X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אהוד יערי חושף: מכון נורבגי ומימון הולנדי לבכירים פלשתינים הקוראים ל"מאבק עממי" אומר שהפלשתינים כבר החליטו שאינם מעוניינים ב"מדינה קטנה שתהיה כלואה מאחורי הגדר"
▪  ▪  ▪
דחלאן. מימון מאבו דאבי [צילום: מיכל פתאל, פלאש 90]

שיתוף פעולה בין גורמים נורבגים והולנדים הביא לשורה של מחקרים פלשתינים אנטי-ישראלים ומעודדי טרור. כך אומר (יום ד', 1.6.16) הפרשן אהוד יערי ביום עיון בנושא "היום שאחרי אבו מאזן" שנערך על-ידי מרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן.
לדברי יערי, מכון נורבגי ומימון הולנדי תמכו במפגש בין בכירים ברשות הפלשתינית, לדיון ביום שאחרי אבו-מאזן. המימון ניתן לפרסום מסמכים שמדברים על אובדן הדרך של הרשות, תסכול משלטון אבו מאזן וגם מעבודה שלישראל אין כוונה לסיים את הכיבוש ביהודה ושומרון. באותם מסמכים נאמר שהפתרון הוא מאבק עממי שכולל תקיפת מחסומים, נקודות ביקורת וחסימת צירים. בנוסף, יש לבצע חרם על ישראל, להפסיק את שיתוף הפעולה הביטחוני ולהעביר את הדיון מהגדרה עצמית לזכויות אדם ואזרח.
יערי אומר כי הפלשתינים כבר החליטו שאין להם עניין במדינה קטנה שתהיה כלואה מאחורי הגדר. לפיכך, הם לא ינהלו את המו"מ מתוך רצון להגיע לפשרה בנושא הפליטים וירושלים. על הרשות הפלשתינית אמר, כי מדובר במערכת עתירת טובות הנאה, משכורות ותשלומים: "הרשות היא הצינור שמחלק כספים של אחרים. היא לא בונה כלכלה. היא הצינור שמחלק את טובות ההנאה".
הוא התייחס גם ליורשים אפשריים של אבו-מאזן, בדגש על מרואן ברגותי, מוחמד דחלאן ומאג'ד פרג'. לפי יערי, ברגותי (המרצה מאסר עולם בישראל) טוען שהוא יירש את אבו מאזן ולפני חודשיים קרא לאינתיפאדה חדשה, שתיעשה דרך פיוס עם החמאס. ברגותי מתכנן לשנות את הרשות הפלשתינית, לסיים את תפקידה כמתווכת בין האזרח לכיבוש הישראלי, ולהתחיל מאבק חדש תוך התנערות מהסכמי אוסלו. עם זאת, יערי לא רואה אפשרות שברגותי ישוחרר בתקופה הקרובה, ולא רואה תנועה של פופולריות שלו בשטח.
דחלאן, המשיך יערי, הוא בעל תקציבים רבים באמצעות תומכים באבו-דאבי, אך לנוכח חולשת מעמדו, הוא יכול להיות שותף לשלטון אבל לא שליט יחיד. מג'ד פראג', האיש הקרוב ביותר לאבו מאזן - מעריך יערי - יראה את אי-ההסכמה סביבו ולכן ישאף לקחת את התפקיד לעצמו. בשורה התחתונה, אומר יערי, ישנה אפשרות של יצירת קואליציה זמנית ופריחה בצמרת של הפתח, אולם לא נראה את קריסת הרשות.
פרופ' אסעד גנאם מאוניברסיטת חיפה הצביעה על שלושה מהלכים בחברה הפלשתינית, המביאים לכך שעיקרון שתי מדינות לשני עמים שוב אינו ישים: שסע עמוק בין החמאס לפתח, חלוקה לקבוצות ומשבר זהות. השסע בין החמאס לפתח, אומר גאנם, הוא בסיסי ואין סיכוי לאחותו, והאפשרות היחידה היא חלוקה מחדש של השליטה.
מבחינת חלוקה לקבוצות, מציין גאנם שקיימות כיום חמש קבוצות שמתחרות על האינטרסים הפלשתינים, כאשר לכל קבוצה יש אינטרסים שונים. בנושא משבר הזהות, השאלה היא על מה עומדת הזהות הפלשתינית. לכן, סיכם, הפלשתינים ירצו הגדרה עצמית במדינה משותפת, כמו למשל בבלגיה או בשוויץ. דבר זה דורש שינוי משמעותי בלאומיות הפלשתינית ובציונות, דבר שכבר החל בקרב הפלשתינים.

תאריך:  01/06/2016   |   עודכן:  01/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מימון אירופי למסמכים מעודדי טרור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
היוזמות המדיניות של צרפת ומצרים מחזירות את הבעיה הפלשתינית לראש סדר היום הבין לאומי. הזירה הפלשתינית המפולגת ומצבו של מחמוד עבאס הנמצא על סף פרישה מתפקידו יקשו על כל משא-ומתן עם ישראל
עידן יוסף
יו"ר הרשות הפלשתינית נפגש עם ראשי רשויות ערביות בישראל ואמר: "לא צריך לשפוט בן אדם לפי השתייכותו ללאום מסוים או לפי דעותיו, אלא לפי עמדתו בתהליך השלום"
יוני בן-מנחם
מצרים יוזמת פיוס בין יו"ר הרש"פ לבין יריבו הפוליטי המר מחמד דחלאן. ירדן ומצרים חוששות מהשתלטות של האיסלאם הקיצוני על הגדה והרצועה לאחר פרישתו של מחמוד עבאס מהחיים הפוליטיים
אליקים העצני
אני כן מאמין לנתניהו שהוא מתכוון למה שהוא אומר ועושה במהלכים האלה ואינני מתנחם בתירוץ המביש, שכפי ששיקר לבוחריו כך גם ישקר לערבים. ההבדל הוא, שמהתחייבויות בינלאומיות לא יתנו לו להתחמק
איתמר לוין
קובע: לנוכח העלייה בנסיונות להבריח חומרים העשויים לשמש את חמאס - מותר לשר הביטחון להחרים לא רק את החומרים האסורים, אלא גם את הציוד ששימש לנסיון ההברחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il