת: מדבקות, גלויות, פוסטרים, תיקים, מוצרים בעבודת יד של גפילטע פיש, בובות לפי הזמנה, איור ב-LIVE על קירות ועמודים במדרחוב, מופעי בכורה של חוברות קומיקס חדשות במהדורה מוגבלת כדוגמת ספינת החלל "לביא" של חגי גילר, יומן הבלאגן החדש, צעצועים מרושעים של אביה בן דויד, השקת ספרים חדשים וביניהם ספרם של גלנדון ואיזבלה ו"שלג" של קולקטיב "האמדראם", ספרה החדש של ליזה לוריא ולראשונה יתארחו במדרחוב גם רותם מקרית גת ונועה שניר שמגיעים במיוחד הישר מברלין עם ספרים חדשים פרי יצירתם.
בין אומני פסטיבל קומיקס ואיור בנחלה ניתן יהיה לפגוש את: זאב אנגלמאייר, אילנה זפרן, טדי גולדנברג, מתן כהן, תמר עקביה, גלנדון ואיזבלה, לילך מדר, עדי קפלן ושחר כרמל, חגי גילר, קרן כץ, ליאור זלצמן, הדר ראובן, תמר לב מחבורת הטושים ועוד.
פסטיבל קומיקס ואיור בנחלה מתאים לכל בני המשפחה. הכניסה חופשית - בין התאריכים 28.4-24.4, ימים א'-ד' בין השעות 17:00-10:00. יום ה' 15:00-10:00.
פרטים נוספים: מנהלת מדרחוב נחלת בנימין 03-5169580

אירועי פסח 2016 בחיפה
פסטיבל חיפה הבינלאומי ה–26 להצגות ילדים במרכז אירועי פסח 2016 בחיפה 10 הצגות תחרות מקוריות בבכורה עולמית תיאטרון רחוב עם מיטב המופעים מהארץ והעולם פתוחים חינם לקהל הרחב מגוון הצגות אורחות לראשונה: תחרות הצגות נוער
▪  ▪  ▪

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2016 יתקיים בחוה"מ פסח (26-24 באפריל). הפסטיבל השנה בהפקת תיאטרון חיפה יהיה הגדול ביותר שנערך מאז הקמתו ותקציבו עומד על כ-3 וחצי מיליון שקל. במרוצת השנים ביסס הפסטיבל את מעמדו כפסטיבל הצגות ילדים המרכזי והחשוב ביותר בארץ וכאחד הבולטים בעולם, ויכלול אירועים אוניברסליים ונגישים לדוברי כל השפות. עשרות אלפי מבקרים מתוכננים לבקר בחיפה במהלך ימי הפסטיבל המספקים חוויה חינוכית ותרבותית לכל המשפחה במחיר שווה לכל נפש.
למעלה מ–200 אירועים יתקיימו השנה במסגרת הפסטיבל באולמות הסגורים ובמרחבים הפתוחים. מתחם בינלאומי של מופעי תיאטרון רחוב מאיטליה, ברזיל, פינלנד, צרפת, גרמניה, הולנד, ספרד, פורטוגל וישראל שיוצגו במתחמים פתוחים פתוחים בחינם לקהל הרחב לאורך כל היום. חלק מהצגות יופיעו בשפה הערבית. במקביל, יוצגו על הבמות הצגות אורחות המיועדות לגילאים שונים החל מהגיל הרך ועד בני נוער.
פרויקט נוער ייחודי
יוזמה משותפת של אגף התרבות בעירית חיפה, התיאטרון העירוני ומועצת הנוער העירונית יצרה פסטיבל נוער ייחודי שהופק במשותף עם קבוצות נוער בחיפה עבור בני הנוער. הפסטיבל יתקיים בחוה"מ פסח (25-24 באפריל) במתחם האודיטוריום במרכז הכרמל ישלב הצגות, סרטים ומופעים בהשתתפות שחקנים מקצועיים ובני נוער.
בין אירועי הפסטיבל:
הופעות D.J ברחבה הראשית, מייצבי מוזיקה דיגיטלית ווידאו, מופע אימפרו–פלייבק, רומיאו ויוליה ב-5 דקות, סדנת גאגא עם שקד ליבזירר חבר רקדן להקת בת שבע, מתחם ציור חי, מיצג פסלים חיים, חתונה מושלמת – חנוך לוין, מופע היפ-הופ ברייק-דאנס, "שירה מדוברת" על-ידי בני נוער, תצוגת אופנה, סרטים והצגות תיאטרון לבני נוער, הפעלות הומוריסטיות על-ידי שחקני תיאטרון, "שיחות עם הברמן השכונתי" - שחקן המופיע כברמן במופעי אימפרוביזציה בברים נטולי אלכוהול שיוצבו בשטח הפסטיבל.
פסח בעיר התחתית
קרולינה ויריד אמנים בשוק הטורקי יריד וינטג' ויד שנייה. עשרות דוכנים מלאים בחפצים, עתיקות, ביגוד ובעיקר נוסטלגיה מרגשת. היריד יפעל בימים ב'-ג' 25-26/4 חוה"מ פסח מ-12:00 עד 23:00. יום ב' 25.421:00 דניאל סלומון ודנה עדיני יום ג' 26.421:00
קרולינה
קרולינה היא אחד הקולות הנשיים הבולטים של המוזיקה הישראלית ואחת הפרפורמריות המדהימות בארץ. הצליל שלה הפך לחלק בלתי נפרד מפסקול המוזיקה הישראלית החדשה. קרולינה נוטפת גרוב, מצוידת בקול עוצמתי ונוכחות בימתית כובשת, סוחפת את הקהל בהופעה אנרגטית, מרגשת ושובת לב. בימים אלה, סלומון ועדיני ממשיכים עם מופע הדואטים המצליח שלהם – 'לשיר איתך' ועובדים על אלבום חדש ומשותף עם שירי המופע. זהו מופע דואטים הכולל ביצועים לשירים משותפים, ישנים וחדשים, לצד קאברים לדואטים שהם כבר בגדר קלאסיקות, מכל הזמנים. הכניסה חופשית.
הביאנלה ה-3 לזכוכית
תערוכת ענק של יצירות זכוכית מרהיבות בתערוכת ענק לכל המשפחה.
10 באפריל – 10 במאי 2016. המשכן לתרבות ואמנות נגלר בקריית חיים, חיפה הכניסה חופשית-הציבור מוזמן!
הביאנלה המוקדשת כולה לאמנות הזכוכית, היא תערוכת ענק מרהיבה הכוללת יותר מ-150 יצירות אמנות שיצרו עשרות אמני זכוכית בולטים מכל רחבי הארץ. העיסוק באמנות הזכוכית הולך וצובר תאוצה בימינו. יצירות אמנות מזכוכית מוצגות דרך קבע בגלריות ובמוזאונים בינלאומיים נחשבים. הדמיון חוצה גבולות ומתיחת השימוש בזכוכית באמצעות טכנולוגיות מתקדמות על-ידי מעצבים ואמנים מפיקים תוצרים של עבודות זכוכית נדירות ומרתקות.
הביאנלה לזכוכית הינה הזדמנות להכיר מקרוב אמנות ייחודית ומרתקת, דרך מגוון רחב של טכניקות לעיבוד זכוכית בשלל צבעים וצורות. בתערוכה השנה מוצגות עשרות עבודות מסורתיות שראשיתן עוד בימי קדם, לצד יצירות אמנות עכשוויות, עבודות עיצוב שימושי ויצירות פיסוליות מדהימות, כולן מזכוכית במגוון שיטות: ויטראז', פיוזינג, סלמפינג וניפוח.
התערוכה מיועדת לכל הגילאים.
גן החיות הלימודי
יהיה פתוח בחינם לציבור בחוה"מ פסח, ראשון עד רביעי בין השעות 10:00 – 15:00. חמישי [ערב] בין השעות 10:00 – 13:00.
אלפים צפויים לבקר בגן החיות שיפתח גם השנה בחינם בחסות בנק הפועלים. בגן הממוקם על שיפוליו הצפוניים של נחל לוטם, שמורת טבע מן היפות בכרמל, המציעות צפייה במאות זנים של בעלי חיים. לצד חיות "מסורתיות" (נמר, דוב, זאב, צבוע, קופים ממיניםשונים ואוכלי עשב) מגוון מרשים של נחשים וזוחלים מהארץ והעולם. האטרקציה של גן החיות היא כמובן הטיגריס הלבן היחיד מסוגו בארץ.
"סינמניה" - מיטב סרטי הילדים תחת כיפת השמיים
כמיטב המסורת ה"סינמניה"חוזרת לעיר: הקרנות סרטי ילדים בימי שלישי תחת כיפת השמיים בגן מאניה שוחט במרכז הכרמל.
הכניסה חינם וגם הפופקורן, הסוכר המתוק והפתעות נוספות!
יום שלישי 19.4, 19:30 | סינמניה - מפלצת של מלון 2 בגן מאניה שוחט
יום שלישי 26.4, 19:30| סינמניה - מקס בעולם המים בגן מאניה שוחט.
חם בגן בפסח - בקריית חיים ובשכונת חליסה
הפנינג חם בגן יתקיים גם בחול המועד פסח עם דוכני יצירה, בלונים, בועות סבון ומופע קוסמים והצגת ילדים. ניידת חם בגן הפוקדת לאורך השנה גנים ציבוריים ברחבי העיר ומקיימת עשרות אירועים תבקר:
ביום ראשון ב–24 באפריל בשעה 17:00 בגן דגניה שבקרית חיים.
ביום רביעי ב–27 תגיע בגן [מול המסגד] בשכונת חליסה.
פסח שמח (חינם) במוזאוני חיפה (24–28 באפריל)
לרגל חג הפסח כל מוזאוני חיפה יפתחו את שעריהם לקהל ויציעו סדנאות, הדרכות, תערוכות ושפע הפעלות לילדים והמשפחה - בחינם!
מוזאון מאנה כץ, מוזאון חיפה לאומנות, מוזאון הרמן שטרוק, מוזאון העיר, מוזאון טיקוטין לאומנות יפנית והמוזאון הימי.
בין הסדנאות לילדים: מה נשקף מחלוני, סדנת תכשיטים מלכותיים, סדנת משרביות, גרפיטי אביב, סודות הפירמידה, סדנת פריחת הדובדבן, פסטיבלאביביפני, צלחת פסח בחומר, יצירת נרות מעוצבים, סדנת גרפיטי, סדנת הדפס, מגזרות נייר ועוד.
אירוע הנעילה הארצי של חגיגות המימונה יתקיים בחיפה
חגיגות המימונה השנה ינעלו בקבלת פנים חגיגית, כמיטב מסורת יהדות מרוקו, בגני המרכז ע"ש גסטון דפר, שבכרמל הצרפתי. האירוע יתקיים ביוזמת סניף הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בחיפה ועיריית חיפה והמכון הצרפתי בחיפה.
קבלת הפנים תיערך בגני המרכז ע"ש גסטון דפר, שבכרמל הצרפתי, במוצאי חג המימונה, יום ראשון, 1 במאי 2015 החל מהשעה 19:00.
חגיגות המימונה יחלו ערב קודם 30.4, מוצ"ש במתנ"ס נווה יוסף בו יוקם אוהל מסורתי בליווי מוזיקה מסורתית, מאכלי החג ומופע אתני באווירת החג .
בתי התושבים יפתחו את דלת ביתם ויכבדו את האורחים במיטב מטעמי החג. עיריית חיפה מצפה במהלך החג לאלפי אורחים שיגיעו להתפלל במערת אליהו ויקיימו פיקניקים ביערות הכרמל ובחופים.

כשמעשיות וסיפורים מתעוררים לחיים
רגע לפני פסח מקיים מוזאון אשדוד לאמנות מפגש-אנימציה ייחודי לילדים, שישתרע על פני חמישה ימים רצופים, ושבו הם יוכלו להתנסות בשפה ויזואלית עכשווית ופופולרית של עידן האינטרנט
▪  ▪  ▪

מוזאון אשדוד לאמנות מקיים לקראת חג הפסח (17-21 באפריל) מפגש אנימציה ייחודי לילדים, שנועד לאפשר להם לצאת למסע מרתק וקסום לעולם הדמיון, אך שיוכלו להפיח בו רוח-חיים בסיפורים ומעשיות, מבלי שאלה יוותרו ערטילאיים.
במהלך המפגש יתנסו הילדים, תלמידי כיתות ב',ג',ד', בשפה הוויזואלית העכשווית והפופולרית של עידן האינטרנט וביסודות עולם האנימציה.
לילדים תינתן הזדמנות לבטא את מחשבותיהם, חלומותיהם ורעיונותיהם באמצעות חומרים ויזואליים שונים, ותוך כדי כך ילמדו כיצד מספרים סיפורים, איך נולד גיבור ואלו תכונות כדאי שיהיו לו.
בניית סרט
בד בבד גם יומחש לילדים במפגש התהליך שקורה במעבר מהדף לצג המחשב, ויהא עליהם להשיב על השאלה, האם אנימציה היא באמת אמנות. במפגש המשותף יתנסו הילדים בבניית סרט בחומרים שונים, תוך שימוש בטכניקות מגוונות ובצילומה של טכניקת סטופ-מושן.
את הקייטנה תנחה לרה מישורוב, מאיירת ואנימטורית מהשורה הראשונה. מישורוב הינה בוגרת המחלקה לאנימציה ב"בצלאל", והיא עוסקת באיור-ספרים, כרזות, כריכות, עיצוב-דיסקים והנפשות, בטכניקות שונות של איור.
במפגשה עם הילדים תפיק המאיירת, ביחד עימם, סרטון-אנימציה קצר, בטכניקת קאט-אאוט, שהינה בבחינת סוג של הנפשה, שבה חותך המנפיש גזרות-נייר, שאותן הוא מזיז ומצלם פריים אחר פריים, וכך נוצרת האשליה שהן זזות מעצמן.

חוגגים בפסח בפארקים בירושלים
עיריית ירושלים תקיים פעילות פנאי בעשרות פארקים וגנים בשכונות העיר חול המועד פסח: ראשון עד רביעי - ט"ז-יט בניסן 27-24.3.16
▪  ▪  ▪

עיריית ירושלים תקיים בחול המועד פסח חגיגת פעילויות פנאי בתחום איכות הסביבה בעשרות מהפארקים והגנים בשכונות העיר עבור עשרות אלפי התושבים והמבקרים בעיר.
במסגרת הפעילות בגנים יופעלו ניידות פעילות בנושאי איכות הסביבה שיסיירו בין הגנים ויבצעו פעילויות נושאות פרסים. כמו-כן יופעלו עמדות לצילומי משפחות ויצירת מגנטים ויחולקו כרטיסי גירוד נושאי פרסים בנושאי איכות הסביבה.
הפעילויות יתקיימו בגנים בכל ימי חול המועד (מיום ראשון ועד רביעי) במהלך שעות היום בסבב בין הגנים.
שעות הפעילות המדויקות בכל גן יפורסמו באתר עיריית ירושלים ובדף הפייסבוק העירוני. העירייה מזמינה את כל תושבי העיר והמבקרים לצאת לגנים והפארקים ולחגוג את חג הפסח.
להלן רשימת הגנים בהם יתקיימו פעילויות:
פארק סן סימון – קטמון הישנה
גן ניות- שכונת ניות
פארק ירושלים-נחל צופים- צמוד לשכונת רמת אשכול
פארק אלמליח- קטמון
עמק הצבאים- צומת פת/בגין
פארק גילה – שכונת גילה
גן הוורדים- גבעת רם
פארק דניה- רמת דניה
גן העצמאות- גרשון-אגרון
פארק ירושלים- עמק ארזים- כניסה מכביש רמות
גן הקיפוד וחורשת קק"ל-רמות ב'
פארק ירושלים- נחל רפאים- כניסה מחניון גן החיות
גן הסנהדרין- סנהדריה
גן רחוב חנה- עזרת תורה
גן מנחת יצחק- רוממה
גן גשר החיים- מקור ברוך
גן ברכת אברהם- רמת שלמה
גן שמואל הנביא-שמואל הנביא
גן המדרגות- נווה יעקוב
גן הפסגה- הר נוף
גן ארזי הבירה – שמואל הנביא
גינת הנחש – בית וגן
גן קוטלר – גבעת שאול
גן ליפסקי – רמות
גן קויפמן – רמות
גן השבלול – נווה יעקב

חג שמח לטבע
בקרן קימת לישראל נערכים לקליטת מאות אלפי המטיילים בפארקים וביערות קק"ל, הפתוחים לציבור ללא תשלום מלבד כניסה חינם לכל היערות, מציעה קק"ל לציבור הרחב גם שלל סיורים, אירועים וטיולים לכל המשפחה
▪  ▪  ▪

יערני קרן קימת לישראל כבר נערכים לקליטת מאות אלפי מבקרים ביערות ובאתרי קק"ל במהלך החג וחוה"מ פסח. בשנה שעברה ביקרו ביערות למעלה ממיליון איש.
בקק"ל מזמינים את הציבור ליהנות מחניוני הפיקניק, nשבילי הליכה למשפחות ולמיטיבי לכת, ומרכיבה בשבילי אופניים ודרכי הנוף.
מדריכי קק"ל ימתינו למטיילים במוקדי יער מרכזיים בכל ימי חול המועד ויחלקו שקיות אשפה, יבקשו מהציבור לאסוף את האשפה ולהוציא אותה בתום הטיול אל מחוץ ליער, כדי לסייע להם לשמור על הטבע נקי לטובת מטיילים נוספים ולטובת בעלי החיים.
"טיולי אביב ביערות קק"ל"
במהלך כל ימי חוה"מ פסח פרושים מדריכי קק"ל ב-10 תחנות מידע בכניסה ליערות ולאתרי קק"ל ברחבי הארץ ומקיימים סיורים מודרכים, ברגל או במכונית הפרטית. משך הסיור חצי שעה עד שעתיים וחצי, בהתאם למסלולים השונים. הסיורים יוצאים בשעות 10:00 ו-13:00. עיקר הטיולים בשבילים ובאתרים נגישים לכלל הציבור.
יערני קק"ל מבקשים לציין כי יערות ואתרי קק"ל פתוחים לציבור הרחב בחינם בכל השנה ומבקשים לשמור על הניקיון ועל כללי הזהירות באש.
לפרטים על אירועי פסח נוספים והרשמה ניתן לפנות ל"קו ליער":
1-800-350-550
או לאתר קקל: kkl.org.il

פתיחת שטחי אש

דובר צה"ל מוסר כי במהלך חג הפסח יפתח צה"ל למטיילים חלק משטחי האימונים בכלל הארץ.
במהלך ימי החג יתקיימו בחלק משטחי האש אימונים כסדרם, כולל אימונים באש חיה. בהתאם לכך, מתבקשים המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אימונים של צה"ל.
כל כניסה לשטחי אימונים של צה"ל מחייבת תיאום מראש וקבלת אישור בכתב מצה"ל. כניסה לשטחי אימונים ללא תיאום מסכנת את חיי המטיילים ומהווה עבירה על החוק.
דובר צה"ל מדגיש בפני ציבור המטיילים כי קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. חשוב לדעת כי שדות המוקשים מסומנים באמצעות גדר תיל, משולש אזהרה אדום ושלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים. כמו-כן, יש להזכיר כי בהתאם להערכת המצב, כביש 10 יישאר סגור גם במהלך חג הפסח.
דובר צה"ל מבקש להזכיר לציבור המטיילים בחג לנהוג בזהירות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי A שבאזור יהודה ושומרון. כל כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A, כידוע, מהווה עבירה על החוק. נציין כי שטחים אלו מסומנים באמצעות שלט אדום המזהיר מפני סכנת חיים ואיסור כניסה.
על הציבור להישמע להוראות הביטחון ולהימנע מכניסה לכל צורך שהוא לשטחי אימונים, לשדות מוקשים, לכביש 10, לשטחי A ולאזורים אסורים אחרים בכל רחבי הארץ.
דובר צה"ל קורא לציבור לצאת לטייל בחג ומדגיש כי תכליתו של צה"ל היא לספק ביטחון ולאפשר לתושבי מדינת ישראל לטייל בבטחה בשבילי המדינה וליהנות מנופיה של הארץ.
טלפונים לבירור ולתיאום:
דרום – 08-9902926
מרכז – 02-5305042
צפון – 04-6977224

תאריך:  21/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
+דם וצפרדעים דווקא?
20:58 21/04/16  |  יאשיהו יוסף פינטו   |   לרשימה המלאה

מבואר במדרש שכל עשר המכות שבאו על המצרים, היו כולן מידה כנגד מידה  ▪  אז מפני מה הביא הקב"ה עליהם דם מידה כנגד מידה? ולמה הביא עליהם צפרדעים?

+פסח - קדימה, לעבודה
20:24 21/04/16  |  הראלה ישי   |   לרשימה המלאה

בשביל להצליח ליצור אווירה נוחה ונעימה בבית, מלאה באהבה ואמונה, עלינו להשקיע שעות על גבי שעות, ימים ושבועות, לעבוד ולהתאמץ

+הָאוֹרֵחַ הַמִּסְתּוֹרִי
16:56 21/04/16  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה

לא פעם נאמר לנו, שצדקה תציל ממוות, אך אין זאת אומרת, שאתה עושה את המעשה הטוב לזולתך, רק משום שאתה חושב שתזכה לאורך ימים ושתינצל ממוות בשל כך. שׂומה עליך לעשות את המצווה בלב שלם, בשמחה, בכוונה ובלי כל חשבונות

[צילום: פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוה"מ פסח - אין סוף פעילויות והנאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איתמר לוין
קיבל את עמדת רב המקומות הקדושים והמשרד לשירותי דתות, לפיה מאחר שלא מדובר ב"מנהג המקום" - לא יוכלו נשות הכותל לקיימו בחול-המועד
אסתר שניאורסון גרי
נתפלל לאליהו שאכן יופיע בליל הסדר אצל כל אחד מאיתנו, שיבוא וירבה שלום בעם ובתוך כל משפחה ומשפחה, אבל הגאולה השלמה היא בביאת המשיח
מירב ארד
שר הפנים, אריה דרעי הנחה לאחרונה את הרשויות המקומיות להוסיף דגל סגול המתריע מפני מדוזות והחליט כי הכניסה לחופים העונה תהיה ללא תשלום
מחלקה ראשונה
אסם מציגה פיתוח חדשני של תערובת להכנת מאפי שמרים כשרה לפסח וללא גלוטן
ליאורה קוזלובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il